We gaan ervoor, part IV

Hee meiden,

We hebben vandaag een heerlijke dag gehad, mijn man en ik.
Mijn zus wilde graag met Julia naar de speeltuin, wij zijn in die tijd de stad in gegaan, wat kleding van Julia geruild bij de H&M, daarna op een terras lekker geluncht. In het zonnetje.
Vervolgens zijn we na haar slaapje boodschappen wezen doen, op de fiets, oef, doen we maar niet meer.... Pannenkoeken gebakken, toen naar oma gegaan. Julia is daar nu slapen, oefenen.... Wij hebben een film gehuurd, Taken, heel erg spannend, mooi. Nu even met de laptop in bed alles bijlezen.... Morgenochtend samen uitslapen, kan me de laatste keer niet meer herinneren! Gek en leeg in huis....
Ben nog steeds erg verkouden, neus zit potdicht en ben maar aan de druppels met xylometazoline gegaan, werkt als een trein....

Laura, jij hebt dus wél een bikkel van een man in huis, een zeldzaamheid!!!! Ach, sneu voor jullie zeg....
En, hoe bevalt de auto?
Wat een toestand, dat temperaturen, zeg..... Blijft iedere keer weer zo spannend!
Komen er binnekort nog kijkers in jullie huis?

San, wat vliegt de tijd zeg, alweer bijna de 20 weken echo!!!!
En die jeuk, ik heb dat niet gehad, ja een paar dagen op mijn buik, verder niet. Nee, geen tips, lijkt me vreselijk!

Yvonne, fijn dat alles goed was bij de vk! Het is al wel minder spannend als je het kindje voelt, hè.

Janneke, stom dat ze je zo lang lieten wachten bij de gyn.... Ergernis nr 1 bij mij. Goed dat je er iets van hebt gezegd! Ik heb eens een lezing gehad van een pedagoog en die zei iets heel goeds: meestal ben je boos op jezelf als je iets níet durft te zeggen, doe je het wél, ben je je boosheid kwijt.... Heb ik veel van opgestoken!
Plan maar lekker zoveel mogelijk in, volgende week, wachten duurt zó lang....
Heb nog wel een lekkere eettip, om te maken en in de vriezer te doen: ipv beschuit met muisjes, kun je ook slagroomsoesjes kopen(bevroren laten) dan witte chocoalde smelten (au bain marie), dan soesje erin dopen en in muisjes dippen. Even laten staan (paar minuutjes) en dan in zakjes in de vriezer doen. Een heerlijk alternatief voor beschuit met muisjes! Wij hebben dit de vorige keer ook gedaan, lekker joh!
Het eten gisteravond viel me iets tegen, had gamba's, waren wat soppig.... Heb het gelukkig overleefd. Het is een lang verhaal om te vertellen waarom ik niet goed door de bocht kan met schoonvader. En ook zo stom, laten we maar zeggen dat ik nét iets minder koppig en iets meer intelligent ben dan hij.....

Marieke, nee hè, wat en nare boodschap van je schoonvader.... Kunnen jullie nu niet gebruiken.... Sterkte..... En dan nog die drukte met het huis.... Altijd veel werk. Heeft je man nog méér broers en zussen?
Het etentje viel mee en ook niet mee, zat op een strategische plek... De kinderen hebben genoten, er was een speelzaal bij. Julia heeft zich kostelijk vermaakt...
t Schijnt dat vrouwen nét in de periode vóór de bevalling minder vatbaar zijn voor infecties en virussen en zo, dus hopelijk werkt dit voor jou ook, kan je man je niet aansteken!

Linda, wat vond je van de tv kantine? Ik kon er niet langer dat 5 min naar kijken...
Ja ik heb ook rennies naast mijn bed liggen, is alleen zo slecht voor de tanden en heb geen zin om na inname wéér de tanden te poetsen.... Extra kussen helpen ook wel, klopt.
De hoes van het matras van de wieg is kapot, balen, er moet een nieuwe rits in.....Ken niemand die handig met de naaimachine is, behalve mijn schoonmoeder, maar die woont tegenwoordig in Ierland, ha, iets te ver. Een s zien hoe ik dat ga oplossen....
Mijn paard heeft weer nieuwe ijzers, met iets minder toeters en bellen eraan, eens uitproberen..... Vanavond vond ik zijn been iets dik, help.... Ze moeten maar weer even een stapje terug doen met rijden....
Jullie succes morgen met je paard. Heb je Anky nog zien rijden?

Yosha, jij maakt er een spannende boel van..... Nog een paar dagen wachten en dan testen hè

Oei, het is alweer bijna 23 uur, ga slapen, morgen een verjaardag en verder weinig op het programma... Lekker....
Ach ik mis mijn dochtertje wél hoor... Ik kan nu niet even bij haar kijken.....

gr Roos

Goedemorgen dames,

Ben ik ook weer eens even, heb al dagen alle tijd maar op één of andere manier weinig zin in alles. Dus ook weinig zin om te 'forummen'....ligt niet aan jullie hoor!

Het is hier vandaag weer heerlijk weer, zonnetje schijnt! Echt zoooo lekker. Gisteren was het best een spannende dag, ik was toen 6wk en 3dgn en de 1e mk is op die tijd begonnen. Gelukkig ben ik daar nu overheen, 6wk en 4dgn. Ik was wel aardig gerustgesteld na die echo maar nu begint het toch wel weer...vind het erg lang duren tot volgende week dinsdag. Maar goed, voel me nog misselijk en heb pijnlijke borsten en ik vind chocola en chips enorm vies ruiken (misschien raak ik nu eens van die verslaving af), moet gewoon erin vertrouwen dat het wel goed zit en komt...hoe lastig soms ook.

@Patricia: voor jou schiet je verlof ook al op zeg! En fijn dat je wat extra uurtjes kraamzorg kun krijgen.

@Yosha: jeetje wat spannend allemaal zeg! Ik hoop dat de week wat snel voorbij wil gaan...

@Janneke: Balen dat je zo lang moest wachten bij de gyn, goed van je dat je er wat van hebt gezegd! Een uur is ook wel heel erg extreem. Je vroeg wie het al wisten van mijn zwangerschap: mijn ouders, schoonouders, broertje en zusje en onze best vriend en zijn vriendin...eigenlijk diegenen die ook van onze mk af weten. Voor de rest wachten we nog wel even tot (proberen we) de 12 weken. Misschien vertel ik het alleen wel wat eerder op mijn werk zodat ik geen nachtdiensten meer hoef te draaien en zodat ze op de hoogte zijn van hoe en wat zodat er wat begrip is, ook wel fijn. Jij dus aan het bieden op Sex and the City dvd's, ik heb vorig jaar 18dvd's van SatC gekocht, erg leuk. Had de serie ook nog nooit gezien en moest toen de nachtdienst in dus dan had ik in ieder geval wat te bekijken. Vind het erg leuk.

@Laura: Mooie schoenen hoor! Is die drempelpijn alweer over?

@Yvonne: wat leuk zeg dat je zo'n wensballon   hebt opgelaten. Ik ken ze, heb er ook nog eentje liggen. Mooi gezicht hè hoe snel die tot een klien lichtpuntje veranderd. Vind het erg mooi! Heb ze een paar keer cadeau gegeven voor een geboorte en op een trouwerij. Weer eens wat anders en best orgineel!

Zal me even opfrissen, mijn paard buiten zetten en uitmesten en verder niks doen. Vanavond uiteten met een vriendin en haar vriend, wel gezellig. Ik denk alleen wel dat ik van te voren wat moet eten want heb om 17uur steeds al enorme trek en als ik dat negeer dan wordt ik er niet beter op...haha ook niet echt gezellig dus!

Fijne zondag allemaal!

Groetjes, Hiltje

Goedemorgen,

Yosha!!!! Ik hoop het zóóó voor jullie meid!!!!! Zou wel geweldig zijn als t nu raak is, maar aan de andere kant hoop ik dat als je ongesteld wordt, je niet al teveel opziet tegen 1 april. je krijgt er pilletjes voor en ze weten in het ziekenhuis hoe je er tegenop ziet. Daar zullen ze zeker rekening mee houden, èn ze willen jullie alleen maar helpen. Tis voor een goed doel, ook al is het onderzoek niet prettig. maar nogmaals: hopelijk zijn je symptonen van een zwangerschap!

Yvonne: ja die wensballonnen zijn leuk, hebben we in Thailand gedaan een keer en bij een bruiloft. Mooie dingen zijn  dat! Spaghetti, jammie! En in de tuin gewerkt, goed man! Ja je beeb laat wel weten als jij t rustig aan moet doen, luister er maar goed naar hoor!
Vind vooral in mn zwangerschap dat je lichaam zoooo alles zelf aangeeft, heel apart en bijzonder. Dus voor jullie een verrassing; vind ik altijd erg knap! Die 20-weken echo is spannend maar wel erg leuk, alles is nog goed in beeld te krijgen.

Roos: lekker even samen weg! En Taken, heb even op internet gekeken, klinkt erg spannend! "Butterfly on a wheel" al gezien? Aanradertje....
Is het logeren goed gegaan?
Klopt wat je zegt over die boosheid; dat is het probleem vaak ook. Ze begrepen me ook wel en 100 maal excuses, erg aardig maar zeg dan bij het inchecken dat er uitloop is, dan was ik nog even koffie gaan drinken ofzo. Moet zeggen dat ik meer voor mezelf op kom sinds ik zwanger ben; ik maak me minder druk om wat de buitenwereld denkt. Was wel hoog tijd hoor want was daar altijd teveel mee bezig.
Wist je dat je je ook vaak irriteert aan een eigenschap van bepaalde mensen, omdat je baalt dat je die eigenschap niet hebt? Vind ik een suuuperinteressante theorie...
Ohhhh lekkere tip van die soesjes!!!! Jammiedepammie, nu al zin in haha. Ga het meteen op boodschappenlijstje zetten, haha. Manlief zal wel weer denken: wat ga je nu weer maken? Haha!
Over dat matrasje: ik heb ons wiegmatrasje op maat laten maken bij Prenatal, erg goed gegaan en niet duur. Zij doen wellicht ook reparaties?

TV kantine: vond het leuk! Knap gedaan. Vond het begin wel minder leuk. Heb ook Budget TV gekeken (van de 3 Lama's) maar dat vond ik nogal tegenvallen.

Hiltje: ja dat is een spannende dag gister, kan ik me nog herinneren bij 8 w en 3 d. Je hebt t overleefd meid! En die kwaaltjes liegen er zeeeeker niet om, probeer daar maar moed uit te halen.

Laura: mooie schoenen! Erg leuk, zou ik ook wel kunnen kopen. En hoe gaat t met je temperatuur en je slijm? Dus toch misschien je ei een stuk eerder dan je denkt?
Hopelijk heb je er snel inzicht in!

Els: jaaa hoe gaat ie met je?

Morgen alweer 39 weken zwanger en dus over 8 dagen al uitgeteld; raar idee. Zwangerschap is vanaf de 14 weken erg snel gegaan, nu kruipen de dagen toch wel voorbij. Maar tis vooral dat je niet weet wanneer t gaat beginnen! Lijkt wel alsof we allebei (weer)  op onze vrijgezellendag zitten te 'wachten' maar dan nog 1000 keer zo erg. Ook hebben we niets meer gepland de komende weken, moeten we wel gaan doen denk ik. Gisteravond waren we allebei niet te genieten namelijk, was niet zo gezellig. Komt vast goed allemaal. Straks komt een vriendin lunchen en verder ga ik lekker hele dag bankhangen, misschien vanavond wel weer even uit eten of ergens kopje koffie doen, je mot wat! :-S

Het zonnetje komt hier weer door, lekker!

Groetjes Janneke

O ja we hebben gister trouwens tóch maar een zeiltje in bed gelegd! Aan mijn kant vooral.  Was de maandverbandjes beu, kreeg er uitslag van en had toch zoiets van: stel dat...

Marieke: jij had er toch een badlaken bovenop gelegd he? Heb ik nu ook gedaan maar even double check!

Greets Janneke

Hey ladies,

Gisteravond heerlijk uiteten geweest. Rond half 11 thuis en ben direct mijn bed in geschoven. Ik had 's middags niet geslapen omdat Niek niet kon/wilde slapen (buikpijn van ontlasting die al een paar dagen niet wilde komen). Ikke dus niet te genieten. Heb dat rust moment echt nodig. Vanmorgen om 6:45 de wekker.....brrrrrrrrrrrrrrrrr
Met mijn paard op tournee. Was geen groot succes.
Rond half 11 weer thuis. Manlief haalt zoonlief op dus nu rust in huis.
Ik wil eigenlijk even stofzuigen, maar doe het niet................ga lekker op bed liggen.
Vanmiddag nog ff bij vrienden langs en morgen weer naar de HA voor controle.
Er komt vanavond volgens mij een leuke film op TV met Linda de Mol. Liefde/drama.......................heerlijk relaxt.

@ Laura: mooie chique schoenen hoor!!!
@ Hiltje: op en top zwanger dus...........heerlijk. Het vertrouwen komt wel!!!!
@ Janneke: mmmmmmm het wachten duurt zo lang. NOg max 3 weken!! Maar elke dag is er nu 1 teveel. Begrijp je helemaal.!!!!! Fijne dag!

Fijne dag ladies!
Grtz Linda

hoi,
Marieke, ik heb gelukkig niet echt meer last van mijn darmen. Ontlasting heeft weer wat dagen stil gelegen en is nu weer aan het opstarten, al ben ik nog steeds geen regelmatige wc-ganger..
Balen van je schoonpa. Gelukkig maar dat hij nu in het ziekenhuis ligt, stel je voor dat hij later gegaan was...

Yoshua, meid wat een symptomen weer. En wil je ze nu erg graag voelen, omdat je de 1e niet naar die afspraak wil, of zijn het echte symptomen en zit er een frummeltje in je buik. Spannend, spannend! Het is jullie zo gegunt!!

Marijke, heerlijk een nieuwe badkamer. Wil je dat nog voor je bevalling laten doen, of erna?

Roos, haha die zwitsal geurbuiltjes heb ik ook. Mijn commode heeft 3 lades en in elke la ligt een zakje. In de hangkast heb ik 2 zakjes en de la eronder ook 1. Het hele huis ruikt nu al naar baby..
Ik denk trouwens wel dat mijn kraamperiode zwaar zal worden. Er zullen toch dubbele gevoelens opkomen. Grote blijdschap om dit kindje en verdriet omdat we dat niet mee mochten maken met Bas*. Maar ik laat het maar over me heen komen, kan me toch nergens op voorbereiden, misschien valt het mee. Kraamconsulente gaf wel aan dat ze dan banger zijn voor en postnatale depressie.. Met volledige dagen kraamhulp is er overdag altijd iemand in huis, zodat ik evt. bij kan slapen als ik dat wil. Schijnt een depressie tegen te gaan. Maar ik ga er niet vanuit dat ik die krijg, dus wie weet wordt ze gewoon een paar dagen lekker vroeg weggestuurd. We gaan het zien.
Maagzuur heb ik ook. Van de week aangegeven bij mijn gyn. Die gaf me een recept mee voor een drankje. Het heet: Antagel.
Het werkt super vind ik. De kwaal gaat niet weg, want het maagklepje blijft slecht functioneren, maar het zuur wordt geneutraliseerd, waardoor het niet meer zo irriteert, superspul.
Ik wilde nl niet zomaar wat nemen, maar rennie schijnt eigenlijk hetzelfde te zijn, zei hij wel...

Laura, ach meid wat een bikkel heb je in huis. Dagen met een gebroken kuitbeen rondlopen.. Nu gelukkig in het gips en goed in de gaten gehouden, dat zal veel pijn schelen!
Bijzonder dat je er nu achter komt dat je drempelpijn misschien helemaal niet je ei is.. Zou je dan altijd op de verkeerde tijd extra geklust hebben?? Mmm geeft weer nieuwe overdenkingen..

San, meid vervelend die jeuk. Ik zou het wel melden bij je vk, want veel jeuk kan een symptoom zijn van een verminderde werking van je lever. Dat kan maar ff gecheckt zijn! En anders smeren en talkpoeder inderdaad. Ik heb er ook een periode last van gehad, maar dat was alleen bij mijn borsten en rug. Toen ik ben gaan smeren was dit eigenlijk gelijk weg.

Yvonne, fijn dat je een goede echo had! Mijn vriendin heeft een zoontje Mats. Moest er ook erg aan wennen..
En ik zou uitkijken met je gezicht in de zon, voor je het weet heb je een zwangerschapsmasker en dat raak je als het tegenzit je hele leven niet meer kwijt...

Janneke dat wachten is inderdaad niet goed, gewoon lekker proberen om bezig te blijven, maar ja dat valt niet mee denk!
Enne nog iets lekkers voor de kraamvisite. Negerzoenen! Het topje even verwarmen boven bv het gasfornuis en dan door de muisjes... mmmmm.

LInda, Ik gebruik ook inlegkruisjes hoor voor de afscheiding. Had ergens gelezen dat het minder zou worden als je geen inlegkruisjes meer gebruikte. Nou dat heb ik wat weken geprobeerd, maar het werd niet minder. Dus gewoon weer aan de inlegkruisjes en ik heb er eigenlijk nooit last van, dus dat zal ook per persoon verschillend zijn..

Hiltje, meis spannend he die dagen dat je een mk gehad hebt. Ik had dat ook heel sterk! Gelukkig heb je er 1 achter de rug!

ik heb trouwens het schema vast even aangepast met een nieuw kopje: Geboren! Nu kunnen de kindjes dus echt gaan komen!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 31w6d

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura
10/6
19/2
1/3
10e
1
-
32
Z-H
1-9/3

Yf
23/7
17/2
3/3
7e
1
-
33
Gron
april

Els
11/4
?
?
10e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
12/3
26/3
9e
1
2/3 gyn
33
H'sum

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

20/3  gyn
11.20u
29
N-Br
Verlof!
13-20/6: Oostenrijk

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
23/3 17.50 vk
31
O.ijssel
Heb verlof!

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
23 mrt. 8.45u HA
30 mrt 9u VK Intake
31
Frl
Verlof!!!30/31/32 zomervak.

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
3/4 gyn
16/4 gyn
28/4 gyn

30
Z-H
7/4 start verlof

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

6/3 vk
33

N-Br

23/4 start verlof

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
6/4 gyn.

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
19/3 vk
25/03 20wk echo
28
N-Br
24-04 t/m 10-05
meivakantie

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
?
33
N-Br
1e wk mrt

JannekeChris
7/7
31/8/09
?
6e
2
?
29
Gld
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
31/3  gyn
25
Frl
-Geboren!!
Datum
Naam

Hallo!!!

Iedereen wel lekker genoten van het lekkere weer gister volgens mij!! t was ook super.
Ik had factor 50 op mn snoet gesmeerd maar s avonds was waren de vlekken in mn gezicht mooi toegenomen, balen, maar ja wel lekker genoten buiten!!
Linda al naar t weer bericht gekeken?? pff veel regen volgende week, jammer!!

Janneke papa en mama vertellen over jou ken ik niet, lijkt me leuk!!
Ga er eens even naar kijken....

Laura is ook wat nog niet kunnen genieten van je new car!!
gave schoenen!! Erg leuk!!
Dus je ei misschien op een ander moment dan je dacht?? bied weer perspectief, wij hebben t ook gehad... Ik had m later dan ik dacht......

Yosha, hmm blijft spannend bij jou!!
lekker he dan zo'n schoon bed, kan ik ook erg van genieten enb dan lekker onder de douche vandaan erin....
En beetje opgeschoten op de zolder??

Yvonne dus je tuin weer lekker op orde!! Heerlijk he en viooltjes lijkt de boel meteen weer zo andres van!!

Roos dus je etentje overleefd haha...
En leker dagje samen met manlief gehad!! Heerlijk!!!

Hiltje leuk weer van je te horen, klinkt erg zwanger!!
Ja kan soms lang duren he van echo naar echo, vond ik ook!!

Janneke, ja ondanks je plannen ed wacht je stiekum toch......
haha herhenbaar!!....
Ben ook erg benieuwd wanneer het gaat gebeuren en hoe enzo...
spannend!!!
Ik heb gister het bedzeil eronder gelegd en daaroverheen badlaken, wil toch mn matras graag heel houden.... Gleed aardig door mn bed als ik vannacht omdraaide moet ik zeggen!!
Hoe gaat slapen nu bij jou??

Linda lekker wezen eten dus leuk!!
Dus ging niet goed met paard?? Jammer...

Patricia goed he alvast een nieuwe kolom!!!
Dus je darmen gaan weer iets beter!! Fijn....

Wij hebben nog even van het weertje genoten, niet zo mooi en warm als gister maar even met de rolstoel door bosroijke straatjes gewandeld hier in de buurt, was wel heerlijk!! En een stevig windje, dus we konden goed uitwaaien!!
'Heerlijk even, nu lekker onderuit op de bank...
Ja we zijn wel blij dat schoonpapa in t ziekenhuis ligt want das de goeie plek nu voor hem, houden ze m goed in de gaten..., maar wel jammer dat ie daar voorlopig moet blijven!! Ik kan er nu niet heen, echt tever in de auto, en manlief dus snipverkouden die die kon ook niet gaan dit weekend, en met zijn werk lastig door de weeks, nou ja we zien wel... Maar bij de dag leven,....
Veel last van uk zn hoofdje wat lekker op mn schaambot ligt te drukken... ben benieuwd of ie nu helemaal is ingedaald...

Meiden fijne dag!!
Ik ga onderuit hangen en misschien even in nieuw boek beginnen of met manlief spelletje doen!!

Tot laters!!
Marieke

Eerst maar even schema aanpassen

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr