We gaan ervoor, part IV

Hallo allemaal,

Heb net een ontzettend drukke dagen achter de rug, ben blij dat ik nu weer even vrij ben. Was zo druk op het werk....pffff, ben bek af. Ik heb ondertussen 2x paardgereden, heerlijk maar toch voel ik nog wel steeds mijn stuitje. Dat is wel weer wat balen maar de pijn weerhoud me er niet van, ik voel me er gewoon goed bij en dat is ook wat waard. Ik ben vrijdag naar de open dag geweest en denk dat ik daar in september ga beginnen met de opleiding maatschappelijk werk. Hoop natuurlijk dat ik dan zwanger ben, maar ja ik wil en kan daar niet bij voorbaat al rekening mee houden. Dus zoals het nu staat begin ik in september en raak ik nu wel snel zwanger en het gaat dan ook nog eens goed dan kan ik ook  wel een half jaar later starten, in februari. Maar ben helemaal enthousiast over de opleiding en deze school.

Nou ik zal nog even proberen te reageren maar er is zoveel geschreven, ben er even snel doorheen gegaan...

@Janneke: wat heerlijk die bevestiging dat alles goed is met je beeb! Nog maar een paar daagjes...is je collega al helemaal ingewerkt zodat je met een gerust hart je verlof in kan?

@Roos: wat vervelend zeg dat het niet helemaal zo gaat zoals je had gehoopt...BALEN!!! Ja....mannen.....soms kun je er niets mee maar hij bedoeld het vast goed. Sterkte meid!

@Yvonne: wat leuk zeg om zo lekker bezig te zijn met het uitzoeken van babyspulletjes.

@Laura: druk aan het klussen dus, wel balen van die muur zeg. Jij ook weer van je ongi af dus, ik heb het ook net weer achter de rug. Het blijft op sommige momente idd toch erg moeilijk allemaal. Maar voor ons zit het er vast ook in, blijf moed houden! Al bij de tandarts geweest? Ik ben er gelukkig weer even van af, niet mijn hobby maar gelukkig heb ik een lieve tandarts (zo'n 'angst' tandarts) en dat scheelt enorm in vergelijking met diegene die ik twee jaar geleden had...

@Marieke: geniet lekker van je vakantie!

@Marijke: vervelend zeg dat je toch nog met je mk zit, maar wel heel begrijpelijk. Het is ook niet niks, het maakt wel indruk. Gun jezelf de tijd om het te verwerken,  je mag er best nog mee zitten. Al ben je nu  zwanger, je hebt ook iets dierbaars verloren. Sterkte ermee!

@Els: je vroeg of ik een eigen of verzorgpaard had, ik heb een eigen paard. Best wel lux dus...

Sorry als ik niet op iedereen heb gereageerd. Ga nu even lekker languit met een kop thee en m&m's op de bank (mijn verslaving chocola).

Groetjes, Hiltje

Hoi,

Patricia: we geven de moed ook nog niet op hoor, maar ik denk dat het beter is om nu te bedenken wat je wilt mocht het er echt niet van komen, dan dat de gyn het aan je meedeelt en je dan gaat bedenken wat je wilt....nu kun je er wat nuchterder over nadenken denk ik omdat het nog niet officieel is...

Maaaaaar mijn ei is weer in zicht, dus we zijn gewoon weer druk aan de klus hoor!! We blijven hopen dat moedertje natuur ons wondertje wil maken ipv de gyn....:)

Marijke: Tuurlijk hebben wij het er ook moeilijk mee....."iedereen" schijnt een gezond kind te kunnen krijgen, behalve wij....beetje gegeneraliseerd, maar goed zo voelt het over het algemeen wel. Je gunt het iedereen van harte maar jezelf nog het meeste! Jij hebt in mijn ogen het geluk dat je nu zwanger bent...maar ik moet zeggen dat ik niet nadenk over wat we hebben verloren, maar over wat we niet gaan krijgen....snap je? Mijn uitgerekende datum ligt nu achter ons, dus elke baby die nu geboren wordt is voor ons niet zo'n feestje...mijn man denkt daar ook zo over....puur omdat het ons met de neus op de feiten drukt, "wij hebben nu geen baby"...(en ook niet een onderweg)...en dat blijft pijn doen.
Vandaar dat wij toch moeten blijven hopen op een nieuwe zwangerschap, maar goed zoals je weet zijn de voorspellingen niet zo goed voor mij.....heb inmiddels wat mensen gesproken en mijn klachten komen echt voor 98% overeen met endometriose....dus ben bang dat ik niet om die diagnose heen kan...

Janneke: heeeeeeerlijk je laatste week werken!!! Enjoy!

Els: wanneer ga je testen??? Toch wel vooooor mijn vakantie he.....:)

Ik heb de laatste tijd minder tijd om te reageren omdat het zooo druk is op mijn werk en ik ga steeds meer naar klanten toe....'s avonds weinig thuis en druk druk druk.....dus we kijken echt uit naar vrijdagmorgen 4.00 uur!! Dan stappen we lekker in de auto naar Kirchberg!!!!!! JOEHOEE!!

Fijne dag allemaal,

Liefs Yosha

hee meiden,

Daar zit ik dan, vakantie tot september...... Jippie....
De verloskundige was resoluut: nu stoppen met werken....
Ik ga nog wel wat dingen afronden, eigenwijs als ik ben, dan kom ik er niet meer, ook niet op therapeutische basis, ik kan niet aanzien hoe het met mijn groep gaat aflopen...
Mijn verhouding met mijn man is nog erg koel, ben nog behoorlijk pissig op hem.
Verder was alles oké met het kind. Ook niet onbelangrijk!!!!

janneke, yes, jij hebt ook bijna verlof!!!! Vind je het geen gek  idee?

Yosha, jij zit in een heel ander schuitje, weet nu even niet wat ik je moet zeggen om je moed in te spreken... Maar wél een fijne vakantie in het vooruitzicht, heerlijk tijd voor elkaar en om je op te laden....

Hiltje, groot geljk dat je geniet van het paardrijden... Maar zorg ervoor dat je niet teveel last krijgt joh, anders ben je straks veel verder van huis....

Marijke, jee, nog 12 namen om uit te kiezen, wat véél zeg. Ik ben ook nog druk met bedenken....De naam van je dochter staat bij mij nog op nr 1. Oeps nu verklap ik wel wat veel.....

Els, al nieuws???

Weet even niet meer op wie ik wilde reageren....Ik ga snel boodschappen doen, oma heeft Julia even mee naar iemand op ziekenbezoek. Kan ik even rustig naar de winkel.

Gr Roos
24 wkn

Hey meiden!

Ik heb een ziek klein mannetje thuis: verkouden, hoesten en problemen met de ontlasting. Zooooo zielig. Gisteren heeft hij een clisma gehad. Nou een drama. Hartverscheurend.
Hij ligt nu op de bank te slapen met speen, opa-knuffel en deken over. Vertederend.
Zaterdag heeft manlief de kast van Niek opgehaald en hij is prachtig (foto's staan op hyves). Een meegroei kast. Het blad van de commode kan naar beneden en dan heb je een bureau. Zondag Niek zijn hele hebben en houden verhuisd en daarna de babykamer schoongemaakt en ingericht. Alle kleertjes in de kast etc....... Heerlijk. 's Middags moe, maar voldaan even geslapen. Daarna viste van de grootouders. Gezellig. Gistermorgen was ik vrij en gistermiddag en avond gewerkt. Vandaag weer thuis.
Vanmorgen heb ik weer babycontrole bij de huisarts gehad: harttonen en bloeddruk prima. Beeb ligt naar beneden. Dat merk ik wel aan het geschop.
Verder hoest ik ook, komt diep weg met als gevolg dat ik moet overgeven (altijd na het eten.............). Ach heb reserves genoeg, maar het is niet leuk.

@Yosha: kanp van je hoor................moedig, reeel  en positief. Diagnose blijft afwachten, maar je weet het waarschijnlijk idd zelf al wel. En natuurlijk hopen we heeeeeeeeeel erg dat moeder natuur jullie zelf een kindje kan geven!!!!! Nog paar daagjes en dan heerlijk WSP. Gaaf hoor. Lekkr vooruitzicht!

@ Marieke: jij bent al weg, maar ik hoop dat je een onbezorgde vakantie hebt!

@Janneke: aftellen meis!!!

@ Marijke: de zwangeren hebben het idd niet meer echt over hun MK. Ikzelf ben erook niet echt meer mee bezig. Af en toe denk ik er even aan. Het is voor mij ook bijna 1 jaar geleden. En deze zwangerschap heeft voor mij heel veel afgesloten. De eerste 15 weken van deze zwangerschap waren emotioneel en lichamelijk erg vermoeiend en zwaar. Juist door de MK. Nu gaat het goed. Ik denk ook niet aan de MK als een baby. Zover was het vruchtje niet gekomen. Pas MK bij 12,5 wk maar vruchtje is niet verder dan 6 wkn gegroeid. Ik heb er ook veel over gesproken en dat heeft heel erg geholpen. Iedereen ervaart het anders denk ik. Luister goed naar jezelf.
Ik besef nu meer dan daarvoor dat een zwnagerschap een wonder is, maar een gezond kindje nog veel meer en dat heeft mij wel gevormd. En ik heb vreselijk veel geluk dat ons 2e kindje zich over niet al te lange tijd zich zal melden. Dat gun ik alle andere nog niet zwangere hier zo!

@ Roos: zo te horen zit je er even helemaal doorheen en dan valt alles verkeert en manlief reageert dan verkeerd. Hij begrijpt je cht niet. Ik dnek ook dat ze dat niet kunnen. Ook ik krijg weleens op mijn donder van manlief: op je werk wel doorgaan en hier totaal voor pampus liggen!   Al moet zeggen dat hij een super steun is die heel veel overneemt als hij ziet dat ik iets nog niet gedaan heb of dat ik rust nodig heb. dat hoef ik dan niet te vragen.
Jij moet denk ik heel goed op jezelf gaan passen!!!!!! En  dat klinkt misschien makkelijk, maar ik meen het echt. je koppie kan meer dan je lijf. Ik dnek toch dat je moet gaan minderen met werken. Maar dat hoor je al van alle kanten. Als ji het zelf niet aangeeft zal een ander het uit zichzelf niet veranderen.
Sterkte meis!!!

@ Patricia: fijn dat het goed gaat met je!! Lekekr al die energie. Nog 2 weekjes en je kamertje komt. Dan kun je gaan inrichten. Dat is ontzettend leuk werk. Mooi buikie heb je hoor! En nog maar 5 kg. Wow. Ikke volgens mij wel 13 ofzo! Mijn buik is huge................
Hindert nix, komt wel weer goed.
Wij zijn er hier helemaal klaar voor. De box en het badje moet nog van zolder. Even schoonmaken en klaar is kees. Nog 4 weekjes werken en dan verlof. Heerlijk!

@ Laura: Wanneer ga je precies naar de D.R.???? Heerlijk vooruitzicht. Balen zeg van je muur...............bah! Werk van werk. Soms kun je dan zo moe wordne van jezelf............herkenbaar! hahaha........... Staat je huis al te koop??

@ Hiltje: lekker gereden dus. vervelend dat je stuitje zo pijnlijk is. Leuk vooruitzicht je nieuwe studie! En ben je dan wel zwanger dan zie het dan wel weer toch!

@ Els: weet je al wat??? Denk wel aan je!

Ik ga me even nuttig maken in het huishouden. Het is vies weer hier. De paarden zometeen maar even naar buiten gooien en Niek slpat lekker hier op de bank. Wat een lief kereltje!!! Helemaal in love.
Fijne dag ladies!
Groetjes Linda

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Els
11/4
24/1
15/2
9e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
12/2
26/2
8e
1
2-3 gyn
32
H'sum
13-22/2

Laura
10/6
19/2
1/3
10e
1
-
32
Z-H
-

Yf
23/7
17/2
3/3
7e
1
-
33
Gron
1-9/3

Hiltje  
23/10 en 5/1
24/2
10/3
2e
1
-
25
Frl
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

13/2 gyn
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
16/2 contr
31
O.ijssel
9-13/2 vlieland
verlof al verplicht gestart

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
24/2 ha controle
30
Frl
verlof start 12/3

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
19/2 gyn

30
Z-H
7/4 start verlof

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

?
33

N-Br

-

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
23/2 gyn.

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
30/1 12 wk echo
19/2 vk
28
N-Br
23-02 t/m 01-03
carnavals
vakantie

San

14/9

12/08/09

?

2e

1

23/2

33

N-Br

1e wk mrt

JannekeChris

7/7

31/08/09

?

6e

2

30 jan
intake VK

29

Gld

-

Monique

4/8

02/10/09

?

?

2

6 feb 1e echo

34

?

-
Heb het schema ff weer aangepast met nieuwe controle datum.

He bah, Roos. Wat vervelend. Het zat er natuurlijk wel in dat je meteen op moet houden met werken, maar ik kan me voorstellen dat het even lastig is. Hopelijk dat je over een week of zo je rust hebt gevonden en het beter met je gaat. Wel super dat het met de kleine goed gaat. Nu alleen het verstand van je man nog ;-)

Goh Linda, zielig zo'n ziek klein mannetje. Ze worden dan vaak wel heeeeeeeeel schattig, he? Mijn nichtje is ook altijd zo'n engeltje als ze ziek is. De eerste paar dagen nadat ze opgeknapt is compenseert ze dat door erg lastig te zijn, maar dat trekt dan wel weer bij. Hopelijk voelt Niek zich snel weer beter.

Hey Marijke. Wat rot voor je dat het je nog niet zo lukt om de mk af te sluiten. Ik heb de afgelopen paar weken wel een paar keer aan m'n mk gedacht. Zo vreemd om te bedenken dat we  anders nu al een kindje zouden hebben gehad. En dat dit kindje wat nu in mijn buik zit er dan helemaal niet zou zijn. Maar verder dan dat gaat het bij mij eigenlijk niet. Ik geniet voornamelijk met volle teugen van het jochie in mijn buik en kijk enorm uit naar zijn komst over een maand of drie.
Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Luister vooral goed naar wat je gevoel je zegt, meis. Misschien moet je er iets voor vinden om het een plaatsje te geven. Een lang verhaal erover schrijven, een aandenken kopen, iets symbolisch doen. Stop het in ieder geval niet weg, da's zeker niet goed.
Hopelijk kun jij het ook snel een plekkie geven.

Yosha, ik denk dat het misschien inderdaad wel goed is voor de rust in je hoofd als je nu al kunt bedenken wat de alternatieven voor jullie leven kunnen zijn, mocht het zo zijn dat je echt geen kinderen kunt krijgen. Hopelijk kun je op die manier alles een beetje voor jezelf relativeren. Maar ga er nog niet alles aanhangen en probeer er niet steeds op te focussen. Je staat nog maar helemaal aan het begin van het hele medische proces. Er zijn zoveel mogelijkheden. Wie weet wat de toekomst nog brengt. En voorlopig gewoon lekker genieten van elkaar en van de vakantie natuurlijk!!!!

Miep
25w6d

Hi meiden,

Nog 3 halve daagjes werken!

Echt de laatste loodjes, laatste 2 dagen gaat het lopen niet echt je van het en ik merk dat mn banden het in mn onderbuik zwaar te verduren hebben.... Maar, mn vervangster is een leuke, slimme meid en pakt alles lekker snel op. Voordeel is dat ze de middagen haar gang kan gaan en de dag erna kan ik haar vragen beantwoorden. Fijn! Vrijdagochtend nog even naar de gyn en dan werk ik de middag. Nog even gezellig lunchen met mn collega ´s en eind van de middag trakteer ik nog. Ga brownies en cake bakken, jammie!
Vanmiddag heerlijk geslapen en ga zo kaasfonduen met manlief en vanavond 1 klantje in de salon. Ook dat is bijna voorbij en dat is wel fijn, heb daar ook weinig zin meer in. Morgenavond nog lekker even naar de voetreflexmassage, heerlijk....

Hiltje: mmm jij ook al choco/verslaafd? Lekker he! Ik ben er dol op. Favoriet van mij zijn de choco dipped Oreo Cookies. Jammie!!! Maar een Twix of andere koekjes vind ik ook lekker.

Roos: meid wat vervelend dat je meteen moet stoppen met werken... Ik weet een beetje hoe je je voelt. Je weet dat t t beste is maar in je koppie spookt er nog zoveel!!! En die paar dingen, kan vast geen kwaad. En dus wel je rust goed pakken! Gaat Julia neem ik aan wel naar een kdv als jij dan paar dagen thuis bent per week?
En mannen, tja blijft lastig denk ik. Ik heb ook wel eens discussies hoor. Manlief neemt genoeg dingen van me over nu maar toch, soms kan ie t bloed onder mn nagels vandaan halen ("moet ik mee naar die informatie-avond dan?") en dan denk ik: we doen het toch samen? Maar goed jullie komen vast wel weer tot elkaar...

Linda: je zoontje, ziek, gossie..... En jij ook niet helemaal lekker? Lekker moederen over Niek nu dus, das altijd wel fijn toch? Benieuwd naar de kamer, zal zo eens kijken op Hyves.

Yosha: bijna op wintersport; lekker! Er ligt volgens mij overal genoeg sneeuw dus nu nog een kwestie van zonnetje af en toe!
Zo te lezen heb je genoeg afleiding, drukke baan, bezig met huis, vakanties, maar wie weet meid. Goed dat je moed houdt voor meoder natuur!

Fijne avond en tot snel!

Groetjes Janneke

Hey dames,

Zo, ben ondertussen een beetje bijgekomen. Was echt bekaf. Vanavond heb ik mijn diplomering! Ik zal zo nog even paardrijden en een beetje het huis opruimen...moet ook gebeuren.

@Yosha: nog even dus en dan op vakantie! Wordt de eerste keer toch dat je op wintersport gaat? Nou wordt vast super leuk en Kirchberg is hartstikke gezellig! Kan me voorstellen dat je ook nadenkt over je toekomstplannen zonder kids, doe ik ook hoor. Als het niet zou mogen lukken gaan wij verre reizen maken, voor langere periode backpacken of ontwikkelingswerk doen. Maar eigenlijk natuurlijk gewoon hopen dat we gewoon zwanger raken, ik hoop ook echt voor jou (en de rest van de nog niet zwangeren) dat je niet verder na hoeft te denken over je toekomstplannen zonder kids.

@Roos: Balen zeg, maar het zat er wel wat aan te komen, of niet? Mooi dat alles goed is met je beeb. En verder komt alles ook vast wel goed hoor, heeft gewoon tijd nodig. Je hebt gelijk hoor dat ik verder van huis ben als ik teveel last krijg, maar ik probeer het rustig aan te doen. Ik hou het eerst bij zo'n 4x per week een half uurtje rijden, zodat mijn lichaam een beetje rust heeft tussendoor. Hopen dat het zo wat gaat lukken en 4x per week is ook net genoeg om mijn paard weer wat in conditie te krijgen en te houden.

@Linda: is Niek alweer een beetje opgeknapt? Ik zal binnenkort weer eens even op hyves alle foto's bekijken, nog geen tijd voor gehad maar ben benieuwd.

Groetjes, Hiltje

Terug
Bovenaan