We gaan ervoor, part III

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
27/11
11/12
5e
2
-
30
N-Br
-

Phoeby
17/9
22/12
5/1
4e
1
-
33
Flevo
-

Els
11/4
21/12
6/1
8e
2
-
30
Ensch
-

Laura
10/6
30/12
9/1
8e
1
-
33
Gron
-

Desiree
?
?
?
?
?
-
23?
?
-

Yf
23/7
17/1
1/2
6e
1
-
32
Z-H
24-31/1

Yosha
28/7
19/1
2/2
7e
1
-
32
H'sum
-

Hiltje
(HFN)      
23/10
5/1
25/1
8/2
1e
1
16/1
25
Frl
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

15/1 vk
16/1 groei-echo en gyn
6/2 echo (niercheck)
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
?
31
Ommen
9-13/2 vlieland
verlof start 5/2

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
?
30
Frl
zw.schapsverlof start 12 maart!

Patricia

10/7

18/5/09

meisje?

2e

2

20 jan. h.a.
30

Z-H

5-9/1 met Bas*dag er midden in

Miep

19/6

20/5/09

! Ik zeg niets...
2e

1

5/1 (20w)
16/1
33

N-Br

19/01 - 23/01

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
26/1 gyn.

34
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
5/1
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
jongen?
2e
2
12/1 vk
20/1 gyn
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
15/1 10 wk echo
28
N-Br
-

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
8/1
33
N-Br
13-21/1

Janneke
Chris
7/7
?
?
6e
2
14/1 1e echo!
29
Gld
16-31/5

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik met de vk gebeld en er staat nu een afspraak gepland voor volgende week vrijdag bij de gyn. Er zullen dan waarschijnlijk ook een paar onderzoeken worden gedaan om te kijken of er een oorzaak is dat het al 2x achter elkaar is misgegaan. Best spannend allemaal. Al is de kans maar 10% dat ze iets zullen vinden, maar het is ook wel fijn om dingen uit te kunnen sluiten. Ik mocht morgen ook nog wel heen maar dit leek me niet zo zinvol...dus nog een weekje wachten. Verder gaat het eigenlijk best goed, ik voel me niet echt down maar zit wel met een dilemma. Doe jaarlijks in maart/april extra taken op mijn werk en heb daar totaal geen zin in. Dit doe ik dan buiten mijn uren als extra uren en zie er best tegenop. Zit nu te twijfelen om me voor dit jaar af te melden...heb het eigenlijk druk genoeg met mezelf en wil liever wat tijd voor mezelf nemen en niet extra werken. Moet er nog even over nadenken dus, maar vind het moeilijk om te beslissen. Nadat ik gisteren het vruchtje of een gedeelte ben verloren is mijn bloedverlies een stuk verminderd...hoop dat alles nu weg is. Zal ik volgende week wel te horen krijgen of het idd goed schoon is en ik hoop dat er geen afwijkingen worden gevonden.

@Els: mijn zwangerschap is helaas weer mis gegaan...balen dus.

@Roos: ben nog niet aan de floradix begonnen...vorige keer heb ik dit wel gebruikt maar later mijn bloed laten testen en dit bleek goed te zijn. Zal afwachten hoe ik me voel en anders laat ik mijn bloed eerst weer even testen voordat ik actie onderneem. Heb je ondertussen al gewonnen met rummicub? Mijn paard staat momenteel ook niet buiten..is erg glad op de weg naar de bak toe en vertrouw het niet. Hij heeft gelukkig een zeer ruime stal waar hij wel in om kan lopen dus dat scheelt. Maar hoop dat hij er snel weer uit kan...ook omdat hij nog steeds niet wordt gereden vanwege mijn stuitje.

@San: hoe ging de echo?

@Marieke: lees dat je hard aan het leren bent...waar studeer je voor als ik vragen mag? Succes met leren in ieder geval!

Groetjes, Hiltje

@Janneke: Wat balen zeg. Sterkte en  denk goed om jezelf!

Hi ladies,

Marieke: dan zou ik lekker boeken incl annuleringsverzekering idd. Jullie willen beiden heeeeel graag naar Vlieland, groot gelijk ook!!!!! Zonde als het dan extra duur is en jullie nu eigenlijk al weten wat jullie graag willen.

Vakantie: we gaan in juni een weekje naar het appartement van mn vader en zn vrouw  in Oostenrijk. Das helemaal luxe, ben erg benieuwd want tis net 3 weken klaar. Tis in Bad Hofgastein, een wintersporrtoord maar zomers schijnt het er ook heerlijk te zijn. Wandelen, fietsen, mountainbiken (ik niet hoor haha) en er is een meer vlakbij. Dat doen we dan vlak voordat ik weer ga beginnen. Wel spannend met zo's ukkepuk! Lekker met zn 3tjes!
In september gaan we dan voor t eerst vliegen met ons mannetje, dan zit mn moeder met haar man 2 maanden in Zuid-Spanje en gaan we - zoals elk jaar - een weekje langs.
Hoezo verwend??

Forum lag er vanmorgen id even uit, heel apart!

Ik heb voor as maandag een afspraak met de bedrijfsarts, mn baas zie ik ook dan pas weer maar goed, nog even volhouden. Vanavond ga ik lekker relaxen en als t morgen niet gaat ga ik ook zeker eerder weg! Beloof ik!

Greets Janneke

Hoi!!

Goed he janneke dat je die afspraak hebt gemaakt!!
Maandag is gelukkig niet meer zo ver weg!!

Hiltje fijn dat je een afspraak hebt bij   de gyn, ook lekker voor je eiegen gevoel, weet je ook of alles schoon is en hoe en wat!!
Doe lekker rustig aan, fijn dat het bloeden is gestopt!

Ik ga morgen de vk maar even bellen, moest bellen als het erger werd. Gister ging het goed dus dacht ik he, maar vanaf vanmiddag weer niet. Weer die pijn en af en toe een steek. Voel ons ukkie wel goed bewegen, maar t zit me toch niet helemaal lekker dus voor t weekend bel ik mooi even.
Heb mn vader gevraagd of ie eventueel dinsdag met mij naar amsterdam kan voor mn examen, zo balen!! Ik zie t gewoon niet zitten kan hier amper naar de brievenbus lopen nou ik moet 2,5 uur reizen voordat ik in amsterdam ben!! twee keer overstappen en nog met de bus!!
Kan wel janken als ik er aan denk!!
Als hij kan zou ie even kijken gaat ie mee!!
dacht dat ik in januari nog makkelijk fluitend al mijn examnes kon doen dacht april duurt dan nog even...
Nou ja ik kijk nu maar niet te ver vooruit, zie het wel!!
Hiltje, ik doe opleiding medisch secretaresse.Leuk , maar wel pittig!!

Ga het eten opzetten!!
Wilde nog schoonmaken nou dat doen we dus maar niet!!
Manlief zei al doe ik zaterdag wel!!

tot laters!!

Hey ladies,

Marieke: jakkes zeg, die pijn van je. Waar zit het dan??? Echt in je buik/harde buiken??? Gelukkig heb je morgen een afspraak bij de VK. Dan ga je idd rustiger het weekend in.
En..er kan vast wel iemand met je mee volgende week dinsdag.

Ik heb gelukkig geen klachten gehad vandaag. Ook geen bandenpijn of bilpijn. Bij tillen (wasmand, Niek, schoonmaken paardenboxen)bijvoorbeeld wel harde buik.  

Niek gaat wel beter en heeft goed geslapen vandaag.

Ik moet zo weer met mijn paard weg. Hij gaat mee naar de rijvereniging van mijn vriendin. Zij rijdt hem. Hier thuis kunnen we vanwege de vorst nix.  

Hiltje: je klinkt best positief. Petje af. Doe je nog wel rustig aan??
Verstandig om de boel ff te laten controleren bij de gyn.

Mssn tot later!

Groetjes Linda

Wat een opluchting!! Echo was goed en uk was al flink gegroeid sinds de vorige keer.
Ze mat nu precies 9 weken ( 9w1d volgens mijn berekeningen) dus dat was een stuk beter als de vorige keer.  Ik mag nu gewoon naar de verloskundige kan alleen maandagochtend pas een afspraak maken dus da's jammer.
Had me toch wel druk gemaakt dus er viel een last van mijn schouders. Lief kon het helaas niet redden op tijd maar had foto meegekregen. Konden we het toch samen bekijken.

Vraagje aan de zwangeren hebben jullie de combinatietest laten doen bij 12 weken?  

@pat ik hoop dat het allemaal een beetje meegevallen is voor je. Sterkte!
@marieke sterkte!
@Jannie, ik kan me er iets bij voorstellen ik zou dat bijna ook niet kunnen toegeven / toelaten en door moeten..... Maar misschien kun je inderdaad schuiven met uren. Enne laat je niet kisten door je baas...ik mail je wel even over de kleding.

Ben moe,ga ff  bank hangen.
San

Hey meiden,

Nou de ongi gaat wel doorzetten hoor. Tis nu al donkerrood slijm. Maar wist gister al genoeg. Bah, baal er best wel van. Had toch hoop dat het nu eindelijk zover zou zijn.
Denk dat ik volgende week een afspraak maak met de huisarts. Wil het liefst een doorverwijzing naar een gyn. Het maakt me onzeker en dat is vast niet bevorderlijk!
Ik wacht even op de doorbraak voordat ik het schema weer ga aanpassen en mezelf naar beneden verhuis (helaas niet helemaal zucht).

@San: hee wat een opluchting dat de echo goed was! Ik heb me toch wel wat zorgen gemaakt omdat het bij de vorige eigenlijk nog alle kanten op kon. Maar heerlijk nieuws hoor!! Probeer nu maar wat te genieten!

Voor wat betreft de kavel, de collega van manlief is 2e geworden dus we moeten met andere mensen om de tafel. Erg jammer dat het niet die collega en vriendin zijn geworden. Als deze mensen afvallen krijgen zij de kavel. Maar ja, daar kun je niet bij voorbaat van uit gaan. Ben benieuwd wat voor mensen het zijn.... We zullen binnenkort wel de gegevens krijgen en dan kunnen we een afspraak maken.
Manlief heeft voor morgenmiddag en maandagavond een afspraak gemaakt met bouwbedrijven en ik heb de nodige info via het internet aangevraagd.
Spannend!!

Patricia, hoe is het met jou? Ik heb vandaag aan je gedacht. Het lijkt me een erg rare dag. Sterkte meid!

Bah Marieke, zo te horen heb jij echt erge last! Klinkt niet goed en dan dat examen in Amsterdam, ik hoop dat je vader je kan brengen!

Janneke, jij ook rustig aan doen hoor, je bent helemaal gestresst! Niet goed voor jou en zeker niet voor jullie kereltje!!

Hiltje, ik vind het erg knap hoe jij ermee omgaat! Denk je alsjeblieft wel om jezelf, want het is absoluut niet niks! Weten ze het bij jou op het werk?
Sterkte meid, luister naar je gevoel en je lichaam. En wat heerlijk dat je man bij je is! Vond ik toen erg prettig!

Linda, met jou gaat het gelukkig goed! Wel zielig dat Niek zo ziek is en dat jullie er telkens uit moeten. Beterschap met hem!

Janneke (Chris): ik zie je mail op 75laura.smit@gmail.com wel tegemoet!

Roos, bedankt voor je tip over de auto! Goed plan! Ik hoop dat er particulier wat animo voor is en dat we de auto snel verkopen. Want anders lopen de kosten uiteraard wel door.

Fijne avond nog!
Liefs Laura

Hee meiden,

Janneke, weet precies hoe jij je nu voelt, nog zo gebonden aan je werk, terwijl je echt wel weet dat jij en je kindje vóór alles gaan. Je hebt het gevoel dat je faalt, je wil gewoon alles perfect afleveren en je lichaam laat je nu in de steek. Ik heb het bij de vorige zwangerschap ook gehad en moest toen al stoppen rond 20 weken ivm harde buiken. Ben toen wel op therapeutische basis op school achter de schermen aan de slag geweest, maar dat was zo raar, een ander in mijn klas, dingen zien gebeuren die ik nóóit zo zou aanpakken.....
Jij moet gewoon stoppen, óf een paar uur per dag proberen. Het is het waard, écht!
Ik zit inmiddels alweer bijna in hetzelfde schuitje als jij, net 19 weken zwanger.... Jij bent dus al erg ver gekomen......
Verdorie............ Heb vandaag bijna constant een harde buik gevoeld tijdens het werken met de kinderen in de groep, shit, zo balen. Ik kan nu die kinderen niet in de steek laten, met collega nr 3, die amper is ingewerkt, ik ben hun enige stabiele factor. Heb geen last van mijn bekken, maar wel die spanning op de buik.....
Ik kijk 't nog even aan.....

Weet even niet meer op wie ik verder wilde reageren, had trouwens wéér nét verloren met rummikub......

gr Roos

Hoi allemaal,

Ben drie dagen heel erg druk geweest en nu moest ik al drie blz. bijlezen. Kan het dus niet allemaal bijhouden.

@ Hiltje; knap hoe je ermee omgaat en veel sterkte natuurlijk. Lekker naar je gevoel luisteren is altijd goed. Heb voor mijzelf nu bepaald dat een 2de miskraam achter elkaar niet kan voor mijzelf. Ben dus best wel geschrokken van jouw verhaal.

@ Laura; shit zeg. Wel goed dat je naar de huisarts gaat. Heb je toch een beter beeld van wat er aan de hand is.

@ Yf (dacht ik); ook vervelend voor jou dat je ongi bent geworden of was dit yosha. Kan niet alles bijhouden. Dus hoop dat ik de juiste namen gebruik. Echt een probleem op dit moment. Schrijf dus alles op.

Deze week weer begonnen met werken, na 2 weken heerlijke vakantie. Viel dus vies tegen. Maandag een tijd in de auto gezeten om op het werk te komen. Gelukkig hadden we nog geen leerlingen die dag. Eerst ontbijt en rest van de dag rustig aan kunnen doen. En dinsdags vol aan de bak. Wat was ik moe 's avonds. Ook nog nieuwjaarsreceptie gehad. Heel erg leuk hoor. Gisteren was ik wel moe maar het ging wel. Op zich goede lessen gedraaid. 's avonds lekker yoga gedaan en toen op tijd naar bed. Dat helpt heel goed. Vandaag lekker stage bezoeken gedaan en net een gezichtsbehandeling. Heerlijk ontspannen nu. Moet nu nog wel wat eten. Heb alleen nog maar een kop soep gehad en dat is te weinig. Morgen weer een rustige dag op het werk en dan is het al weekend.

Van de week vroeg een collega hoeveel dagen ik terug denk te komen als de baby er is. Ik werk nu full-time en denk erover om 4 dagen terug te komen. Dit vond zij nogal veel. Zei ze niet maar haar reactie zei genoeg. Hoe zit dit bij jullie of wat vind je acceptabel? Heb het geld wel nodig, helaas.

Maar afgelopen dagen moe, moe en nog eens moe. Was ook iets te laat naar bed gegaan, krijg je na de vakantie. Andere collega waarschuwde mij dat je het wel kon zien als ik een trui aan heb. 2 collega's weten het al vanaf het begin, dus ff oppassen nu. Gisteren ook tegen mijn adjunct-directrice gezegd en dit was wel heel leuk. Zei dat ik volgend schooljaar niet meer terug wou komen. Ze schrok zich een hoedje, maar zei dat ik na een paar maanden wel weer wilde komen. Hoezo vroeg ze en toen vertelde ik het grote nieuws. Vond ze wel alweer snel. Ja zei ik, daar hebben we geen moeite mee. hahaha. Maar goed, volgende week weer een echo en dan op naar de 12 wk. Hoop zo dat alles goed is. Ga zo nog ff eten en dan lekker naar bed. Morgen een beetje uitslapen tot 7.30 uur en dan hopen dat ik niet zoveel droom. Heb gisteren en vannacht toch gekke dromen gehad. Niet baby gerealteerd maar wel echte horror dromen. Echt heel vervelend. Maar goed, manlief in de buurt en dan komt alles goed.

Probeer alles weer een beetje te gaan bijhouden op het forum.

Fijne avond nog.

Groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan