We gaan ervoor part II

Hey meiden,

Zit op het moment lekker te relaxen op de bank (lichamelijk dus...)  onder het genot van 'popstars' op tv. Ik voel van alles in mijn baarmoeder. Ongesteldheid of toch....???
Zo irritant dat de signalen die ik heb zowel op het een als op de ander kunnen wijzen!
Ik word gek van het 'wachten' op zondag (officiele testdag). Ik heb dan ook besloten niet zoveel te drinken vanavond en morgenochtend meteen te testen (met  geconcentreerde urine)  in plaats van zondag.
De vorige keer was ik 4 dagen te vroeg met testen en toen was er al een vaag streepje te zien. Toen ik dinsdag testte (veeeel te vroeg dus) had ik niet getest met mijn ochtendurine en had ik veel gedronken overdag. Hoop dat ik morgen eindelijk meer zekerheid heb, want word wel een beetje gek van al die vooronderstellingen in mijn hoofd.
Ik denk dat die ene dag wachten met testen niets meer uitmaakt (alleen een duidelijker streepje misschien).
Ik durf er eigenlijk niet op te hopen, want ben bang voor weer een teleurstelling.
Toen ik aan het werk was, kon ik het gemakkelijker van me 'afzetten', maar nu ik weekend heb,  merk ik dat ik niet meer kan wachten om het te weten. Het laat me niet los en ik voel van alles!

Jullie horen het nog....

Hi again,

Hier Janneke weer....Vanmorgen was Chris er vroeg bij, dus met mijn amper wakkere hoofd de test gedaan. Het was al snel duidelijk; negatief.
Aan de ene kant had ik het niet durven dromen, maar aan de andere kant valt het me wel weer enorm tegen.
Mijn lichaam houdt me écht voor de gek! Al die verschijnselen die heb...Voortaan wordt het wachten op mijn NOD nog langer, want als ik denk dat ik nu wel heel veel verschijnselen heb die erop kunnen wijzen, is het weer niet zover....Ik lijk iedere maand wel meer verschijnselen te krijgen, waardoor ik steeds de hoop krijg dat het WEL raak is. Wel blijven mijn borsten onveranderd (alleen mijn tepelhof misschien wat groter) terwijl ik dat bij Chris' zwangerschap heel duidelijk voelde voor mijn positieve test.
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik dat voor mijn tweede zwangerschap (die dus eindigde in een miskraam) had. Maar goed, deze verschijnselen zulen misschien ook verschillen per zwangerschap.
Nou goed, ik ben behoorlijk teleurgesteld dus...

Nu maar wachten op die rot-ongesteldheid. Ik ga er  nu niet op zitten hopen  dat ik misschien te vroeg getest heb, want dan wordt ik helemaal gek. Pas als ik woensdag nog niet ongesteld ben geworden, ga ik nog een test doen....

Gelukkig hebben we de rest van  het weekend leuke dingen te doen, dus genoeg afleiding. Wel verjaardag morgen bij een pas-zwangere-vriendin. Maar dat overleef ik ook wel weer...

Groetjes van Janneke  

He meiden,

gister dagje niet gekeken, was dagje vrij en druk in huis...'s avonds naar concert Marco Borsato geweest...helemaal TOP! Mijn zus, vriendin van mij en ik stonden helemaal achteraan in de zaal, want dan zagen we tenminste nog iets (zus en ik zijn erg klein namelijk), komt er ineens een vrouw naar ons toe en zij vraagt aan mij " willen jullie misschien helemaal vooraan staan?" nou tuurlijk wilden we dat, we kregen een bandje voor in de gouden cirkel aan de zijkant...helemaal bij het podium! SUPER, Marco stond gewoon 2 meter van ons af, daarnaast stonden ook ineens de kids van Prinses Margriet naast ons, dus we voelden ons best speciaal..haha
Dus we hebben dubbel en dwars genoten van het concert! Zijn wel voor de toegift al naar buiten gegaan en zaten dan ook in de eerste bus weer naar de parkeerplaats....doe je dat niet dan ben jew zo 2 /3 uur onderweg en daar hadden we niet echt zin in!

Vanmorgen lekker uitgeslapen en me weer eens gewogen....whaaaaa -3,8 kilo in 1 week tijd!!!!! Voel me er echt super bij, heb totaal geen honger, gister gingen mijn zus en die vriendin een broodje eten bij het Gelredome, maar dat doet me niets weet je dat, zooooo raar, heb ik echt nog nooit gehad dat eten me niet interesseert...nou goed, moet maandag weer naar de consulente en dan ga ik weer voeding kopen voor een week en dan word ik bij haar ook gewogen, maar zo'n startweek geeft mij moed hoor om door te gaan!

Maaaaaaar, zwanger worden wil ik ook heeeeel graag! En helemaal omdat het vorige keer meteen raak was en het nu niet schijnt te lukken, dat vinden we allebei wel moeilijk, maar goed.....ben nu even een maand met een ander doel bezig, afvallen! Tuurlijk verdwijnt onze inzet niet hoor, maar merkte deze maand al dat ik ALLE kwalen kon negeren en mezelf deze maand niet gek heb zitten maken....dus ik denk toch dat het psychische gedeelte een heleboel zwangerschapssymptomen afgeeft, terwijl je niet zwanger bent....nou ik trap daar dus mooi niet meer in, haha

Mijn zus is vandaag jarig dus daar gaan we vanavond heen, oh ja ga zo eerst even met manlief een nieuw vloerkleed kopen, willen we al heel lang maar t komt er niet van, maar heb bedacht dat ik deze week zoooo mijn best heb gedaan met mijn dieet, dat ie er vandaag maar moet komen!! hihi, goeie smoes he!

Morgen is de oma van mijn man jarig, dus weeeer een verjaardag en aansluitend nog een verjaardag van een neef van mij...pffff en dan is het alweer maandag!
Maar goed, over anderhalve week ben ik vrij van do-ma ivm ons weekendje Duitsland, dus heb daar helemaal zin in!!! Zit dan in een eetweek, dus dan mag ik 's avonds ook iets eten, wel zo gezellig!!

Oh ja, wilde iets vragen, ik heb deze keer en vorige keer tijdens mijn ongi (die tegenwoordig maar 2 dagen duurt) een hele rare buikpijn gehad, met name naar de wc gaan deed enorm zeer....t leek wel alsof ik dan uit elkaar gescheurd werd links bij mijn eileider....pfff niet te harden, nu is het weer weg, maar tis zo'n rare pijn! Herkent iemand dit? Echt, alles is anders aan mijn cyclus na de curretage....

Nou meiden, fijn weekend allemaal!

liefs Yosha

Hee Janneke,
Balen meid! Het kan nog dat je te vroeg hebt getest, maar ik denk niet dat je daar zelf nog in gelooft. Laat die ongi dan maar gauw komen (tenminste, dat is mijn idee dan, ben je tenminste van die vreselijke onzekerheid af!)

@Yosha, wow, wat een verrassing moet dat voor jullie geweest zijn bij het concert van Marco!! Was er nog een speciale reden voor dat jullie in die gouden cirkel mochten?
Jaren geleden ben ik naar concerten van Bryan Adams en Tina Turner geweest, dan zorgden we ervoor er echt heel vroeg te zijn. Konden we ook in het voorste vak. Dan is het nog meer genieten omdat je zoooo dichtbij staat!
Grappig dat de zoons van prinses Margriet er ook waren. Tijdens mijn studententijd woonde ik bij ze in de straat, en kwam ik ze wel eens tegen. Hier in Groningen is het niet zo normaal dat je allemaal BN'ers tegen komt, dus dat vond ik ook altijd wel speciaal....

Heerlijk weekend! We gaan vanmiddag bij vrienden eten in 't Zandt (dat dorpje van al die branden een tijdje geleden). Gezellig!!

Dinsdagavond weer een vergadering, nu  even bezig met het voorbereiden van de stukken, dan is dat maar  alvast klaar!

Buikpijn weer over, dus ei geweest. Gister geen ovutest meer gedaan. Had volgens mij weinig zin omdat ik donderdag al een dikke streep had en gister de hele tijd die drempelpijn heb gevoeld. Goed geklust dus kan nu rustig afwachten. Officieel NOD over 9 dagen, maar zou me niet verbazen als het er nog een paar meer worden.
Geeft wel goed en rustig gevoel dat de timing qua klussen nu goed was, hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen over te maken de komende week.

Meiden, prettig weekend allemaal en tot gauw!
Groetjes Laura

Hoi allemaal,

Hier ook weer eens een berichtje van mij. Ik heb de berichtjes wel bijgehouden maar had deze week weinig tijd om te reageren. Yasmin had herfstvakantie dus ik was fulltime met twee kleuters in de weer!   Ze weten nu wel dat ik zwanger ben want ze waren mee naar de mondhygieniste en die zag in mijn gegevens (gemeld bij de tandarts 2 weken terug) dat ik zwanger ben. Dus ze zegt heel vrolijk tegen de meiden: wat leuk jullie krijgen een broertje of zusje!! Ze reageerden niet eens verbaasd, alsof ze het allang wisten. Nu moet het dus wel goed gaan want ik wil ze niet nog een keer verdriet doen...Nog 9 nachtjes slapen tot de volgende echo!

Vandaag waren we naar Villa Arena In Amsterdam, daar hebben ze ook een hele grote Prenatal. Heb ik lekker een uurtje rondgeneusd terwijl mijn man naar Mediamarkt was. Ze hadden bij die Prenatal een soort parcours met verschillend terrein waar je de kinderwagens op kon testen, gaaf was dat! Ik was mijn Bugaboo een beetje zat (ben een beetje kinderwagenverslaafd en heb er al meer dan 20 gehad in 5 jaar..) dus heb ik heel veel andere wagens uitgetest maar de Bugaboo kwam toch weer als beste uit de bus. Die andere wagens stuurden allemaal zo zwaar en waren zo lomp vergeleken met mijn Bug. Dus die hou ik toch maar, misschien ga ik een nieuw setje bekleding kopen om toch weer dat 'nieuwe wandelwagen gevoel' te krijgen. Er was daar nog een vrouw met een bugaboo en die zag me al die wagens testen en ze kwam naar me toe en zei: je moet echt een bugaboo cameleon kopen hoor, je krijgt er geen spijt van!! Had ze niet gezien dat ik die al had... Wel grappig om nog een fan tegen te komen.

@Laura, fijn dat je een resultaat had met de ovutesten, dat geeft wel rust he? Weet je tenminste zeker dat je op het juiste moment heb geklust. Ik vond het wel stoer van je dat je die vergadering had afgezegd om te klussen, prioriteiten! Ik hoop voor je dat je over 2 weken een positieve test in handen hebt.

@Yosha: jeetje al 3,6 kilo afgevallen en geen honger! Goed hoor! Wel balen van je ongi, maar fijn dat je in ieder geval een flink aantal kilos lichter aan een nieuwe zwangerschap kan beginnen.

@Maike Sanne: gefeliciteerd met de goede echo! het is zoooo spannend he die eerste prille maanden. De tijd kruipt bij mij ook echt voorbij...

@JannekeChris: geen ongi = nog steeds kans dat je zwanger ben! Ik hoop het voor je...

Ik ga nog even TV kijken en dan lekker vroeg naar bed!
Prettige avond nog allemaal

Marijke
8w6d

Hoi Marijke,
Dat was wel even balen dat de mondhygieniste het zei tegen je dochters, of niet dan! Heb je het er later nog met ze over gehad, omdat ze helemaal niet verrast reageerden?
Haha, ik zie je scheuren door de Prenatal, wat leuk dat ze dat hebben!!

@Yosha, fijn dat het zo goed gaat met je dieet! Bijna 4 kg in 1 week is echt super!! Je weet wel zeker dat het dieet geen negatieve invloed heeft op zwanger worden??

Tja we kunnen dan nog zo goed geklust hebben de afgelopen dagen, het vertrouwen in een goede afloop is momenteel  helemaal weg. Want ik bloed weer eens, sinds gisteravond. Het is donkerrood-bruin slijm, maar wel zo veel dat ik niet geloof in een innesteling. Erg frustrerend en ik hoop dat het gauw stopt!!! Bah!!

Goedemiddag dames,

Hier alles ok. Morgen 17 weken, wat gaat t nu ineens hard zeg! Gisteren hadden we familiedag en had iedereen al n tijd niet meer gezien dus dat was errrg leuk! Bij de Bossche Bol vertelde mn zwager dat zij ook een kindje krijgen; de zus van mn man is 12 weken zwanger en is 2 mei uitgerekend. Enorm leuk maar zij is iets minder enthousiast dan ik maar komt mss ook omdat ze nog erg moe is en zich niet lekker voelt. Herkenbaar, herkenbaar! Scheelt dus maar een week of 5!

Els: van harte met je nieuwe baan! Fijn dat je zo snel kan beginnen zeg. Wat is t voor baan? Kijk je naar de komende periode uit; iui etc of kost dat heel erg veel energie voor je?

MaikeSanne: herkenbaar van je eczeem. Welke zalf heb je nu gekregen? Ik smeer af en toe nog wel mn eigen zalf die niet mag maar zo weinig mogelijk en het gaat nu goed. T schijnt zo te zijn dat het kan zijn dat het na de 17-18 weken minder / over kan zijn. Duimen dus!
Wat super dat jullie een kloppend hartje zagen; geweldig joh! Nu over week  of 4 de volgende echo: leuk!

JannekeChris: wat balen dat je een - test had.... Misschien toch te vroeg? Ik heb bij beide zwangerschappen pas een dag of 5-7 na mijn NOD + getest. Wie weet maar snap dat je heeeeeeeeeel ongeduldig wordt!!!

Yosha: wat goed van je dieet en wat gaaf van t concert; das niet verkeerd zou ik zeggen!!!

Marijke: jammer dat je het niet zelf hebt kunnen vertellen maar zo te lezen was t geen verrassing meer. Kinderen weten volgens mij meer dan volwassenen denken...
Haha grappig verhaal van de Bugaboo. Wij gaan die ook kopen, we krijgen m van mijn ouders, heeeeeeel fijn! Inclusief de maxi cosy, hebben ze tegenwoordig ook. Als t een jongen wordt wordt het antraciet met blauw, meisje antraciet met.... roze! ;-0
Hoe voel je je verder trouwens?

Laura: he wat hoor ik nu? Ik snap er helemaal niks van maar jij ook niet neem ik aan... Hoe kan dat nou??? En bloed je ook echt constant? Vervelend man, verdorie...

Vandaag rustig dagje samen: uitgeslapen, uitgebreid ontbeten en zo filmpjes halen en mss nog t bos in en uit eten maar denk dat we lekker thuis blijven. ;-)

Groetjes Janneke

Hai Janneke,
Gisteravond veegde ik wat donkerrood/bruin slijm af aan wc-papiertje. Dus toen wilde ik weten of er nog meer kwam, rek- en strekoefeningen gedaan en ja dus. Tis niet dat het eruit loopt, tis slijm, maar maakt me wel weer erg onzeker.
Ik geloof wel dat het nu wat minder wordt, vanavond maar tampontest.
Sorry voor de details dames.....

Hier ook heerlijk rustig weekendje. Manlief is aan het voetballen. Is over een klein uurtje weer thuis.
Gisteravond bij vrienden wezen eten, errug gezellig! Helaas is weekend alweer bijna voorbij. Vanavond lekker op de bank met Gooische Vrouwen!

Oh ja Els, je mogelijke nieuwe baan! Tis nog niet helemaal zeker begrijp ik? Hoeveel werk jij in de week? Fulltime of toch minder vanwege Inge? Wel balen dat je contract niet wordt verlengd, brengt toch weer hoop onzekerheid met zich mee!

Terug
Bovenaan