We gaan ervoor, part IV

Goedemorgen dames!

Wat een weertje... Ik ken iemand die vandaag trouwt, zo dat is lekker!
Vandaag lekker rustig dagje maar gaan vanmiddag met mn ouders bij een klooster op het terras zitten, even lekker van de zon genieten! Morgen komt een vriendinnetje even langs uit Amsterdam, wel erg lief want ook zij woont in Amsterdam.
Ik heb vannacht redelijk goed geslapen, en ben er pas om 9uur uit gegaan dus dat scheelt weer. Van mij mag de bevalling vandaag wel beginnen, ben fit! Maar goed, zo werkt het natuurlijk niet....

Marieke: jeetje wat een onwijs vervelend k-nieuws van je schoonvader!! Das echt niet leuk en ook niet omdat de baby straks geboren wordt. En manlief verkouden, mmm... Heb ergens gelezen dat as moeders in de laatste weken zo sterk zijn dat ze meestal niet ziek worden, dus hopelijk geldt dat zeker voor jou! Verkouden bevallen lijkt me namelijk geen pretje....
Gezellig dat je mama vandaag komt! Ga je ook weer opruimen en poetsen of is de nestdrang minder?

Linda: jij bent ook op en top aan het genieten, lekker! Fijn dat je nog zoveel kunt, maar met een kleintje is dat ook wel erg handig natuurlijk. Best wat verbouwplannen, leuk joh!
Een tweede kindje daalt vaak niet echt in las ik in het boek (Veilig bevallen), komt dan tijdens de bevalling. Anders voel je dat wel toch? Ik voel in ieder geval een enorm   evrschil met nu en week of 3/4 geleden... :-S

Roos: hoe was je etentje? Hopelijk wel lekker gegeten en voel t mee?

Laura: ben je nog aan t crossen?

Yosha: Hoe gaat ie meid?

Yvonne: leuk allemaal joh dat t zo goed gaat, genieten!!! En die aandacht is wel heel leuk ja! Wanneer is je schoonzusje uitgerekend? Spannend! Hebben jullie binnenkort de 20-weken echo en willen jullie t geslacht weten? Volgens mij niet maar ben t ff vergeten...

Mats vind ik ook een leuke naam. Staat niet op ons lijstje trouwens maar dat is vooral omdat we geen naam kunnen pakken die eindigt op een S, aangezien onze achternaam begint met een S. Dat klinkt dan voor geen meter.
Ben ook erg benieuwd wat jullie voor namen hebben en wat jullie van onze naam vinden!

Nee, niet heel hoogzwanger- en bekkenvriendelijk van het ziekenhuis, helemaal omdat het meestal nooit het geval is, ben meestal meteen aan de beurt maar gister en vorige week dus niet. En ik ben binnen 5 a 10 minuutjes weer weg, dat frustreert me dan ook enorrrrm! Maar goed hopelijk volgende week niet het geval. Maar om eerlijk te zijn hoop ik natuurlijk dat die afspraak lekker niet doorgaat!

Aangezien ik nog niet t gevoel heb dat t snel gaat gebeuren ben ik beetje aan t bieden op de DVD-serie van Sex and the city, nooit gekeken op tv namelijk. Ben ook bijna door mn leesboeken heen! Ben nu "Mijn dinsdagen met Morrie" aan het lezen, iemand al gelezen?
En heb mn dagboek geprint, mn echo's bij elkaar gezocht en alle kaartjes verzameld die ik heb gekregen, kan ik met mn zwangerschapsboek beginnen.

Kennen jullie t boek "Mam(/Pap), vertel 'ns"? Heb ik aan mn ouders kado gedaan, erg waardevol. Hebben nu ook "Mama en Papa vertellen over jou" gekocht, voor onze beeb! Leuk, kan eerste gedeelte al in gaan vullen.
Hopelijk doen we dat soort dingen bij een evt 2e ook nog....

Greets Janneke

Hey ladies!

Ook hier in Friesland is het stralend zonnig weer!!!
Ik heb de berichten voor komende week nog niet meegekregen Marieke, maar ik hoop dat je niet gelijk hebt..................
Ik heb net mijn tosti op, de was hangt buiten en zometeen de moet ik de paardenboxen schoonmaken en de wedstrijdspullen vast in de trailer leggen (morgenochtend 7:15!! weg.............brrrrr). Vanmiddag mijn paard alvast mooi maken.
Vanmorgen met Niek even bij manlief en mijn broer wezen kijken. Ze zijn een tuinhuis aan het bouwen. Niek ligt nu te zingen op bed. Ik zal hier even kortemetten mee maken....................

Vanavond gaat Niek bij zijn pake en beppe slapen, wij gaan uiteten. Mjammie.

@ Janneke: ik denk ook dat beeb nog gewoon ligt en niet is ingedaald. Ik voel in elk geval niks tussen mijn benen hangen.....hahaha.
Bovendien zijn mijn bekkenbodemspieren megasterk (paardrijden) dus zal het wel weer een hele klus worden.
Ach we zien het wel. Ik ben erg benieuwd wanneer de 1e beeb zich aangekondigd. JIj bent er klaar voor begrijp ik. De mijne moet eigenlijk nog 2 weekjes blijven zitten.
Marieke kan ook wel los. Hihihihi

@ marieke: he meis wat een vervelend nieuws van je schoonvader!!! Een hele reis elke keer van jullie naar UMCG v.v. Een behoorlijke teleurstelling dat hij niet geopereerd kan worden. En dat hij jullie beeb niet direct kan zien vind ik echt heel jammer voor jullie. Sterkte!
En je man verkouden. A.s. moeders hebben idd een enorme afweer opgebouwd de laatste weken dit is een bescherming van de natuur. Dus hopelijk gaat het jouw deur voorbij!

@ laura: uitgecrossed??

Lekker genieten meiden van het mooie weer.
Ik ga ook weer naar buiten. Snel mijn klusjes doen, kan ik straks nog even liggen voordat Niek weer wakker wordt.

Liefs Linda

Hier in Grunn ook superweertje!!

Haha meiden, ik heb nog geen meter gereden in mijn nieuwe autootje! We rijden nl gratis in de lease-auto van manlief (nou ja, er gaat natuurlijk wel een bijdrage van het salaris af). En alleen hij en ik mogen er in rijden, dus gister heeft die vriend mijn auto naar huis gereden. Anders moest hij in de leasebak en stel dat je wat krijgt, heb je er een probleem! Dus vandaar. Maar goed, het komt vanzelf!
Vanmorgen naar Meppel omdat manlief daar moest werken, dat is ongeveer een uur rijden heen (en weer terug) dus dan gaan we toch echt met de lease-auto.....

Ga ff wat opruimen want we krijgen vanmiddag bezoek. En moet nog paar boodschapjes doen. Aan manlief heb ik nu niks ;-(((

Gisteravond trouwens weer zo'n enorme drempelbuikpijn. En roze slijm (dag 20 dus ja het werd weer tijd :-((((
De temperatuur was gister met 0,3 gestegen (en vandaag nog een keer met 0,2) dus dan zou ik woensdag mijn ei hebben gehad. Heel gek dus waar die pijn dan vandaan komt, en frappant dat dat roze slijm er bij zit.
Wel iets om in de gaten te houden, want het is blijkbaar niet mijn eisprong, die enorme drempelpijn!!

Allemaal lekker genieten van het weer en het weekend!
Groetjes Laura

Hi Ladies

Laura hele leuke schoentjes! Je krijgt gelijk voorjaar in je bol he?
Balen dat je je auto op deze manier nog niet kunt inrijden maaaar zo blijft ie ook lekker schoon!

Marieke wat erg van je schoonvader. Kan mij voorstellen dat dit voor allemaal een domper is. Het is misschien wel en gerustelling dat ie op de beste plaats is waar ie maar kan zijn...... is het zijn eerste kleinkind?

Ik heb heerlijk genoten van de zon! Factor 25 dan moet het wel gaan.

Zeg wie was laatst op zoek naar die muziekmobiel in felle kleuren en waar heb je ze gevonden? Schoonzus wil er graag eeen dus we moeten rap op zoek.

Linda goede tip volgens mij is het nog opruiming bij de prenetal.

Kreeg gisteren allerlei bladen binnen. Wij jonge ouders en baby enzo weer genoeg leesvoer.
Moet nog eten koken maar wacht even tot manlief terug is....is met de motor weg (is het weer voor)

Doei San

Vandaag lekker dagje: thuis gehangen en vanmiddag met mn ouders op het terras gezeten in de zon (met factor 30 ;-)), heerlijk! Vanavond lekker tv kijken.

San: ik was diegene; ben uiteindelijk geslaagd met het muziekmobiel van Nijntje, te koop bij Prenatal voor € 25 geloof ik. Staat ook op de site en anders via Google. Is vrij simpel, maar dat wilde ik graag.

Fijne avond dames!

Greets Janneke

Hoi,

Marieke: jeetje bij jullie komt dus alles tegelijkertijd, wat balen zeg van je schoonvader..bah. Je partner zal zich wel druk maken om hem en om jou natuurlijk...pfff sterkte meis!!

Jannie: raar he dat je dan ineens zoooo lang moet wachten en je zit al zo lekker!!!??? Nou ja nu maar hopen dat t de laatste keer was, toch !!

Laura: ja ik weet t ook niet hoor, heb enorme borsten (bh zit erg strak sinds vandaag) verlies af en toe een beetje roze bloed, maar tis echt heel weinig, heb opvliegers (in mijn humeur zeg maar, haha!), en een hele opgezette onderbuik met krampjes en steekjes en een zeur en nou ja en alle klachten die ik vorig berichtje al opnoemde....daarnaast begint mijn hooikoorts op te spelen, bah!! Durf er nu niets tegen in te nemen, want ja het zinnetje" stel dat.." blijft maar door mijn hoofd spoken..zelfs bij manlief!!   Oh meiden als ik toch ongi word deze keer zal t dubbel zo hard aankomen deze keer, wil 1 april echt niet naar die gyn!!!!!
Voor wat betreft je ei Laura, bij mij gaat  mijn temp  een dag na die buikpijn omhoog en dan nog een keer en normaal blijft ie daarop hangen, maar deze maand is ie nog iets omhoog gegaan...

Vandaag met t heerlijke weertje lekker ons beddengoed gewassen en buiten aan het balkon te drogen gehangen en vanmiddag weer op bed gelegd, hmmmmmm wat ruikt dat toch lekker!! Verder vanmorgen boodschapjes gedaan, huisje gepoetst, op zolder wat gesausd en vanmiddag even uurtje op bed gelegen was namelijk helemaal op! Dat slapen heeft me goed gedaan, voel me weer goed nu!

Vanavond lekker met manlief tv kijken en morgen weer verder op zolder! We schieten nu eindelijk op met al dat schilderwerk..ppffff wat een werk!! Maar goed als dat af is kunnen we de vloer leggen en dan is t zo goed als af!! Op naar de babykamer....oh nee, haha zo ver was het nog niet he!!!

Els: hoe is het nu met jou? Ben je al met IUI begonnen?

Nou meiden, morgen kan t zonnetje nog schijnen, maar zoals vandaag gaan we niet meer zien tot dinsdag!! Er komt weer eens regen!! bah!

Fijne avond,

liefs Yosha

Hoi hoi,

Wat een lekker weer vandaag. Eerst heerlijk uitgeslapen en toen de tuin in met mijn mama. Alle planten weer netjes gemaakt en het onkruid gewied. Ook wat viooltjes gepland en nu ziet het er weer gezellig uit. Echt lente nu. Tussendoor wel pauze's moeten nemen, maar dat vond ik niet erg. Waren ook al om 10.00 uur begonnen. Daarna lekker gedouched en op de bank gehangen. Net een wensballon opgelaten. Best apart omdat je echt vuur hebt en het is rijst papier. Je kan dan een wens opschrijven, jullie zullen wel kunnen raden wat we opgeschreven hebben. Mijn man was volgens mij een beetje emotioneel. Een leuke afsluiting van de dag. Dadelijk maar eens gaan eten.

Schoonzusje is nog niet bevallen dus ik wacht met spanning af. Ze had gisteren wel last van harde buiken, dit was na het douchen over. Verder nog geen aanwijzingen. Dus afwachten maar.

Morgen lekker relaxen denk ik. Beeb laat op tijd weten dat ik moet rusten, ligt nu ook weer heerlijk te spartelen. Vind het elke keer bijzonder als ik iets voel.

Gisteren niet meer wezen wandelen, was toch wel heel erg moe. Manlief was ook pas om 18.30 uur thuis, dus heerlijk op de bank gehangen en Ugly Betty gekeken. Altijd leuk.

@Janneke; dat eten klinkt toch weer heerlijk. Ga zelf ook maar eens wat in elkaar flansen van de week. Recepten genoeg. Fijn dat alles goed is met jullie uk. Wel schandalig dat ze je een uur laten wachten. Ze zouden toch moeten weten dat dit niet makkelijk is voor je. Soms zijn het een stelletje flappies. Vandaag een heerlijk dagje gehad zo te lezen. Wat het zonnetje toch niet allemaal doet. We hebben maandag over een week de 20wk echo. En we willen het geslacht niet weten. Gewoon een verrassingspakketjes dus. Ik heb het boek mam vertel eens ook kado gedaan. Ze zijn er nog niet aan begonnen denk ik. Toch nog maar eens vragen. Vind het wel leuk om te lezen wat ze te schrijven hebben.

@Marieke; sterkte met schoonvader. Zijn altijd de minder leuke dingen in het leven. Hopelijk komt hij er na een tijdje weer goed uit. Kan hij met zijn kleinkind knuffelen.

@Linda; we hebben een klein lijstje met baby namen. Het schiet nog niet zo op. Heb gisteren een namen boekje besteld, samen met een boekje voor mijn man (voor het a.s. vaderschap). Komt als het goed is dinsdag ofzo binnen. Ben benieuwd, dan kunnen we aan de slag met de lijstjes.

@Laura; vervelend zeg van het slijm. Zou wel helpen als je wist wat het was ja. Hopen dat het toch allemaal goed gaat. Ik kan er niet helemaal uit halen of je zelf denk dat je zwanger bent of niet. Roze slijm was eerder geen goed teken toch? Leuke schoenen zeg. Echt sjiek. Heb je een feestje?

@San; jij ook lekker van het zonnetje genoten. Ik heb er nog niet aan gedacht om zonnebrand creme op te smeren. Volgens mij gaat het allemaal wel goed. Hij jij dan al last van een vlekjes? Weet het niet meer.

@Yosha; flink last van de kwaaltjes lees. Ik heb ook last van hooikoorts en man ook. Gelukkig nog niet zo heel veel last van gehad. En toch veel in de tuin gezeten en gedaan. Hopelijk gaat 1 april echt niet door en kunnen jullie er een grapje van maken. STERKTE!!!

Ga zo lekker spaghetti eten, heeeeeeeeeerlijk. Jammie. Fijne avond nog allemaal en hopelijk is het morgen nog zo'n stralend weer.

Gr. Yvonne
(19wk en 4dg)

Terug
Bovenaan