We gaan ervoor, part III

hee dames,

Vanmorgrn echo gehad en het zag er goed uit. Op de plek van de bloeding zat nog een verdikking, maar dat was normaal. Ik ben nu dus weer een 'normake' zwangere. Weten het geslacht nog niet, heeft hij niet naar gekeken. Ga nu even slapen, ben moe, tot later.....

gr roos

ha meiden,
beste wensen voor jullie allemaal. Hopelijk wordt 2009 een vruchtbaar jaar voor de nog niet zwangeren en krijgen de zwangeren een prachtige bengel!

Yoshua, meid balen van je buikgriep. Maar zie dat je toch ook weer wat symptomen hebt die kunnen duiden op, meid het blijft spannend. Je mannetje had zeker wel lekker spierpijn na die val? Schrikken joh!

Roos, fijn dat het goed zit met je vlies, daar hoef je je geen zorgen meer om te maken. Gelukkig ook maar dat je nu een beter gevoel hebt bij deze zwangerschap. Hoe spannend ik alles ook vind en hoewel het genieten meevalt, vind ik het super om zwanger te zijn. Het idee dat er gewoon een mensje in je groeit, zo bijzonder!

Desiree, fijn dat je er weer bent. Heb je durven testen? Omdat je nog niet gereageerd hebt, denk ik dat het negatief was. Maar ik hoop dat ik dat fout heb!

JannekeChris, GEFELICITEERD!! meid wat een supernieuws. Zo vlak op de valreep voor 2009 toch zwanger. Haha en het dan zo graag willen delen, terwijl dit niet lukt door het forum! Echt heel leuk meid. Dat is in ieder geval 1 ding van je lijstje, nu die leuke baan nog..

Yvonne, meid balen zo'n zieke vent. Zo te lezen is hij echt ziek en niet 'mannelijk ziek' zo van eigenlijk niks aan de hand, maar lig me een beetje aan te stellen...

Hiltje, meid jij hupt ook lekker heen en weer, maar GEFELICITEERD meid, ook jij zwanger. Zou super zijn als je al zo'n 8 weken bent, scheelt toch weer een hoop onzekere weken!

Marijke, zijn je meiden nog rustig gaan slapen? Gelukkig begint de school maandag weer, dan heb je in ieder geval iets meer rust.
Succes met je echo!

Miep, jij ook veel succes met je echo maandag!

Marijke, fijn dat je computer het weer doet!

Hier gaat alles zijn gangetje. O&N was niet fantastisch. Had ik al een beetje verwacht. We zijn naar vrienden gegaan en daar hadden we   niet zo'n zin in, niemand eigenlijk, maar we konden er eigenlijk niet omheen.. We waren met zijn tienen en 3 ukkies. De radio stond superzacht aan, want de babyfoon moest wel te horen zijn.. Er kwamen 3 bakjes nootjes op tafel. Ze ging een paar keer rond met stokbrood met filet americain, brie en kerrie/eiersalade. Nou die laatste vond ik niet lekker, de rest eet ik niet (en er was nog een zwangere), Verder had ze nog wraps gemaakt, die ik ook maar soso vond. En dat was het eten. Geen oliebollen, helemaal niks. Al met al ook geen fantastische sfeer, nee volgend jaar vieren we het maar bij ons, of bij een ander paar, dat scheelt een stuk!!

Arthur is inmiddels klaar met het verven van de muur. Ook hier is het niet gelukt om alleen het uitgekozen vlak te verven en zijn de zijmuren en het plafond ook deels meegenomen.... Ach dat komt wel weer goed. Sowieso verdwijnt het ene deel achter het gordijn en het andere deel achter de kast. Dus we werken het wel bij, maar als het niet mooi wordt, zie je het toch niet..

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi,

hier slaat de twijfel ineens weer toe...vandaag hele dag last van 4 "klachten" :
- pijnlijke borsten (al een kleine week)
- zeur onderin mijn buik boven mijn schaambeen (ook al een weekje)
- maagzuur (had ik vorige keer ook heel erg de eerste 3-4 weken)
- hele dag koud

pffff, manlief wordt echt gek van me, hij wil het ook zooooo graag, hij gaat ook dingen zien en herkennen van vorige zwangerschap.....maar aan de andere kant durven we nergens op te hopen....(waarom deze maand wel en de vorige keren niet raak??)

Nou ja, moest t even kwijt, misschien moet ik morgen wel melden dat ik ongi ben geworden, geen idee.....misschien ook niet. Dinsdag NOD.....dus heb nog 4 dagen te gaan...

liefs Yosha

Hi meiden,

Had vanmiddag een heeeeeel lang stuk getypt, loopt mn pc vast. grrr.....

Miep en Marijke: maandag jullie echo, spannend! Geniet ervan dames om jullie ukje weer te zien. Hopelijk is alles in orde.
 Miep: buikfotootje? ben wel benieuwd hihi!

San: ja balen he dat list en bedrog-gedoe! Ik vond dat ook vreselijk.. Nog even meid en dan kan je het wereldkundig maken. Believe me, dan wordt alls stukken leuker!!!
Ik snap dat je graag wil dat je man meegaat. Is de echo niet te verplaatsen zodat hij wel meekan?

Roos: fijn dat je vlies weer goed zit, geniet van deze periode!

Pat: balen van oud en nieuw... Haha moet wel even lachen om jullie muur! Tip: koop n potje tip ex! Werkt echt geweldig!

Desiree: en???

Hiltje: zou toch te gek zijn als je al 8-9-10 weken zwanger bent zeg, wow. Idd snel een echo laten maken, nu kunnen ze alles superprecies opmeten.

Yvonne: balen van die longontsteking zeg. Jij idd erg voorzichtig doen meid!

Yosha: ik hoop het voor je meid! Hopelijk zijn het geen klachten van je dieet (koud enzo) maar van een zwangerschap!!! Duim duim!

Laura: jij komt vandaag of morgen weer terug. Fijne Pasen en Oud & Nieuw gehad? ;-) En lekker geskied?

Linda: mooi buikje zeg!!!! Leuk hoor, echt!

Babykamer is klaar! Ga snel de foto's plaatsen! Baby beweegt heel veel en steeds harder en ik merk dat ie meer beweegt als ik suikers op heb. Best lache om te merken. Verder let ik steeds meer op de hoeveelheid die ik eet want als ik teveel eet krijg ik harde en egspannen buik, is heel onprettig!

Vanmorgen lekker gezommen, sauna, stoombad en bubbelbad-rondje gedaan met manlief. Zo heb ik toch nog iets aan mn abonnement bij de sportschool.

Verder zie ik op tegen maandag: 6 volle weken werken en redelijk pittig. Inwerken en laatste dingen afronden en dat zijn er nogal wat. Die halve weekjes bevallen me namelijk wel! Maar goed als het niet gaat ga ik minder werken.

Doen t lekker rustig aan, hebben nog 3 DVD's te kijken de komende week. Volgende week en de week erna op woensdag hebben we borstvoedingsavond in het zkh, wel fijn dat mn man meegaat.

Morgen begrafenis van oom van mn man en zondag nieuwjaarsreceptie bij mn schoonfamilie. Verder niet veel op de planning, is maar goed ook. Lang leve t bankhangen!! :-D

Fijne avond!

Greets, Janneke

De foto's van de babykamer zitten in jullie mailbox!

Mochten je nog niet in de maillijst staan kun je een mail sturen naar 75laura.smit@gmail.com        

Greets Janneke

Help!!! Ik wordt gek van onzekerheid... kan iemand me geruststellen???

Had gisteren en vanochtend een beetje bruin verlies....vind het allemaal zo ontzettend eng. Ben zo bang dat het weer mis zal gaan. Ook voel ik af en toe zeurende pijn in mijn onderbuik maar dat zouden ook wel eens de darmen kunnen zijn want dat is ook allemaal wat anders dan anders. Heb zonet nog een test gedaan om  mezelf gerust te stellen, gelukkig nog steeds positief. Maar toch, vind het best eng allemaal. Hebben jullie ook last van jullie darmen gehad en daardoor wat krampen??? En hebben sommige van jullie ook wat bruin verlies gehad tijdens de zwangerschap??? Ook ben ik zo met mijn gevoel bezig, echt om gek van te worden. Dan voel ik me bijvoorbeeld even niet misselijk en dan denk ik gelijk dat dit een slecht voorteken is.... moet me niet zo gek maken maar ja het blijft wel eng allemaal. Hoop dat iemand me kan geruststellen. En dat ik snel voor een echo terechtkan.

goedemorgen,
even een snel berichtje, wil naar de prenatal!

Joehoe, ouderschapsverlof is per 1 jan 09 van 13 weken naar 26 weken gegaan!!! Dat bied mogelijkheden. Wilde 8 uur opnemen voor 1 jaar. Nu misschien eerst wel 1/2/3 mnd langer thuis en dan 8 uur opnemen per week...
Ik ga er eens met Arthur over praten (is nu ww weg) en dan maar eens naar mijn werkgever...
Wij krijgen 50% salaris doorbetaald, dus is errug leuk!

En Hiltje, ik (en bijna alle meiden) hebben bruin bloedverlies gehad. Bruin bloed betekent niks, maar bijna iedereen zat in de stress. Ik tenminste wel, heb er extra echo's voor gehad. En ik ben iemand die ook veel last van mijn darmen heeft gehad en soms nog heb. Veel lucht, je voelt gewoon dat ze opzij moeten en dat ze dat niet zo fijn vinden, dat had ik tenminste. Hopelijk is dit het bij jou ook gewoon en blijft alles goed gaan, maar ik kan me je onzekerheid heeeeeeel goed voorstellen! Ik duim voor je!!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 20w5d

Goedemorgen;

Wat een nacht weer. Manlief is nog steeds ziek. En Patricia, hij is echt ziek ja. Mijn man gaat altijd door. Zodra hij zegt dat hij ziek is, is hij meestal half dood. Zo ziek. Maar vannacht heeft hij zo gezweet dat hij drie keer een ander shirt aan heeft moeten doen. En het bed zeiknat natuurlijk. Hebben een waterbed, dus dat is dan helemaal niet fijn, heeft hij maar een handdoek in bed gelegd. Ik heb redelijk goed geslapen in ieder geval tot 10.30 uur. Maar vannacht 2 keer naar de wc gemoeten van de buikpijn. De angst sloeg al toe. Maar ik heb spastische darmen en dan is dat heel normaal. Kan je echt dood gaan van de pijn omdat je darmen dan niet vooruit kunnen en verstopt alles. Dit komt ook mede door de vakantie. Heb ik toch niet zoveel beweging gehad en natuurlijk de feestdagen met veel eten. Dus Hiltje, dit kan heel normaal zijn en heel veel pijn doen. Ook kan je heel veel pijn hebben van broeipijnen van de banden. Had ik nagevraagd bij vk en dit is ook normaal. Dus het zal allemaal wel goed zitten. Alhoewel ik vannacht ook dacht, het gaat niet goed. Dat blijf je toch houden, denk ik.

@Patricia; vervelend zeg dat jullie O&N niet zo leuk was. Groot gelijk dat je volgend jaar de touwtjes in eigen handen wilt nemen. Een beetje karig zo. Heb je leuk geshopt bij prenatal. Leuk hoor al die baby dingetjes uitzoeken.

@Yosha; irritant he, dat wachten. De klachten die jij beschrijft zijn wel klassiek. Vooral het koud hebben is voor mij heel erg herkenbaar. Heb ik voor ongi worden nooit, andere dingen wel. Dus misschien is het toch raak bij jullie. Ik hoop het zo, zal voor je duimen.

@Janneke; pas goed op jezelf met werken en plan op tijd je pauze in. Als je fulltime werkt heb je gem. 1 uur extra pauze per dag. Mijn schoonzusje moet ook nog ong 6 wk en die heeft het advies van de vk gekregen om 1/2 dagen te gaan werken. Zij is zo eigenwijs en doet te veel. Dus luister goed naar je lichaam, wat niet gaat, gaat niet. Lossen ze bij je werk wel op. Is niet jouw probleem. Ook het inwerken niet. Weet dat je alles goed wilt achterlaten maar toch.

@Hiltje; Ik heb nu heel andere klachten dan vorige keer. Ben ook niet misselijk over het algemeen. Dus hoeft er niet bij te horen. En 2 strepen is 2 strepen. Zwanger dus!!! Hopelijk komt de roze wolk bij jullie al snel.

Ga dadelijk de was maar eens doen, is er nog niet van gekomen. Moet wel rustig aan doen op z'n tijd. Merk dat heel erg goed aan mijn lichaam. Nog steeds niet ziek, gelukkig. Hopelijk houdt ik dat zo.

Groetjes, Yvonne

Terug
Bovenaan