We gaan ervoor, part III

Hiltje, wat erg voor je dat het is misgegaan. Geef de moed niet op! Bij mij is het ook twee keer achterelkaar misgegaan en deze keer gaat het gewoon goed. Ik vroeg een keer aan de gyn of je na 2 miskramen meer kans had op nog een miskraam en ze zei dat je elke zwangerschap begint met een kans van 1 op 5 dat het misgaat, het maakt niet uit hoevaak het daarvoor mis is gegaan. Tenzij er een medische reden is maar dat is in de meeste gevallen niet zo. Sterkte ermee, neem de tijd om het te verwerken.

Yosha, ik kan me je teleurstelling wel voorstellen, het zag er zo goed uit voor je. Fijn dat de huisarts jullie eventueel door kan verwijzen voor verdere onderzoeken maar ik hoop dat het niet nodig is. Zou die steeds erger wordende buikpijn betekenen dat je baarmoeder nog niet helemaal schoon is? Je hebt geloof ik wel een hele lieve man, kruip maar lekker dicht tegen elkaar aan.

Marieke en Janneke beide ziek? Doe het maar lekker rustig aan en maak je geen zorgen om werk of studie. Jullie beebies zijn veel belangrijker.

Leuk trouwens die kaartjes op hipdesign, bedankt voor de tip! Ik ga aan de slag met een meisjesnamen lijstje, ik hoop dat we tot overeenstemming kunnen komen dat was altijd flink gestress voor me bij de vorige twee want het moet wel een leuke naam zijn en mijn man kan zo koppig zijn...

Marijke
20w1d

Goeienavond,

Och nee, wat lees ik nu Hiltje. Weer een miskraam. Wat erg zeg! Kan je net weer een beetje blij zijn omdat je weer zwanger bent, en dan eindigt het weer zo rot. Meid zou je niet gewoon deze week de echo doen en dan volgende week eventueel nog een om te controleren of het schoon is. Kan me voorstellen dat je  best vol vragen zit en misschien is het dan wel fijn om niet meer zo lang te hoeven wachten.
Heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij!

@Yosha: ook voor jou die knuffel! Tis zo klote dat het dan weer even stopt. Onbewust krijg je toch weer hoop en word je ook nog een 2e keer teleurgesteld.
Wij willen ook niet meer lang wachten om naar de huisarts te gaan en een doorverwijzing te vragen. Ik zou het wel fijn vinden als ze een keer mijn cyclus bekijken, vanaf ongi naar eisprong naar weer ongi. Vooral omdat mijn periode tussen ei en ongi zo kort is en omdat de ongi bij mij ook maar niet op gang wil komen. Het begint vaak bij mij ook met wat slijm en pas een paar dagen later de grote rode zee zal ik maar zeggen. Plus nog dat tussentijdse bloedverlies.
En de zwemmertjes van mijn man mogen ze ook bekijken haha! Ik heb een man die een jaar jonger is dan ik, maak me dan ook meer zorgen over mijn eigen leeftijd dan die van hem. Word in april al 34......zucht! Had voor mijn 34e mama willen zijn!!

Janneke, beterschap gewenst meid. Doe maar lekker rustig aan. Als het niet gaat, dan gaat het niet, punt uit. Wat een geweldige site van die geboortekaartjes, zag al een paar leuke! Wat een heerlijk geshop lijkt me dat voor een beeb!! Heb er nu al zin in.....

Marijke, dus toch weer een meisje!!  Wat zullen je dochters blij zijn!! Ik heb net een mailtje gestuurd trouwens!

@Miep: please, mail je ons!!! We zijn veeeeeeeeel te nieuwsgierig en kunnen niet nog 20 weken wachten!!!!!

@San: jij ook sterkte met je klachten. Hoop dat die misselijkheid gauw verdwijnt en vooral dat je deze week een fantastische echo hebt!!

Op mijn werk vandaag gesprek gehad met directeur en adviseur van het assessment. Het was de bespreking van het rapport en hij wilde nog wat meer duidelijkheid over het rapport van zowel mij als van de adviseur.
Nog geen bespreking over wat het concreet gaat inhouden maar ik verwacht dat dat niet lang meer duurt en dat ik wel een kans krijg om iets anders erbij te doen. Dus geen totaal nieuwe functie (was ook niet de bedoeling) maar wel een kans om naast mijn functie iets anders erbij te doen (projecten leiden). Maar dan ga ik wel aankaarten dat ik dan ruimte daarvoor moet krijgen, want ik zit nu natuurlijk ook niet uit mijn neus te eten!!

Manlief en ik hadden weer eens een dilemma. Een tijdje geleden lazen we dat er kavels zouden worden aangeboden in een door ons gewilde wijk. Maar goed, dat zou nog wel een tijdje duren. Zit manlief gister zijn mail door te worstelen, begon vandaag de inschrijving. Oeps, daar hadden we nog niet op gerekend....
Dus op stel en sprong ons toch maar ingeschreven voor een kavel, alhoewel we er nog niet echt de tijd voor hebben gehad om het allemaal  te overdenken.....
Als we de kavel krijgen, hebben we nog 6 weken bedenktijd gelukkig, dus dan nog wel tijd om te kijken wat voor huis er op moet (2 onder 1 kap) en of het allemaal gefinancierd kan worden.
Dit "probleem" hebben we 4 jaar eerder ook gehad. Kwamen we ook terug van vakantie en lazen over een nieuwbouwproject waar we nu inmiddels wonen. Begon ook de dag na onze vakantie de inschrijving.....en prompt hadden we een kavel.....
Wel leuk om er mee bezig te zijn en we kunnen het altijd nog afzeggen. Kunnen we in ieder geval geen spijt krijgen dat we ons niet hebben ingeschreven!

Fijne avond nog allemaal!
Liefs Laura

Hey ladies,

@ Hiltje: ooooooooh meid, wat erg!!! Bah! Het was zo'n heerlijk gevoel...........niet eerlijk. Heel veel sterkte meid!!!!! Pas goed op jezelf.

@ Yosha: ook voor jouw sterkte. je hebt toch hoop.

@ desiree: bij jou ook al zo'n toestand. Ben je 11 dagen overtijd en geen 2 streepjes. raar hoor..................... Toch maar ff checken lijkt me.

@ patricia: donderdag een jaar geleden is bas* geboren. Een hele moeilijke periode is dit voor jullie. Weet dat ik aan jullie denk!!!!!!!!!

@ Janneke: niks aan niet fit. Rustig aan hoor. Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je gewrichten. Bij mij gaat het gelukkig goed. Eneh idd een hele goede aankoop een voedngskussen. Ik slaap er ook mee. Beterschap!

@ marieke: balen van je klachten. Hopelijk hou je het nog even vol. Jij ook nog 6 weken werken toch?? Gaaf hoor een nieuwe pc.

@ Marijke: gefeliciteerd met je goed echo. Een famke zeggen we hier............hahaha............... Ik heb je ook al ff gemaild. Weet de wereld het ook???

@ miep: super gefeliciterd dat alles goed lijkt!!! Toch weer een hele opluchting. Eneh.....................ga je ons echt in spanning houden of euh zien we nog iets via de mail. Hoeft niet hoor. ben gewoon mega nieuwschierig. het allerbelangrijkste is natuurlijk dat alles goed lit!!!!!

@ laura: morgen NOD toch??? Duim heel hard voor je!!!! leuk om nu met een kavel bezig te zijn..................ook spannend.

Morgen ben ik weer lekker thuis. vanavond relaxt op de bank + laptop en tv. Bones en CSI.

Doei!
Groetjes Linda

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
27/11
11/12
5e
2
-
30
N-Br
-

Phoeby
17/9
22/12
5/1
4e
1
-
33
Flevo
-

Els
11/4
21/12
6/1
8e
2
-
30
Ensch
-

Laura
10/6
30/12
9/1
8e
1
-
33
Gron
-

Yf
23/7
?
6/1
5e
1
-
32
Z-H
24-31/1

Desiree
?
?
?
?
?
-
23?
?
-

Yosha        
28/7
19/1
2/2
7e
1
-
32
H'sum
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

15/1 vk
16/1 groei-echo en gyn
6/2 echo (niercheck)
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
?
31
Ommen
9-13/2 vlieland
verlof start 5/2

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
?
30
Frl
zw.schapsverlof start 12 maart!

Patricia

10/7

18/5/09

meisje?

2e

2

20 jan. h.a.
30

Z-H

5-9/1 met Bas*dag er midden in

Miep

19/6

20/5/09

?

2e

1

5/1 (20w)
16/1
33

N-Br

-

Marijke
17/6        
24/5/09
?jongen? denk ik
3e
3
5/1 15.30  u 20wkn echo
34
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
5/1
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
jongen?
2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
15/1 10 wk echo
28
N-Br
-

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
8/1
33
N-Br
13-21/1

Janneke
Chris
7/7
?
?
6e
2
14/1 1e echo!
29
Gld
16-31/5

Hiltje (HFN)
23/10
?
?
2e
1
?
25
Frl
1

Ondertussen ook de mail bijgelezen.
Linda, leuke buikfoto!! Toch wel duidelijk zwanger hoor!! En je straaaaalt!!! Houwe zo hihi!

@Janneke, je zwangere schoonzus. Och die van mij is ook zo anders dan dat ik zou zijn (en was toen ik zwanger was). Is nu 24/25 weken ongeveer (even ver als Linda weet ik, maar weet even niet precies hoe ver zij is).
Ze gaat wekelijks schaatsen op de ijsbaan en nu nog steeds. Ja je kan ook vallen met je fiets was haar commentaar en ik  val  bijna nooit, doe gewoon wat rustiger aan.  Nou zou het niet in mijn hoofd halen. En stel je voor dat je omver wordt geschaatst door iemand anders.... Maar goed, ze moet het zelf maar weten. En gewoon een wijntje met de kerstdagen moest ook kunnen (en echt geen alcoholvrije.....)
Tja het zal allemaal best, maar ik zou daar gewoon geen risico mee willen nemen.
Stel dat het kindje dan niet gezond ter wereld komt, dat vergeef je jezelf toch nooit??!!

Doeiiiiii

Hoi,

Marijke: ja heb inderdaad een eeeeenorme lieve man met engelengeduld en een hart van goud!!! Hij is in zulke tijden echt mijn steun en toeverlaat terwijl ie er zelf ook enorm van baalt....
Ik ben gecurreteerd, en 2 weken na curretage heb ik echo gehad en toen was baarmoeder leeg....dus t lijkt met niet dat er nog iets kan zitten...

Laura: tja t zag er inderdaad hoopvol uit, maar een aantal "klachten" had ik al eerder en toen werd ik ook ongi...dus je weet dat t twee kanten op kan gaan, maar vorige maand had ik zooo sterk t gevoel dat t niet raak was, dat ik daardoor deze maand ging twijfelen.

Maar het is een nieuw jaar dus we gaan niet bij de pakken neerzitten....ik ga me lekker weer op mijn dieet storten! We gaan samen weer sporten, dus die combi moet mezelf weer een lekker gevoel geven. Daarnaast wil ik me op mijn werk meer ontwikkelen, maar dan t liefste zonder al te veel stress...

En inderdaad als ik deze maand nog niet zwanger ben, gaan we waarschijnlijk naar onze huisarts. Vrouwtje is echt een schat en denkt zoooo met je mee, zoooo anders dan mijn vorige huisarts!! Maar ja, voordat je dan ook echt die telefoon grijpt he om een afspraak te maken......haha. Nou ja we zien wel.....Maar in ieder geval wil ik naar die buikpijn laten kijken, want die wordt elke maand erger en dat lijkt me niet goed....

Hiltje: hoe is het nu met je???

Nou meiden, ik ga maar weer eens aan de slag, voel me vandaag in ieder geval een stuk beter als gister!!!!

liefs Yosha

Goeiemorgen meiden,
Zo het wordt een spannende dag vandaag met die NOD's ;-))) Zet 'm op meiden!!
Ik ben trouwens pas vrijdag weer aan de beurt. Voel weinig en heb daarom ook weinig hoop.

Voor de zieken: beterschap gewenst, doe lekker rustig aan. Tis  koud buiten dus blijf maar lekker binnen!

Yosha: gelukkig voel je je weer wat beter. 2009 wordt ons jaar hoor!!!!
Ik heb ook een leuke huisarts, een vrouw van mijn leeftijd. Maar het is idd wel een stap om er naar toe te gaan. Gelukkig is het natuurlijk niet zo dat je gelijk allerlei enge dingen "moet". Je bepaalt zelf hoe ver je gaat.
Hopelijk hoeft het niet zover te komen!

Nou ik ga wat doen!
Groetjes Laura

Nou, hier weer eens wat reacties op jullie berichtjes. Daar heb ik de laatste tijd geen tijd voor gehad, maar vandaag wel even.

Allereerst Hiltje natuurlijk. Wat ontzettend balen, meid. Één keer een mk is al zo balen, ik kan me niet voorstellen hoe het voelt om er meteen weer eentje overheen te krijgen. Ik kan me voorstellen dat het vertrouwen in je lichaam dan wel een beetje keldert. Hoewel de kans groot is dat er niets met je lichaam is. Zoals iemand anders (ben even kwijt wie) al schreef, voor elke zwangerschap is de kans 1 op 5 dat het misgaat. Dat hoeft helemaal niet aan jou te liggen, kan gewoon domme pech zijn.
Maar waar het ook aan ligt, op het moment is het natuurlijk gewoon k.. . Lekker doen wat je hart je ingeeft, meid. Thuis blijven van je werk, naar de huisarts, lekker janken, een grote schoonmaak doen of in bed hangen. Of van alles een beetje. Neem de tijd. Hopelijk is het voor jou ook weer snel raak en dan deze keer met een hele andere afloop. We denken aan je, meis.

Patricia, veel sterkte deze week. Het zal vast ontzettend moeilijk zijn voor jullie. Hopelijk vind je ook wat momentjes waarin je kunt vieren dat het deze week een jaar geleden is dat jullie Bas* in jullie armen hadden. Want hoewel de afloop zo triest was, is het natuurlijk wel een jaar geleden dat jullie lieve zoontje is geboren en eventjes bij jullie is geweest. Het verdriet is groot, maar ik geloof dat jullie toch ook wel een beetje trots zijn op jullie mooie mannetje.
Sterkte!

Voel je je al weer iets beter, Janneke? Hopelijk wel. Wat een ellende om in bed te moeten liggen.
Over dat in bed liggen gesproken. Ik kan op zich nog wel goed op mijn rechterzij liggen, maar ik merk toch ook wel dat de voorkeur steeds meer uitgaat naar links.

Balen Yosha, dat het weer niet is gelukt. Als het deze maand niet raak is, zou ik zeker alles een keer laten onderzoeken. Niet dat ik denk dat er iets mis is, maar voor je gevoel is dat waarschijnlijk beter. Het klinkt alsof je steeds meer het vertrouwen kwijt raakt. Hopelijk kunnen onderzoeken jullie gerust stellen en helpen om zo snel mogelijk wel weer zwanger te raken.

Oeh, Laura, spannend zo'n kavel. Wel heel slim dat jullie je in ieder geval wel hebben ingeschreven. Er uitgebreid over nadenken kun je nu gaan doen, maar de kans moet je in ieder geval niet laten lopen. Grappig dat het bij jullie huidige woning op precies dezelfde manier is gegaan. Wie weet is dat wel een goed voorteken.
En voor wat betreft de schaatsende / wijn drinkende schoonzus. Ja, ik snap het ook niet zo goed. Zeker dat wijndrinken niet. Ik doe dat absoluut niet.
Schaatsen? Ik weet niet. Ik heb begrepen dat vallen maar zelden schadelijk is voor de baby, maar wel des te pijnlijker voor de moeder als ze zwanger is. Mijn angst met schaatsen zou voornamelijk zijn dat ik door het ijs zou zakken. Ik weet hoe snel je onderkoelt kunt raken als je in dat koude weer met een natte broek buiten staat. Dat is zo slecht voor jezelf en kan volgens mij absoluut nooit goed zijn voor de baby. Ik ken ook mensen die gewoon blijven roken en drinken en dat soort dingen als ze zwanger zijn. Pas hoorde ik nog dat iemand die ik vaag ken (kennis van kennissen) op het einde van haar zwangerschap zelfs nog zoveel dronk dat ze misschien net niet zat was, maar toch wel enorm aangeschoten. Diezelfde avond nog is ze bevallen. Ik snap het niet. Zo'n kindje is zo kostbaar....

Hoe is het met jou, Marieke? Jij was toch ook niet helemaal fit, of wel?
Voor wat betreft je vraag, nee, wij hebben nog vrijwel niets aan babyshoppen gedaan. We hopen binnen twee weken of zo de babykamer leeg te hebben. Dan hebben we plaats om spulletjes neer te zetten enzo, dus dan zal het wel losbarsten.

En iedereen, voor wat betreft de verzoeken om  buikfoto's, het geslacht van de baby en de echo's op mail te zetten. Ik ben eerlijk gezegd niet zo van de buikfoto's. Dat zal dus ook wel niet gebeuren. Het geslacht houden we echt geheim, maar ik zal wel even per mail doorgeven of mijn vader het goed had. Dan wel met het verzoek om er op het forum echt NIETS over te zeggen. En de echo's moet ik binnenkort een keer scannen. Weet nog niet wanneer dat wordt, maar tegen die tijd mail ik ze wel even naar jullie toe.

Nou, moet gaan, weer lang genoeg gekletst. ;-)

Miep
20w6d

Goedemorgen allemaal!!!

Hiltjer meid wat een verschrikkelijk nieuws!!!! Lijkt me verschrikkelijk voor de tweede keer achter elkaar!!! Neem je tijd en doe rustig aan!!!
Ik denk aan je en een dikke knuffel...

Laura spannend die bouwkavel!!!! Wanneer hoor je daat wat van of geen idee???
Ben benieuwd op je werk!! Zou leuk zijn als je er wat mee mag gaan doen!!!

Janneke hoe gaat het met je???
Voel je je alweer iets beter???

Miep leuk bezig gaan met het kamertje, gaan wij binnenkort ook doen!!!
Al over kleuren enzo nagedacht???

Hoe is het op je roze wolk marijke??
Je man heeft straks een huis vol vrouwen!!
Leuk over namen nadenken!!!
Succes ermee!!!

Yosha fijn dat je zo'n lieve man hebt die heb je nodig op zulke momenten en   net wat je zegt voor hem is t ook moeilijk!!!

Bellen ze net op docente van zwangerschapsgym is ziek, jammer... had er wel zin in, nu start het een week later!! Nou ja niks aan te doen...
Heb gister een stukje gelopen, moest naar de pedicure en de fiets leek me geen optie... nou t was echt niet zover.... maar 's avonds weer flink last van gehad, weer veel meer pijn in mn lies en onderbuik... nou vandaag dan nog maar rustiger aan!!
Tis wel lekker weer om even naar buiten te gaan.... na ja...
Ga eerst maar eens studeren, nu tijd genoeg voor!!!
Kan me ook niet voorstellen dat je allemaal dingen doet tijdens je zwangerschap waarvan je weet dat ze niet goed zijn. Ik heb t ook niet gedaan en heb er ook geen behoefte aan!!

Groetjes, marieke
28w.

Terug
Bovenaan