We gaan ervoor part II

Goedemorgen,

Voel me minder zwanger, maar dat kan ook na 10 weken, maak ik mezelf maar wijs!!! Ik vond vorige week dat ik al wat dikker aan het worden was, maar dat lijkt nu gestopt te zijn.
Het bloeden is helemaal gestopt, gister toch wat gedaan en toen verloor ik oud bloed. Wel logisch natuurlijk. Ik word er wel erg lui van hoor. Lag net weer even in bed te lezen met een zak popcorn. Foei!
Ik weet even niet meer of ik positief of negatief moet zijn. Ik wacht de echo vrijdag af. Ik probeer rustig aan te doen.

ILinda,ik ben gister even naar mijn paard gegaan, mijn man heeft de stal gedaan etc. Raar om alles uit handen te moeten geven..... Gelukkig gaat het met hem wel goed, fris als een hoentje. Jammer dat ik niet kan rijden. Ze (mijn zus en een bijrijder) rijden nu alweer zo'n 25 minuten in de bak. Ik denk dat het met hem weer goed komt, voor zover als het dan gaat na een peesblessure natuurlijk.

Patricia, jij bent lekker al verder dan 12 weken! Het blijft een spannende bussiness hè. Dinsdag is al gauw, dan kun je daarna weer even opgelucht ademhalen. Het maakt mij niet uit of er meerdere echo's aan te pas komen hoor, wat de kosten betreft dan.

Janneke, wat een lekker maaltje heb je gekookt! Vond jouw bezoek het óók geslaagd? Ik hou niet zo van koken, maar ik bemoei me er wel mee als mijn man in de keuken staat. Hij strooit soms iets teveel met de kruiden. Gisteravond ook weer: ik had erg zin in witte kool stamppot. Mét een zelfgemaakt hamburger (tja, rare combi, maar zwangeren zijn soms erg raar....) Ik had de kruiden in het gehakt gedaan, uit voorzorg... Mijn man de witte peper in de stamppot.... Jeeee, écht niet te eten..... Ik heb het snel van Julia's bord gedaan, want mijn mond stond in brand.... Deze keer gaf hij zelf ook toe dat het niet te eten was...

Laura, ben je al op dreef met je voorbereidingen voor de 'speech'?
Misschien kun je er in verwerken dat je geanimeerd verhaaltjes kunt schrijven, wij zijn getuigen, hihi.

Soms denk ik, waar zijn we weer aan begonnen, zoals vanmorgen toen Juul om 6.30 uur mamaaa riep. Straks wéér zoveel slaapgebrek, borstvoedingstoestanden en noem maar op. En dan doet ze weer iets vertederends: ze wilde gisteravond weer even bij me op schoot liggen, onder een dekentje, handjes vasthouden, zooo lief, dat ik meten weer alle bezwaren vergeet. Al die onzekerheden zijn écht de moeite waard. Ik hoop dat alle dames snel zwanger zijn én blijven, dikke buiken krijgen en een gezond kindje in hun armen kunnen sluiten.
Ik wil wel eens een foto sturen van mijn meisje. Naar welk adres kon dat ook alweer?

Gr Roos

Oja, Yosha, jou was ik vergeten. Balen dat je ongi er misschien aan komt. Verdorie, maar je weet het natuurlijk nog niet zeker hè. Ik wil je geen valse hoop geven ,maar kun je je nog herinneren hoe ik me voelde toen? Ik voelde ook de ongi eraan komen, was enorm chagrijnig en geloofde daarna de test niet eens. Heb je nog dat strakke broek gevoel? Fijn dat je er met je moeder goed over kunt praten en dat je ook weet hoe het met haar is gegaan. Geduld is ook niet mijn strerkste kant.
Hou moed! Je bent al wel lekker afgevallen en nieuwe kleren kopen geeft dan ook even een heel goed gevoel hè! Wat is dat toch met vrouwen....

gr Roos

Hello ladies,

Patricia: wat goed en fijn dat je al in de wij-vorm praat! En overmorgen weer n echo; komt goed uit dus! Morgen alweer 13 weken! :-D

Yosha: wat heerlijk die nieuwe kleren! Geniet ervan, weet hoe lekker dat is. Goed zo meid! Nu stopweek? Ben benieuwd of je ongi wordt, hoop van niet natuurlijk!!!

Roos: vrijdag dus de echo maar nog wel onzeker. Is ook logisch na èn een miskraam, èn dat bloedverlies. Anders bel je morgen toch even? Misschien kan de vk je gerust stellen en kan je er weer een dag of wat tegenaan.
Mn bezoek vond t eten ook heerlijk! We hebben t toetje nog over dus vanavond Spaanse kip met panna cotta na. Mmmmm..... :p
Manlief kookt ook graag maar die van mij is - net als die van jou - net iets te scheutig met de peper. Ik kan niet tegen pittig eten dus sta regelmatig in de fik. Vind dat altijd zooo zonde! ;-)

Gistermiddag hadden we n feestje en was gezellig. Werd overladen met compliementjes, errug leuk! Gisteravond kwamen vrienden eten en het was gezellig en lekker. Vriendin had een fles alcoholvrije "Vini Vici" bubbeltjes-rosé meegenomen. Heerlijk, genieten was t!! Net of je echte rosé-champagne drinkt. Voor de geinteresseerde (bijna)-zwangeren:

www.alcoholvrij.com

(ze hebben trouwens ook rode, witte en rosé-wijn. --> Linda?)

Vanmorgen lekker gezommen en vandaag beetje thuis aanmodderen, (teen)nageltjes lakken, wasjes, met manlief lunchen en mss nog even wandelen. Teennagels lakken gaat trouwens ook niet meer zo makkelijk als eerst merk ik nu! ;-)
Manlief gaat woensdag weg naar Istanbul, ik vertrek zaterdag naar Marakkech. Zin in!

Fijne zondag allemaal!

Greets, Janneke

Hoi,

had vandaag even een baaldagje....wat traantjes gelaten paar keer, t begon vanmorgen met strijken toen ik t nieuwe liedje van Marco Borsato, dochters hoorde....kon alleen maar denken, ja erg leuk als je een kindje hebt, maar wij hebben niets!! snik snik

Gister wij jonge ouders binen gekregen (tja die vallen gewoon nog op de mat, vind ze wel leuk om te lezen, dus laat t maar doorgaan), maar goed, toen moest ik weeeer huilen.

En toen mijn man vanmiddag een broodje kwam eten, barstte ik weeeer in tranen uit, gelukkig heeft mijn man heeeeeel veel geduld en heeft ie hele brede schouders, dus daar heb ik me even lekker laten gaan.....pffffff, wat een dag!!!!

Net voor het eten koken voor mijn man even geslapen en gelukkig gaat het nu weer iets beter.....t rare is dat ik dus alweer een paar dagen die bekende ongipijn voel, maar heb nog geen druppel bloed gezien, jank om alles....maaaaaaar, durf er echt niet op te hopen (stiekem wel, maar wil dat niet toegeven aan mezelf natuurlijk!)....teleurstelling zal enorm groot zijn deze maand als ik ongi wordt......

Maar goed, dinsdag/woensdag is het hopelijk eens NOD....of ik krijg rood bezoek, we zullen zien!!

Roos: jij ook sterkte met wachten op je echo, ik weet hoe slopend dat wachten elke keer is op een volgende echo!

Jannie: nee ik heb nog geen stopweek.....moet wel bekennen dat ik vandaag wat heb gegeten, kun je dus zien dat t eten bij mij in mijn emotie zit, hoe slechter ik me voel, hoe meer ik wil eten!!! Zelfs tijdens dit dieet......zucht...levenslang wat dat betreft...
Maar goed, die nieuwe kleding zit heerlijk, heel wat anders dan die slobberige kleding!! haha
Wat ga je in Marrakech doen? Ook een paar dagen weg?
Ik moet eind november een nachtje naar Dusseldorf voor mijn werk, zie er nu al tegenop om zonder mijn man te slapen, erg he!! haha

Ben inderdaad ook blij dat ik alles met mijn moeder kan bespreken, ze gaf me zelfs een tip....zitten we aan de koffie in een zaakje, zegt ze ineens: " laat je t er wel lang genoeg in zitten??" dus ik met een rood hoofd (tja schrok een beetje van haar opmerking...haha) ja tuurlijk mam! Zegt ze, nou ik heb het toen een nacht erin gelaten en maandverband in mijn onderbroek gedaan en dat heeft geholpen, want toen was ik zwanger van jou...." Ha ha....nou deze maand heb ik het ook al een nacht laten zitten, dus ook daar kan het niet aan liggen!! Maar goed, wel een beetje vreemd om met je moeder over sperma te praten hoor....hihi

Heel raar, maar ben blij dat ik morgen weer mag werken, heb ik tenminste weer afleiding en MOET ik weer wat doen!!!

Laura: hoe is ie met jou?? Bijna pasen???

Nou ga even voor de buis hangen met mijn man, even flink knuffelen, kijken of ik me weer beter ga voelen!!

Liefs Yosha

Hey Joshua,

Idd een baaldag zeg! Maar ja de zo begrijpelijke emoties moeten er toch uit. En nu is het weer afwachten tot NOD. Wat duurt dat lang.............. We wachten met je mee hoor!
Fijne avond.

Liefs Linda

Hi Ladies
Nou was even bijlezen! Gezellig hoor.
Wij hebben een heerlijk weekend gehad met veel alcohol. Ik dacht dan maar er goed tegenaan ;) Witte wijntjes en prosecco heerlijk. Ik had een prive fles want bijna iedereen is aan de alcoholvrij.
Gisteren de hele dag in de tuin bezig geweest. Hebben best een flinke tuin en we hebben alle bomen er uit gehaald. Nu gaan we hem opnieuw aanplanten. Gaat nog even duren voordat we weer uit het zicht zitten.

@Marijke, das wel heftig je lief zo lang weg! Voor zijn werk?
@Gaby sterkte met je behandelingen
@Laura zalig pasen
@Yosha, we duimen voor een NOD!
@ Pat, fijna dat je dinsdag weer een echo hebt. Waarschijnlijk blijft het spannend voor je.
@ Roos rustig aan, heb je al plannen om weer te gaan werken? Of nog maar even thuis blijven?
Ik mag vrijdag naar de Gyn. Ben benieuwd of ei dan al in zicht is..... Krijg dan ook echo (inwendig) valt overigens reuze mee.    

Trusten San.

Goedemorgen dames,

Zo, erg fijn: net anderhalf uur gedaan over 35 km... Grrr.....

San: groot gelijk dat je lekker je gang bent gegaan met de drank; ik moet eerlijk bekennen dat ik soms best zin heb om n avondje flink te gaan stappen! Volgend jaar zomer dan breng ik ons mannetje naar de oppas (incl overnachting) en dan gaan manlief weer eens ouderwets stappen! Ga normaal echt niet wekelijk maar krijg er altijd veel energie van.
Vrijdag je echo: hopelijk is Pasen dan in zicht en kun je (gericht) aan de slag!

Yosha: he wat vervelend meid, je zit echt even in n dipje... Tja dan even iets lekkers pakken: ik ken dat wel! Is lastig maar niet t einde van de wereld. Als je er maar wel van hebt genoten en je niet al te schuldig voelde erna, anders is t zonde.
Duurt natuurlijk lang tot je NOD maar heb "goed" nieuws: nu komt de dag steeds dichterbij... Ik hoop dat ie wegblijft en dat je tranen ook door je hormonen komen... Duim voor je dame!

Patricia: morgen je echo!!!!!

Vandaag 20 weken zwanger! Ik ben al op de helft!!! Gaat hard nu, ook met mn buik haha! Lees overal dat nu t moment is om t rustiger aan te gaan doen... Ehm, ok...
Heb een geweldig gave Bugaboo gezien; zwart met zilver. Limited edition bij de Prenatal. 22 november gaan we op pad met mn ouders, want we krijgen de Bugaboo van hen. Blij mee!!!!!

Iemand vroeg nog hoe en wat en wat t allemaal inhield: ik ga zaterdag voor 4 dagen naar Marrakech, met 51 andere meiden!! :-D Tijdens mn studententijd ben ik lid geworden van een damesdispuut (dat woord roept bij velen altijd weerstand op maar tis superleuk). Elk jaar wordt  t dispuut uitgebreid met ongeveer  2 tot 7 nieuwe leden, dus t dispuut blijft groeien. Zijn nu in totaal met ongeveer 100 meiden  dus iets meer dan de helft gaat mee. As zaterdag bestaan we 20 jaar en dat gaan we vieren (eens in de 5 jaar) met een stedentrip Marrakech, daar sparen we elke maand voor. Wordt errug gezellig! Donderdag is er ook al een feest in de societeit maar dat zie ik niet zitten met buik en spa rood maar t weekend wordt erg relaxed.

Morgenavond de echo, mn moeder gaat mee. Is de eerste echo van 3 echo's waar ik me voor opgegeven als vrijwilliger voor echo's voor een opleiding voor verloskundigen. Duurt een uur, erg uitgebreid.

Groetjes, Janneke

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yosha
28/7
29/10
12/11
4e
1
-
32
H'sum
-

Phoeby
17/9
30/10
13/11
2e
1
-
33
Flevo
-

Kim
6/8
?
14/11
4e
2
-
30
N-Br
-

Janneke
7/7
?
?
4e
2
-
28
Gld
-

Laura
10/6
10/11
20/11
6e
1
-
33
Gron
-

Yf
23/7
7/11
21/11
3e
1
-
31
Z-H
27/11-
15/12

Els
11/4
20/11
5/12
7e
2
-
30
Ensch
-

San
14/9
17/11
30/11
2e
1

32
N-Br

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

11/11 echo
5/12 gyn
11/12 vk
29
N-Br
15/11-19/11

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
19/11
31
Om-
men
-

Linda
23/3

23/4/09
gevoel zegt meisje

5e
2
4/12 13u 20 wkn
echo en 25/11 ha contr.
30
Frl
-

Patricia

10/7

18/5/09

meisje

2e

2

11/11 15.45
2/12 (16w)
23/12 (20w)
30

Z-H

31/10-7/11

Miep

19/6

20/5/09

?

2e

1

21/11 8.40u
33

N-Br

-

Marijke
17/6        
24/5/09
?
3e
3
17/11 9.00u
33
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
?
26
Z-H
-

Maike
10/8
3/6/09
?
1e
1
?
24
Frl
-

Roos
1/8
3/6/09
baby!
2e
2
14/11
11.00
34
Gld
-

Goedemorgen meiden,

Nog lekker dagje vrij vandaag! Heerlijk! Manlief is even naar het werk, komt zo weer terug. Vanmiddag gaan we naar de sauna, zin in!

't Zal hier onderhand wel eens Pasen zijn (misschien ook wel geweest), maar nog niks gevoeld. De afgelopen week heb ik  vaak gedacht, ik heb er geen zin meer in. Telkens die onzekerheid, word er gek van! We doen het nu daarom alleen als we zin hebben en niet  omdat het moet. De ovu-testen heb ik ook in de kast laten liggen.
Ben er gewoon even klaar mee. Dus flink op andere dingen gestort en tot nu toe voelt dat goed. Wie weet gaat het zo ook nog eens sneller als ik er minder mee bezig ben!

@Yosha, oh meid, hier even een flinke knuffel! Ik herken die rot-periode zo!! Die ongi buikpijn kan ook betekenen dat het wel gelukt is. Helaas kunnen we niet meer vertrouwen op signalen van ons lichaam. Sterkte met afwachten, ik denk aan je!!

Ik ga nu douchen voordat manlief zo weer voor mijn neus staat.

De rest van de dames, geniet van jullie zwangerschap of succes met klussen of afwachten!!!

Tot gauw,
Groetjes Laura

Terug
Bovenaan