We gaan ervoor part II

Goeiemorgen!!!
Het weekend is weer voorbij!!!!

Laura fijn dat je ongi over is!!! Misschien dat het een teken is dat hij weer naar z'n "normale " ritme gaat nu die korter is als de vorige keer... Ik hoop het voor je!!!
En kunnen ullie nu weer aan de klus!!!

San kan me voorstellen dat je je zo voelt, en ook voor depriverhalen zolas je die zelf noemt hihi zijn we er hoor!!! Dus kom lekker je hart luchten!! Voor jou is t nu eigenlijk heel onzeker.... moeilijk... heb je na de mk een test gedaan om te zien of ie negatief is?? dat hebben de meeste hier wel gedaan en dan weet je als ie eventueel na je nod positief is of je m kunt vetrouwen??
lijkt me ok niet makkelijk al die ziekenhuisbezoeken...

Yosha klinkt mooi je huis!!! Heerlijk he om er iets moois van te maken!! Hoe was je preitaart??

Roos je paard is zeker ook wel blij als ie even de benene kan strekken, arm dier!!

Gister hebben we dus even bij het wiegje gekeken erg leuk, mn moeder heeft er ingelegen en wij (ik en mn broertje ook) dus ik vind het erg leuk om m te gaan gebruiken... alleen de stof was niet mooi meer dus er moet wel nieuwe stof op. Gat mn moeder vandaag nog even naar vragen, dochter van een vriendin van haar kan dat.
bij mn nichtje op kraamvisite geweest!! Mooi kereltje, was nu drie manden als je datdan zo zit kan ik haast niet wachten totdat het zover is...
Zij zei dat ze veel groene thee dronk en dat wel luste dus heb een kopje geprobeerd en dat was best lekker, dus ik blij want koffie lust ik sowieso niet en thee nu dus ook niet maar die groene wel, dus kan ik af en toe weer ens thee drinken, vooral s avonds wel lekker even wat warms.
Zo vandaag weer een studiedag!!
Jullie ook werkze of een fijne dag!!

Groetjes, Marieke

Goede morgen dames,

@ Jannie: Ja hoor, ik doe enorm rustig aan. Als ik het nog rustiger aan ga doen, zou ik net zo goed in een coma kunnen liggen. Gisteren een tijd zitten huilen op de bank. Ik ben zo moe dat ik helemaal nergens zin in heb. En als ik niet moe ben, dan ben ik misselijk en dan heb ik ook nergens zin in. Oftewel, ik doe bijna niets meer. Daar baal ik zo enorm van. Ik vind het normaal wel fijn om een keer lekker op de bank te gaan liggen, maar nu doe ik bijna niets anders meer en heb ik het helemaal gehad. Ik hoop zo dat het over een paar weken (liefst zo snel mogelijk) beter wordt.
Die vriendin van mij is inderdaad zo'n beetje even ver als ik. Twee of drie dagen verder dan ik. Dat is wel heel leuk. Alle klachten die zij nu heeft, die herken ik zo. Lijkt me heel leuk om het er samen over te hebben, zodra ik het iedereen heb verteld. Nog 3 weekjes ongeveer. Over 2 weken en 2 dagen hebben we onze tweede echo. Als alles dan goed is, gaan we het weekend erna onze ouders inlichten. De ouders van manlief wonen behoorlijk ver weg, dus helaas moeten we dan wachten tot het weekend.
Babyborrel? Daar ben ik eigenlijk helemaal niet mee bekend. Doe je dat voor of na de geboorte?

@ Patricia: En, hoe reageerde je moeder?
Ze hebben mijn beebje inderdaad ook opgemeten. Het was 0,8 cm. Dat kwam neer op 6 weken en 5 dagen. Dat houdt in dat ik vandaag 7 weken en 5 dagen ben.

@ Linda: Hahaha, wist je echt niet wat Patricia met UK bedoelde? Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Er komen hier zoveel afkortingen voorbij dat je het op een gegeven moment niet meer weet. Maar ik moest er wel om lachen.

Zo, toch maar aan het werk nu. Zucht.

Goedemorgen dames!

Wat een weertje was het zeg gister! Heb er wel van genoten: lekker thuis! ben nog wel even de kroeg in geweest met een vriendin, lekker bijgekletst! Zij heeft al 2 kinderen dus kan alle vragen aan haar stellen!

Marieke: babyborrel willen we vooraf wel plannen. Moet lokatie vastleggen en de datum komt op of bij het geboortekaartje. Medio mei denk ik dat het wordt, eerst nog even kijken hoe de meivakantie valt.
Hoe was de kraamvisite? Leuk lees ik nu, gezellig. Super die wieg, wij gaan dus op zoek naar iemand voor de wieg, heb al wat in mn hoofd maar nu op zoek naar iemand die dat mooi kan.
Ik drink trouwens weer koffie sinds een klein weekje, kan er weer tegen. Wel fijn om de dag mee te beginnen! Misschien komt jouw zin in thee wel weer terug?

Els: ja ik ben ook geen fan van spinnen en alles wat sneller kruipt dan ik hoor maar goed, het weetje kan leuke reacties veroorzaken.
Ben je zelf ook militair geweest joh? Stoer!
Inge's eerste tandje eruit! Mijlpaal! Heeft vroeger enorm veel indruk op me gemaakt, haha!

Roos: ik ga keer of 2-3 naar de sauna en soms ook nog in de sportschool. Heb de heetste sauna's sowieso vermeden en ben eruit gegaan als mn hartslag hoger werd. Verder hebben we vooral veel in de relaxruimte gelegen, bubbelbad, zwembad, kruidenbad, kruidentempel etc etc. Heerlijk! Mooie naam trouwens, Julia! Wij hebben al een jongens- en een meisjesnaam, staan al een jaar of 8 vast zelfs en we zijn er nog steeds dol op.

Linda: cool hoor dat bedje! Leuke naam trouwens, Rixt!

Yosha: oef hoofdpijn: ik haaaaaaat hoofdpijn. Kan je dan idd flink verzieken! Maareh.. goed bezig hoor met het huis! Wij wonen sinds 2 jaar in een nieuwbouwwoning, erg handig want we hoeven voorlopig niks te doen maar we hebben helaas geen een schilderij hangen. Is een project voor manlief maar altijd wel een smoesje om t niet te doen. Wel balen want de muren blijven wel erg wit zo! Maar ja hoe krijg je iemand zo ver???

San: ik weet even niet precies hoe en wat maar waarom slik jij hormoonpillen? En hoe weet je dat je geen eisprong hebt gehad deze keer?
Ik heb sinds mijn zwangerschap meer en donkerdere haren namelijk. Tis niet echt handig maar goed het hoort er allemaal bij.
Wanneer wil je evt gaan testen? Heb je sensitest ook even leeggekocht? Altijd handig....
Laura: fijn dat de ongi is gestopt! Reken je nu vanaf de dag van de doorbraak?

Miep: goed dat je rustig aan doet. Maar herken je probleem wel; dat had ik ook een hele tijd. Mijn week bestond uit werken, moe zijn, slapen, moe zijn en me futloos voelen. En beroerd. Achteraf vraag ik me echt af waarom ik door ben blijven werken maar goed, ik dacht elke dag: vandaag gaat t vast beter omdat ik gister zoveel geslapen heb. Niet dus! Bij mij kwam de omslag bij 13 weken, dus hopelijk bij jou ook of zelfs nog eerder! Maar nu zit er niets anders op dan eraan toegeven meid, hoe lastig ook! Er gebeurt nu zo ontzettend veel in jouw lijf en dat kost je jouw eigen energie. Tis een goed teken maar wel vervelend, I know... Ik denk aan je, sterkte ermee want tis niet leuk!
Nog 2 weken en 2 dagen voor de echo: spannend! En vanaf dan kun je lekker alles delen met je collega-vriendin, gezellig!

Weten jullie nog websites voor kinderkamertjes? kom even niet verder dan babypark, prenatal en baby-dump...

15 weken vandaag! Fijn! Heb ook zo'n superlekker weekend gehad en daarnaast zit ik enorm lekker in mn vel. Geniet echt met volle teugen van mn zwangerschap! :-D Wilde ik ff kwijt na al die weken van klagen over moe, moe en nog eens moe!

Groetjes, Jannie

Hey meiden,

Allemaal een fijn weekend gehad??

Miep: heeeeeeeeel herkenbaar je onbeschrijfelijke moeheid. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de spanning er heel erg aan bijdraagt. Zodra je de 2e echo hebt gehad en alles goed is wordt het wel minder.

Ik heb ff een nieuwe topic geopenend op ons forum over vasa previa. Dit omdat het info is voor iedereen. Lees het ff en doe er je voordeel mee. Het is niet niks!

Ik moet om 12 u pas  werken, dus kunnen we heerlijk rustig aan doen vanmorgen. Manlief is maandags thuis, dus zijn we nu gezellig met z'n 3tjes.

Fijne dag!!

Grtz Linda

Hoi allemaal,

Wat een weer he gister, wij zijn gewoon de hele dag binnen gebleven in onze pyamas! Wij hadden gister ook een spinnen-drama: de jongste van 3 hoorde ik opeens heel hard gillen in haar slaapkamer, wij snel ernaartoe bleek er een enorme spin over haar bed te lopen, die was blijkbaar over haar hand gelopen. Snel gevangen en naar buiten gegooid. S avonds durfde ze daar niet te slapen tot we overal hadden gekeken of er niet nog een spin zat.

@Miep: wat heb jij het zwaar te pakken zeg met die vermoeidheid! Je moet maar denken dat je lichaam erg hard werkt om er een gezond mooi babietje van te maken! Hopelijk gaat het snel beter met je.

@Janneke: over de babyborrel: ik zou hem zo laat mogelijk doen. Dus vanaf 6 weken na je uitgerekende datum. Ik kon de eerste 6 weken na mijn eerste bevalling niet eens gewoon op een stoel zitten (tang verlossing, ingeknipt, etc) en had zo'n feestje echt niet kunnen doen. Precies 6 weken na de bevalling kon ik weer normaal functioneren. Bij jou gaat het misschien allemaal makkelijk maar het is wel fijn om die 6 weken te hebben om weer op kracht te komen en een routine met je kindje uit te werken. Dan zit je lekkerder in je vel en kan je met zelfvertrouwen je kindje presenteren.  

O ja, over babykamers: kijk eens op www.babywalz.nl (kan je ook een catalogus bestellen, daar staan echt heel veel leuke dingen in!) en vergeet ook Ikea niet. Wij hadden het ledikantje gewoon in Ikea gekocht en 2 kindjes later ziet het er nog perfect uit. Goed gemaakt en stevig. We gaan er alleen een nieuw matrasje voor kopen.

Ik moet weg, de oudste van school halen!
liefs
Marijke
7w1d

Hi allemaal,

@jannie
Ik gebruik hormoontabletten omdat ik geen normale eisprong heb. Ik heb wel heel veel eitjes maar ze komen onvoldoende tot rijping en springen dus niet (PCO noemen ze dat). Hierdoor heb ik ook geen reguliere cyclus en ben ik uiteindelijk bij de gyn terecht gekomen. Nu hadden we veel geluk wat nadat we zover waren dat we konden starten was het gelijk de eerste keer raak. Helaas maar van korte duur. Omdat ik nu zoveel hormonen in mijn lijf had was het aannemelijk dat ik misschien zo een eisprong zou krijgen. Maar ik heb dit niet specifiek meer getest. Achteraf wellicht niet zo handig. Want merk (niet zoals jullie)  de kenmerken (of weet onvoldoende waar ik op moet letten). Kalender technisch heb ik het uiteraard wel in de gaten gehouden en  het klussen  afgestemd
Nu is het dus afwachten....... pfff
Door alle vakanties en zwangerschap van mijn vaste gyn heb ik inmiddels in korte tijd vijf inwendige echo's gehad bij vier verschillende gyn. Vond ik toch wat minder tof.

@laura fijn dat het weer gestopt is

@ alle vermoeide zwangeren het ideaal weer om te chillen op de bank!

Liefs San

Hee dames,

Een kort berichtje, ben zooo moe, zit nu pas na een vermoeiende dag. Vandaag eerst mijn paard verzorgd, toen naar school, met alle kinderen van mijn groep naar een recreatieplas gegaan, en daar allerlei samenwerkspelen gedaan. Zo, ik hoop dat wij iets meer beschaafde kinderen op de wereld gaan zetten..... Sommige prinsjes en prinsesjes konden zich écht niet gedragen. Maar daar was de dag ook voor...... Toen mijn paard weer verzorgd, dochter bij oppas opgehaald, douchen, verhaaltje, tandenpoetsen ect, kusje, nóg een kusje en dan naar bed. Dat was om 20 uur. Oh heerlijk, ik zit. Ik merk dat ik minder aan kan, de hormonen (vermoeidheid) slaan toe......
Ik reageer morgen weer......

gr Roos

Hoi,

nou ik snap echt niets meer van mijn lichaam.....nu heb ik al een week (bijna) geen buikpijn meer gehad....maar ik heb dus ook mijn ei niet gevoeld!! We hebben om de dag geklust, gister ook nog, maar zaterdag en zondag is het er niet van gekomen en volgens de officiele kalender zou ik zaterdag mijn ei hebben gehad....nou ja, tis nu eenmaal niet gebeurd in t weekend, maar goed, vorige week dacht ik op dinsdag of woensdag te merken dat de rek en strek oefeningen erg goed waren....dusssss, als jullie t nog snappen??

Ik ga me nu eerst maar weer goed focussen op het afvallen....elke kilo die ik nu kwijt raak, kan er zonder problemen weer aankomen als ik toch zwanger ben....ben pas 3 kilo kwijt dus t schiet voor geen meter op!! Maar goed, geef de moed niet op!

Nou ja, inmiddels zit ik dus alweer in de irritante wachtweken voor je NOD....maar welk kwaaltje ik ook ga krijgen vanaf nu tot volgend weekend...ik NEGEER ze volledig, want t zegt helemaal niets, dat hebben we vorige maand gemerkt....ik ga niet weer mezelf zwanger "denken"....dan is de teleurstelling weer groot....

Zwangeren die moe zijn, YEAH jullie hebben zwangerschapskwalen...haha, als je niet zwanger bent hoop je dat je het snel wordt en wil je heeeeel graag allerlei kwalen ontdekken, maar als ze dan eenmaal daar zijn is het toch wat minder he ....

Nou ik ga weer aan t werk, moet straks naar een dag met al onze klanten, moet het hele verhaal notuleren (ben de enige die dat schijnt te kunnen binnen ons bedrijf, zucht)....maar goed, wel leuk om iedereen weer te zien!

liefs Yosha

Terug
Bovenaan