We gaan ervoor part II

Beste Allemaal,

Vanochtend getest en zo negatief als maar zijn kan. Ik had het wel verwacht maar het was toch  nog een dikke teleurstelling.Echt een beetje een dipje. Ook geen ongi of ook maar iets wat er in de verste verte maar op lijkt. Ik ga er daarom maar vanuit dat het er wederom niet vanzelf van komen gaat en ben zojuist begonnen met mijn kuur Provera om een menstruatie op te wekken.

Ik hoop dat ik niet al te veel last krijg van hormonale verschijnselen...........

Trusten en werk ze voor morgen
San.

he meiden,
ben dit weekend lekker een nachtje weggeweest met vriendlief. Was wel gezellig. Kom je ook weer eens tot praten toe. Haha ik ben nl nogal veel met mezelf bezig en ben na mijn werk gewoon niet de gezelligste.....Wie is daar de dupe van????

Ach arme jongen. Nachtje was qua eten niet echt een succes. Ik dacht zaterdag, als we nu rond half 5 een borrelhapje nemen, red ik het vast wel om pas rond 7 uur uit eten te gaan. Maar mijn maag dacht, dat borrelhapje is genoeg, er hoeft niet meer in...... Dus vriendlief aan de mosselen, ik aan een bordje patat met een kroket en zelfs dat ging moeizaam....
En dat lekkere ontbijt dat ze dan in een hotel hebben he... Ik heb maar 1 broodje op, omdat ik bang was dat het anders mis zou gaan. Maar goed, het echt even samen zijn was fijn!

Nu ben ik wel nog steeds moe.... Ach hoef maar 4 dagen te werken en dan volgende week 1 dag, en daarom heen ben ik 2 weken vrij!! De 1e week van november gaan we lekker op vakantie naar Brabant. Hopelijk gaat het eten dan beter, al zullen we toch veel in het huisje eten.

Vrijdag een afspraak bij de klinisch geneticus over Bas*. Krijgen we eindelijk te horen wat de oorzaak geweest is van zijn nierafwijking. Mag wel eens na ruim 9 maanden dacht ik. Ook krijgen we de uitslag van het chromosoomonderzoek. En das weer belangrijk voor deze spruit. Ach bij beide denk ik dat er niks bijzonders uitkomt. Best spannend dus als het anders blijkt te zijn.....

Verder weet ik niet zo goed wat jullie geschreven hebben. Wel vind ik het de hoooooooooooooooooooooooooogste tijd worden dat er weer eens wat positieve ZWANGERSCHAPStesten bij gaan komen (dus niet de ovu-testen) Kom op dames, vindt die dam en spring er overheen!!!

liefs
Patricia mama van Bas*

He Laura: Jee, wat een gedoe bij jou zeg. Allemaal goed bijhouden en opschrijven, meid. Dan heb je tenminste duidelijke gegevens, mocht het nog steeds niet willen lukken en je toch weer een keer naar de huisarts gaat. Ik snap dat je hele cyclus in de war kan zijn na een mk, maar bij jou is er echt compleet geen pijl meer op te trekken. Daar zou op zich nog wel mee te leven zijn als het niet zo was dat je zwanger probeert te raken. En dat is wel zo. Ik hoop zo voor je dat deze flauwekul snel afgelopen is.

@ Janneke: Ik meen me vaag te herinneren dat mijn zus toen ze haar dochter kreeg ook een buggaboo van mijn ouders kado heeft gekregen. Dat wil ik ook wel. Die dingen zijn echt ideaal. Alleen zo duur.

Haha Patricia, het wil dus niet zo lukken met het eten. Maar wel fijn even met z'n tweetjes weggeweest. Dat is nooit verkeerd natuurlijk.
Waar gaan jullie in Brabant op vakantie?
Ikzelf heb gelukkig niet zo'n last van dat eten. Het enige wat ik heb, is dat ik echt moet zorgen dat ik op tijd eet, omdat ik anders misselijk wordt. Vervolgens kan ik wel zoveel eten als ik wel. Behalve dan dat ik nu een aantal dingen niet meer zo lekker vind. Mijn smaak is echt veranderd. Lastig.
Gisteren zijn we met mijn ouders en mijn zus en haar gezin wezen uit eten in een restaurantje waar ik normaal geen keuze kan maken omdat ik er alles wel zo'n beetje lekker vind. Ik heb echt enorm lang naar de kaart zitten staren. De dingen waar ik wel trek in heb, mag ik niet (rood vlees) en de rest trok me helemaal niet.

@ Marijke: Wat een doos is die mondhygiëniste, zeg. Ze heeft er natuurlijk gewoon niet bij stil gestaan, maar dat zou ze nou net wel hebben moeten doen. Hebben de meiden het er nog over gehad?

Verder gaat hier alles z'n gangetje. Nog twee nachtjes slapen tot de echo en dan gaan we volgend weekend het nieuws vertellen tegen onze families. Ben zo benieuwd hoe ze gaan reageren. Morgen (volgens mijn eigen telling) alweer 10 weken. Het begint nu ergens op te lijken.
Oja, sinds twee dagen laat ik de crackers in bed achterwege. Het lijkt erop dat dit goed gaat. Zou wel prettig zijn.
Vorige week donderdag trouwens wezen zwemmen met mijn zus, haar dochter en een vriendinnetje (beide 6 jaar). Was heel leuk. Op een gegeven moment stonden we op een trap te wachten voor de glijbaan. Voor mijn gevoel stond mijn zus enorm naar mij te kijken. Ineens was ik me heel erg bewust van mijn buik die toch echt een beetje begint te groeien en mijn borsten die ook niet bepaald kleiner zijn geworden sinds ik weer zwanger ben. Omdat ze nog van niets weet, wilde ik het liefste achter de paal wegkruipen. Heel ongemakkelijk. Waarschijnlijk was ze gewoon in gedachten en keer ze toevallig naar mij, maar toch. Haha. Ach, verder wel echt een fijne dag gehad met die meiden.

Nou, de nieuwe werkweek is begonnen. Zucht. Aan de slag dan maar.

Goedemorgen dames,

Laura: jeej wat n gedoe meid... Hoop dat je binnenkort duidelijkheid krijgt van je eigen lijf, dit is niet echt handig. Wat kan het dan zijn dat je en een dubbele streep op de ovu-test en vrijwel meteen daarna bloedverlies?

San: balen balen.... Provera, dat zijn dus de hormonen begrijp ik. Succes ermee meid! Krijg je met die medicijnen ook een eisprong en regelmatige cyclus? Hoop idd dat je niet al teveel last hebt van de hormonen.

Patricia: lekker joh een nachtje weg! Jij hebt echt nog veel last van eten enzo zo te horen. Volgens mij maak je je niet meer zo'n zorgen of wel? Over weekje weer een echo toch? En bijna vakantie; oh wat zal dat goed uitkomen!!! Waar ga je heen in Brabant? (haha zie nu dat Miep zelfde vraag stelt)

Miep: Ja die Bugaboo's zijn idd very prijzig. Dus dat scheelt enorm! We gaan as zaterdagmiddag even naar de Kids Factory, om ideetjes op te doen. Leuk leuk!!!!!
Ik had dat idd ook; was niet vaak misselijk maar wel als ik honger kreeg. Apart en voelde altijd beetje tegenstrijdig. Maar zorgde dat ik altijd mueslireep in mn tas had, just in case.... Morgen 10 weken; wow dame gaat de goede kant op!!!
Ohh leuk dat jullie t gaan vertellen as weekend; wat knap dat jullie dat zo lang verborgen kunnen houden. ik kan dat echt niet....
Woensdag de echo: geweldig joh! Dan is er al heel wat te zien, geweldig vond ik t.

Vandaag 17 weken, jippie! En nog maar 11 daagjes tot de echo, spannend! Vooral belangrijk natuurlijk om te zien of alles goed is maar ben benieuwd naar t geslacht, dat wil je niet weten! Ik ben geboren met een dode nier en niks wijst erop dat het erfelijk is maar toch spookt dat best door mn hoofd. Ben superpositief, dat is t niet maar zal blij zijn als t ziekenhuis uitlopen met EN goed nieuws en de wetenschap of we een kereltje of een meissie krijgen! :-D
Voel de baby erg regelmatig en das zo;n mooi gevoel, kan t niet omschrijven. Ben er errug blij mee!

Fijne dag!

Groetjes Janneke

hallo!!!!

Het weekend zit er weer op!!!! jammer, maar ja t is ook zo weer weekend!!

laura nou meid wat een gedoe bij jou!! vervelend hoor, kan me voorstellen dat je zo ook niet meer weet waar je aan toe bent!!! kan je niet eens informeren bij de huisarts?? Of heb je dat al een keer gedaan??

Janneke leuk dat je de baby al vaak voelt!! En jullie echo schiet op!!!!
Leuk maar idd ook spannend!!!!

Patricia leuk samen een weekendje weg jammer van het eten, maar vaak na 12 wkeen gaat het beter...(bij mij wel) en heerlijk vakantie in het vooruitzicht en dan ook samen weg!!

Els fijn dat je een andere baan hebt kunnen vinden!! gefeliciteerd!! En dus er komt een spannende tijd aan!!

Miep, net als janneke vind ik het super knap van je dat je het zo lang geheim hebt kunnen houden!! Zou ik denk ik ook niet kunnen...
10 weken alweer!! en dan bijna kunnen vertellen, leuk!!
Wanneer ging jij een weekendje weg dan?? Ook bijna toch??

Maike sanne fijn dat je het hartje hebt gehoord!! weer een hele opluchting he!!

Jannekechris en San balen van jullie - testen!! je wilt toch allemaal zo snel mogelijk een +test!!

Yoshua Goed he je dieet!! Petje af voor je!!!
En wat leuk dat jullie vooraan mochten zitten!! Zo dicht bij Marco!! idd extra genieten!!

Marijke kan me voorstellen dat je nu nog meer hoopt dat het goed gaat!! Dus ze waren helemaal niet verbaasd?? grappig ook niet later thuis??

Hier gaat het goed, morgen lekker geen school, dus t weekend ook de studieboeken dicht gelaten was wel fijn!!
Nu liggen ze wel weer voor mn neus!! dus vandaag maar vol goede moed verder!!
Leuk weekend gehad, beetje druk!! zaterdag lekker thuis gerommeld, was ook wel ff nodig... en s avonds bij vrienden gegeten en dus kolonisten gedaan, eind van de avond buikpijn van het lachen!! was weer errug leuk!!
En giostermiddag bij een andere vriendin op de thee geweest. Die is ook zwanger 20 weken nu dus jullie kunnen onderwerp van gesprek wel raden haha arme mannen!! maar ze is dus 20 weken en geen buik te zien!! heeft nog haar eiegen kleren aan!! gek hoor, voelde me helemaal dik daar!! haha maar alles was goed bij haar, kindje groeide goed, ze had 20 weken echo gehad!
En gisteraaf moe en dus vroeg op bed, alleen slecht geslapen dus nu niet mega fiot, maar ik slaap meestal slecht op zondagavond, Denk omdat je de hele dag weing doet ofzo?? geen idee maar vannacht baalde ik er wel van, manlief sliep zo heerlijk naast me!!
Donderdag weer naar de vk. Kijk ik erg naar uit even weer het hartje horen!! wel erg fijn!! Morgen ben ik 17 weken gaat idd nu wel hard!!

Zo ik ga leren!! groetjes!!
Fijne dag allemaal!!

Hallo dames,

Jeetje Laura, wat is dat nou? Heeft de bloeding doorgezet? Op welke dag van je cyclus zit je nu? Nog onder de 20 dagen toch? Zou het geen gesprongen bloedvaatje kunnen zijn van alle klusactiviteiten? Of toch iets van innesteling?

@Marieke: heerlijk dat je even pauze had van het studeren. Vind je het verder wel een leuke opleiding?

@Miep: de mondhygieniste wist denk ik niet dat het nog zo pril was, want tijdens de behandeling vroeg ze ook of ik de baby voelde schoppen. Dat doen ze blijkbaar vaak bij zo'n behandeling. Is mijn buik dan zo dik, ha ha. Ik ben er maar niet op ingegaan, dat staat dan zo stom. De Bugaboo moet je doen hoor, neem het maar aan van iemand die al 20 kinderwagens heeft gehad :) Het is echt de beste, hij rijd echt heerlijk, zo wendbaar en licht is hij.

@Jannie: ik heb ook anthraciet als basis voor mijn bugaboo. Voor aanvullend had ik zwart gekozen. Ik heb hem in december 2007 gekocht en was toen zwanger maar wist nog niet of het een jongen of meisje was. Met een kleurige voetenzak kan je hem ook nog opfleuren. Verder heb ik een breezy zonnekap in off-white voor in de zomer. Ik vind die nieuwe brightblue kleur ook heel mooi, vooral in combinatie met de zandkleurige basisbekleding. Maar de basisbekleding is heel duur om te vervangen. 95 euro voor het zitgedeelte, 45 euro voor de boodschappenmand en 80 euro voor het wiegje.

@San: balen van je negatieve test. Moet je niet een paar dagen wachten voor je je ongi gaat opwekken? Voor het geval dat?

Ik moet mijn dochter van school halen!
liefs
Marijke

Hee hallo,

Nou, pffff heb de verjaardag van mijn dochter overleefd, het was nog gezellig óók. Het was erg druk, er bleven wel 12 volwassenen eten, mét nog 4 kleine kinderen erbij, dus happy hour rons 17 uur! Als je je bedankt dat onze woonkamer ong 5 bij 5 is..... Gelukkig was het droog en konden ze en tijdje naar buiten....

Janneke, hè bah, ben je al ongesteld? Of heb je nog hoop? Wat kan je lijf je voor de gek houden hè. Ik ben nu voor de 3e keer zwanger en voelde me 2 keer hetzelfde, de eerste week, en de laatste keer had ik totaal geen klachten.

Yosha, hoe gaat het slapen de laatste tijd? Heb je nog de lavendelolie gebruikt? Als je een druppeltje op een zakdoekje doet en naast je kussen legt, kán het helpen weer goed in te slapen. Wat een mazzel hadden jullie bij Marco! Ik ben ook een keer geweest. Toen waren we best laat, maar wonder boven wonder konden we meteen naar voren lopen en zat het 1e vak nog niet vol, kregen we ook zo'n bandje om....

Laura, ik snap helemaal niks van jouw cyclus. Ben je nu ongesteld of was het een of andere tussentijdse bloeding?

Marijke, lees ik nu goed dat jij 20 kinderwagens hebt gehad? Kkoop je die dan tweedehands? Jeetje..... Nou, je kinderen weten het nu dus... Ook best wel een fijn idee toch? Dan weten ze een beetje dat je soms anders kan reageren dan anders.... Ja en kinderen voelen echt méér aan dan je denkt....

Janneke, jee alweer 17 weken, al bijna op de helft en bijna dé echo!!!!!! Mogen wij het dan ook weten?????

Ach San , balen zeg.......Ik hoop dat jij ook snel een positieve test in je handen hebt....Ben het eens met patricia, het wordt weer tijd voor dikke strepen op de testen!!!!

Ja Patrcica, dat het zooo lang moet duren voordat er een uitslag over Bas is. En ja zeker al sde uislag ook effect heeft op de volgende baby.... Spannend...

Miep, ook ik stond gister bij een glijbaan, wel bovenop de glijbaan, wat doe ik met mijn stomme kop, ik ging er ook van af!!!! En hard joh, echt zoef en ik was beneden. Eenmaal beneden dacht ik, oh misschien moet ik dát maar even laten in mijn toestand.... ik heb het mijn zus meteen verteld, die zou het tóch binnen no time aan me merken. De eerste keer toen ik zwangers was, wist ze het al na een halve dag, terwijl ik niks gezegd had....

Ookik heb eten naast mijn bed. Bananen, mandarijnen, toastjes..... Ik moest afgelopen dagen zelfs 's nachts eten, ik werd misselijk wakker..... blèh....
Afgelopen nacht werd ik ook wel wakker, maar ik was niet misselijk. Ik kreeg het spaans benauwd en was bang dat het mis zou zijn en een miskraam zou krijgen ná die glijpartij.... Dus dames, ik zei van de week wel zo stoer dat ik er veel vertrouwen in had, maar dat is ook zó weer verdwenen.... Morgen de echo, ik ben nu al zenuwachtig....

Els, ook jij bent al zo lekker ver!!!!! Ook al bijna dé echo!!!!

Ik moest vanmorgen naar de pijnpoli. Ik heb al 2 1/2 jaar last van mijn rug, sinds 18 weken zwangerschap van mijn dochter destijds zo'n beetje. Ik heb verschillende scans, therapieën gevolgd,maar niks heeft me geholpen. Dus op naar de pijnpoli. Nu hebben ze me een tens aangeraden. Dat is een apparaatje dat ik altijd bij me moet dragen en dan kan ik mezelf stroomstootje geven als ik pijn hebt. Nou, daar zit ik ECHT niet op te wachten, bah. Ik weet ook nog niet of ik daar aan ga beginnen.....

Morgen dé echo..... veeeeeel belangrijker......

Gr Roos

Roos, mag je de tens gebruiken bij zwangerschap?? weet ik eigenlijk niet!!
Het gebruik valt mee hoor. Ik heb m ok jaren gebruikt, je hebt twee plakker op je rug en daaraan zitten draadjes die aan een klein!! kastje zitten en daarmee kan je stroomstootjes regelen. Ik moet het drie keer per dag een half uurtje doen. het viel me mee... Je lichaam maakt dan lichaamseigen morfine aan maar dat hebben ze je vast uitgelegd. Mag je t niet eerst op proef doen?? ik had hem eerst op proef en daarna pas als ik kon zeggen of het hielp kreeg ik definitief een eigen. Ik had m niet voor rugpijn maar heb van veel mensen gehoord dat het goed werkt bij rugpijn!!

En volgens mij bedoelde je mij met lekker ver op weg zijn en of de echo er al bijna was ipv els... (kan dat??)   Ik ben nu 16w6d. Ik heb de 20 weken echo pas!! 19 november, dus duurt nog een maand ben dan volgens mij 22 weken, kon niet anders, ik had eerst afspraak voor 10  november was ik 20 weken, maar dan kan manlief niet wat die gaat CE rijbewijs halen en zit dan net in de les en examentijd. Dat is een straks schema van 14 dagen lessen en afrijden en moet ie op de 10e de hele ochtend lessen....
beetje balen, maar ja iets langer geduld hebben.....

marijke, ja de opleiding is  leuk!! interessant, je leert nogeens wat over jezelf en nu ook over ons beebje, dat is extra leuk, bijvoorbeeld dat de rode bloed lichaapmjes nu het kindje in je buik zit door de milt worden gemaakt. Bij ons in de botten, maar omdat het beebje nog bijna geen botten heeft gebeurt het in de milt... nou ik  vind het wel grappige info. en de medische woorden leren vind ik ook leuk werk, waardoor het gelukkig ook wat makkelijker gaat!!

Nou ik heb genoeg geleerd even en ga nu even naar de super lopen, tis zulk mooi weer en beetje frisse lucht is goed voor je dus daarom ga ik even lekker lopend.

tot laters!!!!  

Terug
Bovenaan