We gaan ervoor, part IV

Janneke: Jaah de verloflady's hebben alle tijd om te forummen.
Ik heb een vrij lichte huid, wordt nooit heeeeeeeeeel bruin, smeer eigenlijk altijd vooral op vakantie. Idd wel zo verstandig. Maar met deze temperaturen denk ik er niet echt aan.
Ik heb Niek overigens wel ingesmeerd (gezicht) de afgelopen dagen met het mooie weer............dat dan weer wel.
Mijn vader is gestorven aan huidkanker.................. elk vlekje heeft dus mijn aandacht.

Tja, meer last van stemmingswisselingen, hormonen die opspelen, labieler, emotioneler................het hoort er allemaal bij. En vooral omdat je zooooooooo graag je kindje wil vasthouden en je bent de dikke buik en de kwalen zo zat. Dat herken ik nog heel goed van mijn laatste 2-3 weken zwangerschap van Niek (totaal 42 weken!).

Beeb ligt idd dieper in het bekken, nog niet muurvast. Ze ligt met haar rug naar achteren iets naar rechts en kijkt dus naar voren. Op mijn rug liggen is helemaal niet lekker meer. Het liefst gewoon op mijn zij met een kussen tussen mijn benen.

Vanmiddag even op kraamvisite..................... er is vanacht een   een merrieveulen geboren bij onze beste vrienden. Ze is een Fries paard en heet Fardau.............. Mooie naam.
Krijgen we vast roze beschuit met muisjes....................hahahaha

Manlief en ik zijn vanochtend samen ff naar de huisarts geweest en hebben daarna een hele berg was opgevouwen en wat HH activiteiten gedaan. Hij haal Niek nu op van de peuterschool.

Wat een K*Tweer!!!!!
Straks lekker een tosti eten.......mjammie.

Yosha; hoe ist meid?????

Marieke: alles nog rustig??

Fijne dag ladies!
Grtz Linda

Hee meiden,

Janneke, voor jou écht de laatste loodjes.... Pffff, niet makkelijk hè....
Ik weet niet hoe het zit met die kwaaltjes die je nu weer erbij hebt gekregen. Ik kan me nog wel herinneren dat ik me juist beter voelde dan de weken/maanden ervóór. Kwam bij mij denk ik omdat ik toen écht niks meer moest van mezelf....
Bij mij begon de bevalling met 39 wkn en 4 dagen.
Weet je hoe de bevalling bij je moeder was? Ik hoor vaak dat die zo'n beetje hetzelfde verlopen...

Heb telefoon..... tot vanavond!!!

gr Roos

Goeiemorgen!!

San gefeliciteerd!! Stijn leuke naam, Stond eerst bij ons ongeveer op 1 samen met nog een naam die t nu is geworden... zus van mn schoonzus en kennisje van mij ( was vroeger mn vriendin) heeft een zoontje Stijn, dus voor ons viel het toen af.
En vond ze je pakket leuk??
Ik laat me ook niet helemaal gek maken hoor.... ik heb dat ook gelezen van je linkerzijn... nou als ik daarop ga liggen komt mn maag in opspraak de boel komt naar boven en ik lig alleen maar te boeren, dus das ook niets... dus ik lig meeste op rechts...
En net wat Janneke zegt die eetdingen die heel belangrijk zijn en verder beetje normaal...

Yosha meis wat heb ik met je te doen!!!!
Weet niet goied wat ik moet zeggen, je ziet er toch tegen op....
Maar idd ze doen niets wat je echt niet wilt en wie weet.... heb je lief iemand en valt het toch beetje mee, maar kan me voorstellen dat je nu denkt heus niet....
Ik denk aan je!!

Roos voel je je weer wat beter??? Tsja hormonen he, rare dingen!!

Marijke, leuk nog de badkamer klaar voordat de beeb komt!! (waarschijnlijk) Leuk!!
En leuk gehad met je logees??

Linda fijn dat alles weer goed was bij de HA!!
Altijd lekker!!
En ook Linda de Mol gekeken??
Wij ook, vond m leuk eerst dacht ik nou... maar leuke fil, gewoon lekkere feel good movie...
Lang geleden dat ik een film heb gezien zeg!!

Janneke, Ja ik heb ook de matrasbeschermer eronder gedaan, wel beetje glad moet er misschien ook een handoek onder leggen.....
En ietsje warmer maar niet te gek...
Nee voor mij goed dat dez on weg is, maar ik heb er altijd wel iets last van ook als ik niet zwnager ben, dus ben benieuwd hoeveel er straks van wegtrekt....
Smeer me altijd de hele zomer in met zo'n pigmentcreme factor 50+
Maar dan nog voorkom je het niet....
Maar de laatste weken gaat het harder, dus Janneke jouw vraag lijkt erop dat je meer last krijgt van hormomen, heb ook al bij verschillende boeken zitten brullen, en mn borsten zijn ook stuk pijnlijker de laatste 2 weken.....
Wat zeggen de ervaren ervan???

Nou wat een ander weer, regen, en regen hier en manlief heeft zaterdag net alle ramen gewassen, boven en beneden....
Helaas!!
Hij is niet meer naar zn pa geweest, te verkouden voor en we moeten hem nu niet verkouden hebben....Wel jammer...
Ik ga zo even wat klusjes afronden, even de fotocamera leegmaken en weer opladen dat de batterij vol is, wel zo handig nu...had naamstickers besteld om in mn boeken te plakken want leen nog wel eens wat uit dus dat even afmaken en even mn 9mnd dagboek bijwerken...
Vanmiddag lekker in bed en dan komt collega/vriendin ff theetje drinken.
Eind van de middag naar de vk, nou dan is de dag zo weer voorbij....Ben benieuwd of uk helemaal is ingedaald...
Manlief hoefde pas om 10.30 weg vanmorgen naar zn werk, dus lekker samen lekker ontbeten beetje uitgebreid enzo jaja op maandagmorgen maar was erg gezellig!!

Nou weer heel verhaal geworden!!
Fijne dag en tot laters!!

Hallooooooo,

Zo dacht even bij te lezen maar dat ging het niet worden. Heel veel geschreven weer.
Was benieuwd hoe het met iedereen ging.
Wilde vorige week donderdag op het forum en toen deed internet het niet..... grrrrr zo een hekel aan als blijkt dat dat het niet doet. Toen wilde ik het vrijdag doen en ook toen deed internet het weer niet..... toen helemaal grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Gelukkig nu weer bereik.

winkelen vorige week is prima gelukt. Leuke nieuwe kleren gekocht.
Voorjaarsschoonmaak ook prima gelukt. Hmm alleen vraag me nu bijna een week later af of ik vorige week echt wel zo een grote schoonmaak heb gehouden.....

Verder komt 2 april steeds dichterbij. Vind het eigenlik wel heel snel gaan met de tijd.
Ben zo benieuwd wat de internist gaat doen en allemaal gaat zeggen.

Hiltje, geniet maar lekker hoor van het zwanger zijn. Mooi dat je meedoet met MvM.
Wil het ook graag gaan doen als ik weer zwanger ben, en als alles goed blijft gaan.

Janneke en Marieke, spannend spannend zeg.
Marieke jij weet nog niet wat het gaat worden toch? Heb je wel een vermoeden, of totaal niet?
Oweja janneke ik was vorige week in de supermarkt en dacht nu ga ik die fajitas kopen, maar kon het nergens vinden. het was toch  een gerecht van knorr wereldgerechten, of toch niet?
Heb nu maar een doos burrito,s een doos lasagna en een doos kip tandorri meegenomen. Was in de aanbieding als je 3 dozen nam vandaar. Andere keer dan toch nog maar een keer opzoek naar die fajitas want die lijkt me ook erg lekker.
Kaasfondue ben ik niet zo van. Heb het 1 keer gedaan en liep er niet warm van. Chocolade fondue vind ik wel weer heeeeeeeel lekker ;-))))
Maar meiden heel veel suc6 met de laatste loodjes he en zet hm op mocht de bevalling beginnen!!

Laura, mooooooooie schoenen zeg. Zullen vast heel chique staan.
En winkelen op drukke dagen is ook niet echt mijn ding hoor. Als ik even kan ga ik ook lekker doordeweeks winkelen want dan is het vaak toch rustiger. En ik heb ook vaak dat als ik een winkel inloop dat ik dan maar 1 blik nodig heb om te beslissen of ik verder loop of niet. Soms zie je gelijk al dat het niks voor je is.
Inmiddels wel al een rondje gereden in je nieuwe auto?
En een echte bikkel hoor die man van jou. Hoe gaat het nu met hem?

Linda, jij ook lekker aan het genieten van je verlof.
jammer van het weer he. Is de lente begonnen lijkt het in ene weer herfst.
Hopelijk veranderd het snel weer.
Fijn joh dat alles vanmorgen weer goed was bij de ha. Mag ik trouwens vragen waarom jij bij de huisarts onder controle bent? Meestal ben je toch bij de verloskundige of bij de gyn onder controle?
Aaaa en op kraambezoek bij een merrieveulen. Vast heel schattig om te zien.

Oweja dames mag ik vragen waarom een kraampakket van de zorgverzekering niet zo leuk is?
Haha ik las zelfs ergens dat het gelijk is weggezet dus er zal niet echt veel soeps inzitten denk ik dan?
Niet zo als de pakketten van kruidvat, prenatal en felicitas????

Yosha, balen balen en nogeens balen zeg.
Bleg kan me voorstellen dat je verdrietig bent.
iedere maand maar weer die grote hoop dat je zwanger bent en dan weer die stomme telleurstelling.
Sterkte!!!!!!

Ik ga weer even stoppen met typen.
Hoop dat internet het gewoon blijft doen nu zodat ik kan lezen en reageren.

Groetjes en ondanks het herfstweer, toch allemaal een fijne dag gewenst.

Nathalie

Lijstje ook maar ff aangepast.

@Janneke; mijn schoonzusje kan ook elk moment bevallen. Ze doet 's nachts de anita om, zodat ze wel makkelijk kan omdraaien. Overdag doet ze hem af, want ze zit toch heel veel. Misschien iets voor jou?

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura
10/6
19/2
1/3
10e
1
-
32
Z-H
1-9/3

Yf
23/7
17/2
3/3
7e
1
-
33
Gron
april

Els
11/4
?
?
10e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
12/3
26/3
9e
1
2/3 gyn
33
H'sum

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

20/3  gyn
11.20u
29
N-Br
Verlof!
13-20/6: Oostenrijk

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
23/3 17.50 vk
31
O.ijssel
Heb verlof!

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
6 april  8.45u HA
30 mrt 9u VK Intake
31
Frl
Verlof!!!30/31/32 zomervak.

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
3/4 gyn
16/4 gyn
28/4 gyn

30
Z-H
7/4 start verlof

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

6/3 vk
33

N-Br

23/4 start verlof

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
6/4 gyn.

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
30/03 20wk echo
16/04 vk
28
N-Br
24-04 t/m 10-05
meivakantie

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
24/3 vk
31/3 20 wk echo
33
N-Br

JannekeChris
7/7
31/8/09
?
6e
2
?
29
Gld
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
31/3  gyn
25
Frl
-

Geboren!!

Datum

Naam

Hey Nathalie,

Wat zijn we verwend aan het internet he............ikke ook hoor.
Fijn dat je lekker geshopt hebt.

Ik ben bij de huisarts onder controle omdat wij geen VK praktijk hebben hier in de buurt. Het is dus hier nog gebruikelijk om onder controle te staan van de HA tijdens je zwangerschap. De echo's vinden plaats in het z'huis.
De thuisbevalling doet de HA ook.
Ik kom va vlg week ook bij de VK onder controle omdat ik poliklinisch in het z'huis ga bevallen. Een HA mag geen bevalling begeleiden in het z'huis. Wat een gedoe he. Vlg week ma dus intake bij de VK.

Tijd gaat nu snel he, ook voor jou komt 2 april steeds dichterbij.
Je hebt dan een afspraak bij de internist toch??

Ik ga nu ff lianguit liggen.
Grtz Linda

Hoi!!
Nog even gluren hier!!
haha Idd Linda wij hebben dar tijd zat voor met het verlof en een dikke buik in de weg waardoor je toch steeds minder kan...
Veel plezier vanmiddag bij het merrieveulen!! Vast heel schattig!!!

Nathalie, spannend algauw 2 april ben ook benieuwd wat er dan uit komt...
Ik hoop dat ze je kunnen helpen...
Balen he als internet het niet doet, weet je weer hoe afhankelijk je daarvan bent...
Ik net zo, alleen het forum al haha...

Ik ga even broodje eten en heb t idee dat mn buik op springen staat!! Voelt dan keihard! Voelt niet lekker, dus ga ook plat helpt vaak toch het beste.....

tot snel!!
marieke

Hoi dames,

Ik had vanmorgen de telefonische intake van de kraamzorg. Duurde maarliefst 17 minuten.. Er waren dan ook niet veel bijzonderheden om door te nemen. Ons bed kan blijkbaar wel op klossen want daar bestaan nu klossen voor! Dus die maar een keertje halen en rond de bevaldatum eronder zetten. Ze zei dat ik tussen 45 en 49 uur recht heb op hulp (ligt eraan of ik geheel flesvoeding geef of ook hulp nodig heb met borstvoeding), maar zoveel zal het wel niet worden denk ik. Ook had ze nog de aam nodig van de VK die de nazorg gaat doen, dat moet ik dus nog gaan navragen.

@Janneke: die symptomen herken ik niet, ik voelde me aan het eind gewoon heel groot maar verder voelde ik me niet anders. Je bent echt aan de bevalling toe he, wat frustrerend dat wachten! Je had me nog gevraagd over de ruggeprik. Ik voelde bij het persen niets, maar ik geloof dat het wel de bedoeling is dat de ruggeprik verlaagd word bij het persen, dan gaat het beter als je er wat bij voelt.

Ik moet gaan, sorry!
Marijke

Terug
Bovenaan