We gaan ervoor, part IV

Hmmm Janneke, choco dipped orea cookies. Wil je dat soort dingen niet meer zeggen op het forum? Ik heb er al moeite genoeg mee om mijn gewicht een klein beetje onder controle te houden. Die dingen zijn zoooooooooo lekker.

Gisteren 3D echo gehad. Superleuk. We zijn er ongeveer een uur geweest. Die man nam echt heel erg de tijd om alles te laten zien en om alles uit te leggen. We zijn uiteindelijk naar huis gegaan met een dvd van het hele gebeuren, een cd met ruim 50 foto's erop (waarvan ook veel 2D, hoor) en 6 foto's.
Met ons mannetje gaat alles goed. Erg leuk om z'n snoetje nu te zien. Hij lag bijna de hele tijd met zijn armen voor zijn gezicht te slapen, maar uiteindelijk is het toch gelukt om wat foto's te maken van zijn gezichtje zonder de armpjes ervoor.
Ik heb op hyves twee foto's gezet. Het is me helaas niet gelukt om de juiste tekst eronder te zetten. Dit heeft me al behoorlijk wat moeite gekost. Beginnend met het feit dat hyves hier op het werk geblokkeerd is. Uiteindelijk was dat redelijk eenvoudig te omzeilen door voor hyves.be te kiezen i.p.v. hyves.nl. Verder ben ik nog helemaal niet bekend met hyves, dus het duurde even voordat het lukte. Maar, ze staan er op. Als het goed is tenminste.

Goh, wat heb ik dan een fijne vent. Dat wist ik al wel hoor, maar dat blijkt nu tijdens mijn zwangerschap nog maar eens. Hij neemt echt vrijwel alles van me over (koken / opruimen / stofzuigen / de was) zonder dat ik er ook maar om hoef te vragen. Verder wil hij overal mee naartoe. Als ik hem vertel dat hij niet per se mee hoeft, dan is hij eerder beledigd dan opgelucht. Hij wil er juist bij zijn en alles horen en zien. Ook als ik er niet ben, kijkt hij naar allerlei programma's over babys en hij leest er vanalles over om maar zo goed mogelijk voorbereid te zijn.
Ik heb er een hele tijd over gedaan om mijn man te vinden, maar uiteindelijk had ik (voor mij) geen betere vent kunnen treffen.

Nou, aan het werk maar weer. Het is hier zoooo rustig, er is bijna niets te doen. Maar goed, ik zal maar eens kijken of ik nog wat werk kan vinden. Wat archiveren of zo.

Oja, vanavond voor het eerst naar de zwangerschapsgym. Ben benieuwd.
En volgende week naar de negenmaandenbeurs. Gaan jullie ook? Ik heb er wel zin in.

Miep
26w

Hey ladies!

Met Niek gaat het beter! Hij heeft de hele nacht lakker geslapen (lag om 18:00 al in bed), maar zoals ik gisteren al schreef ik ben nu echt niet fit: veel snot, hoofdpijn, hoesten en erg lamlendig...............Bah.
Ik heb me vandaag ziek gemeld. Vond ik errug verstandig van mezelf.
Morgen ben iki zowieso thuis dus dan zien we het wel weer. Vandaag maar nix. Niek speelt lief en ik hang op de bank.

@ Miep: heeeeej wat toevallig, ik heb ook zo'n man hahahahah.
Nou wel fijn als er begrip is! Heerlijk dat de echo goed was!! Ik ga de foto's zo bekijken.

Fijne dag!
Groetjes Linda

Hee meiden,

Nou, mijn lichaam zet me wel voor het blok: ik kon gisteravond elke keer naar de wc. Spugen, niet meer normaal. En ik had heerlijke lasagne gemaakt, alles eruit. Ik heb vanmiddag een crackertje op, verder nog niks en kan alleen maar in bed liggen. Mijn baby vindt het heerlijk, wat voel ik haar steeds goed schoppen... Mijnmaag vindt het iets minder leuk.....
Julia heeft ook deze griep gehad de afgelopen dagen, dus ik heb het fijn van haar overgenomen, hoop dat ik snel weer op de been ben. Mijn moeder is nu aan het oppassen, ik had me zonder haar geen raad geweten....
Mijn man doet erg zijn best meelevend te zijn.... Ik hou me nog wat op de vlakte, laat hem maar zweten, kan geen kwaad af en toe hè.
Gister als troost toch ook maar het boek veilig bevallen gekocht, ik vind haar wel wat idealistisch over bevallen, maar er staan wel nuttige tips in.
Ook heb ik me aangemeld voor zwangerschapsyoga. Morgenavond de eerste keer. Als ik het te zweverig vind, ga ik niet meer....

Janneke, de oppasdagen op mijn werkdagen gaan natuurlijk wel gewoon door, heerlijk, heb ik op donderdag écht een hele dag rust. De oppas in sept voor de nieuwe baby is nog steeds niet rond. Mijn man hebben hier óók discussies over. Hij wil absoluut niet gebruik maken van een kdv. Principekwestie. Ja lekker dan, ik ga niet minder werken en mijn moeder kan niet op twee pasen, ze heeft haar handen al vol aan één. Dus we hebben nog wel wat stijd te leveren. Gek hoor, want vóór mijn zwangerschappen hadden we nooit ruzie.
Jij bent echt al bijna klaar, fijn dat jouw invalster zich zo goed opsteld!
Julia wil ook heel graag die oreo koekjes proberen, ze had ze op tv gezien en zag ze in het schap liggen, reclame, het werkt écht! Mischien moeten we er dan ook maar eens aan geloven..haha. Jij maakt er ook al reclame over...moet er nu iet aan denken..blèh

Linda, gelukkkig voelt Niek zich al wat beter, nu jij nog....Lastig is het als je zelf ziek bent, je niet zo makkelijk eraan toe kunt geven....

Ik ga weer liggen, de letters dansen voor mijn ogen....

gr Roos

Jeetje Roos, ze moeten jou wel hebben deze week. Nu ook nog ziek. Wel heel fijn dat je moeder er is.

Je man is ook wel makkelijk aangelegd. Per se niet naar kdv, maar wat dan wel. Ik kan me voorstellen dat jij niet minder wilt gaan werken en dat je je moeder hier ook niet mee wilt belasten. Als hij dan per se niet wil dat jullie gebruik maken van de kdv, dan lijkt me dat hij zelf maar op moet lossen hoe dan wel.
Hopelijk komen jullie er met z'n tweetjes wel uit. Nu eerst maar even uitzieken en uitrusten. Sterkte ermee, meis.

Miep
26w

He Roos, jakkes zeg. Ook al ziek! Fijn dat je moeder vandaag kon oppassen. Mijn schoonouders hadden Niek ook wel willen ophalen vandaag, maar dat hoefde niet van mij. (25 min heen en terug).
Zoals het nu lijkt, krijg steeds meer hoofdpijn = voorhoofdholte ontsteking, ga ik ook vrijdag nog niet aan het werk.
Eten lukt prima. Alleen bij veel hoesten komt alles er weer uit.
JIj klinkt ook erg belabberd.

Je man doet idd wel wat makkelijk. Wat verwacht hij dan.............. dat jij 1 dag minder gaat werken???? Het lijkt mij dat of hij 1 dag moet minderen of toch kdv of gastouder zoeken.
Ik hoop dat jullie eruit komen. Eerst maar beter worden.

Liefs

Hi ladies,

De Oreo Cookies zijn goddelijk! Die van de reclame zijn lekker maar die ik bedoel zijn ook nog eens omarmd door melkchocolade. Jammie... Enneh Miep ± mag best hoor af en toe iets lekkers! ;-)

Roos: meid meid, neem even je rust want volgens mij gaat t helemaaaaaal niet goed met je. Veel spanningen en je bent ziek... Beterschap! En die issues met je man: heel vervelend maar misschien helpt een goed gesprek binnenkort. Jullie komen er vast wel uit samen maar jij moet eerst even aan jezelf en aan je beeb denken. Zo te lezen vind je meissie die rust nu al erg fijn, moet je een goed gevoel geven dat ze nu zo beweeglijk is. Ook veel fijner voor haar natuurlijk dan al die harde buiken van de laatste tijd. Take care!

Linda: aj voorhoofdholtonsteking; ik hoop het niet voor je! Heb dat 1 keer gehad en ik hoop nooit weer! Ff lekker bijtanken zodat je na het weekend weer fit bent?
Gelukkig gaat t met kleine Niek stukken beter.

Miep: wat een gave echo-foto's zeg! Wow....

Vanmiddag om de tafel gezeten voor het geborotekaartje, woensdag gaan we foto's maken. Geen buikfoto's ofzo maar wat dan wel? Dat houd ik nog ff geheim. Wordt leuk en origineel! :-D Ben superbenieuwd. Dat is - naast bevallen ;) - zo'n beetje laatste project voor dat ie er straks is!
Vanavond naar voetreflex. Wilde eigenlijk afzeggen omdat mn banden zo pijn doen maar aangezien ik er altijd enorm van bijkom, ga ik toch.

Nog 2 halve daagjes werken! Morgenvroeg en vrijdagmiddag. Heerlijk.... Inwerken gaat zo goed dat ik vrijdagmiddag vooral kan vullen met afscheid nemen, trakteren en op mn gemak weg kan gaan... Fijn!

Fijne avond dames!
Groetjes Janneke

Hee meiden,

Voel me vandaag 100% beter!!!! heerlijk!!!!
Ik heb redelijk goed geslapen, vanmorgen 'wakker' gekust om 6.30 uur door m'n dochter, toen me nog 10 keer omgedraaid, om 9.30 uur maar eens opgestaan, o fantastisch, het idee dat ik de HELE dag voor  mezelf heb. Man en kind zijn weg, komen vanavond weer terug. En dat allemaal zonder mezelf schuldig te voelen. Ik heb alweer gegeten en mijn maag denkt al aan  oreo koekjes.....
Ik had gister al zitten bedenken wat ik op 'vrije' dagen zal/mag gaan doen, maar dat zijn er maar weinig hoor. Op ma en di sta ik er alleen voor met Julia, op woe past oma op, dus wél drukte in huis, op do gaat ze naar opa en oma, dus dan wél rust, op vrij is mijnman   er bijna alle dagen. Dus ook geen rust. Ik  overleef het dus wel, hoef me niet te vervelen.
Mijn ideeën zijn: kleertjes kopen, marktplaats afstruinen, op 't forum veel vaker zijn, hyves leren kennen, taarten bakken, lezen, geboortekaartje zoeken, ehm...
Ja en het issue met mijn man over opvang bespreken.... Dat wordt nog wat. Ik ga echt niet minder werken, dat mag hij dan doen.... Ik ben nog best tevreden met hem hoor, al lijkt het nu van niet, maar alleen zijn koppigheid is soms erg irritant. Soms ook wel handig, als hij zich bijv voorneemt elke avond Julia in bad te doen en in bed te stoppen, doet hij dat ook zonder te mopperen.

Straks ga ik even mijn paard's stal doen, (sorry, kan ik écht niet laten)  bij mijn moeder eten en daarna naar de eerste yogales.

gr Roos

Hoi hoi!

Nou, het is hier nog 1 grote bacterieboel................bah!
Voel me nog beroerder dan gisteren. Zere keel..............grrrrrrrrrrr. Wat mag ik allemaal voor huis tuin en keuken middelen hebben ladies??!!!
Hte valt niet mee om ziek te zijn en een 2,5 jarige om je heen te hebben. Hij gaat straks weer slapen kan ik ook.............heerlijk!

Roos: fijn dat jij je zoveel beter voelt!!! Kom je mijn boxen ook ff doen??? hahahah

Doei meiden!

Terug
Bovenaan