We gaan ervoor, part III

Hi meiden,

Vandaag toch iets langer doorgewerkt maar goed, vanmiddag en vanavond heb ik lekker niks gepland dus ga zo badderen en lezen / slapen. Gaat goedkomen.
Belde gister mn vriendin die in december is bevallen om een date te maken, bood ze aan om naar mij toe te komen omdat ik niet zo mobiel ben. Lief hoor! Scheelt toch weer want ze wonen in Haarlem en dat is een rit van anderhalf uur. Heb een serviesje laten beschilderen van het geboortekaartje, erg mooi geworden.

Hiltje: de Wii staat zeker op mn verlanglijst, ben enorme spelletjesfan! Mss leuk voor na de zwangerschap als ik weer in shape wil komen en beetje Wii-en tussen de borstvoedingen door.
Maar jullie dus druk aan de klus? ;) Heb je je ei al gevoeld of is het meer een "gevoel"? Ik heb maar een keer in mn leven mn ei gevoeld en dat was met deze zwangerschap,wel bijzonder want zo weten we precies wanneer....

Linda: fijn dat je alles nu besproken hebt met de huisarts en je gaat dus gewoon naar het ziekenhuis. Fijn! En het hartje weer gehoord, leuk!
Ik had trouwens een baby horn van t merk Bam Bam gekocht voor Kerst en manlief kan nu het hartje van ons mannetje horen daar doorheen, is dus wel een leuke tip voor alle zwangeren!
Kleertjes.com ken ik maar vind het vooral leuk voor meisjeskleertjes, althans toen ik tijdje terug keek. Maar, ik moet bekennen dat ik vooral basics heb gekocht, dus van die lekkere katoenen broekjes en truitjes en ik heb zo ´n vermoeden dat we vanalles nog gaan krijgen. Gek, had nl verwacht dat ik mezelf helemaal arm zou shoppen!

Laura, zou fijn zijn als jullie auto as zaterdag weg is! Onze auto die we te koop hebben staat alleen op autoscout, hebben vandaag een eerste reactie dus ben benieuwd. Het is een Toyota Yaris, nieuwe model van bijna 3 jaar oud. Is nu helemaal krasvrij en ben heel benieuwd. We hebben geen haast maar zou fijn zijn als hij voor onze vakantie in juni vervangen is, dan hebben we de extra ruimte wel nodig. Voor de wintersport hebben we al ander vervoer geregeld, mogen auto van mn moeder meenemen. En als we m niet verkocht krijgen kunnen we m altijd nog inruilen bij de dealer waar we onze nwe auto kopen maar zelf verkopen is altijd gunstiger.
En eind febr begin maart naar de zon, lekkerrrrr!

Yosha, wat goed dat je naar de huisarts gaat, lijkt me fijn om het met een expert te kunnen bespreken. Wie weet heeft hij wel een aantal antwoorden, tips of truuks voor je. En wat goed dat je weer aan t dieten bent meid! Bloedverlies na het vrijen is voor mij erg bekend terrein, oorzaak is nog steeds onbekend maar heb het best vaak gehad toen ik aan de pil was, daarna niet meer. Of misschien een innestelingsbloeding= Hoop het voor je meid!

Ik ga wat doen meiden, doei!

Greets Janneke
30 weken en 2 dagen

Hallo!!!

Ben weer even rondje internet aan het doen op de pc haha dagelijks ritueel he!!
Had vanmorgen paar dingetjes opgeruimd, maar was weer niet een heel goed idee, dus nu weer languit op de bank.. Pot thee erbij...
Vanavond weer naar zwangerschapsgym.... heerlijk even weg van huis!!
Ben benieuwd!!

Janneke, je verwacht toch ook niet dat er naast je een wietplantage zit!! Ik zou ook raar opkijken zeg!!
Hoe is t nu met manlief??
Verleidelijk he wat langer werken!! nou nu kan je lekker relaxen!!

Laura ik hoop dat je je auto gauw verkoopt, ja zulke dingen heb je vaak met internetverkoop, wij zijn ook wel eens blij geweest en kwamen ze niet!! Maar uiteindelijk lukt het vast!! Ik hoop dat je m verkoopt zatredag!!
Had je dat gesprek op je werk nu al gehad??
En vandaag dus naar de huisarts!! Ben heeel benieuwd meid, hoop dat ze wat voor jullie kunnen doen...

Hiltje spannend dus waarschijnlijk je ei!! En flink geklust dus!!

Linda fijn dat alles goed was!! En heb je er nu een goed gevoel over dat je geen medische indicatie hebt maar gewoon poliklinisch gaat bevallen??
Ik zal eens even kijken op die site!! Altijd leuk!!

Yosha fijn dat je je weer wat beter voelt. En goed joh stap genomen om naar de huisarts te gaan, misschien kan die je wat duidelijkheid verschaffen en elke maand zo'n pijn bij je ongi is ook geen pretje!!

Heeft iemand van jullie een idee op welke site je babymutsjes kan bestellenmet de naam erop gedrukt??

Groetjes!!!!
Marieke

Hoi,

Laura: al bij de huisarts geweest?? wij gaan vrijdag a.s.....

Jannie: rustig aan doen he!! Latsig he snurkende mannen, ik heb er ook zo een, links snurkt ie niet en rechts wel....pfff dus roep een paar keer per nacht dat ie moet draaien...haha

Roos en Vliegirl: leuk die foto's van jullie en wat een flinke buiken zeg!! De beebs groeien goed!!
Ik zal van de wintersport wel even foto's mailen!!

Hiltje: hoe gaat ie nu verder met je???? Kun je het een beetje een plaats geven??

Nou ik vloei nog een ieniemienie pietsie....eigenlijk niet noemenswaardig, maar toch is t er....Jannie, je gaf aan dat jij hier ervaring mee hebt....ik heb dit echt in bijna 33 jaar nog NOOIT gehad na t vrijen....(haha oh nee zo lang klus ik natuurlijk nog niet...)
Heeft iemand enig idee hoe lang na je eisprong je een innesteling kan hebben?? Vorige zwangerschap had ik dit pas 2 dagen voor mijn NOD.....maar wat ik nu heb lijkt er wel op, maar ja toch wijt ik het meer aan het klussen van gisteravond, maar dan zou het nu toch wel over moeten zijn????? nou ja, ga zowieso vrijdag naar de huisarts, dus misschien kan zij me wijzer maken....haha

Fijne avond alvast!

liefs Yosha

Goeiemiddag dames,

We zijn bij de huisarts geweest. Beetje teleurgesteld, maar ook wel weer gerustgesteld. Het komt er op neer dat ze bepaalde termijnen hanteren wanneer ze iemand doorverwijzen naar de gyn en dat is anderhalf jaar (!!!). Als je ouder bent dan 35 maken ze daar een jaar van. En die termijn gaat beginnen na het starten met proberen zwanger te raken of na een zwangerschap. Tja. Dat zou betekenen dat ik pas ongeveer oktober 2009 doorverwezen zal worden naar de gyn mocht het nog niet gelukt zijn. Dat vind ik nog erg lang duren!!
Ik weet best dat ik geduld moet hebben, maar vind dat erg moeilijk!! En er niet mee bezig zijn is al helemaal een advies waar je niks mee kan....  
Volgens mijn huisarts heb je iedere maand zo'n 15% kans op een zwangerschap. Aangezien ik al een keer zwanger ben geweest moet het in principe dus gewoon een kwestie van tijd zijn. Daar komt bij dat ik flink heb lopen klagen over mijn pijnlijke eisprong plus doorbloeding en de stomme ongi's die maar niet op gang willen komen. Volgens de huisarts is het dus duidelijk dat ik een eisprong heb en ligt het daar dus niet aan. Die stomme ongi's kunnen alleen opgelost worden met een paar maanden hormonen (de pil) slikken. En nee, daar wil ik dus niet aan. Die stomme ongi's komen voor en de ene vrouw heeft er meer last van dan de ander. Gelukkig is het niet zo dat ik thuis moet blijven vanwege de pijn, maar ik vind het wel behoorlijk irritant.
Ze heeft wel aangegeven dat ze alvast wel wat onderzoekjes wil doen om dingen uit te sluiten, zoals uitstrijkje, SOA test en inwendig onderzoek. Maar dat raadde ze nu nog niet aan. Daarnaast om toch iets te doen, heeft manlief een verwijzing meegekregen voor onderzoek van zijn zwemmertjes.
Nu komt er bij dat manlief eind november ziek is geweest, koorts heeft gehad van een ontsteking bij.....jawel.....
Volgens zijn eigen huisarts zou dat geen invloed hebben, maar volgens mijn huisarts kan dat wel degelijk invloed hebben op de kwaliteit van zijn zwemmertjes. Het zou zelfs zo'n 3 maanden na koorts nog invloed hebben. Manlief is toen overigens al gecontroleerd op SOA's en daar kwam ook niks uit dus zou het raar zijn als ik wel iets zou hebben. Die controle trouwens jaren geleden ook al eens gehad voor het plaatsen van het Mirena spiraal.
Aangezien het nog geen 3 maanden geleden is van zijn koorts, kan het dus ook zijn dat het onderzoek niet helemaal betrouwbaar is.
Maar goed, we hebben afgesproken dat hij het toch gaat doen en mocht het slecht uitpakken, dan over een paar maanden weer.
Nou ja, beetje teleurgesteld dus over nog geen doorverwijzing naar gyn. Maar aan de andere kant ook wel weer gerustgesteld over allerlei dingen die er juist wel goed uit zien. Geduld dus....... Aarghhhhh!!!!
We gaan dus maar weer vrolijk verder met klussen. Meer kunnen we toch niet doen. We zorgen er voor dat we in ieder geval op het juiste tijdstip aan de slag gaan. En afwachten dan maar weer.

Yosha, ik wens je vrijdag veel succes meid!!! Misschien krijg jij die doorverwijzing wel, want volgens mij gaan ze er niet overal hetzelfde mee om.....

@Marieke:  ik heb wel begrepen dat je flink rustig aan moet doen, maar betekent dat ook helemaal niet meer werken tot het eind? Dus dan zou je nu al verlof hebben??

Verder heb ik gister ook gesprek op werk gehad. Ik ga met mijn leidinggevende bespreken welke klussen ik kan oppakken. Het is bij ons een platte organisatie met zelfsturende teams maar ik zie zoveel dingen dat ik denk tjonge jonge.... Er is dan gewoon niemand die zich verantwoordelijk voelt voor bepaalde dingen waardoor zaken versloffen. Dus ik zou best eens wat zaken op willen pakken en orde op zaken willen stellen! Verder moet ik aangeven wat ik daarvoor nodig heb (bv cursussen of opleiding). Dat komt wel, ik wil eerst bespreken wat ik graag wil doen / mag doen.
In ieder geval gaat er iets gebeuren! Gelukkig maar want mijn huidige werkzaamheden vind ik nog steeds leuk, maar bieden eigenlijk te weinig uitdaging. Ik ben  altijd wel op zoek naar extra taken die ik kan oppakken zodat ik mijn werk leuk hou!
Kreeg vandaag een compliment van een collega van ongeveer 50 jaar: ze zou mij graag als haar leidinggevende willen..... Ik was helemaal verbaasd maar wel vereerd. Had verwacht dat ze mij zou zien als een jong broekie maar dat valt dus blijkbaar mee! Zal alleen niet gebeuren omdat er maar 3 leidinggevenden zijn en ik die ambitie ook niet heb.

We hebben inmiddels ook de naam gekregen van onze mogelijke toekomstige buren. Manlief heeft al gebeld maar ze zitten momenteel in het buitenland en komen vrijdag terug. We zullen dan een afspraak maken. Zij hadden zich nog nergens in verdiept. Vind ik niet echt slim want de optie loopt tot 23 februari dus dan moet je je toch snel gaan oriënteren. Maar goed, dat is hun zaak. Wel spannend of het gaat klikken.
Zul je trouwens ook net zien, staat sinds deze week het huis van een van onze buren te koop. Ze gaan uit elkaar heb ik begrepen. Best balen want als wij de kavel nemen dan willen we ons huis ook snel te koop hebben. En dan is het niet prettig als er meerdere huizen in dezelfde straat te koop staan.....

Leuke auto trouwens Janneke ;-))) Ziet er goed uit! Maar er kan best een beeb bij hoor, mijn zwager en schoonzusje hebben een Seat Arosa en de 2e is op komst ;-))))
Succes met de verkoop. Wij zijn em hopelijk zaterdag kwijt. En we kopen vooralsnog geen andere. Want als we gaan verhuizen wil ik nog ff flink sparen en een 2e auto hebben we niet nodig.

Dames ik ga koken, misschien nog tot straks, anders tot gauw maar weer!
Liefs Laura

Hee meiden,

Eindelijk weer puf om wat te lezen en te schrijven.....
Julia is ziek geweest, hoge koorts, veel wakker 's nachts en écht een moederskindje geweest.... Nu weer beter en naar peuterspeelzaal geweest.
Op het werk weer gedoe rondom een leerling. Hij misdraagt zich bij iedereen, heel vreselijk, behalve bij mij. Ook dus weer bij de nieuwe collega, met alle gedoe eromheen natuurlijk.... soms is het lastig het te relativeren.  
Maar gelukkig krijg ik er geen harde buiken van, heb het nog maar twee dagen écht heftig gehad....
Is Niek al op de peuterspeelzal geweest, Linda? Ben benieuwd. Fijn dat alles goed was bij de vk. Altijd weer fijn om te horen en voelen hè.
Laura, wat een verhaal bij de dokter, ik vind anderhalf jaar wel érg lang, kum je er niet via een omweg tóch een afspraak maken bij de gyn? Lastig hoor..... Wel fijn dat je enigszins gerustgesteld bent....
Je kunt toch wél bij gaspedaal.nl je auto verkopen? Wij konde hem er zó opzetten.... Vreemd. Hoop dat je em zaterdag kwijt bent, handel is handel....
Marieke, goed dat je je rustig houdt.... Die 10 weken lijken lang, maar zijn zó om. IK moest met 20 weken stoppen destijds met werken en ik vond het vreselijk, genoot niet van de rust. Nu ik erop terugkijk, vind ik het dubbel en dwars waard geweest. Wat zijn nu 10 weken op een mensenleven?
Janneke, lekker hoor, wat minder werken, ook genieten hè, maar zzo te lezen doe je dat ook wel.....
Marijke, ik had nog een arabische naam bedacht: Esma. Is 't wat?
Yosha, klinkt heerlijk, skiën, heb het nog nooit gedaan, en weer druk met lijnen, toe maar....
Ik heb ook wel weer 't een en ander meegemaakt. Bij de vk geweest, ze kon het koppie voelen, vond ze erg bijzonder met 20 weken. Ik kon het óók voelen...
Ze verwees me door naar de fysio, voor mijn bekken. Vandaag geweest, ook een gekke gewaarwording. Ik ben bij hem zo'n 7 jaar geleden ook geweest vanwege bekkenbodemproblemen, de sex wilde niet zo lukken dus..... Hij heeft me toen behandeld, best genante dingen moest ik toen doen.....   Gelukkig is het een hele aardige vent, hij vond het leukdat het dus allemaal goe dgekomen was, 1 kind en nr 2 onderweg....., ben niet onbevlekt ontvangen zeg maar.....
En gister de 20 weken echo gehad. Was erg zenuwachtig, had zoveel nare verhalen om me heen gehoord.... Alles was goed!!!!!! Tranen van geluk......
Nu kan ik er meer van genieten...
Nu moet ik weer even aan het werk, heb vrijdag een functioneringsgesprek en moet het nog voorbereiden....
O ja iemand schreef iets over een mooie buikfoto van mij, heb ik niet gedaan, sterker nog, die bestaat überhaupt niet! Vast een vergissing met iemand anders!!!

gr Roos

Hey!!!

Die dikke buikfoto was vanmij denk ik................idd heel groot!!!

Hiltje: je vroeg naar mijn wens ivm ziekenhuis bevalling. Ik heb een hele zware en pijnlijke bevalling van Niek gehad. Welke thuis is begonnen en waarbij ik door de huisarts naar ziekenhuis ben gesjeesd. Uiteindelijk na 1,5 uur persen, ingeknipt en gescheurd is onze prachtige Niek geboren. 1, 5 jaar later  ik een miskraam 12 wkn 3 dgn gehad. Uiteindelijk na veel pijn en bloedverlies bleek dit in het ziekenhuis incompleet + infectie dus curettage. ook nu weer een spoedrit naar het ziekenhuis. Wij wonen 20 minuten van het ziekenhuis................................... geen gezellige ritjes dus. Manlief heeft er echt genoeg van wat dat betreft: angst en onzeker. Hij staat erbij en kijkt erna. Daarom nu poliklinisch.
Helaas zijn dit geen redenen voor een medische indicatie. het komt erop neer dat ik een eigen bijdrage van 294 euro moeten betalen voor een poliklinische bevalling. De verloskundige die mij overneemt straks begeleidt de bevalling in principe. Een poliklinische bevalling kan gedurende de bevalling medisch worden. Bijv.: wanneer pijnmedicatie nodig is, de baby n het vruchtwater heeft gepoept, de ontsluiting niet vordert..............etc.
We zien het wel...........

Yosha: Jij hebt dus nu een bloeding gehad na het klussen??? Heb ik ook nog nooit gehad. Hopelijk een ninnestelingsbloeding. Al is dat dan wel heel snel of niet??? De wachtweek is dus weer begonnen.
Knap hoor -10 kg!!! Heb ik er zeker al bij........hahaha

@Laura: kan me voorstellen dat je wat actie had gezien iz doorverwijzing naar de gyn. Helaas werkt het dus niet zo. ik vind 1,5 jaar ook wel lang.....................Blijven klussen!!!!!!!!!!!!
Spannend op je werk: leuk nieuwe mogelijkheden.
Hopelijk komen die mensen idd zaterdag je auto ophalen!!!

@ Roos: gelukkig is Julia weer beter. het sloopt je echt. En wat HEERLIJK dat je 20 weken echo goed was. Proficiat!!! Eneh weten jullie het geslacht...............................??????
Niek gaat morgen voor het eerst naar de peuter. Ben heel benieuwd. Hij vindt het vast heel leuk.

@Marieke: ik ben blij dat het nu in werking is gezet ivm bevalling etc. En poliklinisch kan klinisch worden. Dat zien we dan wel weer. En nee..... ik heb liever geen medische indicatie omdat dat veel erger zou zijn. Het loopt vast wel los.
Jij rustig aan blijven doen he!!

@ janneke: wat een toestand zeg met die wietplantage bij de buren....jeetjemineetje. Wat er idd allemaal wel niet had kunnen gebeuren...........niet aan denken!
Kleertjes.com vind ik idd voor meisjes leuker. Voor Niek heb ik er nog niks gekocht.   Voor ons meiske vind ik de merken cakewalk, oilily en jottum errug leuk. Maar ik heb ook hema of prenatal kleren. Verder krijg ik van mijn schoonzus kleertjes (zij heeft veel jottum). Jottum en Oilily koop ik ook wel op MP omdat ik het nieuw echt belachelijk duur vindt. Bovendien wordt het in de kleine maatjes nauwelijks gedragen of het is alweer te klein.

Vandaag heb ik veel last van de banden (rechtsvoor) in mijn buik gehad. een scherpe/schrijnende pijn. Dit had ik met Niek ook. Ik heb vanmorgen bijna alleen gestaan en gelopen. Dit kan dus echt niet meer. Mijn dagindeling moet qua fysieke belasting echt structureel aangepast worden omdat ik het anders niet nog 7 weken redt. Maandag heb ik een gesprek met werkgever gepland. Nu zit/hang ik op de bak: heerlijk.

Morgen gaat Niek voor het eerst naar de peuter. Ik ben heel benieuwd. Komt vast goed. Ons kleine manneke al zo groot.

Ik ga nu ff languit liggen.
Groetjes Linda

hi, teveel om zo even bij te lezen, snel een berichtje van mij
We hebben het geweldig gehad. Een echte aanrader. Het is allemaal goed gegaan af en toe wat steken en wat onrustige nachten maar jongens wat vliegt de tijd! Zijn we verdorie alweer terug.
Tot later!
San
Ps Marieke ik zag in een flits dat je op zoek bent naar een adresje voor het bedrukken van spullen. Ik bestel altijd bij rainbowbabies mooie kwaliteit

Hi meiden,

Laura: kan me voorstellen dat je er een gemengd gevoel aan hebt overgehouden, maar zover ik hoor, zie en weet is de MMM ook geen feest maar wel vervelend blijft het van je bloedingen. Maar, je hebt je verhaal nu goed uit kunnen leggen en wie weet meid!
Spannend op je werk, nieuwe, leuke uitdagingen dus! Lijkt me goed vooruitzicht.
Het ziet er naar uit dat jullie kavel doorgaat of is het nog niet zeker?
En wat betreft mn auto: je kunt met 5 personen in onze auto maar we vinden een station toch fijner, helemaal voor de vakanties, wintersport ed. Heb het nog niet geprobeerd maar vraag me af of onze Bugaboo achterin past. Maar goed voorlopig geen haast.

Marieke: jij dus ook rustig aan doen. Lastig soms he? Maar wel t beste!
Wat ook een leuke site is, is

www.simplycolors.nl

Daar kun je vanalles laten bedrukken, misschien ook wel mutsjes. En anders zou ik het even googlen.

Julia: wat fijn dat de 20-weken echo goed was meid!!!! Hele opluchting, fijn! Nu echt gaan genieten he... Enneh... weet je t geslacht?

San: dus weer lekker terug uit NYC! Vast geweldig geweest. Geen last gehad van extra vermoeidheid? Mag het nieuws nu de wereld in of wacht je nog n echo af? Was t truitje nog gelukt by the way?

Yosha: hopelijk voor jou is het een innestelingsbloeding maar laat je niet te gek maken meid, ik weet t ook niet maar meestal is dat een dag of 4-5-6 na de eisprong, maar via Google kom je vast een hoop te weten. Of er is tijdens het vrijen een adertje gesprongen?

Linda: nu jij oppassen meid, het is blijkbaar geen koud kunstje dat zwanger zijn... Mn schoonmoeder is 7 keer zwanger geweest, vraag me telkens af (nu helemaal) hoe ze dat heeft gedaan, pfff. En dan een kleintje tillen is niet goed, maar dat weet jij als fysio als geen ander!

Hier gaat het goed moet ik zeggen. Ik heb gister weinig gedaan, was niet echt moe dus het voelde een beetje als een straf om niks te doen maar gister en vandaag weinig last gehad. Fijn!!! Manlief is wel weer aan het werk sinds gister maar heeft nog erg veel last van zn keel enzo, hopelijk krijg ik het niet want dat kan ik er nu ff niet bij hebben...
Ik geniet wel echt van mn zwangerschap nu. Mn kereltje schopt lekker hard en als ik 's avonds het muziekdoosje op mn buik zet, probeert ie het er altijd vanaf te schoppen. Zo'n leuk gezicht! Vanavond gaan we dat proberen te filmen.

Vandaag na het werk even de wieg bekijken en lunchen bij mn moeder en als alles goed gaat, even de stad in en daarna weer mn bedje in. Vanavond en het weekend niks gepland dus een klein stemmetje zei tegen mij: sauna.... Heb nog 2 waardebonnen voor gratis toegang in de thermen. dat zou dan de laatste keer zijn, apart!

Ik ga weer aan t werk!

Greets Janneke

Terug
Bovenaan