We gaan ervoor part II

Goedemorgen,

Yosha: lastig hoor om je lijf te snappen! Maar wat ik een paar keer had tijdens de klusweken was dat ik goede rek- en strekoefeningen kon doen maar dat kwam achteraf gezien door de klusresten van de avond ervoor. Snappie? Nu wachten op je NOD; spannend!
Tuurlijk zou jij nu niks liever willen dan zwangerschapskwaaltjes hebben en de zwangeren willen geen kwaaltjes, logisch ook maar snap wat je bedoelt. Gelukkig kunnen we hier allemaal op onze eigen manier ff lekker ons ei kwijt!

Roos: oef lekker moe dus... Hopelijk lekker geslapen?

Marijke: babyborrel: eind mei leek me wel een goed plan maar zowel Hemelvaart als Pinksteren vallen eind mei dus misschien wordt het wel begin juni. Of mss zijn juist die weekenden ideaal? Weet niet of veel van onze vrienden dan weg gaan namelijk. Dan is de baby maand of 2. Is dat te laat denk je?
Kga eens op Babywalz kijken! Thanks!

Gisteren in de salon gewerkt en lekker geslapen vannacht. Kon er vanmorgen niet uitkomen! Vanavond komt onze nieuwe schoonmaakster evt kennis maken (degene die we nu hebben besodemieteren ons elke week weer) en daarna gaan manlief en ik.... sporten! Jawel, sporten. Tis even geleden maar ga de draad weer oppakken!

Fijne dag!
groetjes Janneke

Goede morgen,

Ja, sorry. Het is ook niet mijn bedoeling om te zeuren over mijn kwaaltjes. Ik snap ook wel dat de  'nog niet zwangeren' zo zouden willen ruilen, dat had ik ook voor ik weer zwanger werd. Zodra ik even niet misselijk ben of het idee heb dat ik wat meer energie heb, schiet ik meteen in paniek, dan ben ik meteen weer bang dat het fout gaat. Dus wat dat betreft zou ik de kwaaltjes ook niet willen missen. Maar fijn is anders.
Aan de andere kant vind ik het nu ook wel heel fijn dat Janneke de eerste weken zo vaak heeft geschreven over hoe moe ze was. Nu is dat heel herkenbaar en bovendien heel hoopgevend, omdat het nu klinkt alsof ze steeds meer energie krijgt. Dat is fijn om te weten. En jullie worden ook weer zwanger hoor! Dat moet gewoon. Jullie doen enorm je best en wij duimen voor jullie.
Maar ik snap wel dat elke dag dat je nog niet zwanger bent heel frustrerend is.
Het enige wat bij mij heel anders was, is dat ik die twee weken voor mijn NOD niet frustrerend vond. Dat vond ik de prettigste weken. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik alleen nog maar in mijn hoofd had dat het allerbelangrijkste was dat we de timing van klussen  goed hadden en dat het verder gewoon een kwestie van tijd was. En als ik dan eenmaal wist dat de timing inderdaad goed was geweest die ronde (m.b.v. ovutesten) dan was het voor mij weer goed.
Tuurlijk dacht ik er ook regelmatig aan, maar ik vond die twee weken lang niet zo frustrerend als dat wachten op mijn eisprong. Komt misschien ook wel door mijn onregelmatige cyclus en het van tevoren geen idee hebben wanneer die eisprong dan precies kwam.
Daar komt natuurlijk ook bij dat ik het ongelofelijke geluk had in de tweede ronde weer zwanger te zijn. Dat scheelt natuurlijk ook in de frustratie.
Jeetje, wat een lang verhaal. Hopelijk komt het een beetje over wat ik probeer te zeggen.
Oja, nog iets. Ik heb een beetje het vermoeden dat het klagen over kwaaltjes ook wel voor een groot deel komt door de hormonen. Ik ben momenteel niet bepaald het zonnetje in huis, zullen we maar zeggen.
Ach, ik weet het ook allemaal niet. Ik hoop dat we snel 5 weken verder zijn, dat ik dan blaak van de energie en dat jullie dan ALLEMAAL zwanger zijn. Dan zal ik heel lief luisteren naar jullie kwaaltjes en jullie moed inspreken. Deal?

Miep
7w6d

Hey Miep,

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor!!! :-D
Tuurlijk mag jij lekker blijven klagen, iedereen mag dat namelijk; zwanger of niet zwanger! Ik weet hoe je je voelt; je bent dolgelukkig dat de eerste stap gelukt is maar de eerste weken zijn nou eenmaal geen feestje.
Ik herken jullie verhalen namelijk zo goed; door de moeheid en de hormonen is het best heftig, vooral als je daarnaast (fulltime) werkt of kids hebt. En daarbij komt, zoals Linda ook schreef en waar ik inmiddels van overtuigd ben, dat de stress ook niet mee werkt. Ik wenste regelmatig dat ik een winterslaap mocht maken en wakker mocht worden bij een mooie 12 weken echo!
En natuurlijk denken de niet-zwangeren: had ik alvast maar een positieve test, de rest volgt dan vanzelf.

Met andere woorden: we mogen klagen wat we willen! Toch?

Greetsss, Janneke

He Miep en Jannie,

jullie begrijpen mijn opmerking over kwaaltjes helemaal verkeerd!!!

Ik bedoelde hiermee dat als je niet zwanger bent, je heeeeel graag allerlei kwalen wilt hebben en ontdekken, maar als je dan eenmaal zwanger bent en je wordt overspoeld door allerlei kwalen dan is dat helemaal niet fijn natuurlijk! Tuurlijk is het positief dat je hormonen goed werken, maar het hebben van de kwalen als misselijkheid en vermoeidheid, slokken bijna al je energie op in de begin maanden...

Dus meiden, lekker blijven melden hier hoor, want ik bedoelde het absoluut niet negatief...juist eerder als een grapje...eerst maanden wil je ze hebben want dan ben je zwanger, maar als het dan eenmaal zover is baal je ook wel weer van die klachten...haha dat is toch tegenstrijdig!!

Nou hoop dat ik het hiermee weer heb rechtgezet!

liefs Yosha

hahaha! Yosha ik begreep je opmerking heel goed, dat bedoelde ik ook te zeggen in mn mail!
Is hetzelfde met krullen: vrouwen met stijl haar willen krullen en vrouwen met krullen willen liever stijl haar! Naja bijna hetzelfde dan!

Denk dat we allemaal hetzelde bedoelen: klagen staat vrij! ;-)
Hihi!

Greets!

hallo meiden,
hoe gaat het met jullie? hier is het echt weer een gekke huis geweest, ben weer een week aan het werk, maar jeetje wil wel weer vak!!!! voor de rest gaaat het lekker hoor! lekker zwanger aan het zijn.....niet veel kwaaltjes, alleen gevoelige borsten en hele dwarse darmen, maar voor de rest nergens last van......ok emotioneler!!1 haha!

ik dacht vandaag enthousiast de vk te bellen voor een afspraak! misschien dat ik volgende week al zou kunnen?!?! NOU NIET DUS!!!! mag pas over 4 weken!!! dan ben ik 10 weken!!......ik nog vertelt van mijn mk en dat ik van de vk dan eerdwer mocht komen, maar de assistente gaf er weinig gehoor aan!! ze zei je kan beter dan pas komen want dan heb je zekerheid dat je wat ziet!!! wat een onzin zeg!!!!!.......dus ik bel morgen nog maar een keer en dan wil ik de vk zelf spreken, want ja dat wilde ik vanmorgen ookmaar toen was ze er niet!!

ik wil gewoon zien of er een hartslag is.....zo gek is dat toch niet?

dikke kus loreane

Hi Loreane,

Pas met 10 weken???? Sorry maar dat vind ik echt beetje onmenselijk... Wat is de moeite? Het stelt jou enorm gerust als je met een week of 7-8 mag komen lijkt me en dan rond de 10-11-12 weken nog een keer. Niet raar hoor dat je dat wil! Ik zou terugbellen of de vk rechstreeks bellen. Desnoods verwijzen ze je door naar het zkh voor een inwendige echo? Balen hoor...
Oef jij dus ook zo moe? Nou dat is ZEKER een enorm kwaaltje geloof me! Ben er sinds week 14 vanaf, en daar ben ik enorm blij mee! Enige dat helpt is slapen, slapen en nog eens slapen. Kortom: er aan toegeven! Je lichaam is hard aan t werk op t moment...

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan