We gaan ervoor part II

Hoi Jannie,

ik ga het Cambridge dieet doen, is ook met veel eiwitten en geen koolhydraten, suikers en vetten....oftewel, tis net geen lucht zeg maar haha!
Zal t best zwaar krijgen, maar ik ga ervoor....als je op gewicht bent krijg je elke week begeleiding om weer tot een normaal eetpatroon te komen zonder aan te komen, dus dat vind ik ook wel erg belangrijk!

Dus heb net een zakje chips gezondigd op mijn werk, hihi, dat eet ik echt nooit op mijn werk...haha

Straks even lekker gourmetten met mijn mannetje, wijntje erbij...en een lekker toetje!!

Dan vanaf morgen mond op slot!

En wie weet heeft het wel een positieve invloed op mijn vruchtbaarheid wanneer ik een aantal kilo's kwijt ben....maar op zich vind ik het nu wel fijn om me ergens anders op te focussen dan op zwanger worden...raar he....maar heb echt het gevoel dat ik dit nu eerst moet doen, terwijl ik dondersgoed weet dat mijn klokje aan t aftikken is....

pff. nou ja we zien wel hoe het gaat!

Morgen starten en dan zien we wel of het werkt...ben jij nu al aangekomen van je zwangerschap of nog niet?

Fijn weekend,

liefs Yosha

Miep, begin me zorgen te maken!! Hoe is het met je, heb je een echo gehad en hoe is het met jullie beebje???

Yosha, pff klinkt als een zwaar dieet!! Ik heb de mazzel dat ik nooit veel te zwaar ben. Mag graag sporten en eet wat ik wil. Was wel wat kilootjes aangekomen na zwangerschap en miskraam maar kwam ook doordat ik niet lekker in m'n vel zat en nogal snoepte. Nu gaat het weer een stuk beter gelukkig. Ben weer lekker aan het sporten en merk al dat mijn lijf weer strakker word.
Jij veel succes met het dieet en ik hoop dat je wat kilootjes kwijt raakt. Hoeveel wil je kwijt raken??
Beloof je wel te stoppen met diëten als je zwanger bent, want dat is niet goed!!

Hallo dames,

Miep, weet je al meer?

Els, als de test positief is, kan ie de dag erna óók nog positief zijn hoor, bij mij duurde het twee dagen, daarna was en een vage streep te zien. Succes met deze dagen! Bij mij is het óók gelukt terwijl ik heel moe was en me er bijna niet toe kon zetten....
Ja ik bedoelde wél de vraag of het al kon op die leeftijd, een dekbedje. We denken er nog even over na... Gelukkig voelt Julia zich al een stuk beter, het was in het begin erg lastig om die drank erin te krijgen, ze ging zo kokhalzen. we hebben haar maar omgekocht met een snoepje. Net was  ze het snoepje helemaal vergeten....

Nou San, ik voelde helemaal niks op de dag van mijn nod. De vorige twee zwangerschappen echt wél, dus bij jou kan het best alle kanten op...

Janneke, ik wilde óók het geslacht weten destijds en ik heb gewoon voet bij stuk gehouden, uiteindelijk vond hij het ook wel erg leuk. Ik vind écht, dat de vrouw méér rechten heeft, zij moet al die maanden het kind dragen, met alle ongemakken  én dan bevallen, daarna borstvoeding geven, óók geen pretje als je pech hebt, dus..... En het krijgen van een kind überhaupt is al een heeeeele verrassing hoor..... Misschien heb je hier iets aan.....Kom op, voorlopig is het méér jouw kind dan dat van hém!!!!!!
Maar ik wist op een gegeven moment wat het zou worden,na 14 weken,  ik reed over de brug en ineens kreeg ik een heel warm gevoel en ik dacht nee, ik krijg een meisje!!!! Ik dacht eerst dat ik een jongen zou krijgen. Normaal ben ik helemaal niet telepatisch of zo....

Marieke, ja het  wordt morgen wéér een mooie dag, leuk, naar de dierentuin. Veel plezier. Wij gaan denk ik even naar de kinderboerderij, hebben we een abonnement op...
Wij hebben trouwens tegen iedereen gezegd dat we het geslacht niet wisten, zodat ze niet steeds gingen vissen.... Hielp goed, ze weten nu nóg niet dat we het destijds wél wisten. Als ze goed in het album kijken, zien ze dat er maar één stapeltje met kleren klaarligt (roze!!!!). Dus ....Maar zo slim zijn ze dus niet...

Patricia, ik heb echt met je te doen, steeds die onzekerheid....  Ik heb al een kindje en dat scheelt wél. Ik ben eigenlijk niet meer met die miskraam bezig, het sluimert wel eens door mijn hoofd, maar verder niet. Ik hoop toch zó dat het goed gaat met je.... Het is alweer bijna dinsdag.... Lekker dat je zo'n rustige baan af en toe hebt. Ik werk in het onderwijs en moet iedere  dag mee met het ritme van de kinderen. En laat het ritme van mijn groep nu errug hoooog liggen, met die 14 jongens en 7 meisjes..... Niet bij te houden......
Die kast verstoft steeds meer, in de verpakking. Heb wél een goed smoes dat ik het niet kan lakken tzt!!!!
Ja ik vind het ook balen dat er nog steeds geen mei en juni-forum is. Het schijnt dat ze de hele site aan het ombouwen zijn en dat het daarom zo lang duurt....

Laura, groot gelijk dat je even wat minder hier bent, maar ben benieuwd hoe lang je het gaat volhouden hi hi,  jij bent één van de trouwste 'klanten'. Ik miste je al....Ik hoop echt dat je snel met supergoed nieuws komt. je gaat toch óók aan de gang  met die testen? Duurde het de vorige keer lang voordat je zwanger werd? Eigenlijk moet ik nu geen vragen aan je stellen, want dan voel je je natuurlijk genoodzaakt om te reageren......Ja  ik geloof het wél, dat hebben  wij laatst wél gedaan, een klein cadeautje hebben we wél gehaald...

Yosha, ook jij verdient het om weer snel zwanger te zijn, maar eerst lekker afvallen is óók niet verkeerd natuurlijk!!! Succes, het is in ieder geval een nobel streven van je!!! Hoop dat je 'laatste avondmaal' lekker heeft gesmaakt!!!!

Ik  ben ook uit eten geweest net. Wel een bliksembezoek, want julia was ook mee. Dan ren je meer achter het kind aan, dan dat je kunt eten. Ach,  die rustige eetmomenten komen vast ooit wel eens terug. Ik heb nu vakantie!!!!!!
Vandaag weer stress op het werk. Ik heb een leerling in de groep met een iQ van onder de 60, dan ben je dus zwakbegaafd. Hij heeft ook een gedragsprobleem. Is dus erg lastig in een groep met normale kinderen. De  ouders van hem (marokkanen) willen dus niet dat hij naar het ZMLK gaat. Hij blijft dus  lekker waar hij zit. Met alle problemen van dien. Gister hoorde ik dus dat een leerling uit mijn groep weggaat vanwege die zwakbegaafde leerling. Ze is echt bang voor hem. En toen brak er iets in mij. Ik vecht al bijna 1 1/2 jaar ervoor, dat hij weggaat, maar het lukt dus niet. Als ouders het niet eillen, gebeurt het dus niet. Vanmorgen was ik dus erg boos op mijn directeur, ik ben veranteoordelijk voor alle leerlingen en voel me niet genoeg gesteund. Ik ben in huilen uitgebarsten en heb gezegd dat hij vandaag niet in mijn klas mag komen. Ik trek het niet meer met  hem. EINDELIJK ondernam ze actie. Ze heeft hem een time out gegeven en hem naar huis gestuurd. Ze was erg geschrokken van mijn reactie. Ik heb een fijne dag met de rest gehad, wat een rust.....  
Ik weet natuurlijk wel dat het een hormonenkwestie was, dat gehuil, maar het kwam me nu echt goed uit..... NU lekker vrij en ik ga nu hangen op de bank...
Fijn weekend.
 Miep, weet je al meer?

Gr Roos

Miep, laat je alsjeblieft gauw van je horen want begin me nu toch wel grote zorgen te maken! Je bent vandaag helemaal niet op het forum geweest en normaal kom je iedere dag wel even langs! Hoop zo dat alles goed is!!!

Hoi Dames,

marco was al vroeg in huis maakte me om 2:15 wakker, omdat hij best wel
moe was en wou ook een beetje letten op de kwaliteit besloten dat morgen vroeg
te klussen, helaas versliep ik me en werd om 7:40 wakker
(toen had ik de bus al moeten hebben) snel snel want inge moet naar school.
S'avonds inge naar bed en dachten mooi klus tijd. want woensdag 20.00 uur pos.
maar vandaag om 16.00uur neg. weet niet wanneer ei is ontsnapt.
sorry weet even niet meer wie maar weet nu hoe een man reageert onder druk
ik lachen bij poging nr 6 maar even gekapt, vanavond weer verleiden in de hoop.

Miep: Ik hoop dat alles goed is, omdat je nog niet gereageerd hebt. ik denk
aan je.

Janneke: wat fijn dat je je zo goed voelt ik hoop dat je de hele zwangerschap
lekker kunt blijven genieten
Ja niet alles is makkelijk je hebt nog even voor de echo er is.
Ik hoop dat je er uit komt met zijn tweetjes. ehhh drietjes dan al
kan die niet mee beslissen hahaha zie het al voor me trekkent aan de
navelstreng he mam ik ben een........ sorry beetje melig.

Marieke: lekker dagje dierentuin welke gaan jullie?
ben zelf paar weken geleden naar duitsland gegaan erg mooi en niet duur.
maar 6 euro intree, maar ja wel benzine gelukkig voor ons is het maar ruim
een half uurtje rijden.
Hoe voel je je verder?

Laura: ja de belasting dienst leuker kunnen ze het niet maken wel makkelijker
vraag me af wat er dan makkelijker aan is.
Bij de doop van Inge gaven ze iets voor inge en niet voor ons,
ze heeft van wie weet ik niet meer een kettinkje gekregen met een kruisje,
een troetel beertje en voor de rest zou ik de foto's na moeten kijken.
gewoon iets leuks een kleinigheidje oja een kinderbijbel schoot me net te binen
die kreeg ze van mijn zus.

Roos: ik vindt dat veiligheid van de groep voor gaat, al vindt ik soms dat
ze kinderen gauw een rugzakje willen geven, maar in dit geval nee, ben het
met je eens kan echt niet. en niet alleen veiligheid kinderen maar ook voor jou.
Sorry was even vergeten voor wat voor klas sta je, basisschool peuterspeelzaal?
Ik hoop dat het goed komt en vindt dat die ouders maar even goed moeten
nadenken en niet aan hun eigen ego.

Yvette: gefeliciteerd.

ga marco maar even verleiden wil wat van hem vanavond hahahahaha,

groetjes els.

Hi Ladies

Weeeeekend. Heerlijk. Net wezen tennissen vandaar zo belachelijk laat. kon het weer niet laten dus daar zit ik met PC te snaaien op de bank.
@josha mijn collega (tegenover me) heeft het zelfde dieet gedaan als jij wilt gaan doen. Is wel echt heel heftig. Je mag niks. Maar het werkt wel. Hij is 18 kg kwijt maar moest er eigenlijk nog 15 meer. Helaas kon ie hrt niet langer opbrengen. Maar goed, toch een mooi resultaat.
@Laura geen eisprong is ook niet ongi. Ik werd dus na het stoppen met de pillen bijna nooit ongi. Mocht ik nu geen eisprong gehad hebben krijg ik eers hormonen om menstruatie op te wekken en daarna weer andere om de eisprong te stimuleren.
@Miep; ook ik maak me zorgen hoop dat het onterecht is.
@Roos zou leuk zijn. Maar heb er eerlijk gezegd niet al te veel vertrouwen in. Ben wel moe maarja maak ook belachelijk lange (werk) dagen. Dus is ook niet gek.

@all; ik ga slapen! Trusten
San

Alles is goed.

Sorry dat ik gisteren niet meer heb geschreven. Ik kon net voor de middag terecht. De hele middag ben ik bij mijn moeder geweest (lekker naar de bossen). 's Avonds dacht ik "even op de bank liggen en dan even op het forum". Manlief kon me met alleen met heel veel moeite wakker krijgen om 11 uur en toen zijn we gaan slapen. Vandaar dus dat ik niet eerder heb gereageerd. Maar hier dus het verhaal van gisteren.

's Morgens heb ik meteen gebeld. Toen konden ze nog niet meteen een afspraak maken. De VK-praktijk waar ik naartoe ga heeft meerdere vestigingen (in ieder geval 2, ik weet niet of het er nog meer zijn) en ze zijn met 4 VK's. Ze hebben maar op 1 vestiging echo-apparatuur en die vestiging is op vrijdag gesloten. 1 VK was vrij, 1 VK had dienst op de andere vestiging, 1 VK moest rondes rijden en de laatste was net naar een bevalling geroepen. Maar de assistente beloofde me dat ze even rond zou gaan bellen. 5 minuten later belde ze terug. Ze kon nog niet zeggen hoe laat ik terecht kon, maar wel dat ze 100% zeker die dag nog voor mij naar de juiste vestiging zouden komen en een echo zouden maken. Vrijwel zeker voor 1 uur 's middags. Ze zou vlak van tevoren bellen.
Om 11 uur ging de telefoon. Of ik kon komen. En of ik eerst nog even een paar glazen water wilde drinken. Tuurlijk. Ongeveer een kwartier later stond ik met een volle blaas bij de VK.
Bij de praktijk waar de echo-apparatuur staat, hebben ze maanden geleden wateroverlast gehad. Nu hadden ze gisteren net een nieuwe vloer gelegd. De echo-apparatuur stond in een ander kamertje dan anders, dus daar kreeg ik nu de echo.
Al heel snel zagen we het hartje kloppen. Twee streepjes die om de beurt knipperden.  De beentjes en armpjes en natuurlijk het hoofdje waren ook te zien, hoewel het nog wel allemaal redelijk wazig was. En was natuurlijk ook een uitwendige echo en dan zie je niet zoveel als bij een inwendige.
Maar het belangrijkste was dat alles goed is.  Beebje was gisteren 1,9 cm groot. Ruim 2 keer zo groot dan 1,5 week geleden dus (toen 0,8 cm). Volgens de echo van gisteren ben ik nu 8w5d. Volgende de eerste echo zou ik 8w3d zijn.
Mijn eigen berekening is 8w4d. Daar houd ik het nu dus nog maar even op. Over 1,5 week hebben we wat officieel onze 1 controle is, dan krijgen we ook weer een echo.
Ik heb gisterenavond voor het eerst liggen fantaseren over hoe we het tegen onze ouders gaan vertellen. Dat hebben we namelijk nog steeds niet gedaan. Over twee weekjes is het zover!
Joehoe.

Nu moet ik booschappen gaan doen, dus ik heb even geen tijd om op de rest te reageren. Ik wilde alleen even laten weten dat hier alles goed is.
Bedankt dat jullie allemaal zo mee leven.

Terug
Bovenaan