We gaan ervoor, part III

Hoi,

nou gelukkig heb ik de boodschappen alweer binnen!! Was er vroeg bij vandaag omdat paps weer kwam klussen op zolder. Zolder zit nu bijna helemaal dicht, alles lekker geisoleerd en nu zijn ze aan t afwerken en dan kan ik daarna gaan sauzen....Heerlijk, heb er zin in!!

Dan even terugkomend op de " klachten"  ...gisteravond mijn borsten eens goed bekeken omdat ze onwijs pijn deden, lopen dikke blauwe aderen op en tepels zijn iets vergroot....dus tja....die brengen me aan t twijfelen. Gisteravond in bed kon ik me amper omdraaien zonder dat t enorm veel pijn deed.....Vanmorgen word wakker en wat denk je....bijna geen last van mijn borsten.

Dus ik balen en man gesmst, nou lief ben niet zwanger hoor, heb weer de voorbuikpijn als elke maand en borsten voel ik niet meer, en ben maar boodschappen gaan doen, sta ik in de AH, word ik me toch ineens misselijk..zooo erg dat ik dacht, laat ik mijn kar staan en ren ik de winkel uit of loop ik rustig door.....toch maar voor het laatste gekozen en aan het einde van de rit zakte het weer af. Borsten doen inmiddels ook weer enorm pijn.....dus ik muts die ik ben, testje gedaan....natuurlijk harstikke negatief!!!

Dinsdag pas NOD.......en ik weet dat ik niet eerder moet testen, vorige keer testte ik donderdags en vrijdags nog een vaag streepje en toen had ik ook op een dinsdag NOD....(maar dacht dat ik wel ongi was geworden, maar was innestelingsbloeding..)....dus weet dat ik een late tester ben, maar moest het gewoon even doen!!!

Nou ja, ben er niets mee opgeschoten zeg maar, hang nu maar even moe te wezen op de bank...riem los (broek doet ook ineens zeer onderin, heb beetje gezwollen buik, terwijl ie lekker plat was geworden!!!, maar ja dat kan ook door een naderende ongi komen).....vroeg al aan manlief of hij niet zwanger kon raken, dan begreep ie waarom ik elke maand weer in spanning zit over mijn eigen lichaam...nou hij wilde het best proberen, maar de bevalling moest ik dan maar doen...haha Mannen!!!

Maar goed, heb een grote schaal gourmetvlees uit de vriezer gehaald, mijn zus komt vanmiddag en die schaal moet op, want heb ruimte nodig in mijn vriezer boven, omdat die in de schuur staat t aan t begeven is en moet wel brood op voorraad hebben....

Oh jee, krijg ineens weer een vlaag maagzuur, bah....dat heb ik nu al een aantal dagen, errruuuggg irri!!

Nou ik hou het dus weer lekker spannend deze maand (zul je zien, harstikke niet zwanger, maar gewoon weer nieuwe pre-ongi verschijnselen....zucht....)

Haha, nou ik dametje ongeduld hou jullie uiteraard op de hoogte!!

Hiltje: probeer je niet te druk te maken, je kan er niets aan veranderen helaas....lekker rustig aan doen er gebeurt enorm veel in je lichaam, dus geef je lichaam hierin de ruimte...en probeer zsm een afspraak te maken bij de gyn!! Ik heb vorige keer ook bruin gevloeid en dat kan geen kwaad mits je niet enorme krampen krijgt, maar die omschrijf je niet. Het kan gewoon door het innestelen komen en dat kan best een tijdje duren!

Yvonne: ja vind die laatste dagen wachten verschrikkelijk!! Helemaal nu mijn lichaam me weer eens op de proef stelt!! Maar ja, kan niet anders dan wachten, wachten en wachten...haha
Weet je zeker dat je al 8 weken bent??? Ik dacht het vorige keer ook, had een hele korte ongi gehad, maar was die maand toch niet zwanger geraakt....
Wanneer heb je een echo (of had je die al gehad?)?

Fijn weekend allemaal,

liefs Yosha

@Yosha: klinkt veelbelovend je symptomen! Vooral het koud hebben, dat had ik ook, en die zeurende pijn in je onderbuik. Ik had vandaag dan ook getest hoor, jammer dat er nog geen streepje stond, het had toch gekund. Maar als je normaal pas laat positief test hoef je nu ook de hoop niet op te geven. Ik leef met je mee!

@Hiltje: ik kan me voorstellen dat je schrikt van bruin bloed, het liefst zie je natuurlijk helemaal geen bloed. Maar het komt echt veel voor en als ik het me goed herinner hebben haast alle zwangeren onder ons wat bloed verloren in het eerste trimester. Zolang je geen buikpijn hebt hoef je je geen zorgen te maken, maar natuurlijk maak je je wel zorgen want het blijft eng, dat begrijpen wij allemaal.

@Jannie: de babykamer is mooi geworden! Volgens mij ben je nu helemaal klaar voor jullie zoontje? Kamer klaar, kinderwagen gekocht, uitzet gekocht, verder nog iets? Ik wil ook iets moois maken van de babykamer. Van de vorige bewoners hebben we een kledingkast en bijpassende commode overgenomen en uit Engeland hadden we het Ikea ledikantje al meegenomen. Ik wil er nog een ladekast bijkopen, die zijn zo handig voor kleine kinderkleding. De muren zijn nu beige met een turquoise vak, dat vind ik niet echt geslaagd dus het beige gaat gebroken worden en dan nog een accent kleur dat ligt aan het geslacht van het kindje! Roze accessoires heb ik nog genoeg!

Ik moet weer verder, prettig weekend nog dames!
Marijke
19w6d

@Yosha; ik weet zeker dat ik 8wk zwanger ben. Heb al een echo gehad met 7wk en toen was een kloppend hartje te zien. Ben wel een vroege tester en heb op mijn nod dag 2 dikke strepen, een week later nog gestest en weer 2 dikke strepen. Over 2 weken heb ik weer een echo en dan hopen dat alles goed is.

Ik heb vorige keer aan manlief gevraagd om de testen te verstoppen. Dan kan je ook niet eerder testen. Dat hielp wel bij mij, want ik werd gek van mijzelf en wilde elke dag testen voor mijn nod. Dat helpt natuurlijk niet echt. Misschien een idee voor jou? Succes in ieder geval en ik hoop dat je afleiding hebt.

Was al opgevouwen, nu moet ik nog strijken. Heb net gegeten en moet weer ff rusten. Was net weer een beetje misselijk, maar na het eten is dit weer over (gelukkig). Ga nu lekker op de bank zitten en borduren. Dadelijk weer verder.

Groetjes Yvonne

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
27/11
11/12
5e
2
-
30
N-Br
18/12-4/1

Phoeby
17/9
22/12
5/1
4e
1
-
33
Flevo
-

Yosha
28/7
23/12
6/1
6e
1
-
32
H'sum
-

Els
11/4
21/12
6/1
8e
2
-
30
Ensch
-

Yf
23/7
?
?
5e
1
17/12
32
Z-H
-

Laura
10/6
30/12
9/1
8e
1
-
33
Gron
25/12-4/1

Desiree

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

15/1 vk
16/1 groei-echo en gyn
6/2 echo (niercheck)
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
18/12 vk
31
Ommen
9-13/2 vlieland
verlof start 5/2

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
23/12 ha contr
30
Frl
-

Patricia

10/7

18/5/09

meisje?

2e

2

23/12 (20w)
30

Z-H

5-9/1 met Bas*dag er midden in

Miep

19/6

20/5/09

?

2e

1

05/01 (20w)
16/01
33

N-Br

-

Marijke
17/6        
24/5/09
?jongen? denk ik
3e
3
5/1 15.30  u 20wkn echo
34
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
5/1
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
jongen?
2e
2
2/1 gyn
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
24/12 1e echo
31/12 vk
15/01 10 wk echo
28
N-Br
22-12 t/m 04-01

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
08/01
33
N-Br
13-21/1

Janneke
Chris
7/7
?
?
6e
2
14 januari eerste echo!!
29
Gld
16-31/5

HFN
23/10
?
?
2e
1
?
25
Frl
?

Hoi allemaal,

De beste wensen allemaal!!!
of zoals wij in het oosten zeggen: "geluk in tuk"

Heb nu eindelijk wat meer tijd voor mezelf gemaakt, en dat was
niet eenvoudig, maar begin nu eindelijk mijn regelmaat terug te krijgen.
als Inge naar een andere school gaat (dichter bij huis) zal 't nog beter gaan.

Met mij gaat alles wel goed, hier en daar soms nog een stress momentje
maar heb het redelijk onder controle.

ga vanaf vandaag wat meer actiever zijn en zag ook dat er paar nieuwe
bij zijn bij deze HOI.
en ook een aantal in blijde verwachting. GEFELICITEERD!

mijn nod is er bijna op 6-1 maar denk niet dat het positief wordt,
en ga vanaf mijn eerste menstruatie moet ik me melden bij het
ziekenhuis en ga dan weer starten met de iui.

groetjes els.

ps Janneke: leuk trouwens dat hollands motiefje echt super.

Hallo allemaal,

Ik voel me ondertussen alweer wat rustiger... gelukkig maar! Ben blij met jullie geruststellende en herkenbare reacties. Hou me gewoon voor dat de lichte pijnen waarschijnlijk komen doordat de baarmoeder groeit en de darmen aan de kant moeten. Voel me nog steeds niet helemaal fit en heb zonet zelfs even op de bank geslapen (goed teken). Hoop dat morgen de dag snel voorbij gaat en dat het snel maandag is zodat ik met de vk kan bellen. Ben enorm ongeduldig... had achteraf de test beter iets later kunnen doen zodat ik direct actie had kunnen ondernemen en er geen weekend tussen zou zitten...maar ja, zo is het nieuwe jaar voor mij  ook wel weer mooi begonnen.

@Yvonne: hoop dat je man snel weer wat opknapt. Erg vervelend, er zijn veel ziek op dit moment. Sterkte ermee!

@Yosha: wat spannend allemaal. Wel balen van je negatieve test maar die klachten zijn wel hoopvol. Ik duim voor je!

Groetjes, Hiltje

Hey meiden,
We zijn weer thuis na een heerlijke vakantie!! Heb af en toe wel  aan jullie gedacht hoor!!
Ik moet alles nog bijlezen, ook de mail,  maar zag al wel dat Hiltje en Janneke zwanger zijn! Gefeliciteerd meiden, wat ontzettend fijn voor jullie!!! Hoop dat wij in 2009 allemaal mogen volgen!!
Hier alles goed. We hoefden niet met de gipsvlucht haha!
Zit weer in de wachtweek (denk ik). Heb namelijk geen eisprong gevoeld deze week. Wel heb ik een klein beetje bloedverlies gehad. Aan onze inzet zal het in ieder geval niet gelegen hebben!!
Ben moe, ga daarom lekker slapen. Probeer morgen bij te lezen en wat langer te reageren maar weet niet of het lukt. Morgenochtend uitslapen want het was vanmorgen vroeg. En we gaan morgenmiddag oppassen bij ons neefje. Morgen is ook mijn uitgerekende datum bedenk ik me nu net. Eigenlijk voel ik er op dit moment weinig bij. Ik kan me er ook niks meer bij voorstellen dat ik nu  al een beeb in mijn armen had kunnen hebben.
Ik hoop dat het een goed teken is en dat ik deze periode eindelijk af kan sluiten en dat ik nu ook heel snel weer zwanger raak!!

Welterusten allemaal!!
Liefs Laura

Hi meiden!

els, welkom terug! Goed dat je weer wat meer tijd voor jezelf- en ons ;)- maakt! Dus 6 jan je nod en dan starten ze met iui? Wat is t ook alweer precies?

pat, zeker fijn dat betaalde ouderschapsverlof maar helaas voor mij, bij ons is t onbetaald en niet echt gunstig daardoor. Maar, lekker gebruik van maken zeg ik!

marijke, wij zijn er idd zo goed als klaar voor. Hebben ook de babyfoon gekocht, de alecto dbx88. Komt overal erg goed uit de testen. Wil nog wel wat blauwe accessoires kopen voor de kamer maar heb tijd zat. Gaan nu met mn vader geboortekaartje bedenken, wordt vast leuk!

hiltje, meid je hebt natuurlijk niet te vroeg getest! Bruin bloed is schrikken maar is meestal erg onschuldig! Ik heb t beide keren gehad. Hopelijk krijg je snel n echo zodat jij je steeds zekerder voelt. Is belangrijk nu!

laura, hoe was t meid?

kim, klets je nog mee? Benieuwd naar je!

yosha, spannend! Hoop t zó voor je! Lukt dieet n beetje?

hadden vanmorgen begrafenis van oom van manlief, in lisse. Wat n end! Bij jou in buurt pat? Waren half 5 thuis en daarna eten bij de buren. Gezellig maar zo lang zitten, niet echt fijn. Nu lekker in bed, gaan zo filmpje kijken. Morgen ah einde vd dag nieuwjaarsreceptie bij mn schoonfamilie. Manlief heeft ook geen zin dus mss gaan we niet. Gaan iig thuis eten, dus als we gaan gaan we maar even.

krijg n sms duim dus stop er mee. ;) Tot snel!

groetjes janneke

Terug
Bovenaan