We gaan ervoor, part V

Goedemorgen meiden,

Hoe gaat het met jullie?
Allemaal lekker geslapen?

K wilde alweer druk bezig gaan met vanalles en nog wat en dacht, eerst hier nog ff een berichtje achter laten.
Het gaat weer wel met me hoor.
Het feit dat ik niet zwanger was vind ik geeneens zo erg. Het was pas weer ronde 1 dus de moed zit er wat dat betrefd echt nog wel in.
Wat ik wel heel erg vond en wat me ook ontzettend boos heeft gemaakt is dat me lichaam en ik   mezelf zo voor de gek heb gehouden. Bleg zeg. Nu ik het weer typ, baal ik er weer van. Stop nu om het erover te hebben.
Op naar me volgende ei ronde. Net als jou Yosha ;-))
Spannend meis. Als ik je stukje zo lees begrijp ik wel dat je menstruatie na een maand pil slikken toch wat is veranderd ( ten goede ) ?
Hoop het zo voor jullie dat het snel raak mag zijn.

Ik reageer ff uit me hoofd dus neem me niet kwalijk als ik iets of iemand vergeet.

Janneke, meid wat klink jij weer heerlijk opgewekt zeg. Helemaal leuk hoe het nu zo gaat he ;-)) Lekker van genieten hoor want dat heb je verdiend.

Linda, hoe gaat het vandaag? Heeft Ayla lekker geslapen in haar wiegje?
En het afbouwen van de borstvoeding? Gaat alles daar goed mee?
En je man die weg wil en wil gaan feesten na de wedstrijd........
Ik begrijp je hoor dat je dat niet zo leuk vind. Je schuift het op je hormonen maar hebben die daar echt iets mee te maken? Jij wil je mannetje gewoon lekker bij je hebben om samen voor jullie kids te zorgen en dat lijkt me normaal hoor.
Je zegd toch niet dat hij niet naar die wedstrijd toe mag? Alleen daarna nog de hele nacht feesten vind je niks en dat snap ik. Hopelijk je man ook!!

Marieke, leuke doopfoto,s van Jurre.
Het gaat steeds beter he? Ook lekker genieten hoor.
Wanneer moet jij eigenlijk weer gaan werken?
Geen leuke vraag natuurlijk want daar wil je vast nog niet aan denken maar het schiet allemaal zo op met die tijd.

Yvonne, en zijn de meubeltjes er ondertussen?
Zag op jou hyves ook weer een nieuwe buikfoto van 26 weken. Mooi hoor. Ziet er heel goed uit ;-))

Miep, hoe ist? Zit de kleine nog?
Spannend he. Suc6 hoor, mocht de bevalling beginnen. Je kan het!!!!!

Roos, heb je lekker geslapen?
O joh je klinkt zo moe in je berichtjes. Hoe hou je het vol?
En ook nogeens misselijk en overgeven.
Sterkte met de laatste loodjes hoor want die zijn voor jou echt zwaar.

Marijke, jij gaat volgens mij gewoon lekker door tot aan de bevalling he.
Bij jou duurd het ook allemaal niet lang meer.
OOO meiden wie weet bevallen 2 van de 3 dames wel op dezelfde dag. Zou gaaf zijn.

Laura, jij bent dit weekend alleen toch?
Je had volgens mij wel allemaal leuke dingen gepland.
Is jou menstruatie al goed doorgezet nu? Van de week vloeide je toch alweer?
Benieuwd wat er bij jou uit de onderzoeken gaat komen. Hoop dat het snel 18 juni is voor je.

Meiden, ik ga me ff klaarmaken en dan gaan we naar de ikea om leuke dingetjes en spulletjes te kopen voor op zolder. De bovenverdieping is eindelijk klaar ;-)) Het is zoooo mooi geworden. We maken van de zolder een tweede woonkamer waar we lekker kunnen gaan relaxen. Heerlijk.
Nou voor iedereen een heel goed weekend. Met misschien nog een nieuw beebje erbij ;-))))????

Liefs, Nathalie

Hoi hoi,

@Linda; overgang naar FV loopt dus goed bij jou. Zal wel een hele opluchting zijn. Had je nog met manlief over zondag gesproken. Is ook wel lang hoor, je kan toch wel alle hulp gebruiken denk ik. En dat is heel normaal hoor. Jullie hebben met z'n 2e kinderen toch? Ben benieuwd hoe de behandeling van Ayla aanslaat. Hoop dat ze snel de spanning kwijt is.

@Miep; zwanger zijn vind ik zelf ook fijn. Wij willen nog meer kinderen. Hebben jullie al definitief besloten dat het bij 1 blijft? Hoe was het bij de vk? Wel apart dat je nichtje zo reageert. Wat zijn kinderen toch heerlijk eerlijk he.

@Janneke; lekker wezen shoppen? En hoe gaat het met de voedingen van Jip. Werkt het om de hoeveelheid terug te schroeven. Jullie hebben een gulzig mannetje en wil gewoon groeien.

@Marijke; een paar weken zonder badkamer lijkt mij idd nu niet handig. Later aan beginnen is toch niet erg. Je kan nog vooruit. En dadelijk kan je genieten van jullie spruit. Dan denk je niet eens aan de badkamer.

@Roos; spannend zeg dat jullie de naam weten. Ben heel erg benieuwd. Misselijk zijn is idd niks. Hopelijk heb je vannacht beter geslapen.

@Yosha; ben benieuwd of de dadels helpen. Bij mij werkt dat als een tierelier. Lijkt mij lastig ja die zwangere buiken. Gelukkig heb je steun van manlief. Je ongi lijkt dus 'normaal' te verlopen. Hopelijk is dit een goed teken voor de volgende ronde.

@Nathalie; je ziet het weer positief in lees ik. Had van de vk ook wel vernomen dat een lichaam voor een zwangerschap en ongi dezelfde tekenen kan vertonen. Je kan er dan niet van op aan wat het is. Hoop dat je snel een positieve test in handen hebt.

Weer lekker weekend he he. Gisteren hadden we een etentje met mijn ouders en familie. Mijn ouders waren woensdag 32 jaar getrouwd, een hele tijd moet ik toegeven. Was wel heel erg gezellig. Wilde op een gegeven moment wel naar huis, dan kan ik lekker in bed liggen. Op een stoel zit je op een gegeven moment niet lekker meer, druk zo allemaal. Vanmorgen natuurlijk weer uitgeslapen en heb de was al opgevouwen enzo. Zo dadelijk maar eens aankleden. Ben zo lui. En dan nog wat strijken. Vanmiddag op verjaardag bij schoonmoeder. Morgen gelukkig niks, ff relaxen.

Woensdag  worden de meubeltjes gebracht!!! Jippie. Gaan ze donderdag in elkaar zetten. Ben zo benieuwd en heb zo'n zin om in te richten. Kan ik ook nog meer dingetjes gaan kopen. Heerlijk. Nog 2 maanden werken en dan verlof. Het gaat nu echt hard.

Ben ook hele erg benieuwd wie nu als eerste bevalt. Spannend hoor.

Heel fijn weekend allemaal.

Gr. Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl

Hey meiden!!!!

We hebben een zware dag gehad gisteren. Ayla heeft heel veel gehuild/gekrijsd en amper geslapen tot ong 22u toen bij johan op z'n arm in slaap gevallen. vanacht wel een goede nacht (1u voeding en toen pas om 5.30 u weer en om 8.30u wakker. In de pacco in haar kinderwagen. Johan heeft haar in bad gedaan, om 9u de fles en daarna was het weer huilen/poepen/beetje spuugen/niet kunnen slapen etc. tot 12u, weer fles en nu slaapt ze.
We hebben hier na de bahendeling dus nog geen grote wonderen gezien................
Ik heb gisteravond een uitje gehad (wekelijkse boodschappen en geen gehuil). Toen ik terugkwam was manlief een beetje radeloos met Ayla. Hij na1,5 uur al zei, laat staan jij na zo'n dag!!!
Manlief gaat  morgen wel naar de wedstrijd, maar komt daarna thuis:) Hij snapt nu ook wel (na gisteren!!!!) dat er nix aan is zo met Ayla................

We blijven moed houden hoor, het is alleen zooo moeilijk haar zo te zien huilen en je weet dat ze last heeft. Huilbaby's bestaan niet, baby's die zoveel huilen (dus niet communicatief)  hebben ergens last van.

@ laura: wat leuk zeg dat je vader naar China gaat!!! Een rondreis??? En zonder je moeder: knap en moedig. Voor je het weet kan het niet meer................................
Ben je alleen thuis dit weekend??? Allemaal leuke dingen gepland of nix.........Al lijk je mij daar geen type voor;-)

@ Nathalie: fijn dat jij je ook weer wat beter voelt en je ei.................is onderweg!!! Wow leuk hoor shoppen voor je heus.je vindt vast wat leuks bij de Ikea. Zit er 1 vlakbij jullie???

@ Janneke: jij bent lekker aan het flutteren zeg! Mmmmmmmmmm. heb je ook verdiend hoor! leuke kleren gekocht zag ik! Vandaag naar Atwerpen........is dat lang rijden bij jullie vandaan?? In the new car! Blitse wagen hoor.
Je schreef dat er mgl nog een restje placenta in je baarmoeder zit???? Jeetje, en wie weet nog een curettage?? Heb je ook buikpijn???
Ik vloei nauwelijks nog (krap 3 weken na bevalling). Ik kan het met een inlegkruisje wel doen! Gelukkig maar.
Lukt het om Jip minder voeding te geven??? Gulzig manneke hoor.............wil zoooooo graag groter groeien;-) Blijf nog m,aar ff klein Jip!
Ayla krijgt nog ong 7 a 8 voedingen p/dag. Ze kan nu al iets meer per keer op. Tussen de 80 - 110 cc p/keer. Gek he 's nachts meer dan overdag................... Ook wij gebruiken Nutrilon hypoallergeen. Welke flesjes heb jij??

@ Marieke: leuke doopfoto's hoor!!! Fijn dat jullie zo'n mooi ritme goevonden hebben en dat de behandelingen helpen. Wanneer mijn baas maandag nks voor haar kan doen ga ik naar een osteopaat (behandelen ook het bindweefsel en de bewegening van de organen). De manueeltherapeut vooral het bewegingsapparaat.

@ Yvonne: wat leuk zeg je meubels woensdag in huis..............volgend weekend inrichten dus!!!! Heb je ook al kleertjes, beddengoed etc???
Nog 8 weekjes werken, aftellen dus!

@ patricia: hoe ist meis???? Gaat het oed met Daan???

@ Roos: ben je al bij de HA geweest ivm je slaapproblemen?? Je klinkt zoooooooo moe!

Ik hoef volgens mij niet meer af te kolven. ijn borsten voelen licht vol en gezwollen, maar niet pijnlijk of gloeiend. Wanneer ik dan dus kolf stimuleer ik ook weer. Dus eigenlijk in 2 dagen afgebouwd! Ongelooflijk. Eergistermiddag voor het laast BV gegeven realiseer ik mij nu. Ik moet bekennen dat het ook superhandig is dat Johan nu ook gewoon kan voeden.....................mmmmmmmm

Ik ga zo ff een boodschap doen! Even eruit.
Fijne dag!
Grtz Linda

Hi ladies,

Vandaag is Jip 6 weken oud dus dat betekent: IN BAD! Ga zo even onder de zonnenbank en dan lekker badderen. Althans als Jip lekker blijft slapen... ;-)
Antwerpen was heerlijk, lekker gewinkeld (Jip zn 1e spijkerbroek gekocht en schoenen voor manlief) en we hebben - heel decadent - ergens lekker wijntjes op en... sushi en sashimi! Zoooo gemist! Jip daar flesje gegeven, ging supergoed allemaal.

heb nieuwe foto's van ip op mn Hyves, die met die badjas vind ik echt te leuk!

Jip vindt het prima dat hij minder voeding krijgt, das mooi.

Gister Jip niet wakker gemaakt voor zijn fles van 23.30uur. Laatste fles was 19.30uur. Guess what.... Hij werd om 5uur wakker!!!! Geweldig! Daarna weer tot 9uur geslapen en nu ligt ie weer in bed.

Linda: oh wat vervelend met Ayla allemaal. Jullie moeten je draai allemaal nog vinden, komt vast goed. Fijn  dat Johan lekker naar huis komt, hij snapt het nu dus wel.
Antwerpen is 45 minuutjes rijden, ideaal en voelt alsof je echt weg weg bent.
Ik heb de flesjes (startersset) van Avent, zijn prima.
Jep, mss dan curettage.... Baal wel hoor. heb soms wel buikpijn maar ja kan vanalles zijn! Gebruik al heel lang inlegkruisjes en heb nu t idee dat bloedverlies bijna weg is, maar goed over 4 weken echo. Hoop dat ik dan ongesteld ben geweest in de tussentijd.

Hoest met de hoogzwangere dames?
Voor degenen die me gaan smsen als ze bevallen zijn, mail me anders even jullie nummer (of stuur me een smsje) dan kan ik je nummer alvast opslaan. ;-)

Ladies fijne zondag. Balen van het weer, we gaan niks doen maar wil even rust voor Jip. Lekker dagje thuis.

Greetsss

Goedemorgen allemaal!

Manlief is met de meiden naar het zwembad dus ik heb even tijd voor mezelf, heerlijk want dat gebeurt haast nooit behalve dan s avonds als ze slapen.
Gisteravond kwam de klusser weer langs om de badkamer te bespreken. Hij kon maandag al beginnen en dan in 2 weken (dan zou ik 41 weken zwanger zijn) klaar zijn ermee maar we vonden het toch een te groot risico dus de andere optie was 15 juni beginnen (ook te vroeg en misschien krijgen we logees) of anders wordt het september. Dan zal het wel september worden. Ik ben in ieder geval blij dat het een keer gaat gebeuren want onze badkamer valt echt uit elkaar (jaren 70!!).

Janneke: ik wist niet eens dat je tot 6 weken na de geboorte niet in bad mocht, ik dacht alleen die eerste week ofzo zolang je lochia vloeit ivm infectie? Nu je stopt met BV zal je wel snel ongesteld worden en hopelijk komt dat laatste stukje placenta dan mee. Heb jij trouwens nadat Jip geboren was een injectie gekregen om de placenta snel geboren te laten worden? Dat doen ze in mijn ziekenhuis standaard. Met mijn eerste twee bevallingen kreeg ik dat ook. Wat goed dat Jip pas om 5 uur wakker werd zeg, je hebt echt geluk als je een kindje hebt dat al zo vroeg zo lang doorslaapt. En heerlijk dat je nu lekker op stap kan met Jip. Wanneer is je verlof afgelopen? Leuke fotos trouwens uit Antwerpen, welk winkelcentrum was dat? En die badjas, wat leuk! Kraamcadeautje of zelf gekocht?

Linda: wat naar dat Ayla pijn lijkt te hebben. Misschien krampjes of reflux? Mijn meiden heb ik in het eerste halfjaar een paar maanden Omneo flesvoeding gegeven, dat maakt Nutrilon ook en hielp echt goed. Dat is wat dikkere melk, ik geloof dat Jurre dat ook krijgt, toch Marieke? Krijgt hij dat nog steeds en helpt het bij hem? Je hebt er dan wel een iets snellere speen voor nodig omdat het zo dik is. Of misschien moet Ayla gewoon nog even wennen aan 100% flesvoeding. Heb je ook al een fopspeen aangeboden?

Miep: we hebben sinds eergister geen berichtje van je gezien? Druk bezig met bevallen?? Go for it!!

Mijn angst voor de bevalling is alweer wat afgenomen. Ik verheug me er nu meer op het kindje te ontmoeten. Ik ben ook zooo benieuwd hoe ze eruit ziet en of ze op de andere twee meisjes lijkt. Een paar straten verderop is ook net een meisje geboren, ik zag de slingers voor het raam en was best jaloers, ik wil de bevalling ook achter de rug hebben!

Ik ga nog even van de rust genieten..
liefs
marijke
39w

Hey!

@ Marijke: wat fijn dat je angst is afgenomen! Op een gegeven moment wil je gewoon bevallen omdat dat je je kindje wilt ntmoeten. Dat had ik ook.
Ayla was gisteravond en tot 3u vanacht erg onrustig.uiteindelijk bij mij in bed in slaap gevallen. Ze wil heel graag mijn geur/warmte ruiken/voelen. Nu mijn slaapshirt om haar matras gedaan.
Ik denk ook dat de overgang van BV naar FV niet echt lekker op haar darmen werkt. Ik za morgen de wijkverpl. bellen en idd mss maar overstappen naar Nutrilon Omneo. Verder vinden we haar wel iets rustiger. Morgenmiddag weer naar de MT. ben benieuwd.
Heerlijk zeg dat je een  nieuwe badkamer in het vooruitzicht hebt!!! Ik zou het ook in sept doen en niet het risico van binnen nu en 2 weken bevallen nemen.........................

@ janneke: heb je een hyves berichtje gestuurd. Nogmaals prachtige foto's van Jip en Jip en z'n ouders!!! Prachtig winkelcentrum trouwens. Ik ben 1 keer in Antwerpe geweest. Dat winkelcentrum kan ik me niet herinneren.

@ Miep: heej,benje mssn stiekem aan het bevallen;-).....Idd al ff nix gelezen van je;-)
Jaja, je wordt in de gaten gehouden:)

Nou manlief is vertrokken naar de kuip en Ayla slaapt goed..........:-D Niek ligt ook net op bed. Dus rust.
Vanmiddag moet ik eigenlijk naar een verjaardagsfeestje van een dochter van vrienden. Het is vlakbij. Niek wordt na z'n slaap opgehaald. Heeft hij lekker een leuke speelmiddag daar. Ik wacht nog ff af hoe het met Ayla gaat. kan altijd ff een uurtje heengaan.
Hopelijk zet deze Rust/Slaap trend zich voort.

Ook ik zet zo ff nieuwe foto's van mijn beauty's op mijn hyves............
Doei!
Grtz Linda

Hey!
O Linda, was het daarom zo druk bij Heerenveen! Ben er een uurtje geleden langs gereden, en allemaal auto's daar!
Ben dus weer thuis, was bij mijn moeder geweest. Erg gezellig! Gister lekker gewinkeld (niet eens wat gekocht haha, en lekker op terrasje gezeten).
Manlief verwacht ik binnen 2 uurtjes weer thuis gelukkig. Heeft straks gebeld dat hij onderweg was.
Ik ben nog niet ongi geworden maar alweer bruinverlies en ook af en toe bloed dus de komende week staat het me  weer te wachten hoor! Zat net al te kijken of ik niet via het internet een pil kan bestellen, want ik ben er gewoon zat van en moet nog een cyclus voordat ik bij de gyn terecht kan. Maar goed, dat kost handenvol geld omdat ze er ook een doktersconsult voor berekenen en voor verzendkosten durven ze ook wel wat (veel)  te berekenen. Ik kwam net op totaal  46 euro terwijl de pil op zich voor 3 maanden 10,95 kost. Belachelijk!! Kan ik beter naar de huisarts gaan voor een recept! Maar goed, daar had ik nu net geen zin in!
Nou ik ga even rommelen en de was doen enzo!
Fijne middag nog meiden en zal snel proberen weer wat meer te reageren!
Groetjes Laura

Hellooooo!

Miep: ja je bent al tijdje weg... aan t bevallen? Hoop t voor je...

Marijke: goed dat je angst weg is, en nu dus nieuwsgierig. Spannend.... Ik mocht idd 6 weken niet in bad aangezien alles n open wond is na de bevalling. Ik wist dat ook niet, baalde er even van maar goed, heb net lekker gebadderd!
Slim om de verbouwing even uit te stellen, kans altijd groot dat eea uitloopt en als je iets nodig hebt is het wel je badkamer. En bouwvakkers ben je dan liever kwijt dan rijk. Ach als ie er al vanaf de 70-er jaren in zit, kan t nog wel paar maandjes wachten, toch? ;-)
Dat winkelcentrum is nieuw, is heeeeel mooi van binnen. Alsof je in New York zit, zo voelt t.

Roos: hoe gaat ie met je?

Badjasje was een kraamcadeau. We hebben heel pakket gekregen; badjasje, spuugdoekjes, knuffelhaas, slabbetje, handdoek, kistje. Heel gaaf allemaal, helemaal omdat ze de letters van het geboortekaartje hebben gebruikt. Is allemaal besteld bij

www.janneman.nl

Ik heb volgens mij geen injectie gekregen voor de placenta. Mn gyn vond dat niet nodig, ze heeft me geholpen en toen floep, was ie er. Heb wel besloten dat als ik een curettage krijg, ik wil dat zij m zelf uit zal voeren...

Ik ga even foto's bestellen!
Lfs Janneke

Terug
Bovenaan