We gaan ervoor, part III

Hi dames,
had ook al even gemaild.
Ik heb inmiddels buikpijn dus vrees het ergste! Denk dat ik toch vandaag ongi wordt. Blegh!!!  Al klopt dat wel met de ovulatietesten dus dat scheelt. Cyclus ligt nu rond de 26-27 dagen dus dat is prima. Volgende maand maar weer goed ons best doen! ;-)

Hiltje: wat ongelofelijk klote voor je. Ik heb ook 2 miskramen gehad, vlak na elkaar. De eerste keer was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (operatie in april '08) en de tweede keer een leeg vruchtzakje (mk in juli '08). Ik hoop ook op 3x is scheepsrecht maar tot op heden nog helemaal niet meer zwanger geweest. Heb ook gelijk wat testen laten doen: baarmoederhalskanker, chlamydia, een waterecho en bloedonderzoek. Heeft allemaal niets opgeleverd. Alles is prima (gelukkig!!). Dus gewoon maar weer afwachten!

Wat kaartjes betreft: hipdesign.nl, poobies.nl en  babygrafix.nl hebben erg leuke. Succes met uitzoeken!

Zit toch nog héél hard te duimen voor alle NOD's! Spannend!

Hi meiden,

wat is er weer veel geschreven!!! Gezellig wel hoor, en dat al meer dan een halfjaar. Komt ook omdat we nu rond de NOD's en wat echo's zitten natuurlijk, maar toch...

Ik heb tot 12.30uur in mn bedje gelegen en vanmorgen wel weer gezond ontbijtje op van manlief en ik voel me weer goed. Gelukkig maar want die misselijkheid en buikpijn vond ik maar niks! (wie wel?) Ga vandaag rustig aan doen, mn moeder komt zo even langs. Morgen weer aan het werk.

Het huis van de buren is verkocht en vandaag is de nieuwe eigenaar begonnen met slopen. Althans, zo klinkt het. Op alle 4 de verdiepingen klinkt gebreek. Zonde van een nieuwbouwhuis, maar goed. Gerucht gaat dat ze er 2 appartementen van willen maken. Nou ben benieuwd.... Ben blij dat we beiden fulltime werken nu, anders zou ik gek worden van de herrie!

Miep: je houdt t geslacht dus echt geheim, stoer hoor, echt! Ben wel reuzebenieuwd natuurlijk maar is jullie keuze.

Marijke: wat een mooie foto trouwens van je 2 meiden in de tuin en van je echo!

Yf: jij denkt dus dat de red devils onderweg zijn.. Hmmm niet leuk!

Hiltje: idd, neem de tijd. Doe precies waar zij zin in hebt, dit moet je even goed verwerken. Balen hoor, echt. Ik zou - als ik jou was - die echo van vrijdag zeker laten staan. Een extra echo kan altijd nog, wees er aub niet t zuinig mee...

Tip voor de (bijna-)zwangeren: ik heb tijdje lopen te klooien met een goede zwangerschaps-bh. Ik heb nu een heeele fijne: een meegroei- èn voedingsbh van Carriwell. Kost op

www.bellyfashion.nl

€ 27,95 en zit erg fijn. Heb zondag weer 2 exemplaren besteld en heb ze net binnen. Fijne vind ik dat de zoogcompressen niet zichtbaar zijn in die bh's, wel handig want die draag ik al vanaf begin november.

Linda: wat een mooie foto's! Heerlijk dat buiten wonen lijkt me...

Yosha: fijn dat je zoveel aan je man hebt, ik zou ook echt verdrietig worden als we nu nog niet zwanger zouden zijn. Je mag echt wel balen meid! Vooral na een miskraam, dan wil je zooo graag....
Nu weer volop sporten en dieten, ook nog beetje genieten he, meid!

Patricia: is vast een pittige week voor je, donderdag helemaal. Alles zal de revue wel passeren en hopelijk vinden jullie steun bij elkaar, bij je omgeving èn bij de gedachte aan jullie mooie zoontje Bas*!

San: hoe ver ben je nu? Wanneer wordt het wereldkundig? En volgende week naar NY, wow!! Dat staat echt heeeeel hoog op ons lijstje! Geniet ervan, ga je met je man? Hoe koud is het er nu?

Kim & Phoeby: leven jullie nog dames?

JannekeChris: hoe gaat het met je?

Laura: je volt nog niks, nou wie weet is het wel een heeeel goed teken! Elke maand had je toch wel beetje hoop door wat tekenen, mss is het raak meid. Ik hoop het zo voor jou!

Schaatsen in je zwangerschap, mmmm. Ik vind het niet-zwanger al onverantwoord, haha! Ben een angsthaas op skeelers, schaatsen enzo en geef mij maar de lange latten op de sneeuw! En zo goed als dronken bevallen, jeetje.....
Ik ken ook iemand die 4 keer "per ongeluk" zwanger is geraakt, drinkt er rookt gewoon door (normaal blowt ze ook, zou me niet verbazen als ze dat nu stiekem doet..) en haar kindje is nu te klein. Maar, dat vindt ze niet zo erg, want ze wil "toch niet zo'n grote"... Nek omdraaien zeg ik!!!
Ben erg benieuwd trouwens of we 22 februari in de auto zitten naar Oostenrijk, hoe zou ik me dan voelen? Voor manlief, voor mezelf en mn familie hoop ik echt wel dat we meekunnen, dat sowieso. Maar goed, als ik niet fit ben, dan niet.

Fijne dag dames! Hopelijk geen NOD's!!!

Oja over slapen op je linkerzij: kan de tekst even niet kopieren hier maar als je googlet zwanger + linkerzij dan kom je op een pagina van gezondzwangerzijn.nl, daar staat alles uitgelegd!

Greetsss Janneke

Hallo dames,

Voor iedereen die hun NOD afwachten: ik hoop het beste voor jullie!!!

@Marijke: wat leuk zeg een meisje, en mooi dat alles goed was op de echo.

@San: naar NY. Echt geweldig! Ik ben er in 2002 geweest en vond het super. Ook omdat je alles een beetje herkent van de films enzo. Heb er goede herinneringen aan en vind het een geweldige stad! Wil niet graag in een stad wonen maar als het moet dan maar naar NY.

@Yosha: je denkt dat je weer ongi wordt? Balen zeg. Hoop voor je dat het snel raak is en dat er geen onderzoeken nodig zijn.

@Marijke: dus ook 2 mk...en nu dus wel een goede zwangerschap. Geeft me weer wat hoop. Heb je ook onderzoeken gehad naar oorzaken van de mk? En was je snel weer zwanger na de laatste mk?

@Laura: wat spannend van de kavel. En wat betreft het verhaal over die schoonzus (was het toch???). Ik hoor en zie ook wel eens zwangeren om me heen die van alles doen wat je beter zou kunnen laten. Kan er niet bij dat ze dat doen. Ben ook wel eens jaloers op de vrouwen die ongewenst, ondanks de pil en een ongezonde levensstijl zomaar zwanger raken. Ik leef gezond, rook en drink niet en wil zo graag een goede zwangerschap en dat is nu al 2x mislukt. Grrrr.

@YF: dus ook 2 keer een mk gehad...hoop dat voor je dat het ook snel raak zal zijn en dat dan alles goed mag gaan.

Hier gaat het redelijk. Ben vandaag weer verder gegaan met schoonmaken...je moet toch wat als je niet naar je werk gaat. Ben wel wat angstig voor het verliezen van het vruchtje (als dat al nog niet is gebeurd), droom er zelfs over... dan droom ik dat ik een echt mini mensje verlies, vannacht was het zelfs nog in leven en had ik het in de buidel van een kangaroe gestopt zodat het daar gewoon verder kon groeien (ha ha,  klinkt best grappig eigenlijk en slaat nergens op zou niet weten waar ik een kangaroe moet vinden)  en even later had ik ineens een vierling die veel te klein waren en ook levend door een mk op de wereld waren gekomen.... ben er dus onbewust wel erg mee bezig en ben dus bang dat ik het vruchtje verlies en dat je dan een echt mini mensje zou kunnen zien. Maar dat zal wel niet gebeuren. Verder hoop ik dat alles snel voorbij is zodat we weer  gewoon verder kunnen gaan. Ik  ben er  nu wel iets  rustiger onder dan de vorige keer maar maak me wel meer zorgen of het de volgende keer wel goed zal gaan. Hoop dat dit gewoon stomme pech is en dat het volgende keer gewoon goed gaat en hoop natuurlijk dat we daar niet te lang op hoeven te wachten. Vind het best wel gek, ben verdrietig maar ook alweer bezig met het hopen dat het weer snel raak is en dat het dan wel goed mag gaan. Mijn man is nu  wat meer van de kaart dan de vorige keer. Hij heeft deze week ook lekker vrijgenomen zodat hij er voor mij kan zijn en ook voor zijn eigen rust. Je verwacht gewoon  niet dat het 2x achter elkaar mis gaat.  Hij wil het ook zo ontzettend graag.

Zal nog even lekker wandelen met de hond en dan vanavond lekker op de bank voor de tv met een zak m&m's. Die gaan er nu wel weer in!

Groetjes, Hiltje

Hoi hoi!!!

Hiltje fijn dat je man/vriend ook heeft vrijgenomen om er ook voor jou te zijn! Lief!! En samen sta je sterker!!!
En doe idd lekker waar e zin in hebt!! Dus geniet van de M&M's!!!
We denken aan je!!!

Janneke fijn dat je je alweer beter voelt!! Nee denk dat er niemand van houdt om misselijk enzo te zijn, ik heb er ook een mega hekel aan!!
Ik heb even gegoogled over de beste slaaphouding!! Had er nog nooit van gehoord!!!
Alleen een probleem, als ik op de linkerkant lig dan komt denk ik mn maag in de verdrukking ofzo, want dan begint het te borrelen en op te breken(boeren zeg maar ja sorry) En moet zeggen dat ik dan niet kan slapen.... En ik heb die pijn in mijn lies ook aan de linkerkant en als ik er op ga liggen wordt het verstevigt.
Vanaf 6 uur vanmorgen weer even geprobeerd op links toen ging t beter en toen even lekker zo gelegen want de hele nacht op een kant wordt je ook echt stijf van...
En ik ga even op die bh site kijken!! bedankt voor de tips!!
Lekker lawaai dus naast jullie en dat met deze temperaturen brrr.... als ik mensen zie klussen geniet ik altijd extra van mn eigen warme knusse huisje haha!!

Heb net een heeel klein eindje gelopen, wel lekker, in het zonnetje, weer even helemaal fris. Had 3 hoofdstukken anatomie erin gestampt dus wat frisse lucht deed goed haha nu even wat oefenen voor het type-examen en daarna lekker relaxen!!!

Groetjes!!
Marieke

Hey hoi!

Wat ben jij hard en gedisciplineerd aan het studeren Marieke!!! Petje af hoor. Balen zeg dat je zoveel last hebt. Mssn moet je ook een voedingskussen kopen om mee te slapen. De hema heeft ze ook wel.
het ligt echt lekker. Gelukkig heb ik (nog) niet heel veel klachten.

@Hiltje: wat fijn dat je man ook ff thuis is. Wel gezelliger zo samen even rommelen. En het is ook niet niks wat jullie is overkomen. Hoe gaat het nu met je bloedverlies?? Heb je nog een controle afspraak/echo bij de gyn???

@ Janneke: gelukkig voel je je wat beter. Je moet het echt rustig aan doen. Soms denk ik weleens "nog rustiger'?? maar dan bedenk ik me dat ik eigenlijk alles nog steeds doe, behalve paardrijden.

Zoonlief is ziekjes. Vanacht behoorlijk in de weer geweest met hem. Mssn 2 uur geslapen. manlief ook en hij moest er om 6.30 weer uit! Niek had echt koorts en pijn. Uiteindelijk een zetpil gegeven: DRAMA! Dat moet je bij hem echt met 2 mensen doen. hartverscheurend gekrijs. Een vriendin van me heeft vandaag vloeibare sinaspril voor hem opgehaald. Hij speelt nu fijn en wilde zijn kleren aan!

Wat is het koud he...........brrrrrrrrrrrrrr. Moet vanavond nog met mijn paard weg. Hij moet gereden worden en mijn bak is bevroren dus hup naar een binnen manege. Ik trek maar een skibroek aan geloof ik. Verder schoongemaakt in huis en paarden verzorgd. Nu relaxen. Morgen weer aan het werk. Hopelijk wordt ons een goede nachtrust gegund.

Groetjes Linda

@linda: wat zielig dat Niek ziek was vannacht. Mijn kids accepteren ook geen zetpillen, ik gebruik altijd de sinaspril vloeibaar, dat vinden ze lekker. In Engeland hadden ze ook Nurofen voor kinderen maar dat verkopen ze hier helaas niet. Beterschap ermee! Ik hoop dat je een goede nacht hebt vannacht.

@hiltje: je klinkt best positief vandaag. De gedachte aan een nieuwe zwangerschap hield mij ook altijd op de been. Ik werd daar strijdlustig van, die miskramen mogen niet winnen! Bij mij is het een keer met 8 weken misgegaan en daarna nog eens met 14 weken. Na die laatste is het kindje onderzocht maar ze konden niets vinden. Ik had alle symptomen van voedselvergiftiging dus daar gaan ze nu vanuit. Ze hebben ook een chromosomenonderzoek bij ons beide gedaan en daar kwam ook niets uit. In de meeste gevallen vinden ze ook geen reden en is het gewoon pech. Hoogstwaarschijnlijk is dat bij jou ook het geval en gaat het de volgende keer gewoon goed!

Wat die slaappositie betreft werd mij in Engeland ook altijd verteld dat ik op mijn zij 'moest' slapen, en dan de linkerzij was het beste. Dit voor de doorbloeding naar het kindje.

Ik ben vandaag gaan winkelen in Utrecht met mijn moeder en heb van haar in de Hema een aankleedkussenhoes (wit met roze bloemetjes) gekregen en een babyomslagdoek (roze aan een kant en rood met witte stippen aan de andere kant). Ook al even verf gekeken voor de babykamer maar 'bubblegum' was uitverkocht en die klonk wel het leukste van de roze kleurtjes in de Hema! Tot nu toe heb ik ook nog geen rare reacties gekregen op het nieuws dat het weer een meisje wordt, gelukkig. Mijn zus zei 'maxima en willem-alexander hebben ook 3 dochters, leuk toch?' En Robert ten Brink heeft er maarliefst 5...

Ik moet weer verder... Bedtijd roept!
Marijke
20w2d

Even een korte reactie....
We hebben de kavel!! Ze gaan nu de koop-aannemingsovereenkomst sturen en dan hebben we 6 weken bedenktijd. Manlief heeft voor vrijdagmiddag al een afspraak gemaakt met een aannemer! Spannend hoor!!
We weten al hoeveel de kavel kost (teveel maar ja wat doe je eraan, het is echt op een mooie plek) en nu gaan we dus bekijken wat een woning er op gaat kosten. Kunnen we dan gaan rekenen of we het wel of niet gaan doen.

Ik wacht nog steeds op mijn NOD. Vrijdag is het zover. Het is niet zo dat ik geen klachten heb, maar weinig. Daar bedoel ik mee: de welbekende zeurende buikpijn en opgezette buik  en af en toe kriebelende borsten. Precies, de normale "de ongi komt er aan symptomen" dus.
Ik vrees dus weer eens het ergste voor deze keer.....

Fijne avond nog en tot gauw (ja ik hou jullie op de hoogte ;-)))
Groetjes Laura

Terug
Bovenaan