We gaan ervoor, part III

Jeetje Marieke, das best heftig!! Sterkte meid.....hoe doe je dat nu met je examens???

Hiltje: als wij een kindje krijgen zal ik ook 4 dagen blijven werken hoor, financieel kan ik helaas niet minder en we willen een leuk leventje houden....maar dat is een keuze die jezelf moet maken hoor, niemand anders kan in jullie portemonnaie kijken...
En tuurlijk probeer je weer snel zwanger te raken, heel begrijpelijk!! Je weet maar nooit hoe lang het weer duurt voordat het weer raak is.....dus ik zeg, als je het lichamelijk en geestelijk weer aan kan go for it girl....

Laura: wat goed van je dat je de huisarts inschakelt!! wij ook hoor als ik volgende maand   nog niet zwanger ben.

Gister e.e.a. met een collega besproken, zijn vrouw heeft 1e keer ook miskraam gehad en daarna duurde het ook 14 maanden voordat ze spontaan zwanger raakte, ze zouden net beginnen met clomid....en deze zwangerschap is geeindigt met een gezonde zoon! Dus alle nog niet zwangeren....we moeten echt de moed niet opgeven hoe moeilijk en frustie het soms ook is!!!!

Nou ga aan de slag, zou adv hebben vanmiddag maar een collegaatje moet met spoed naar huis, dus ik werk maar een middagje langer door....moet mijn man ook vanwege omstandigheden op zijn werk.....dus we verschuiven onze middag gewoon even.

Fijn weekend alvast!

liefs Yosha

He Hiltje, Lekker is dat, he, al die adviezen. Soms van mensen die echt het beste met je voor hebben en soms van mensen die het echt niet snappen en alleen maar hun mening kwijt willen. Gelukkig klinkt het alsof je zelf goed met twee benen op de grond staat. Maar vervelend is het wel.
Natuurlijk zijn er een hoop mensen die echt even tijd nodig heb om zo'n mk te verwerken. Maar jij en je man zijn de enigen die kunnen beoordelen of jullie er emotioneel weer aan toe zijn. Doen wat je hart je ingeeft, hoor! Natuurlijk wel even laten kijken of alles schoon is, zodat dat geen verdere complicaties oplevert, maar dat was je toch al van plan.
Ennuh, geeft niet hoor als je hier een keer alleen maar komt om je hart te luchten. Da's nou net zo lekker van het forum.

Goh, Marieke, da's wel heftig zeg. Ik kan me voorstellen dat je het even moet laten bezinken, het is ook niet nix. En die examens? Het zou natuurlijk heel jammer zijn als je dat zou missen, maar jouw zwangerschap, jouw gezondheid en dat van je kindje, dat komt nu toch op de eerste plaats.
Jeetje. Ik heb het wel met je te doen, hoor.

Dus toch naar de ha, Laura. Groot gelijk, meis. Zeker met de manier waarop jouw cyclus verloopt. Er is echt geen pijl meer op te trekken, he? Hopelijk kan de ha wat duidelijkheid en rust brengen. Ik hoop het voor je.

Miep
21w2d

Hoi hoi!!!

Nou tis een beetje geland!!
pfff had dit echt niet verwacht....
mn moeder belde toen ff lekker gejankt!! Die schrok ook wel.....
Manlief nog weer even gebeld... toen ik heb eerste keer belde was ik zo confuus waren emoties ver weg...
Nu ik zit nu op de bank pc op schoot en tv aan beetje zappewn tussen tennistoernooi in Doha waar federer meespeelt (die volg ik altijd) en ek allround schaatsen op tv.
Studieboeken opgeruimd dat heeft even geen zin.... Geen examen dinsdag en de komende weken......Wel even zuur maar dat kon ik gauw opzij zetten kindje is t belangrijkste....
Buurman heeft urine weggebracht, gaan ze even onderzoeken en ook kijken of ik geen blaasontsteking heb, kunnen die steken ook van komen...
Kan na half 4 bellen.
Ik ga me echt heel rustig houden nou ja mag ook niets.... dat zal wel moeilijk worden, maar weet waarvoor ik het doe!! Onze uk!!
Aan de weeenremmers heb ik ook geen trek!!

Nou beetje verhaal alleen over mij.....

Laura goed heafspraak gemaakt bij de HA. Je blijft toch nog wel ons op de hoogte houden!! Snap ook dat je contact zoekt met mensen die in t zelfde schuitje zitten!!
Hoop dat je daar steun aan vind!!

Verder weet ik t niet meer.......
tot laters!!!
Tijd zat nu om hier te neuzen!!!
groetjes, marieke

@Marieke; jee da's schrikken zeg. Balen!!! Kan me voorstellen dat je er even helemaal van onder de indruk bent zeg maar... Dan maar even geen examens hoor...dat kan later vast ook wel weer,   je beeb is nu toch het belangrijkste. Sterkte!

@Yosha; werkse!

@Laura; goed van je dat je naar de ha bent gestapt...lijkt me niet makkelijk om die stap te zetten. Is je ongi al doorgezet? Sterkte meid!

Bedankt voor jullie steun, kun je wel aan merken dat er veel buitenstaanders zijn die toch niet echt begrijpen dat je verlangen naar een kindje er toch echt wel blijft ondanks dat je een mk hebt gehad en dat je dus toch weer zo snel mogelijk zwanger wilt raken. Ik trek me ook niet te veel aan van die 'goedbedoelde' adviezen en we gaan er weer gewoon voor maar toch...veel zullen het niet echt goed begrijpen maar ja, we weten het zelf het beste!

We zijn druk bezig met klussen...valt een beetje tegen...er lag zijl op de grond (2 lagen) en de onderste laag bleek vastgeplakt te zijn. Dus het is een hele klus om dit goed van de grond te krijgen. Ik zou vandaag al beginnen met verven maar dat wordt nu morgen. Zo zie je maar weer, je komt altijd voor onverwachte dingen te staan als je op gaat knappen (tenminste wij wel...kost altijd meer dan dat we verwachten). Maar goed, ben benieuwd naar het resultaat.

Tot later! Hiltje

Hallo allemaal,

allereerst allemaal de beste wensen nog!

Het is alweer lang geleden, dat ik langs ben geweest. Ik heb even afstand moeten nemen van het geheel en we zijn dan ook heerlijk 2,5 week op vakantie geweest.
Vlak voor de vakantie kregen we te horen dat mijn schoonzusje zwanger was. Dat was heerlijk, want dan kon ik me richten op voor de eerste keer tante te worden! Helaas kwam twee dagen voor vertrek het vervelende nieuws dat de baby niet levensvatbaar was, en dus kreeg ze een curretage. Hierdoor kwam er bij mij ook weer vanalles naar boven, maar nu was het wel fijn om haar te kunnen helpen. Maar oke, geen leuk nieuws dus. Ook niet voor de oma, die nu twee keer in korte tijd, toch niet oma wordt... Maar we gaan allemaal weer vol goede moed het jaar in, we blijven proberen.... en hopen dat het toch weer eens raak moet zijn. Dat zal de komende dagen weer moeten gaan blijken. Ik was gisterochtend zelfs een beetje misselijk... dus wie weet! Het is maar goed dat ik geen testen meer in huis heb (expres, want ik wilde wel bijna elke dag rond de NOD testen de afgelopen maanden).

Ik heb mijn gegevens in het schema veranderd, maar niet in de goede volgorde gezet, want dat lukt me niet, dus wil de volgende dit voor mij doen?

Alvast bedankt.
Kim

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
27/11
12/1
6e
2
-
30
N-Br
-

Phoeby
17/9
22/12
5/1
4e
1
-
33
Flevo
-

Els
11/4
21/12
6/1
8e
2
-
30
Ensch
-

Laura
10/6
30/12
9/1
8e
1
-
33
Gron
-

Desiree
?
?
?
?
?
-
23?
?
-

Yf
23/7
17/1
1/2
6e
1
-
32
Z-H
24-31/1

Yosha
28/7
19/1
2/2
7e
1
-
32
H'sum
-

Hiltje
(HFN)      
23/10
5/1
25/1
8/2
1e
1
16/1
25
Frl
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

15/1 vk
16/1 groei-echo en gyn
6/2 echo (niercheck)
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
?
31
Ommen
9-13/2 vlieland
verlof start 5/2

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
?
30
Frl
zw.schapsverlof start 12 maart!

Patricia

10/7

18/5/09

meisje?

2e

2

20 jan. h.a.
30

Z-H

5-9/1 met Bas*dag er midden in

Miep

19/6

20/5/09

! Ik zeg niets...
2e

1

5/1 (20w)
16/1
33

N-Br

19/01 - 23/01

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
26/1 gyn.

34
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
5/1
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
jongen?
2e
2
12/1 vk
20/1 gyn
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
15/1 10 wk echo
28
N-Br
-

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
8/1
33
N-Br
13-21/1

Janneke
Chris
7/7
?
?
6e
2
14/1 1e echo!
29
Gld
16-31/5

Hoi meiden,

Over het werken, moet ik nog goed kijken wat onze financiële situatie wordt. Manlief is nl zelfstandige. We hebben wel in de plannen dat manlief ook 4 dagen gaat werken. Dus papa dag, mama dag, oppas door mijn mama dag, en 2 dagen kinderdagverblijf. Op zich heel makkelijk. Maar we zien het wel. Moeten het nog allemaal bekijken. Durf daar niet veel mee te doen omdat wij de 12wk nog niet voorbij zijn.

@Laura; goed hoor van dat je de ha in geschakeld hebt. En natuurlijk ga je op een ander forum ook kletsen. Wat het beste bij je past, toch?

@Marieke; dat is ff schrikken als je moet rusten. Verwacht je toch eigenlijk niet.  Nu weet je ook waar je aan toe bent. En alles voor de beeb, toch? Lekker genieten met een boekje op de bank ofzo.

@Hiltje; je moet gewoon doen wat je hart je ingeeft. Ongeacht wat andere zeggen. Wij  hebben van de gyn te horen gekregen dat we 1 cyclus moesten afwachten. Ben nu dus ook in 1 ronde zwanger. So far so good. Vond het wel moeilijk om te wachten maar weet dat mijn lichaam helemaal weer tot rust was gekomen. Is toch best zwaar voor je lichaam om zwanger te zijn. Ongeacht hoe lang je zwanger was, vind ik zelf. Maar goed naar jezelf luisteren.

Hi Bedankt voor al jullie lieve reacties. We gaan er volgende week wel eens over nadenken /hebben.

Marieke balen,balen, balen maar 't is niet anders. Sterkte met het rustig aan doen!

Hiltje idd kun jij alleen zelf over beslissen samen met je lief. Wij hebben op verzoek van gyn paar weekjes gewacht voor we weer met behandeling startte. Gaf ook wel even rust in het koppie.

Ik wil graag vier dagen blijven werken niet zozeer voor het geld maar meer voor de baan. Ik wil dit echter alleen als lief ook een dagje minder gaat werken. Anders moet ik nog eens goed nadenken.........

Laura klinkt spannend. Allemaal in ieder gevl nieuwe focus ;)

Fijn weekend
San

Hey meiden!

Wat is er weer veel gebeurt.........pfffffffff

Marieke: he jakkes zeg!!! Nee, je mag zeker nog niet bevallen!! beeb moet echt nog ff blijven zitten en groeien. Gelukkig hou je je nu ook rustig al kan ik me heeeeeeeeel goed voorstellen dat het   best schrikken was zeg! Verplicht rust. haal maar gauw een stapel leesboeken.

Hiltje: wat kan de omgeving tot raar reageren he! Trek je aub niks van anderen aan en doe datgene wat voor jullie goed voelt. Een ander zal er een mening over hebben/oordelen terwijl ze zelf nooit in hetzelfde schuitje hebben gezeten. En dan nog werkt het voor iedereen anders.
Je hebt maandag toch een afspraak bij de gyn ter controle?? Dan weet je of je dan "helemaal schoon"bent en gaan met die banaan als je dat wilt!!! Go girl.............................

San/Yvonne: ook voor jullie geldt denk ik; doe datgene wat bij je past en wat je financieel aankunt. Ik werkte voor zoonlief 31 uur per week (3,5 dag) en manlief 40. Na mijn zwangerschapsverlof ben ik een halve dag minder gaan werken (nu 3 x 9 uur) en manlief heeft eerst 1 dag per week onbetaalde ouderschapsverlof gehad wat na een functieverandeing omgezet is in een baan van 4 x 8 uur (32). Onze zoon gaat 2 dagen naar de oppas (oma 1 dag en schoonouders/gastouders 1 dag). Prima geregeld dus. Onze kinderopvangkosten zijn dus beperkt. We hebben inkomen ingeleverd. Wij voelen ons hier prima bij. Voor ons is het een goede balans. Als starks onze 2e er is gaan we op dezelfde voet verder.
Andere mensen moeten zich gewoon niet met dit soort zaken bemoeien en erover oordelen.
Jullie komen er vast uit!!!

Janneke: fijn dat je dag iets beter is gegaan. Ik ben aan het einde van de dag nog behandeld door mijn collega. Het voelde een stuk beter dus doen we er ff wat langer tijd tussen.
Ik merk wel dat ik mijn houdingen/taken wat meer moet afwisselen: patienten behandelen en advieswerkzaamheden. daar ga ik meer rekening mee houden.

Kim: leuk dat je wat van je laat horen. Ik kan me voorstellen dat de MK van je schoonzus bij jouw ook zeer naar boven heeft gehaald. Je hebt nu wel steun aan elkaar of niet?? Straks zijn jullie tegelijk zwanger.........................

Laura: goed van je je afspraak bij de h.a. Eneh ik kan me best voorstellen dat je ook op een ander forum gaat schrijven. Je blijft ook bij ons toch???
Weken geleden ben ik ook begonnen op april 2009 moeders maar ben weer afgehaakt. ik kan niet alles bijhouden en vind het hier fijn.Hopelijk hebben de dames daar nog tips voor je.

Het is weer weekend. Manlief heeft een vergadering + nieuwjaarsborrel. D.w.z. dat ik na een dag werken, Niek alleen moet verzorgen, moet eten en ook de paarden moet verzorgen/stal uitmesten. Geen zin aan. Zometeen toch maar naar buiten. Ik ben reuze moe.
Morgen nog 1 dag klussen voorlopig: waterleiding aanleggen en aansluiten naar boven. Dan hebben we daar ook warm en koud water. Onze badkamer is beneden. Dat is straks met de baby ook wel makkelijk.
Nog 9 weken werken...............
Komende 2 weken nog halve weken ivm met lang weekend minivakantie. En dat begint het echte aftellen.
Morgenmiddag met mijn paard naar de wedstrijd. Ik als groom mee.

Hey zwangeren: hebben jullie ook zo'n last van lucht in de darmen? (sorry vies praatje). het is bij mij echt ongelooflijk!
Hebben jullie al een kraampakket. ik mijn zorgverzekeraar ff gemaild en ik kan hem ophalen bij de winkel van  mijn zorgverzekering.

Ik ga maar ff aan het werk. mssn tot later!
Groetjes Linda

Terug
Bovenaan