We gaan ervoor, part III

Hoi dames,

Deze maand heb ik geprobeerd me 'niks aan te trekken' van eventuele signalen van zwangerschap. Vooral omdat mijn lichaam mij de vorige maand echt voor de gek gehouden heeft. Ik stikte van de signalen en had zulke goede hoop! Het was een flinke domper toen ik toch ongesteld werd.
Ik vind het enorm moeilijk om mijn gevoel uit te schakelen. Tuurlijk lukt me dat niet, maar ik ben ondertussen wel met de neus op de feiten gedrukt dat het een wonder blijft als het wél raak is.
Gisteravond kreeg ik wat steken in mijn onderbuik. Aangezien ik de vorige keer ook 2 dagen eerder dan de verwachte NOD ongesteld werd  ben ik er bijna zeker van dat ik het vandaag ga worden. Ik heb de voorzorgsmaatregelen in ieder geval al genomen, want waarschijnlijk  kom ik er vanmiddag achter op  mijn werk.  
Heb er geen goed gevoel over, ookal heb ik deze keer wel wat gevoelige borsten (ene dag wat meer dan de andere...)  en witte afscheiding, maar goed, das niks ten opzichte van vorige maand. Die signalen zeggen zo weinig, want kunnen ook horen  bij de naderende ongesteldheid.    :p

Vandaag of morgen hoor ik of ik op mijn werk  intern  door kan schuiven.  Heel dubbel gevoel over, want staan veel mooiere vacatures open  zag ik net. Maar goed, de ervaring leert dat dit niet betekent dat ik ook bij de andere werkgever  zomaar een kans maak. Als tussenstap is dit prima als ik het wordt. En mócht ik  nu snel wel  een goede baan vinden, is het maar jammer voor mijn huidige werkgever. Moet soms een paar keer tegen mezelf zeggen; 'Als ze mij niet meer nodig hebben, schoppen ze me eruit, dus als ik iets  anders vind, ben ik ook weg.'  

Weer een spannende tijd voor mij dus op 2 gebieden (steeds weer dezelfde 2 gebieden! Wanneer houdt het op??)

Fijne dag!

Goedemorgen dames,

Laura: en hoe gaat ie? Nog geen RD's? Hoop het zo voor je! Als je ei 10 dagen geleden is dan is testen misschien nog te vroeg maar wie weet. Is bij iedereen weer anders. heb je voorraadje testen in huis? Vast wel...
Ik had op 7 juli mijn ei en op 22 juli testte ik nog negatief, op 26 juli positief.
Ik duim voor je meid, echt!

Pat: Kraambureau had de fout gemaakt en ze stelde voor om n andere afspraak te   maken voor januari / februari maar vond dat niet nodig dus we hebben de intake gewoon gedaan. Hebben we dat ook weer gehad!

Marieke: fijn dat je echo goed was!!! Geniet ervan... Jullie wilden t geslacht niet weten toch?

Manlief is erg verkouden en jullie weten wellicht hoe een man kan doen als ie verkouden is. Hij is zooooowwww zielig!! ;-) Hoop dat ie mij niet aansteekt want het gaat al erg lang goed met mn gezondheid, ben al sinds mei niet meer verkouden / ziek geweest!! Maar goed voel mn klieren wel n beetje...

Zaterdag gaan we de Bugaboo kopen met mn ouders!! Leuk leuk! En nog even naar de Kids Factory om te neuzen. We willen de limited edition, de zwart met zilveren Bugaboo.

O ja weet je van welke opmerking ik NU al genoeg heb?
Als we iets leuks gaan doen, als is het maar een etentje, bioscoopje of wat anders...:
"Geniet er nog maar lekker van, want nu kan het nog".
Grrrrrrrrrrr!!! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!
Alsof wij niks meer kunnen na de bevalling en of ons leven ophoudt? Tuurlijk weten we heus wel dat het dan anders is maar we hebben juist t idee dat ons leven er alleen maar mooier op wordt en door die opmerking raak ik altijd erg geirriteerd...
Herkenbaar?

Verder gaat alles goed hoor, moest t ff kwijt. ;-)

Groetjes Janneke

Ha goedemorgen meiden!
Nog niks hier!! Spannende toestand hier hoor haha. Heb wel wat last van afscheiding en dan voel ik iets lopen, zit ik alweer op de wc.....

Marieke, gelukkig dat je echo helemaal goed was! Ik ben benieuwd naar de foto's!

Linda: alweer ziek! Dat ben je al een paar keer geweest in de zwangerschap toch? Misschien even naar de huisarts?? Beterschap hoor!!

Ja Janneke geniet er nog maar van van die uitjes, want straks ;-))))) Hahaha, ik kan me er iets bij voorstellen dat je doodmoe wordt van dergelijke uitspraken!!
Ik zou met liefde komen oppassen maar tja, je woont net aan de andere kant van Nl!
Volgens mij is het ook hoe je er zelf mee omgaat. Je kunt je beeb toch ook meenemen naar veel dingen.

@Janneke (Chris): wie weet dat het toch nog meevalt met de ongi. Tis idd moeilijk om je gevoel uit te schakelen en er niet te veel aan te denken.
Spannend op je werk! Ik zou ook gewoon door solliciteren naar andere functies die je leuker lijken. Tis jouw leven en jij moet je er goed bij voelen!

Nou meiden ik ga aan de slag met mijn presentatie!!

Fijne dag en werk ze allemaal.
Groetjes Laura

Hoi allemaal!

@Marieke, gefeliciteerd met je echo! Hebben jullie helemaal niet tussen de beentjes gekeken? Ik wil het echt wel weten met de 20 weken echo. Hebben jullie al namen gekozen? Fijn in ieder geval dat het kindje er helemaal goed uitziet, nu kan je echt nog 20 weken genieten van je zwangerschap. Is de angst nu weg?

@Jannie: welkom terug! Het was wel even schrikken zeker terug in NL met dat koude weer! Die vroege gebedsoproep vond ik in Damascus ook altijd zo erg. Die klonk ook altijd anders, een beetje eng. De kinderen sliepen er altijd doorheen maar ik werd altijd wakker! Gaaf dat je de Bugaboo gaat kopen, veel plezier ermee! Ik heb besloten dat ik echt een 'Peg Perego Skate' wil, maar dan moet ik mijn bugaboo verkopen, slik... Eerst maar even uittesten in de winkel want hij moet blijkbaar beter zijn dan de Bugaboo? Dat zeggen Bugaboo gebruikers die hun bug hebben geruild voor een Skate! Ik dacht dat de bug de beste was??!!
Wat mensen zeggen van 'geniet ervan zolang het kan' daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Dat zijn ook allemaal mensen die al kinderen hebben? Je kan het je misschien niet voorstellen maar bij mij in ieder geval voelt het alsof ik altijd met de kinderen verbonden ben met een onzichtbare navelstreng. Dus zelfs als ik zonder ze op stap ga heb ik altijd het gevoel dat ik zo snel mogelijk naar ze terug moet. De kinderen zijn altijd in mijn achterhoofd en ik wil ze graag dicht bij me hebben. Dus een weekendje Marrakech zonder de kids zou ik nooit kunnen/willen. Verder kan je je baby wel overal mee naartoe nemen maar in het begin draait het allemaal om de slaaptijden en voedingstijden dus het is een heel gedoe en je zal toch vaker thuis blijven. Is ook heerlijk natuurlijk, de babytijd gaat zo snel voorbij! Heb ik je nu ook geirriteerd met mijn opmerking? Ik hoop van niet!

@Pat: wat leuk dat je de baby al voelt schoppen! Ik denk soms ook iets te voelen, een 'plofje' af en toe. Pas had ik dat toen ik mijn oudste van streetdance les kwam halen. Toen stond de muziek nog heel hard aan en voelde ik opeens een plofje in mijn buik. Dus wie weet was dat het kindje wel die reageerde op de muziek!

@Laura: wat fijn dat je deze keer helemaal geen last hebt van bloedingen! Dan is je lichaam nu echt wel hersteld van de miskraam. En wie weet was het raak deze maand! Ik duim heel hard voor je! Wanneer ga je weer testen?

Manlief is weer thuis. Hij heeft een mooie gouden ring voor me meegenomen, en heel veel Syrische lekkernijen (baklava etc). En ik heb heerlijk geslapen vannacht want hij deed de vroege dienst met de kids! Dus fijn dat hij weer thuis is!

Ik ga naar mijn jonste, ze wil met me spelen!
Marijke

Hey meiden,

Laura: ik heb al een paar keer aan je gedacht vandaag. Duim..duim..duim. Ik testte op de NOD dag een heel licht 2e streepje. En soms is het zelfs nog een paar dagen later te zien. Ik heb hele goede hoop voor je/jullie....................
Je hebt toch vrij vandaag?? Druk aan het voorbereiden voor morgen?

Deze 2 weken heel erg verkouden + hoofdpijn is mijn eerste ziekzijn buiten de zwangerschapskwaaltjes. Ik ben heel lang heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moe geweest. Daardoor functioneerde ik slecht. Maar sinds de 14e week ofzo ging dat beter en dan nu dit. Ik heb dinsdag een beeb controle afspraak bij de huisarts en dan zal ik het ook ff over mijn kwakkelende gezondheid hebben. Het is voor manlief ook niet leuk zo. Hij moet haast alles doen in/om het huis omdat ik het gewoon niet kan. En die ziel heeft het al zo druk op zijn werk. Terecht zegt ie dan ook; wel aan het werk en thuis amper kunnen functioneren. Hij heeft ook helemaal gelijk, maar de drempel is erg hoog om ziek thuis te blijven van mijn werk. Herkenbaar??? Zoonlief is voorbeeldig en zegt: mem een beetje ziek...................adorable!
Aan het einde van de middag zal ik hem naar mijn moeder brengen. Hij blijft daar vanacht lekker slapen en vrijdags is hij er zowieso al. Dan kunnen wij ff Sinterklaas inkopen doen.
In huis + paarden heb ik alles weer aan kant en ik ga nu ff languit liggen totdat zoonlief wakker wordt.

Janneke: klinkt heerlijk je trip naar Marakkech. Erg relaxt en gezellig. Mannen zijn idd mietjes wanneer ze verkouden zijn. Ook al schaar ik mijzelf daar momenteel ook onder.
Ik begrijp je irritatie helemaal: nu kun je nog genieten  want straks................ Ik zeg altijd geniet je van je beeb. Je leven veranderd dat staat vast, maar het wordt anders, rijker, mooier etc. Die onzichtbare navelstreng van Marijke heb ik ook. De beeb regeert je huishouden: Rust, Regelmaat en Reinheid hebben wij altijd heel hoog in het vaandel gehad en omdat Niek het eerste half jaar van zijn leven van elke 4 uur de fles kreeg, daarvan sliep hij  3 uur sliep en wij het belangrijk vonden dat hij zoveel mogelijk in zijn eigen rustige bedje sliep houdt dat automatisch in dat je veel meer thuis bent. Tja...................... maar het is geen bezwaar. Iedereen doet het anders en bij iedereen werkt het ook anders. Ik werd er zelf altijd heel onrustig van wanneer ik niek overal heen moest slepen, het slapen ging dan slecht etc........ Nu is hij ruim 2 en slaapt hij alleen 's middags nog ( heerlijk tijd voor onszelf hihihihi) dus zijn we ook flexibeler. Ik ben wel reuze benieuwd hoe het straks met onze 2e beeb erbij gaat. Het komt vast allemaal goed.

Kga in de relaxstand. Mssn tot vanavond meiden!

Grtz Linda

Ik geloof dat er toch een ongi zit aan te komen. Had 2 uurtjes geleden wat last van bloedverlies. Nu weer niks trouwens. Bah bah bah!!!!
Als het dan toch zo moet zijn, laat het dan gauw doorzetten want die onzekerheid is zo slopend!!

Pfff het valt nog vies tegen, die presentatie. Moet over mezelf gaan en waarom ik de geschikte persoon ben...

Ik hou jullie op de hoogte!

hoi hoi,
sjonge Laura, je maakt het lekker spannend. Heb je al een tampontest gedaan? Gelukkig maar dat je die presentatie voor morgen voor moet bereiden, al kan ik me voorstellen dat je er telkens mee bezig bent. En dat slijm dat je voelt lopen, heel herkenbaar. Dat heb ik de 1e 10 weken van mijn zwangerschap zeker gehad. Nu nog wel redelijk veel slijm, maar dat voel ik niet meer zo direct naar beneden glijden (sorry), alleen als ik een stuk loop, voel ik het nog...
Dus meid ik hoop het voor je!!

marieke, super dat je een goede echo had!!

Linda, beterschap meid!

JannekeChris, oh meid, spannende dagen. Ik hoop toch voor beiden op goed nieuws, ook al wijzen de krampen op wat anders....
En ik zou lekker door solliciteren naar leuke banen, kan jou het schelen!

Marijke, heerlijk dat je mannetje weer thuis is. Kan je ook weer eens uitslapen!!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 14w3d

Terug
Bovenaan