We gaan ervoor, part III

Hoi allemaal,

Ik weet lees dat er regelmatig gemaild wordt onderling en op hyves gekeken. Dit zou ik ook wel willen. Zou dit kunnen en hoe moet ik dit dan aanpakken.

Gr. Yvonne

ha meiden,
ben ik ook weer eens. Ik lees wel iedere dag, maar dat doe ik 's morgens met mijn boterham en dan heb ik geen tijd om te reageren, tenzij ik net zoals bij San ff snel een reactie erin gooi.
Hier gaat het wel. Ik moet veel werken. Aan de ene kant niet fijn, aan de andere kant wel, omdat het dan lekker snel dinsdag is en we dan de 20-weken echo hebben. Ben eigenlijk vanaf dinsdag al aan het werk. Donderdag van 9-19, door een behoorlijk uitgelopen soll. gesprek van een nwe leidinggevende en gister ook, maar toen werkte ik met de kinderen. Vandaag een dagje vrij, maar morgen mag ik weer een dag met de kinderen. Al heb ik het met mijn collega goed geregeld. Er zijn nl maar weinig kinderen in de groep door de vakantie. Dus ik werk van 9-14.30 uur en zij van 14.00 uur tot 20 uur, dat scheelt weer, anders moest ik weer tot 19 uur. Maandag 'gewoon' van 9-17 en dinsdag dan van 9-12 ofzo, 13.15 uur de echo. Die ochtend staat er een soll. gesprek voor een nwe collega gepland, daar wil ik wel bij zitten, weet ik zeker dat ik niet kan piekeren! Had gister het idee dat ik uk minder voelde en dat idee is nog niet weg. Al voel ik uk wel af en toe, het zal wel met de zenuwen te maken hebben. (hoop ik)
Ik dacht van de week toen het forum zo raar deed, nu zullen de nieuwe maandfora gaan komen, want er is nog steeds geen mei-mamaforum, maar helaas, weet niet wat ze aan het doen waren...
Ik ga straks eens een kijkje nemen op die alcoholvrije site, ben benieuwd.

Laura, lekker genieten van Cold Feet, ik heb denk redelijk wat afleveringen op tv gezien en vond het wel leuk, zelfs Arthur vond het leuk en dus keken we samen.
Balen dat je toch weer ongesteld geworden bent. Gelukkig heb je weer gezorgd voor iets om naar uit te kijken, lekker op wintersport. Enne idd die laptop maar thuis laten, even niet aan ons denken, maar gewoon genieten!!

Janneke, fijn dat het geen zwangerschapssuiker is! En dat je kamertje gewoon dinsdag al komt, snel hoor. Groot gelijk dat je het door Baby Dump in elkaar laat zetten, dat wilden wij bij Bas* ook. Mijn zwager is echt wel handig en die beschadigde zijn eigen meubeltjes al een beetje, en wij zijn minder handig, dus wij wagen ons er niet eens aan, zo zonde als dat al gebeurt.
Zag op je banner dat je vanaf vandaag nog 100 dagen te gaan hebt, dan wordt het wel aftellen, grappig hoor!

Yf, meid je vakantie klinkt super, alleen die zon al! Gister 1.5 uur in een speeltuin gezeten met de kinderen van mijn werk. Zij hadden lol, maar ik had het koud..
Balen dat je daar weer ongesteld geworden bent zeg!!

San, spannend zeg die buikpijn, hopelijk heb je straks een goede echo!

Roos, je hebt nu heerlijk vakantie. Daar zal je echt aan toe zijn. Hopelijk is Julia ook snel weer beter, dan kan je er wat meer van genieten!

Els, tuurlijk is het niet erg als je even afstand neemt en volgend jaar pas weer terugkomt. Lees gewoon af en toe mee! Sterkte van de week als ze het steentje van Willem komen plaatsen. Ben benieuwd naar de foto! Het is een zware tijd!!

Marieke, jeetje wat een geklus bij jou in huis, ja doe dan maar eens rustig aan he. Maar zo te lezen zal je wel moeten meid! Denk aan je lichaam! Haha moet je mij horen, ik heb ook al last, maar ga ook gewoon door. Elke avond is het in bed een crime met omdraaien. De ene avond erger dan de ander. Gelukkig is het in de ochtend weer weg. Ga (hopelijk) begin volgend jaar een afspraak maken bij de bedrijfsarts, want die groepsdiensten zijn leuk, maar ik beweeg er teveel in en als ik straks echt zwaarder wordt (vanmorgen de 1e halve kilo erbij...sorry Jannie) zal ik vast meer last gaan krijgen.
Eng ook dat je gevallen bent. Wel fijn dat je het hartje weer gehoord hebt en dat alles dus goed is met de kleine.

Miep, fijn dat je het hartje weer gehoord hebt!

Yvonne, ja meid heel herkenbaar. Die eerste weken gaan zo ontzettend langzaam. Je voelt ieder krampje en pijntje en maakt je constant zorgen. Toch zal voor jou ook de tijd komen dat je denkt, he ineens ben ik al zover zwanger! En dat mailen met elkaar. Laura heeft hiervoor speciaal een emailadres aangemaakt, ze zal het hier vast nog wel een keer neer willen zetten voor je.

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi meiden,

Morgen mijn NOD....   Vorige week was ik nog vrolijk aan het verkondigen dat ik het iedere keer steeds beter op me af kon laten komen, maar als het zo dichtbij komt, is dat helemaal niet het geval hoor! ;-s
Ik was gister hartstikke chagrijnig, nadat ik een negatieve test in mijn handen had (niet met ochtendurine, maar toch). Ik weet het, wat te vroeg, maar kon het niet laten. Ik had de dag ervoor allemaal verschijnselen die op een naderende ongesteldheid leken, maar toen ik het die dag erna niet was, kon ik me niet inhouden (ik neem het mezelf steeds voor maar goed....)
Nu heb ik nog steeds een rommelige onderbuik dus veel hoop heb ik niet. Toch zal het me weer enorm teleurstellen als ik morgen daadwerkelijk ongesteld word.
Ik kan mijn lichaam helemaal niet meer vertrouwen op signalen. De vorige keren heeft het me ook zo ontzettend voor de gek gehouden...

Nou goed, genoeg gedachten weg getikt...

Wordt vervolgd (hopelijk met goed nieuws!)...

Himeiden,

Yvonne: 6 weken zwanger meid, kan me voorstellen dat dat nog zo pril klinkt en dat is het ook, maar elke dag en elke week erbij is weer een mijlpaal! Gelukkig heb je nu vakantie! Heb je t niemand nog verteld? Ik vond t fijn dat mn ouders en beste vriendin t wisten, kon ik toch - naast bij manlief - mn ei kwijt. Nog even geduld meid! En je hebt gelijk; de meeste zwangerschappen gaan goed en na zo'n miskraam helemaal!

San: ik ben benieuwd naar je, heb nog geen mail dus denk dat Laura nog niet achter haar schuilmailadres is gekropen. ;-)

Het mailadres is

75Laura.Smit@gmail.com

. Je kunt daar een mail heen sturen en dan stuurt Laura mailtje rond en dan zie je alle namen en kun je evt op Hyves gaan spotten. Gezellig!

Patricia: dinsdag jullie echo, spannend meid! Gelukkig heb je nu veel afleiding maar ik duim voor jullie! Jullie willen toch ook weten wat t wordt of juist niet?
Jammer dat er na april geen maandforum meer is. Heb eens gelezen dat er nieuwe fora komen maar dat durut wel heel erg lang. Deze staan namelijk al sinds 25 juli open. Tja tis maar net wat je onthoudt. (de dag erna testte ik positief en ik had t idee dat dat een voorteken was dus vandaar ;-))
Patricia: niet erg hoor dat je dat zegt over die kilo! Had mezelf al lang veel ronder verwacht over de rest van mn lichaam en 14 kilo erbij voor n "hoogzwangere" valt ook wel weer mee haha! Maar jij dus ook veel pijn met omdraaien? Je rug / bekken ook?

JannekeChris: spannend!!! Ook voor jou duim ik....

Vandaag stond er weinig op de agenda maar toch teveel gedaan. Anderhalf uur in de stad geweest maar was erg intensief. Trek dat echt niet met mn stuitje/rug! Baal er enorm van maar was weer n fikse waarschuwing! Heb in ieder geval weer wat basics (zwangerschapspanty's en zwarte hempjes en zwarte laarzen. Van die elastieken. Niet de meeste geweldige maar die kan ik zeker nog n tijdje aan en heb vaak rokjes / jurkjes aan. Heb slechts 6 keer de vraag / opmerking gekregen dat ik bijna uitgerekend ben, toch?! Of zijn t er 2? Neehee... Ach ja tis nou eenmaal zo maar nu ben ik er wel n beetje klaar mee.

Vanmorgen heb ik de douchekop op mn voet laten vallen, au au au! Stond te brullen onder de douche. Nu dát weer!!!! Het viel uiteindelijk mee maar ik voel me zo'n kneusje onderhand... Last van rug/stuitje/bekken, pols verzwikt dus loop met brace om en nu dat weer. Maar goed het voel erg mee vandaag. Behalver dus mn bekken / stuitje. Ben wel erg blij met mn yogabal en doe trouw elke avond mn oefeningen.    

Beebje is gisteravond in bed  wel 2 uur meeeega-actief geweest, deed gewoon beetje zeer. Hij was echt superman-bewegingen aan t maken (als jullie begrijpen --> arm omhoog en been omlaag lijkt t) en ben maar beetje gaan wandelen om m in slaap te krijgen. Ging echt van links naar rechts naar boven.

Vandaag idd nog 100 dagen!!!! Het gaat hard.... Dinsdag de kamer al, spannend! Moet helaas dinsdagavond werken in de salon maar wil er 1e kerstdag wel van gaan genieten!

Hebben ook verf gehaald en morgen gaat manlief 1 muur knal (maar dan ook knal)rood verven. Alles vanavond leeghalen. Spannend hoor....

Groetjes en fijne avond / lekker weekend,
Janneke

Goeiemorgen meiden,

Nou jullie hebben mail hoor!! Het heeft even geduurd, maar nu dan eindelijk toch!
Voor Yvonne: mailen naar 75laura.smit@gmail.com en ik stuur je een mailtje met alle mailadressen door!

Gisterochtend alvast kerst-boodschappen gedaan en morgenavond gaan we nog een keer voor de laatste dingetjes. We moeten allebei ma-di-wo nog werken en hebben dan overdag geen tijd voor boodschappen doen. Gelukkig zijn er komende week extra koopavonden!
Gistermiddag een uitje gehad met vriendinnen, we zijn naar Leer geweest (Duitsland) om daar de kerstmarkt te bezoeken. Was erg gezellig! Aan het eind van de middag weer terug naar Groningen en daar nog uit eten geweest, ja erg gezellig!!
Vandaag een lekker rustig (rommel)dagje. Ook lekker.
De afgelopen week heeft de auto nog een beurt gehad, de winterbanden erom, sneeuwkettingen gehaald. We zijn (bijna) klaar voor de wintersport!! Manlief krijgt een lease-auto en heel misschien komt die komende week nog. Als dat zo is moeten we nog een keer winterbanden regelen + sneeuwkettingen (misschien mazzel en dezelfde maat maar zal wel niet). Bij de lease-auto zit nl. tankpas voor heel Europa dus zou veel goedkoper zijn. Even afwachten nog.
Ik denk dat we deze keer inderdaad de laptop thuis laten. Wie weet helpt het haha!

@Jannie: nu maar hopen dat het pakket van Maud design inderdaad onderweg is en nog komt. Je gaat toch twijfelen hè. Maar goed, met de kerst in zicht heeft de TNT het vast extra druk, dus wat dat betreft zou enige vertraging natuurlijk best kunnen.
Meid meid voorzichtig hoor, zo te lezen heb je wat klunzige ongelukjes gehad. Komt dat omdat je toch minder stabiel bent met je dikke buik?
Haha, groot gelijk dat je de babykamer in elkaar laat zetten. Voor die 55 euro zouden wij ook geen moment twijfelen, wij zijn ook niet echt handig!
Succes met het verven van de babykamer, het wordt vast erg mooi!!

@San: jij alvast een heerlijke rustige vakantie toegewenst. Ik geloof dat je er wel aan toe bent!! Fijn dat je wel wat meer vertrouwen krijgt.

@Yvonne: je voelt je in ieder geval zwanger meid! Een goed begin al is het soms best lastig. Kan me best voorstellen dat je veel twijfelt maar helaas moet je hier doorheen. Je bent in ieder geval weer zwanger, de 1e stap is weer gezet. Hoop dat het voor mij binnenkort ook zover is, al zal ik dan ook best onzeker zijn die 1e periode. Het hoort er nu eenmaal bij na een miskraam. Gelukkig gaat de tijd rond de feestdagen vaak snel voorbij, dus de weken vorderen!

@Patricia: voor jou een spannende week met de 20 weken echo. Jullie krijgen vast goed nieuws en kunnen dan relaxed de feestdagen in! Hopelijk krijg je hierna wat meer rust!

@Janneke(Chris): laat je even weten hoe en wat! Ik weet wat voor een spannende tijd het iedere keer weer is zo voor de NOD en wat een teleurstelling als je weeeeeeeeer ongi bent geworden. Ik duim voor je dat het deze keer wel goed nieuws is!!

@Yosha: hoeveel kilootjes ben je nu al kwijt? En klus ze trouwens de komende week -)))

Het duurt idd wel erg lang met die nieuwe maandfora. Heb er zelf geen last van, maar het laatste forum is van april en er zijn al dames uitgerekend in augustus, dus ze lopen behoorlijk achter! Het wordt nu wel eens tijd voor een nieuw forum zou ik zeggen!

Meiden, nog een paar dagen en dan kerst!
Fijne zondag!
Grtzz Laura

Hoi meiden.

Ik heb je al een e-mail gestuur Laura, dus ik ben benieuwd.

Afgelopen dagen waren wl zwaar. Deze week dan vrij misselijk geweest maar gisteren was ik echt ziek. Vrijdag op het werk al door gesukkelt tot 15.00 uur voor de kerstborrel, veel gegeten op de dag en thuis meteen op de bank, toen ging het wel.  Gisteren was ik 's morgens al ziek. Keelpijn, gewoon niet lekker. Toch goed uitgerust en 's avonds naar de verjaardag van mijn papa. Daar een paar uur gezeten en toen begon iemand te roken. Vind ik helemaal niet fijn, dus aan de andere kant van de kamer gaan zitten. Rond 23.00 uur naar huis en ik krijg toch hoofdpijn in de auto. Meteen naar bed en proberen te slapen. Om 4.00 uur werd ik wakker en toen was het nog erger, beneden een glas gehaad, zodat ik water kon drinken en toch maar paracetamol gepakt. Ik kon niet meer anders. Vanmorgen wel lekker uitgeslapen en nu ben ik vrij duf. De hoofdpijn is wel redelijk weggetrokken maar is nog wel op de achtergrond aanwezig. Dus vandaag rustig aan doen.

Wat het rare is is dat ik de vorige keer dit ook 2 keer heb gehad. Ik denk dat dit komt omdat ik nu ziek ben en nog meer water nodig heb als normaal. Nu tijdens mijn zwangerschap moet ik 2-3 liter water per dag drinken, anders red ik het niet. Dus was met ziek zijn een onbegonnen zaak. Vandaag maar weer flink bijtanken.

Nog 2 weken en dan vk en nog 4wk en dan 1ste echo. Ben heel erg benieuwd en hoop dat de baby goed te zien is. Maar we houden goede hoop.

Ik zal de aankomende weken veel mee lezen, weet niet of ik veel reageer. Soms vindt ik het lastig om bij te houden. Maar dat komt wel goed.

Ga nu op de bank zitten en lekker uitzieken.
Fijne dagen allemaal.

Groetjes Yvonne

Goedemiddag!

Kamertje is leeg, laatste deel van onze nostalgische wieg hebben we net weggebracht en nu is manlief de eerste laag rode verf op de muur aan t aanbrengen. Ben benieuwd!
Gisteravond lekker op de bank gelegen en vanmiddag ga ik t ook rustig aan doen.
Ik ben idd minder stabiel en wel stuk klunziger dan voorheen (toen was een glas water omstoten wel de max) maar die douchekop is wel beetje domme pech en klunzerig! ;-) die rug / stuitje / bekken / pols  komt allemaal door  verweking van de botten. Ik heb nog wel stille hoop  dat het minder wordt cq over gaat maar mn buik wordt er natuurlijk alleen maar dikker op!

Laura: verstandig als je de laptop thuis laat met de vakantie. Even helemaal geen Internet / forum enzo!  O die lease-auto zou wel fijn zijn voor de wintersport! Helemaal met zo'n internationale tankpas. Vanaf 1 januari gaat manlief niet meer privé rijden, dus dan is dat helaas ook voorbij. Maar nu hebben we 2 auto's privé, mijn auto staat in t weekend altijd stil.
Er zijn idd heel veel verschillende soorten bandenmaten (en dus kettingen) maar weet dat je bij de anwb ofzo wel kettingen kunt kopen en als je ze niet gebruikt, betaal je uiteindelijk maar 10% van de prijs. Wij hebben ze ook wel eens op Marktplaats gekocht, das ook een uitvinding.

Yvonne: rustig aan doen! Je hebt wel kwaaltjes genoeg zo te lezen. Hoofdpijn heb ik ook enorm veel gehad, vooral de eerste 3 maanden. Advies van mijn gynaecoloog / verpleegkundige: neem 2 paracetamol, heeft meer effect dan 1 en tis niet schadelijk. En even gaan liggen als dat mogelijk is. Kan door de hormonen komen. En oef als iemand gaat roken in de buurt, bleeehk!

Kim: hoe gaat ie met je meid?

Nog 4 dagen en dan is het Kerstmis! Ben dr nog niet heel erg mee bezig, moet ook gewoon werken. Manlief ook en we moeten voor 1e kerstdag een gang maken voor 10 personen. Geen zin in maar manlief gaat aan de slag denk ik.
Ben wel bezig met 28 december, mn uitgerekende dag. denk er de laatste dagen heel erg veel aan en moet er regelmatig een traantje om laten.

Ladies: fijne zondag nog!

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan