We gaan ervoor part II

Goedemorgen dames,

Bijna, bijna weekend! Nog een dagje knallen en dan hebben we weekend! Gelukkig lekker rustig, heb alleen een lunchafspraakje staan met n vriendin en onze vrienden/buren komen eten.

Patricia: bloedverlies verdwenen?

Miep: hoe is het nu met je? Heb je al gebeld en kan je terecht voor n echo?

Els: moet zeggen dat sinds de 12-weken-echo de tijd best snel gaat inderdaad. Dagen vliegen voorbij en voel me super! Lekker veel energie! Had al via via gehoord dat men de hartslag opgenomen had met de telefoon, dus hebben we nu beide keren gedaan. Erg oleuk, want als iemand belt hoor ik ineens een hartslag!!!
Poweej dat zijn geen relaxte werktijden voor manlief (en voor jou!)... Is het gelukt met de wekker en klussen? Ovu-testen heb ik geen ervaring mee.

San: wie weet meid, ik hoop het voor je!

Pff manlief en ik hebben een "issue".... Jaaaaaarenlang hebben we allebei geroepen dat we het geslacht van ons beebje vooraf willen weten maar  nu heeft manlief toch echt gezegd vanmorgen dat hij het eigenlijk niet wil weten.  Aaaaaaaaaaaaah! Ik weet het, als een van de twee het niet wil weten, dan heeft de ander maar te schikken maar dit is best wel een schokje voor me. Voor mijn gevoel helpt het als ik het geslacht weet om mij voor te bereiden op ons kindje, naast het feit dat het me superleuk, praktisch en inkooptechnisch errug handig  lijkt. Afgesproken dat we het er nog een keer goed over moeten hebben maar hij zei dat hij het alleen voor mij zou doen, het geslacht willen weten...
Iemand advies? :-S

Groetjes Janneke

goeiemorgen allemaal!!!

Bijna weekend jippie!!! en t wordt mooi weer. We gaan morgen een dagje naar de diernetuin dus kunnen we lekker genieten van het weer!!

patricia fijn meid dat het goed was en het hartje klopte... hoever ben je nu??
Ik hoop dat het bruinverlies ook weer is verdwenen...

Miep wat lees ik nu!!!! nee he!!!
Ik denk aan je fijn dat je wel vandaag echo hebt.....spannend...

Laura kan me voorstellen dat je even wat afstand wil, moet idd geen obsessie worden, van je afzettenis moeilijk, maar te veel ook weer niet goed, lastig he!!! We zullen je missen maar heel goed dat je voor jezelf kiest!!

Janneke fijn dat alles goed is!! Lijkt me heerlijk om het hartje weer te horen, had het vorige keer ook opgenomen met de telefoon, maar te ver weg om t goed te horen.... dus volgende keer nieuwe poging...
ja lastig lijkt me als een t wel wil weten en de ander niet. Weet je ook waarom hij t niet wil weten?? Ik ben ook wel nieuwschierig hoor, maar manlief wil t ook echt niet weten en ik vind het prima, misschien beter voor mij ben toch al een flapuit....en ik vind ook wel leuk als er dan nog wat spannends is, anders weet je al wat t wordt en ook al de naam enzo....dus ik vind het zo ook wel best...
maar ja als jij t wel heel graag wil is t wel lastig... idd misschien nog een keer over hebben.... succes ermee!!

vandaag niet zo heel druk op t werk, wel lekker op vrijdag!!

Groetjes!! Marieke

goedemorgen meiden,
zit nu op mijn werk en het is hier echt zo druk dat ik gewoon alle tijd heb om uitgebreid hier te kijken en te reageren.

Linda, Rixt is wel een hele aparte naam zeg, die heb ik echt nog nooit gehoord. Nu komt dat bij mij tegenwoordig vaker voor. Hoorde pas ook de namen Mats en Jent, kende ik ook niet. Joehoe de 12 weken voorbij, dat is wel prettig, nu meer ontspannen en gaan genieten!!

Jannie, hoe is het met de jeuk aan je tepels? Heb je het nog gevraagd aan de verpleegkundige? Fijn dat het hartje weer zo duidelijk klopte, toch weer een bevestiging dat het goed zit.
Een baby-borrel is wel leuk. Nadeel van het laat te doen is dat je toch thuis nog veel visite krijgt, maar dat is maar net hoe je ermee omgaat, want volgens mij is het juist de bedoeling dat je thuis niet veel visite krijgt toch?
Ik doe ook niet mee met MvM. Eigenlijk net als de andere meiden. Bij mijn 1e zwangerschap had ik me enthousiast opgegeven en voordat de 1e bussen kwamen moest ik alweer afbellen. Dat blijf ik nu associeren en dus helaas voor MvM, vind het nl wel een enorm goed iets!
Dat mei-forum laat inderdaad maar op zich wachten, maar zoals ik al eens eerder melde, is er bij het zwanger zijn een forum met mei-mama's. Daar is het wel heel druk, maar je kan er wel reageren als je wilt. Af en toe zet ik er een berichtje neer. Ik reageer alleen niet op anderen, omdat ik nog geen wijs wordt uit alle verhalen, daarvoor een een mei-forum echt handiger.
En tsja het weten van het geslacht. Ik weet niet hoe goed jij je mond kan houden. Want je kan natuurlijk afspreken dat jij het wel weet en je man niet. Maar dan moet je ook rekening houden met alles wat je koopt, zodat hij het niet te weten komt.
Of 1 moet water bij de wijn doen. Ff tossen om wie dat gaan zijn???? Maar ik zou in ieder geval wachten tot de 19e week en het dan nog eens bespreken, wie weet wat er in die 5 weken verandert.

Marieke, leuk he zo'n kraamwieg. Wij hebben er ook 1 in de familie. Na de 20-weken echo ga ik daar eens naar op zoek.

Els, wat wordt Inge dan groot zeg als ze haar tanden al gaat wisselen.
Over je ovu-testen. Ik had 1 dag een vage streep en de dag erna een duidelijke 2e streep. De dag erna heb ik weer getest en toen was mijn 2e streep weer vaag. Ik zou als ik jou was vandaag dus weer testen en dan kijken hoe de streep eruit ziet. Na een duidelijke streep moet je ei volgen na 20-48 uur.
Is het klussen vannacht nog gelukt, pff wat een tijd zeg!!

Roos, haha nog gelukt met die kast, of staat hij nog steeds lekker ingepakt? Arme Julia dat ze van jou zo vroeg naar bed moest. Ja dat heb je als mama onder de hormonen zit he.

Yoshua, wow jij hebt wel een groot huis zeg. Zoals ik het lees hebben jullie geen slaapkamers op de zolder, of heb ik het dan mis. Als wij de zolder verbouwen komen we ook wel tot 5 kamers maar nu hebben we er maar 3 (waarvan 2 behoorlijk grote) en een grote lege zolder dan.
Wel heel fijn dat je je huis zo op ziet knappen. Wij hebben ook een nieuwbouwhuis, vorige week kwam de buitenschilder, dat is al fijn om te zien verbeteren, want dat ene blik verf dat ze bij de bouw erop smeren, daar heeft het hout niet zoveel aan, zeker niet met onze zeewind.
Och en die handige vader en zwager, das wel heel fijn. Mijn vader is aannemer, maar onze band is niet super. Hij doet wel klusjes, maar daar komt toch vaak nog een rekening voor. niet de volle mep, maar dus ook niet gratis......
Hoe gaat het met afvallen? Wil het een beetje lukken?

San, ik ben niet bekend met meer lichaamsbeharing, dus daar kan ik je niks over vertellen. Ik merkte trouwens ook niet wanneer ik mijn eisprong had hoor. Ik heb getempt, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Na mijn laatste mk heb ik ovu-testen gebruikt, dat was wel heel duidelijk. Ik was van plan om de maand daarna te tempen en ovu-testen te gebruiken om die temp ook helder te krijgen, maar het was al niet meer nodig!

Miep, meid hoe is het met je bloedverlies? Ik hoop dat het meevalt en dat je vandaag een echo krijgt!!
Ik denk trouwens dat jij veel meer moe bent dan ik ben hoor. Ik ben niet zo'n bikkel nl. Ik ben wel iemand die op tijd naar bed gaat, dus dat scheelt misschien iets.   Maar ik slaap de nachten niet fantastisch, dus daarvan blijf ik ook moeier.
Vannacht ook een leuke grap. Gister was vriendlief al eerder thuis door zijn heftige verkoudheid (en dan raden ze zwangeren aan om uit de buurt van verkouden mensen te blijven, tsja hoe doe je dat?) Vanmorgen (nou ja vannacht 3.30 uur) ging hij weer naar zijn werk. Ging om 5 uur de bel, was meneer weer thuis, hij voelde zich niet goed en mijn sleutel zat in de deur, dus kon hij het huis niet in. Daar wordt je ook vrolijk van, maar niet heus!!
Wow dat weekendje van jullie klinkt heftig zeg. Camperen oke, maar bivakeren daar kan je mij niet voor porren. Nou ja eerst maar eens zorgen dat het bloedverlies weer weggaat en dan komt dat weekend wel weer.

Marijke, ach wat zielig voor je dochter, die grote spin die over haar hand liep. Kan me voorstellen dat ze gilde, zou ik ook doen!!!
Hoe zit het bij jou met de kwalen, op je tijdsbesef na? Nog steeds eigenlijk nergens last van? Daar zou ik geloof ik helemaal onzeker van worden. Maar goed jij hebt al 2 kinderen waarbij je dat ook had natuurlijk en dat zal best schelen.
Hoe staat het trouwens met de plannen om naar Dubai te verhuizen??

Loraine, tsja heftig he om na je vakantie weer te moeten gaan werken. Gelukkig is het weer nu eigenlijk super, dat is weer beter dan dat regenachtige weer van vorige week. En het weekend schijnt ook super te worden, dus dat is mooi!!
Is het je al gelukt om eerder een echo te plannen? 10 weken is echt wel heel laat hoor na een mk.

Kim, hoe is je vakantie geweest? Balen van die voedselvergiftiging zeg. Hopelijk was die wel net op tijd om een innesteling niet tegen te zitten zegmaar. Volgens mij moet het kunnen. Anders is het denk pech deze maand, gezien de ervaring van Marijke....

Janneke(chris), jeetje dus het wil nog niet lukken met die nieuwe baan. Was die 2e groep waar je ging kijken niet leuk dan?
Balen dat je ei zo laat kwam, maar gelukkig is hij geweest en dat is toch ook weer heel belangrijk!!

Laura, logisch dat je wat afstand neemt meid. Misschien helpt het. Bij Miep wel in ieder geval. Nu eigenlijk dat knopje nog omzetten dat je er vertrouwen in krijgt dat je binnen een half jaar weer zwanger bent. Maar dat knopje zit echt heel goed verstopt, ik heb het in ieder geval nooit kunnen vinden. Misschien kan Miep je hierin helpen.
Je cyclus lijkt in ieder geval weer wat normaler te gaan doen, dat is al heel fijn!!

Tsja en bij mij blijft het gewoon spannend. Ik heb gister het hartje gezien en dat is heel fijn, maar toch blijf ik het eng vinden. Ik heb zo weinig vertrouwen. Ben alleen maar positief aan het denken, maar het gedijt nog niet helemaal in mijn systeem.
Op zich logisch waarschijnlijk, maar echt niet fijn. De dagen kruipen zo echt voorbij!!
Gelukkig dus dat die echo van dinsdag is blijven staan. Gister was ook echt maar heel kort. Eerst uitwendig gekeken, maar binnen  2 sec zei ze, nee de apparatuur is niet goed genoeg, ik zie wel het vruchtzakje en de ring, maar verder is het niet duidelijk. Dus inwendig, toen zag ze snel het hartje en ik denk 30 sec later kon ik me weer aankleden en de deur uit. Ik wist tenslotte dat het goed zat, wat ook het doel was.

Nou nog even hard (haha, nog steeds niks te doen) doorwerken en dan lekker weekend vieren!!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 8w

Hello,

Patricia: herkenbaar dat de dagen voorbij kruipen! Ik vond week 5-12 zo enorm lang duren, killing gewoon. Voor jou moet dat wellicht nog n tandje heftiger zijn en het enige dat je kan doen is wachten en van echo naar echo leven! 8 weken meid, is mooie mijlpaal ook!

Wb geslacht weten: mond houden is geen optie. We zouden het nl ook tegen de rest vd wereld vertellen. Tis of de hele wereld of niemand en dan wij dus ook niet. Baal vooral omdat we altijd hebben geroepen: we willen het weten! En nu haakt ie af. :-(
Komt denk ik omdat een collega van hem half jaar geleden kindje kreeg en die vertelde dat zn vriendin bijna niks kocht omdat ze het geslacht niet wist. Maar manlief zegt dat ie de verrassing zo bijzonder zal vinden bij de geboorte. Tja.....
Ik leef voor mn gevoel al zo lang toe  naar het moment van de 20-weken echo (zeg n jaar of 9) en nu, 3 weken vooraf (we hebben die echo al over 3 weken....) valt dat sprookje ff in duigen... Ben niet boos maar baal wel. Ik wil hem niet pushen maar ga wel zeggen dat het voor mij echt heel veel betekent.
Maar nogmaals, als hij het echt niet wil weten heb ik echt dikke vette pech. Daar gaat mn stoere jongens of roze meiden/prinsessenkamer! Maar goed... eerst maar even goed gesprek hebben, maar hoop wel dat ie nog wisselt van mening!

Groetjes Janneke

Hey meiden,
Ik heb al heerlijk weekend! Gister dus de Banenmarkt en moest tot 20.00 uur werken (om 8.00 uur begonnen). Vond dat ik daarom vandaag wel vrij mocht!
De schoonmaakster is druk bezig en voel me er nooit zo prettig bij als die druk aan de slag is en ik niks doe. Maar goed, ze is nu boven en ik zit onder, iets relaxter. Over een klein uurtje is ze weg. Wij weer een heerlijk schoon huis en kan ik dan zelf lekker rommelen.
We hebben een brief van de Belastingdienst gehad, controle ivm de bijleenregeling in 2006. Bah, moet ik alles weer opzoeken en uitzoeken en ze verwachten een heel pakket aan bewijsstukken (en dan zo'n klein retourenvelopje erbij doen, zucht....)

Miep, nee!! Zou helemaal panisch worden van bloedverlies, maar dat komt omdat de miskraam bij mij daarmee begon dus ik associeer bloedverlies daarmee.
Gelukkig hoeft het dat niet in alle gevallen te betekenen, dus ik duim dat alles goed zit bij jou!!
Laat je snel horen hoe en wat, ik hoop dat je nog terecht kunt vandaag voor een echo, want je moet er toch niet aan denken dat je het weekend door moet in onzekerheid!

Ben je jarig Yvette?! Van harte meid!! Een dikke knuffel en veel liefs voor je verjaardag en ik hoop dat je binnenkort het mooiste verjaardagscadeau krijgt wat je je kunt wensen!!

Patricia, fijn dat het bij jou om onschuldig bloedverlies ging! En mooi dat de echo van volgende week blijft staan!!

Dames, ik heb nog een vraagje. Zondag zijn we uitgenodigd voor de doop-dienst van het zoontje van vrienden. Is het dan gebruikelijk om iets te geven aan die vrienden of iets mee te nemen voor het zoontje??

Jemig Els, de wekker op 3.30 om te klussen, help!! Is het gelukt? Ik vind 's ochtends voor het werk niet echt wat, aangezien ik om 6 uur op sta en rond 6.30 vertrek. Om de wekker nog vroeger te moeten zetten...brrrr!! Maar bij jou is het helemaal midden in de nacht!! Wat vond je vriend ervan.....
Heb (nog) geen ervaring met die ovu-testen maar heb inmiddels wel begrepen dat een lichte streep in dit geval niet betekent dat het je ei is. Daarvoor moet het echt een dikke vette streep zijn zoals de controle streep.
Ik twijfel of ik die dingen ga gebruiken. Aan de ene kant wil ik het precies weten, aan de andere kant ben ik er dan weer enorm mee bezig als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ben in ieder geval wel blij dat mijn ongi na het waardeloze begin nu in ieder geval snel ophield. Heb hoop dat ik weer gewoon rond dag 11-12 mijn ei heb en op dag 25 mijn NOD. Als  ik ze ga gebruiken, ga ik morgen  beginnen met de ovu-testen, dan is het dag 9. Zal het er nog maar eens met manlief over hebben.

San, spannende tijd. Je weet niet of je een eisprong gehad hebt toch. Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk of je dan wel of niet ongi wordt als je geen eisprong hebt?

@Janneke: oeps, ja dat is idd wel even een issue zeg! Ja jij hebt van het begin af aan gezegd dat je het wil weten, dus als dat niet door gaat....
Wil je  iedereen vertellen wat het wordt als jullie het weten? Daar zou ik toch niet voor kiezen. En hopelijk toch niet ook al  de naam er bij vertellen? Ik ken mensen die tegen iedereen vertelden dat het een meisje werd en hoe zij ging heten. En toen werd het een jongen....hadden ze het verkeerd gezien bij de echo!! Nou vind het wel een stunt, maar het zal je maar overkomen!!
Maar ik heb nog een tip voor je. Marijke heeft toch gezegd waar je op moet letten bij de echo, wie weet zie je het zelf ;-))
En ik heb ook ergens gelezen dat je proefkonijn bent voor studenten bij echo's. Ga je het daar vragen en laat je je man in de waan dat een van de studenten het per ongeluk heeft gezegd.... Het zal in ieder geval er wel bij horen dat ze leren zien wat het gaat worden, dus.....
Oeps ik ben nu wel heel berekenend......
Ik vind het toch wel een lastige kwestie hoor. Zelf weet ik het nog niet, ik neig er naar om het wel te weten. Manlief is meer van, hoef het niet te weten. Tja ik ben ook van het praktische en het lijkt mij ook zo leuk om juist stoere jongetjeskleding of schattige meisjeskleding te kopen! En de babykamer niet te vergeten. Denk dat wij ook kiezen voor wit, maar accessoires is dan wel leuk om die in roze/rood of blauw te kopen. Mijn mening althans. Nou ja, ik hoef er nog niet druk mee te zijn en tegen die tijd heb ik het er wel over met manlief.
Weet ook van vrienden dat ze het heel graag wilden weten, maar bij de 20 weken echo liet beeb niks zien. Deden ze een pretecho bij 26 weken, wederom was beeb eigenwijs. Uiteindelijk heeft ze nog een late echo gehad, omdat beeb in stuitligging lag. Eindelijk liet beeb zien dat ze een meisje was!! Dus wie weet is het niet eens te zien....
Succes ermee, en wie weet kun je je man nog overhalen!!

Marieke, lekker dat het niet zo druk is op je werk! Want jij hebt het volgens mij druk zat met werk, opleiding en de zwangerschap. Het lijkt me behoorlijk vermoeiend in ieder geval!

Voor iedereen die ik ben vergeten.....sorry!
Ik lees wel dagelijks even de beslommeringen van iedereen, maar ben van plan om wat minder te reageren.

Fijn weekend allemaal en tot gauw maar weer!!
Groetjes Laura

Hoi,

Laura, ik sluit me bij je aan, ook ik moet meer afstand nemen....en dat probeer ik te doen vanaf morgen! Maar goed, zeer weeeeeer in die irritante wachtweek voor NOD...maar ga er vanuit dat er deze maand niets is gebeurd.

Ben vandaag bij een dietiste geweest en begin morgen met een zeer streng dieet, hiermee is mijn kapster al 20 kilo kwijt geraakt...tis heel zwaar, jet eet echt niets, maar als je eenmaal op gewicht bent, wordt je helemaal terug begeleid naar het "normaal" eten...dus ben benieuwd! Wat wel leuk is is dat die vrouw de moeder is van een oud vriendinnetje van mij!! Dus vanavond gaan manlief en ik nog even samen uitgebreid tafelen en vanaf morgen is dit over..

uiteraard heb ik wel met haar besproken dat ik zwanger wil worden, maar goed, ik kan het lijnen nu wel weer uitstellen, wie weet duurt het nog wel een aantal maanden voordat ik zwanger ben...maar dan ben ik al wel kilo's kwijt!! Dus ik ga er gewoon voor!

Mocht ik zwanger raken, dan moet ik dit wel melden bij haar, dan begeleid zij mij met het afbouwen van dit dieet, want dat mag natuurlijk niet als je zwanger bent!

Jannie: tja, wij willen het allebei niet weten! Tuurlijk is het praktisch, maar wij zien het als een grote verrassing, tegenwoordig weten we al zoveel meer over ons kindje in de buik, dus wat het wordt zien we wel als de tijd daar is....Maar goed, ons standpunt blijkt steeds meer een unikum te worden, want tegenwoordig weet bijna iedereen het al voor de bevalling!

Mijn zus wist het bij alledrie niet, eerste dachten we allemaal een meid, dat klopte, tweede een jongen dat klopte ook, derde dachten we een jongen en t was een meisje, dat was dus echt een verrassing!! Maar wel een hele leuke!

Dus je moet doen waar jullie je goed bij voelen...en als je tegenover elkaar staat is het dus wel lastig, want dat betekent dat een van de twee water bij de wijn moet doen! Dus succes met jullie beslissing!

Nou ik ga weer aan de slag, heb vanmorgen al vrij genomen vanwege die dietiste, dus moet nu de schade weer inhalen!!

Oh ja Miep, laat je wat weten als je een echo hebt gehad!!

liefs Yosha

Hi ladies,

Miep: hoe is het meid? begin me beetje zorgen te maken... Hopelijk is alles in orde!

Yosha: morgen op dieet? Wat voor een dieet ga je doen? Ik heb een tijd lange en eiwittendieet gedaan en dat was erg zwaar maar het zette zoden aan de dijk. Ben ook op gewicht gebleven, tot de zwangerschap uiteraard.  Als t allemaal ok is dat je evt zwanger bent: succes meis! Neem het er vanavond nog even van!

Yvette: van harte met je verjaardag! Mooi weer heb jij zeg.... Nu nog een mooi verjaardagskado!

Laura: ja, als we t weten gaan we er geen geheim van maken. Vooral als je een meisje krijgt is het lastig om niet constant zij te zeggen lijkt me. Naam blijft uiteraard voor onszelf. Liegen kan ik niet en wil ik niet, dus ga mezelf niet in bochten wringen want dat vergeef ik mezelf nooit. Ik heb nog 1 optie en dat is lullen als brugman want voor mij betekent het enorm veel...
Tis voor mij erg belangrijk voor mn gevoel en voor de voorbereiding, maar ook - net als wat jij zegt - voor de inrichting. heb al jaren in mn hoofd hoe ik een meiden- of jongenskamer zou inrichten, en nu kan ik al die plannen in de kliko gooien lijkt wel.

Ik krijg extra echo's bij 21, 23 en 25 weken inderdaad, dan zijn er opleidingsavonden voor verloskundigen in het zkh. Dus als we het beiden willen weten dan kunnen ze het minimaal nog 4 keer checken....
Weet idd dat een meisje 3 streepjes heeft en een jongen 1 maar ja, wil t dan wel zeker weten.

Laura en Yosha: hoop wel dat jullie nog mee blijven kletsen, al snap ik dat jullie t soms confronterend vinden...

Over schoonmaakster gesproken: onze nieuwe begint vandaag en ze is volgens onze vrienden fantastisch! Ben dus superbenieuwd! De vorige poetsen die maakten er echt n potje van, ze maakten nauwelijks schoon en t ging er meer om denk ik om even t geld te incasseren.
Is idd niet relaxed als je zelf thuis bent (wil onze nieuwe ook liever niet), ik voel me dan ook geroepen om mee te helpen. Nu komt ze op vrijdag en rest vd week zit ze vol maar ben benieuwd hoe dat dan gaat als ik verlof heb of niet meer op vrijdag werk.  

Doopfeest: volgens mij is het de bedoeling dat je een kadootje meeneemt voor degene die gedoopt wordt.

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan