Goedemorgen dames,
Ben heerlijk uitgeslapen en heb even ochtendje voor mezelf. Manlief is gister op stap geweest en lag er om 5uur in dus die zie ik nog even niet. Rond 13uur komen mn broer en zn gezin, erg leuk! Zulke schatjes die kids!!! ga straks even brownies bakken.
Hiltje: de meesten hier hebben wel een test gedaan na de miskraam. Is wel erg verstandig als je er meteen weer voor wil gaan, anders weet je niet of de test betrouwbaar is. IK had een week na mijn curettage alweer een negatieve test, maar dat was wel aan maand nadat het gestopt was met leven. Kan het je zeker aanraden! Ik wist hierdoor zeker dat mijn positieve test eind juli ook betekende dat ik zwanger was.
Els: van harte meid wat ontzettend leuk voor je! Dat is nog eens waardering!! Snap dat je daar onwijs vrolijk van wordt. Geniet ervan! En al 3 dagen na NOD... Spannend en wat knap dat je niet gaat testen. Heb je een vermoeden?
Marieke: is t nieuws n beetje geland van gister? Valt niet mee denk ik om echt rust te houden, zal denk ik wel even duren voordat je je er helemaal aan toe kan geven. Sterkte meid.
Maar begrijp ik t goed dat als je baarmoeder week wordt, dat een teken is dat de bevalling gaat beginnen of in aantocht is?
Kraampakket is binnen dus? Fijn, weer n actie op de checklist die weg kan! Zal bij mij ook niet lang meer duren.
Laura: ik geef je groot gelijk dat je ook gaat kletsen op t andere forum, maar volgens mij hebben sommige meiden opgevat alsof je hier weggaat maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Toch, toch?
Altijd fijn natuurlijk om lotgenoten te spreken, hopelijk heb je er veel aan.
Ik kletste eerst mee met het maart- en aprilforum maar bij de aprildames kon ik niet echt aansluiting vinden. Klets wel mee bij de maartmama's maar das toch meer vraag- en antwoord. "wie heeft hier ook last van" of "wie weet wanneer kraampakket komt" etc etc. Prima natuurlijk en ook wel gezellig maar dit is toch wel mn nummer 1 forum! ;-)
Patricia: deze week beetje doorgekomen?
Kim: das even schrikken zeg van je schoonzusje... Wat vervelend zeg dat dat bij jou weer verdriet heeft gebracht. Logisch natuurlijk! Hopelijk is de misselijkheid een goed teken!
Linda: afwisselen is goed plan idd maar ik heb een kantoorbaan van 40 uur, ik probeer wel naar collega's toe te lopen ipv bijv te bellen of te mailen, maar dan nog zit ik teveel op die rot-bureaustoel.
Heb trouwens geen last van lucht in mn darmen, integendeel. Heb het idee dat ik dat voor (en aan het begin) van mn zwangerschap veel meer had. Ik kan nu ook - gelukkig - beter naar de wc.
Maandag afspraak bij de bedrijfsarts, heb niet met mn baas gepraat. Had overlegd met mn collegaatje en zij raadde me aan om eerst naar de bedrijfsarts te gaan, want hij moet toch oordelen over hoe en wat en dan is het misschien makkelijker om daarna pas met mn baas te praten. Ook gezien de situatie en zijn hoofd denkt maar aan 1 ding op t moment.... Hoop wel dat ik minder mag gaan werken, gisteravond had ik weer t gevoel alsof mn bekken op mn knieen hingen. Hmm niet goed. Mn vriendin kwam langs en schrok weer van de grootte van mn buik, ik zie er blijkbaar volgens de hele wereld uit alsof ik week of 38 zwanger ben. Vrijdag de groei-echo, ben benieuwd.
Heb wel een zwanger-weekje volgende week. Maandag bedrijfsarts, maandagavond zwangerschapsyoga, woensdagavond voorlichtingsavond borstvoeding deel 2, donderdag afspraak lactatiedeskundige en verpleegkundige en vrijdagochtend groei-echo en afspraak bij de gyn.
Heb afspraak bij lactatiedeskundige omdat ik al sinds het begin vd zwangerschap last heb van eczeem op mn tepels, niet bevorderlijk voor de borstvoeding. Ben allergisch voor lanoline en dat zit bijna overal in, ook in de smeerseltjes voor dat soort klachten. Ook "verlies" ik sinds de 17e week al colostrum (eerste moedermelk) maar dat is volgens de LD alleen maar positief, die melkproductie zit wel snor bij mij.;-)
Dames, fijn weekend!
Groetjes Janneke
28 weken en 5 dagen zwanger