We gaan ervoor, part III

Hoi hoi!!!

Heb pijn in mn nek van het staren naar de pc en tv... haha zit samen gezellie met manlief schaatsen te kijken en knus in de woonkamer, allebei beetje rommelen, gewoon gezellie. Zal morgen wel anders zijn, hele dag alleen en manlief is meestal pas tegen 7/8 uur thuis dus lange dagen, nou ja we zien t wel!!

Janneke heb wel te doen met je meis!! Tis ook moeilijk!! Maar als je straks echt moet, omdat het naders niet goed is voor je kindje zoals ik nu moet is ook niet alles. Misschien helpt die gedachte je??
En misschien als je halve dagen gaat werken, voel je je wel zoveel beter dat je denkt had ik het maar eerder gedaan!! en heb je thuis ook nog wat energie....
Denk aan je meis!!

Meiden die trek in vette hap heel herkenbaar ik was ook zo gek op patat met frikandel, n og wel maar niet zo extreem als de eerste 3/4 maanden haha!! Gewoon af en toe lekker aan toegeven zei de vk ook!!

San wanneer gaan jullie weg?? Heerlijk meid!! Geniet ervan...
En nog verteld aan je zusje???

Patricia, fijn dat jullie een goed gevoel hebben over de laatste dagen... en een mooie manier om bas te herdenken!! (egmond is mooi zijn we 30 dec een dagje geweest....)

Linda gezellige dag gehad??

Yosha dus misschien wintersport... heerlijk!!!

Ik heb dus weer een bankdagje gehad.... viel dus vandaag mee, manlief is natuurlijk thuis. Mn ouders wonen op 3 kwartier rijden niet heel dichtbij voor ff iets hulp of kopje thee drinken, maar ze komen nu gewoon vaker een dag en helpen dan met van alles... heel fijn.... en heb twee meiden gebeld die ik ken of zij iemand weten die wel paar uurtjes in nde week wil schoonmaken. Hoop zo iemand te vinden die me daarmee kan helpen...... Want manlief kan dat er niet allemaal bij doen, werk wel 50-60 uur in de week...
Morgenochtend weer naar de vk, ben heel benieuwd. Kan ik ook even wat vragen stellen.... ik weet ook niet of ik zo moet rusten tot het eind...(hoop ik niet stiekum...) Ik was vrijdag behoorlijk overvallen dat ik niet weet hoe en wat verder.....
Dus dat ga ik morgens eens vragen.....
Wel blij dat ik morgen controle heb, had gisteravond in bed wel weer meer pijn, dan maak je je toch wel bang.....
Vandaag overdag gaat gelukkig wel.... t is vaak snacjts het ergst... gek geen idee waarom??

Nou meiden fijne avond!!
Jannke hoop dat je fijn gesprek hebt met de bedrijfsarts morgen!! En kies echt voor je beeb en dus jezelf!! Zo belangrijk!!

Groetjes, Marieke

Goeiemiddag meiden,
Het is alweer zondagmiddag! Heb het afgelopen weekend  geen tijd gehad om te kijken en zie dat er alweer het nodige is geschreven! Moest er niet geschaatst worden dames haha....

@Yvonne, het is aan jullie om te bepalen hoeveel jij blijft werken. Andere mensen moeten zich daar niet mee bemoeien vind ik altijd! En de stelling dat je een slechte moeder bent omdat je werkt nou die is echt wel achterhaald!
Ik denk ook dat je er tzt vanzelf achter komt wat het beste bij jullie past. Dus maak je niet druk hoor!
Mijn plan is om 3x9 te gaan werken, dat kan bij ons en dan kom ik op 27 uur. Werk nu 36 uur. Die 9 uur wil ik in eerste instantie ouderschapsverlof voor opnemen. Wordt bij ons 50% doorbetaald dus dat is errug fijn! Omdat het ouderschapsverlof net verruimd is betekent het dat ik 104 weken (= 2 jaar) minder uren kan werken!! Dus ik zit nu ook al te denken dat ik dan waarschijnlijk vraag of ik wat langer thuis mag blijven (1-2 mnd), en daarna minder uren werken.
Manlief werkt ook 36 uur en die gaat dan naar 32 uur (4 dagen). Dan hebben we 2 dagen opvang nodig en dat wordt dan de kinderopvang (willen niet structureel ouders als oppas).
Nou ja, laat ik eerst maar eens zwanger worden en dan zie ik dan wel verder!

@Jannie: meid meid, maak je niet druk over het werk! Jij en je beeb zijn nu een stuk belangrijker hoor! En als je baas niet wil dat je minder werkt dan chanteer je hem toch met wat je weet hahaha ;-))))
Ik hoop dat er morgen wat positiefs voor je uit komt. 40 uur werken lijkt me best veel!
Och ik lees nu dat je bijna niet kan zitten. Het kan echt niet meer hoor, fulltime werken. En die paar weekjes komen ze ook wel zonder jou of met wat minder jou door. Je hoeft je nergens voor te schamen!!

@Marieke: jeetje wat een schrik zeg!! Nee die beeb moet echt nog even blijven zitten! Doe maar lekker rustig aan en ook al wil je liever niet afhankelijk zijn: nu het toch moet laat je je maar eens lekker verwennen!
Jammer van je opleiding, maar na de bevalling komt die wel weer!
Moet je nu echt tot de bevalling zoveel rusten of is het tijdelijk?

@Hiltje: oh bah, al die "goedbedoelde" adviezen van anderen. Niks van aantrekken en fijn jullie eigen plan trekken. En dit forum is ook voor dit soort problemen, dus denk niet dat je zeurt hoor!
Ik heb destijds ook een zw-test gedaan na de miskraam, deze was anderhalve week na de mk bij mij weer negatief.

@Miep: mijn cyclus is best wel regelmatig hoor, tenminste de huisarts zei een tijdje geleden zolang er niet meer dan een week verschil in zit, is het regelmatig. Tot nu toe heeft ie geschommeld tussen 24-29 dagen en meestal 24-25. Ik hoop gewoon op wat duidelijkheid, geruststelling én een doorverwijzing naar de gyn!

@Kim: long time no see! Maar je hebt wat afstand genomen las ik. Goed van je! Morgen is het alweer zo ver en wie weet. Maar die misselijkheid: die heb ik ook wel voor mijn NOD en dan word ik toch gewoon ongi. Dus nog niet te blij zijn....
En wat balen van je schoonzusje, komt het voor jou ook weer boven. Sterkte!

@Linda: zo jullie zijn ook druk aan de klus! Leuk maar vast vermoeiend voor jou, met werken en Niek en de paarden....

@Els: al nieuws? En wat een eer, medewerker van de week! Super zeg, je werkt er nog niet zo lang en nu dit al! Geweldig hoor!

@San: ach een keertje snacken moet toch kunnen! En er zijn hier al zoveel ervaringsdeskundigen, dat je hier gewoon dingen kunt checken! Dus je laatste geheime alcoholvrije feestje gehad. Je gaat het dus binnenkort vertellen! Volgens mij had jij toch niemand iets over je miskraam verteld? Dus het is vast een verrassing voor velen! Laat maar weten hoe het was!
En morgen vertrek naar NY toch? Heel veel plezier!!

@Patricia: wat hebben jullie Bas* mooi herdacht! Blij dat de week toch is meegevallen! Dus je bent in het Scandinavisch dorp ooit geweest. Ja erg leuk is het daar! Onze kavel ligt daar vlak bij!

@Roos: voor jou ook weer veel zorgen met je klas. Lijkt me erg lastig want je wilt de kids niet zomaar achterlaten bij weeeeer een ander. Maar ook jij moet op jezelf letten en je beeb! Ik hoop dat de nieuwe uiteindelijk toch bevalt!

@Yosha: lekker wezen schaatsen dus. Tja wij nog niet zwangeren kunnen dat nog doen hè. Maar zal eerlijk bekennen dat ik nog niet geweest ben. Bij ons in de haven was het vanmiddag een drukte van belang maar had niet zo'n zin om er ook te gaan schaatsen (kan het nl. niet zo goed haha). Schaatsen wel uit de kast gehaald dus het begin is er. Maar nu gaat het geloof ik weer dooien....
Enne....wintersport.....doen!!! Hebben jullie al iets gevonden?

@Phoeby: hoe is het met jou??

Nou mijn ongi is in de nacht van vrijdag op zaterdag eindelijk doorgebroken. Volgens mij zit er nog genoeg, het is net of er een kurk in zit en dat het bloed niet weg wil (wel opgeblazen buik). Maar de afgelopen keren was het juist de laatste dagen het ergste, terwijl dit 'vroeger' altijd de eerste dagen was. Ga ik ook naar vragen op de 21e!

En ik blijf hier kletsen hoor, hier voel ik me thuis! Ik heb op het andere forum ook een nieuw topic geopend omdat ik niet echt een topic kon vinden waar ik durfde in te breken (idd, iedereen al veel verder in het proces).
Er zijn al wel wat reacties, dus wie weet. Maar zo druk als hier zal het vast niet worden haha, hoeft ook niet!

We zijn vrijdagmiddag naar een aannemer geweest en qua prijs viel het mee! Er zijn heel wat dingen die vast liggen (lessenaarsdak, kleurstellingen, etc), dat het niet een zelf ontworpen huis zal worden. Maar dat maakt ons niet uit.
We hebben nu een huis van 9.5 bij 6 mtr begane grond, 1e en 2e verdieping zijn 7,5 bij 6 mtr (op 1e verdieping dakterras van 2 bij 6 mtr). Waarschijnlijk wordt het iets vergelijkbaars. Misschien iets groter, al hoeft dat niet eens zo.
De aannemer maakt nu een ruwe schets en dan is het onze bedoeling om daarmee te gaan shoppen, want volgens ons kan er nog wel iets af.
We hebben nog geen bericht van de gemeente, dus we weten nog niet wie de kavel naast ons heeft. Afwachten of het gaat klikken met die mensen en of we qua woonwensen op 1 lijn zitten. Zo niet weet ik niet wat er gaat gebeuren!

Fijne avond nog,
Groetjes Laura

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
27/11
12/1
6e
2
-
30
N-Br
-

Phoeby
17/9
22/12
5/1
4e
1
-
33
Flevo
-

Els
11/4
21/12
6/1
8e
2
-
30
Ensch
-

Desiree
?
?
?
?
?
-
23?
?
-

Yf
23/7
17/1
1/2
6e
1
-
32
Z-H
24-31/1

Yosha
28/7
19/1
2/2
7e
1
-
32
H'sum
-

Laura
10/6
24/1
3/2
9e
1
21/1
33
Gron
-

Hiltje
(HFN)      
23/10
5/1
25/1
8/2
1e
1
16/1
25
Frl
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

15/1 vk
16/1 groei-echo en gyn
6/2 echo (niercheck)
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
?
31
Ommen
9-13/2 vlieland
verlof start 5/2

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
?
30
Frl
zw.schapsverlof start 12 maart!

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
20 jan. ha
30
Z-H
-

Miep

19/6

20/5/09

! Ik zeg niets...
2e

1

16/1
33

N-Br

19/01 - 23/01

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
26/1 gyn.

34
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
?
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
jongen?
2e
2
12/1 vk
20/1 gyn
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
15/1 10 wk echo
28
N-Br
-

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
?
33
N-Br
13-21/1

Janneke
Chris
7/7
?
?
6e
2
14/1 1e echo!
29
Gld
16-31/5

Hi,
na overleg met mijn mannetje hebben we het toch nog maar even voor ons gehouden, maar zodra we terug zijn ga ik direct langs alle family. Het zal idd wel schrikken zijn van mk en mmm maar hopelijk begrijpen ze het wel. We vertrekken dinsdag nog een dagje werken is te overzien.

klinkt leuk Laura de plannen voor jullie nw huis. spannend. ik ga nog even bank hangen en dan naar bed.

San.

Goede morgen allemaal!

@Linda: wat goed dat je paard weer een wp heeft behaald! Ik zit te denken om mijn paard gedeeltelijk te verleasen...ik rij nu al een paar maanden niet meer in verband met mijn stuitje en het wordt er ook niet echt  beter op, daarnaast ga ik er van uit dat ik gewoon straks toch een keer een goede zwangerschap heb en daardoor niet kan rijden, dus dan is het wel fijn dat hij toch de aandacht en beweging krijgt die hij nodig heeft. Een paar maanden rust is nog wel oke maar als het nu nog langer duurt daar voel ik me niet goed bij. Ik ben bezig met het opknappen van de bijkeuken, en het knapt aardig op. Het plafond is van hout dus die moest in de verf en dan sta je in een rare houding, dus toch wat spierpijn. Maar nu zit alles in de verf en saus en kunnen de tegels erin. Schiet al op, hoewel we gister achter een aantal lekkages kwamen...balen...daar wordt vandaag eerst even na gekeken. Jij hebt dus je laatste klusdag gehad...lijkt me heerlijk! Is het nu helemaal klaar of gaan jullie over een tijdje gewoon weer verder met klussen?

@San: alvast veel plezier in NY!!!

@Laura: Balen van je ongi, maar goed het zat er al aan te komen. Mooi dat het wat lijkt met de kavel en het huis, nu dus afwachten naar de 'buren'...hoop dat jullie wat overeenstemming hebben, lijkt me anders erg lastig.

Met mij gaat alles wel redelijk, gisteravond een dipje, ik baal er toch wel behoorlijk van en ben een beetje ongeduldig om tot vrijdag te wachten naar de gyn. Hoop heel erg dat er niets uit de onderzoeken komt en dat het dus gewoon 2x 'pech' was. Heb het gevoel dat nog niet alles goed 'schoon' is, het rommelt nog wat maar heb het gevoel dat het er niet goed uit wil. We zullen het vrijdag wel zien.

Groetjes, Hiltje

Goedemorgen dames,

Ben vanmorgen bij de bedrijfsarts geweest en hij adviseerde me om 50% te gaan werken. Alleen mn baas is vandaag ziek, dus zag de bui al hangen. Gelukkig belde hij me net terug en hij had het al wel aan zien komen. Vanaf vandaag werk ik dus halve dagen. WAT EEN OPLUCHTING!!!!!!!!!!!! Ik ga vanaf vandaag de ochtenden werken.

San: mocht ik je niet meer spreken: have fun in NYC!

Ik ga nog even wat werken en dan naar huis. Op de bank met boekje. Gek idee hoor...

Greets en bedankt voor jullie steun meiden!
Janneke

Hey Janneke,
Fijn dat de bedrijfsarts en vervolgens je baas zo reageerden en het ook zo zien. Kon in mijn ogen ook bijna niet anders gezien de klachten die je hebt. Maar ja, je weet het nooit. Goed dat je nu halve dagen kunt werken. Zal vast veel beter voor je zijn.

O en Laura, je hebt gelijk. Jouw cyclus is wel degelijk behoorlijk regelmatig. Mijn eigen cyclus varieert zo'n beetje tussen de 28 en 48 dagen. Da's veel onregelmatiger te noemen. Ik wist ook wel dat jouw cyclus wel regelmatig is, ik schreef het alleen verkeerd op. Wat ik bedoelde is dat jouw cyclus zo vreemd verloopt. Tussentijds rose slijm, ongi die niet meteen doorbreekt en vervolgens een stortvloed. Niet echt zoals een cyclus gemiddeld verloopt, zeg maar.
Ik meen me te herinneren  dat je eens hebt geschreven dat je altijd wel een dergelijke cyclus hebt gehad. Als dat zo is, dan is dit voor jou misschien wel normaal. Het lijkt me alleen wel heel fijn om een bevestiging te krijgen dat jouw cyclus verder heel normaal is en zeker geen belemmering hoeft te zijn om zwanger te worden.
Ik hoop zo dat er iets nuttigs uit komt, waar je iets mee kunt. Het liefst natuurlijk dat alles goed is, dat je gewoon pech hebt tot nu toe en dat het nu snel wel raak is.

Hier alles prima. Ik heb vandaag wel steeds het gevoel dat ik naar de wc moet en daar aangekomen, blijft het bij een enkel druppeltje. Ik vermoed dat onze uk op mijn blaas is gaan liggen. Niet zo handig, maar daar is niet zoveel aan te doen. Gelukkig had ik daar vannacht geen last van.
Ik zit er eigenlijk over te denken om vanmiddag een paar uur vrij te nemen en lekker te voet naar huis te gaan. Op zich heb ik daar wel zin in, alleen begin ik nu een beetje last te krijgen van mijn rug. Weet niet zeker of het wandelen dat erger zal maken of het misschien juist zal verhelpen. Ik denk er nog even over na.

Patricia, welkom terug uit Egmond. Het klinkt alsof je de afgelopen week redelijk bent doorgekomen. Jullie hebben er in ieder geval op je eigen manier bij stilgestaan. Dat is wel heel goed.
Ik ben het overigens die naar Landal gaat bij Apeldoorn. Nee, het is niet Rabbit Hill. Daar zijn we in september geweest, op bezoek bij de ouders van manlief. Ik heb het nog even opgezocht, we gaan naar Heideheuvel. Dat is net als Rabbit Hill ook in de buurt van Apeldoorn.

Miep
21w5d

Ha meiden,
vandaag mijn laatste vrije dagje. Gek morgen ga ik pas voor het eerst werken dit jaar. Het wordt gelijk lekker druk, want volgende week, de 22e verhuizen we naar een nieuwe locatie, dus dan zullen de dagen weer voorbij vliegen. Heb ik ook wel ff nodig, want kan af en toe lekker onzeker worden van mezelf. Dan voel ik uk niet genoeg naar mijn zin en heb ik krampen in mijn buik. Dit zijn mijn darmen, maar toch, er komen allemaal doemscenario's voorbij. Volgende week donderdag pas weer naar de gyn, pff, heb gedacht om te bellen of ik deze week ook kan, maar uk was net weer lekker actief en morgen weer afleiding, dan is het vast zo volgende week donderdag!

Hiltje, nou jullie zijn lekker aan het klussen zeg! Ja en spierpijn hoort daarbij he, je komt dan allemaal spieren tegen, waarvan je zo ongeveer niet eens wist dat je ze had, haha.

Yoshua, ik ben nog nooit op wintersport geweest, maar het lijkt me ook wel fijn! Wie weet komt het er ooit van..

Janneke, nou meid gelukkig. Moet een last van je af vallen nu je 50% mag gaan werken. Was je al van plan om 6 weken van te voren met verlof te gaan? Anders moet dat nu he.
Nu niet al je avonden vol gaan plannen, want dan schiet je er nog niks mee op :)

Linda, lekker dat je laatste klusdag erop zit!
He en ik zag dat je morgen af mag gaan tellen vanaf de 100 dagen. Is nog een tijd, maar voelt echt als aftellen vind ik.

San, ik herken die trek in vet ook heel erg! Heb er ook lekker aan toegegeven, je lichaam zal het wel nodig hebben. En ik ben nu pas 3 kg aangekomen, dus kwaad heeft het niet gedaan!
Veel plezier in New York!!

Marieke, hoe was het bij de vk vandaag?

Laura, wij zijn natuurlijk al langer bezig met het krijgen van een kindje, maar na mijn 1e zwangerschap wist ik ook al hoe ik wilde gaan werken na een volledige zwangerschap. Als ik dan weer zwanger was, kon ik dit dan gelijk vertellen. Dan vonden mensen dat ik dit snel wist. Maar ze vergaten even dat we al zo lang bezig waren met die toekomst dat het voor mij helemaal niet als snel voelde.   (haha snap je nog??) Lekker toch dat je het nu zelf ook al weet!
Ben benieuwd hoe het verder zal gaan met jullie kavel! Is ook wel weer een leuke afleiding! Wanneer zullen ze beginnen met bouwen als alles doorgaat?

Miep, ja een uk op de blaas, heel herkenbaar. Volgens mij springt de mijne er wel eens op. Dan loop ik ergens en voel ik de urine mijn plasbuis in gaan. Dan kan ik het bijna niet meer ophouden, heus niet leuk. Gelukkig is het nog niet misgegaan, en trekt het dan ook wel weer weg, maar ik vrees het ergste voor de komende weken. Nou ja het kan er ook wel bij horen, maar leuk is anders. Probeer mijn spieren maar een beetje meer te trainen.

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 22 weken.

Hallo!!!

Miep gaat bij jou ook hard!! 22 week alweer bijna....
Lekker paar uurtjes vrij.... t is in ieder geval niet meer zo glad en niet te koud dus wel lekker om te lopen. Ik vond het altijd wel lekker, gewoon proberen of je er meer last van krijgt, kan allebei de kanten op denk ik...

Janneke, goed he halve dagen!! Kan je beetje op adem komen....
Fijn dat ze het allebeid wel inzagen dat het zo ook niet langer ging...
Ik hoop dat het helpt en je snel wat meer energie hebt...

Hiltje niet zo gek een dip!! tis ook niet niks!! Hoop dat ze je bij de gyn gerust kunnen stellen vrijdag en het idd "pech "is.
Dus lekker in de bijkeuekn aan t klussen, heerlijk he als het dan weer opknapt, hmmm lekkages wel balen!!! Hoop dat die meevallen en snel verholpen kunnen worden!!

San je laatste werkdag en morgen vertrekken!! Heerlijk joh!! Hoe lang gaan jullie???
Heeeel veel plezier en geniet ervan!!!!!!!!!!!!!!

Laura spannend allemaal met het eventueel nieuwe huis!! Leuk!!!
Hou ons op de hoogte!!!! Zou ook best daar willen wonen!! Leuke mensen!!  hihi manlief komt uit groningen dus ben er veel geweest!!
En wel balen hoor je ongi... Ben beniwud wat jullie huisarts zegt!!

Ik heb vanmorgen weer controle gehad. Vond het wel spannend, maar het zag er bete uit als vrijdag zei ze, baarmoeder voelde beter. Dus de rust helpt. Betekent wel zo doorgaan tot aan het einde ongeveer, mag straks misschien eitsje meer doen, maar het zal weing blijven. Moet nu tot einde fulltime zwanger zijn zei ze ook, geen werk, geen school, geen huishouden en weing bukken! Nou doen we dan maar. Wel iets geruster nu ik weet dat dit helpt!!
Beeb groeide goed!! Beweegt ook heeel goed haha...en groei baarmoeder lag ook goed op schema. Ben dus iets geruster, want van t weekend was ik best ongerust. Maar weet nu dat het helpt die rust!!
Mag wel naar zwangerschapsgym deze week, niet met alles meedoen, maar er wel heen krijg je wel veel info. Dus daar heel blij mee....
Heb ook even laten vallen dat we nog een vakantie hebben, dacht kijken wat ze zegt.... Als het zo blijft gaan mag het wel, omdat we in nederland blijven en dan daar ook gewoon rust en weing lopen, maar dat geeft niet!!
Maar goed das duurt nog 4 weken en dan kan er nog zoveeeeeel gebeuren!! dat hebben we nu wel gezien.
Werd alleen heel beroerd daar, baalde wel even, kreeg ranja en chocolade en toen trok het weg, heb ik heel vaak s morgens, raar, ja hoort erbij zei ze gebeurt veel in je lijf en bloeddruk was ook wat aan lage kant....
Nou weer een heel verhaal over mezelf.....

Ga even eten en poosje op bed liggen!!
Janneke lig jij al??? haha

Groetjes, marieke
28w6d

Terug
Bovenaan