We gaan ervoor, part V

Hoi, Even heel kort, ik krijg zo bezoek. Ik dacht ik zal even laten weten dat ons mannetje er nog niet is. Mijn vader had het dus mis....
Gisterenavond vanaf 11 uur heb ik wel last gehad van krampen enzo in mijn buik (en hard wordende buiken). Om de 3 a 5 minuten bleef het komen. Manlief heeft er slecht van geslapen, heeft de hele nacht over bevallingen gedroomd. Ik heb nog lang wakker gelegen, omdat het voldoende pijn deed om er niet van in slaap te kunnen vallen. Na zo'n 3 uur is het kennelijk minder geworden, want ik ben uiteindelijk in slaap gevallen en vanmorgen weer met een dikke buik wakker geworden. Loos alarm dus. We wachten af.

Miep
39w1d

Haha Janneke, ruikt de poep nu echt naar poep, haha, moest er wel om lachen!!
Wat super dat je moeder Jip een middag heeft meegenomen. Was je vast aan toe na alle ellende! En dan nu de roze wolk......

Miep nog geen beeb dus! Was ook wel al te toevallig geweest dat je vader helemaal gelijk had gekregen!

Marieke, jij lekker in het ritme met Jurre lees ik. Fijn! Ga zo even de doopfoto's bekijken, ben benieuwd!

Nog 1 dagje en dan weekend. Manlief is vanaf vrijdagavond tot zondagmiddag weg met zijn voetbalteam. Ik ga zaterdagmiddag naar mijn moeder en ga zondagochtend weer naar huis. Mijn moeder is alleen thuis. Mijn vader is vanmiddag vertrokken naar China. Wilde hij al zo lang ik hem ken ongeveer, maar mijn moeder niet, die durft niet in het vliegtuig en ze is het liefst thuis haha. Hij wilde niet alleen en een paar maanden geleden was er opeens een vriend die wel mee wilde. Zo gezegd zo gedaan. Ben zo blij dat hij dit nu doet!
Zo nog even bellen om succes te wensen, hij is nu op Schiphol, hihi!

Vanavond bij een vriendin eten, gezellig!
Op het werk nog steeds druk maar begin het steeds leuker te vinden. Mensen begeleiden en coachen en de boel coördineren ligt me wel!

Fijne avond!
Groetjes Laura

Hoi hoi,

Vandaag naar vk geweest. Alles goed. Uk groeit gestaagd en lag vandaag met hoofdje omhoog en billetjes in bekken. Heb nu hoofdpijn. Op het werk is het veel te benauwd. Ben in een andere ruimte gaan zitten. Dat werkt wel. Gisteren zat ik bij de administratie. Was heel fijn, maar was vandaag alles bezet. Ga zo maar ff bank hangen want heb vanavond nog een vergadering.

Fijne avond allemaal.

Groetjes, Yvonne

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yf
23/7
1/4
14/4
8e
1
-
32
ZH
4-11 april

Els
11/4
?
?
10e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
8/4
22/4
11e
1
26/5
33
H'sum
-

Laura
10/6
12/4
22/4
12e
1

33
Gron
-

Nathalie
12/9 en10/1
24/4
10/5
1e
1

29
NH

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

?

33

N-Br

23/4 start verlof

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
?

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
4-6 vk

28
N-Br
21 + 22-5 hemelvaart
1-6 pinksteren

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
13/5 vk
33
N-Br
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
23/4 echo
25
Frl
6-13/6 naar Engeland

Geboren!!

Datum

Naam

Gewicht
Lengte

Kindje nr

BV/FV

Marieke
25-3
Jurre
3880
55
1
FV

Janneke    
5-4
Jip
4040

1
FV

Linda
27-4
Ayla
3980
55
2
FV

Patricia
5-5
Daan

2

meiden,

Linda, groot gelijk, je gezin moet niet lijden onder het feit dat je zo graag je baby borstvoeding wil geven, maar het lijkt me wel weer een lastige beslissing hoor...
Maar wat een opluchting ook nu.... Kost veel minder tijd om te voeden, heb je ook weer tijd voor Niek, fijn....

Yosha, wat klink je een stuk beter, vrolijk en opgelucht.... Je hebt er weer zin in.... Hoop dat je stemming nu zo blijft....
Ben je geslaagd met shoppen?

Miep, ben je het ook zat? En die dikke voeten, vervelend ja, heb ik ook last van, schoenen knellen ontzettend...
Maar je hebt dus al krampen gehad..... Maar loos alarm, balen, ik ken dat niet van de eerste bevalling, had geen enkele kramp vantevoren....
Maar er is dus wel iets gaande in de buik..... SPANNEND!

Janneke, jee, nu al evt over op vier flessen.... Wij moesten toen noodgedwongen heel lang 7 voedingen geven, omdat ze steeds zo weinig sliep tussendoor.... Slaapt Jip dan ook lang tussen de voedingen? Er is zo'n rekensommetje om te bepalen hoeveel voedingen een kindje mag hebben, maar weet die niet meer, stom... Maar als het op het pak staat, zal het toch wel mogen? Je kunt natuurlijk ook de wijkverpleegkundige bellen, zijn ze voor.... In ieder geval mogen ze niet meer dan 1 liter per dag voeding hebben.... Ik voegde toen johannesbroodpitmeel toe, werd de melk dikker van, bleef ze iets langer verzadigd...
Ik bakerde julia nooit in, maar stopte wél de armen onder de deken, mét twee boeken aan iedere kant, om de armen vast te 'klemmen' onder het laken... Tip?

Marieke, fijn, dat het zo goed gaat, nu, je hebt de moeiljkste periode wel gehad hoor.... Je leert hem natuurlijk ook steeds beter kennen....
Leuke doopfoto's hoor.... Hij wordt groot!

San ,fijn, weer een goede controle, altijd weer een geruststelling....
Leuk dat je nog een extra echo krijgt voor de zekerheid!

Laura, tja, alleen thuis zitten in het weekend is ook niet zo leuk, dus jij gaat gezellig naar je moeder... Ook leuk voor haar....

Yvonne, ook fijn dat het bij de vk goed was.... Ja balen, ik heb nu ook veel frisse lucht nodig... Ligt wel aan het zwanger zijn....

Ik ben vandaag alleen, heb lekker lang in bed gelegen vanmiddag... Maar ben nog moe moe moe... En heb echt last van nesteldrang.... Allerlei dingetjes gedaan...(slaapkamer opgeruimd, ramen gelapt, klossen gehaald, óók een ondersteek, Janneke;-), had je die nog gebruikt?).
Vandaag 37 weken.... Maar denk nog niet dat de baby zich snel gaat aandienen, heb geen enkele aanwijzing ervoor...
Mijn moeder voelt zich na de behandeling in de pijnkliniek slecht.... Ik eet altijd bij haar op donderdag, dus nu niet... Heb maar een kant en klare maaltijd gehaald...
Gisteravond hebben we de tuin tiptop gemaakt, allerlei nieuwe planten erin, echt mooi...
Vanavond de laatste les yoga, ik heb vorige week heel goed geslapen erna, dus hoop toch zoooo dat het vannacht ook weer zo zal zijn....
Morgen is mijn man vrij, lekker!!!
 Tot morgen!

Gr Roos

Hoi allemaal,

Ik kom ook nog snel even langs. Ik was druk met de meiden want manlief moest naar Londen en was 2 nachten weg. Nu is hij weer terug, gelukkig heeft hij de bevalling niet gemist. Ik voel me er nu wel echt klaar voor, echt alles is geregeld. We zijn het zelfs eens over de namen! En mijn moeder heeft aangeboden voor de meiden te zorgen als de bevalling begint, ook midden in de nacht. Dus we zijn er klaar voor!

Miep, spannend zeg afgelopen nacht! Misschien wel een voorteken dat het nu echt niet lang meer gaat duren! Denk je nog aan een thuisbevalling? Woon je ver van het ziekenhuis?

Roos: jij lijkt er ook helemaal klaar voor te zijn! Die ondersteek heb ik niet gehaald, ze boden het wel aan maar toen ik zei dat ik in het ziekenhuis ga bevallen zeiden ze dat het niet nodig was. De klossen staan ook nog in een hoek, maar ik heb ze in huis...

Janneke: 4 flessen per dag vind ik wel erg weinig voor zo'n jonkie hoor, dan bedoel je dus bijvoorbeeld om 7, 11, 15 en 19u? En dan pas weer de volgende ochtend een fles? Mijn meiden kregen nog lang een 'dream feed' voordat ik ging slapen, zo rond 22-23u. Dan haalde ik ze slapende uit hun ledikantje en dan dronken ze het zeg maar half slapend en sliepen ze daarna gelijk verder. Maar dan werden ze vaak nog wel een keer in de nacht wakker voor nog een fles, tot ongeveer 4 maanden. Hoeveel drinkt Jip nu per voeding? Ik zag op het Nutrilon pak dat ze met 6 kilo 200ml per fles mogen maar dat lijkt me wel veel voor een kindje van 6 weken.

Marieke: ontzettend leuke fotos van Jurre heb je op Hyves gezet zeg, wat een schatje. Fijn dat het nu zo goed gaat met jullie. Geniet ervan want met een tweede heb je die luxe niet meer dat je al je aandacht op een kindje kan vestigen. Ik heb enorm genoten van die eerste 22 maanden van Yasmin (tot Maysa kwam).

Ik ga snel The Apprentice kijken op de BBC, altijd weer leuk! Sorry als ik niet op iedereen heb gereageerd!
liefs
Marijke
38w4d

Hi meiden,

Marijke: Jip krijgt nu 5 voedingen van 200 ml totaal, net als op het pak staat. Die fles gaat heeeelemaal leeg! Hij woog een week geleden 5850 dus denk dat ie 6+ is al. Ga denk ik even het 0900 nummer bellen van de thuiszorg (Marieke: is toch alleen voor de regio begreep ik) en het vragen, dan weet ik het zeker. Jip heeft om 19.30uur al voeding nummer 5 gehad. Ga vandaag proberen om voor 0.00uur een voeding te geven en wie weet slaapt ie dan door tot een uur of 6...
Fijn dat je er helemaal klaar voor bent joh! Hoe horen we of je bent bevallen? Ga je een van ons smsen of berichtje hier plaatsen?

Roos: in zn wiegje ligt ie dus helemaal strak,  in bedje ligt ie normaal. Boeken is idd een idee maar liefste heb ik dat ie ook gewoon slaapt. Tis absoluut geen slechte slaper hoor, tis soms alleen zo onhandig voor hemzelf... ;-)
O ja ondersteek, die heb ik niet eens in huis gehaald toen. Weet nu wel wat t is!

Marieke: mooie foto's!

Miep: spannend joh, wie wee maar die voortekenen kunnen wel even duren. Hoop het zo voor je!!!

Laura: leuk voor je vader! Hoe lang blijft ie weg? Bevalt je autootje trouwens goed? Fijn dat je baan steeds beter bevalt...

Yvonne: fijn dat alles goed was bij de vk!

Ladies weten jullie wat ik NU ga doen? Onder de zonnenbank! Hele tijd geleden, heerlijk... Nard is trainen dus hopelijk slaapt Jippie lekker door...

Lfs Janneke

Hey   ladies,

Zit nu te kolfen. FF de druk van mijn borsten, wil geen borstontsteking. Wel last van stuwing.............. Ayla heeft vandaag om 6u en om 12u BV gehad. Verder de fles. Ik heb vandaag 3x de druk eraf gekolfd................ Ik merk wel dat ik steeds minder kolf.
Vanacht heeft Ayla ingebakerd in haar kinderwagen geslapen, bij ons op de kamer. We hebben dus voor het eerst in 2,5 week een nacht met z'n 2en in bed gelegen.
Het ging eerst overdag wel goed met slapen, maar vanaf 15u na de voeding wil het niet met inslapen, huilen, doorslapen, erg licht slapen etc,......
Morgenochtend heb ik een afspraak bij mijn baas/manueeltherapeut. Hij zal haar nakijken en evt behandelen.
Ik ben benieuwd...............
Met Niek gaat het super!

@ Marijken/Miep en Roos: jullie zijn er helemaal klaar voor begrijp ik.......logisch!!!!
Ik ben heel benieuwd (net als jullie natuurlijk;-)) hoe het jullie zal vergaan...........

Marijke: ook ik heb geen ondersteek gehad en wel mijn bed op hoogte vanaf de dag van de bevalling.   Onze kraamhulp vond het niet nodig, dus de klossen waren ook snel weer onder mijn bed vandaan. Ik vond het nl. helemaal nix zo'n hoogte na de bevalling. Moest er zo vaak in/uit ivm met voeden etc. Dat konden mijn buikspieren en bekkenbodem nog helemaal niet aan.
Fijn dat je man weer thuis is. Hebben jullie al een offerte getekend ivm de badkamer??? Gaat allemaal niet meer lukken voor de bevalling helaas.........
Hoe is het afgelopen met de logeerpartij???

Roos:   moe.moe....moe. Entoch nog heel actief las ik!!!! Poewee............ Alles spik en span voor de beeb. Ik had ook alles op orde. IN huis nog steeds hoor, was manden ook, strijkgoed ook, maar de tuin.......... aiaiaiaiaiai........onkruid!! Ayla moet eerst maar beter in haar vel zitten en rust en regelmaat hebben dan kan ik weleens ff de tuin weer in.

Miep: het rommelt dus wel bij jou..............mssn ben je nu wel aan het bevallen;-)
Vermaak je je nog een beetje. je wist laatst nix meer te doen.............

Laura: gelukkig gaat het beter op je werk........... en heb je geen last meer van die zeurpiet. Wanneer ga je dat weekend weg wat je op je verjaardag hebt gekregen??
Tis rustig op de huizenmarkt he..............wel balen. Gelukkig hebben jullie nog ff.

Yvonne: gelukkig meid dat je controle goed was!! Zijn je meubels er al????

Nathalie: hoe ist met je????? Heb je veel last???

Janneke: het klinkt heerlijk relaxt bij jou meis!! Fijn na al die ellende.
Wat betreft de voedingen............jeetje naar 4 voedingen??
Niek was ook een grote sterke boy (nog) en hij sliep na 6 weken door op nutrilon hypoallergeen. Dus toen 5 voedingen. Daarna tot ong 5 maanden om 23u de laatste voeding (5e voeding). Daarna dus pas 4 voedingen (bijv. 7u / 11u / 15u/ 19u .
Ayla mag volgens het pak nu 120cc + 4 scheppen. Ze kan echter maar 80-100 cc op! Dat betekend dat ze nog zo'n 8 voedingen per dag nodig heeft. Dus elke 3 uur! Zodra haar maagje wat gewend is, zal ze meer drinken en zal de tijd tussen de voedingen ook langer worden.
Ik deed bij Niek ook wel in de 1e en laatste voeding nutrix door de fles. Dit maakt de voeding zwaarder. Ook heb ik nutrilon forte wel gebruikt toen ik op een gegeven moment de indruk kreeg dat hij meer wilde dan mocht. Het klopt dat babay's niet meer dan 1 liter per dag mogen drinken omdat de nieren dat niet kunnen verwerken.

Manlief heeft kaarten voor de bekerfinale voetbal Heerenveen-Twente a.s. zondag. Is ie de hele middag/avond weg. Wil hij de hele nacht ook nog feesten in Heerenveen...........bah! Zie ik niet zitten. Sta ik er lekker alleen voor. Of is dat egoistisch van mij?????
Ach zullen de hormonen wel zijn, maar ik denk dan snap je dat nu zelf niet?? Ik zou zoiets niet eens willen!

Ik ga nog ff rustig zitten. Zijn lange dagen zo: start om 6 uur.............. Gelukkig heb ik vanmiddag 1,5 uur op de bank kunnen liggen.

Grtz Linda

@ Laura: Goed zeg, dat je vader lekker naar China gaat. Ik geef 'm groot gelijk.
En fijn om te lezen dat het op het werk nu lekker begint te lopen. Dat blijft toch altijd afwachten, he?

@ Yvonne: Fijn dat alles goed was met de beeb. Het begint bij jou stiekem ook op te schieten, he? Het laatste trimester is begonnen.
Balen dat het op het werk zo benauwd is. Daar krijg je inderdaad wel hoofdpijn van. Gelukkig kun je wel ergens anders gaan zitten.

@ Roos: Ik ben het inderdaad ook zat. En tegelijkertijd ook nog helemaal niet. Het kan natuurlijk zijn dat we er straks helemaal anders over denken, maar zoals het er nu uit ziet, is de kans erg groot dat we het bij één kindje laten. Dat wil dan zeggen dat dit de laatste dagen zijn dat ik ooit zwanger ben. En ik vind het toch ook nog wel steeds echt enorm bijzonder. Dat getrappel in mijn buik en lekker met z'n tweetjes. Beetje dubbel gevoel dus. Maar inderdaad, die dikke voeten en nauwelijks kunnen bewegen, geen energie hebben en ga zo maar door..... Ja, dat ben ik wel zat.
Jij hebt dus al last van nesteldrang, lees ik. Ik ken dat helemaal niet. Ik zorg nu wel dat hier alles aan kant is, maar da's voornamelijk tegen de verveling en omdat ik wil voorkomen dat manlief na een lange dag werken 's avonds thuis ook nog aan de slag moet, terwijl ik er tijd genoeg voor heb.
En oh, 37 weken ook alweer. Toch fijn als je die grens gepasseerd bent. Vond ik tenminste wel. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt.

@ Marijke: He bah, je man dus twee nachten weggeweest naar Londen. Dat zou ik nu echt niet meer willen. Ik moet er niet aan denken dat mijn man er niet is als ik ga bevallen. Maar gelukkig is het bij jullie allemaal goed gelopen. En wat lees ik nu, de namen uitgezocht? Is vast een teken dat jullie beeb nu snel komt. Moet natuurlijk ook wel, want de datum begint te naderen.
Voor wat betreft waar ik wil bevallen, dat heb ik even uit mijn hoofd gezet. Dat zie ik dan wel als het zover is. We wonen niet ver van het ziekenhuis vandaan. Zonder de stoplichten zou je er waarschijnlijk in 5 minuten kunnen zijn. Valt wel mee dus. Ik kijk wel wat we doen als het moment daar is.

@ Janneke: Nog druk op zoek naar het juiste voedingsschema dus. Dat zal denk ik nog wel een hele tijd zo blijven. En Jip groeit ook zo hard. Leuk hoor. Wat ook fijn is, is dat je de laatste dagen erg relaxt klinkt in je berichtjes. Zo te horen heb jij je draai weer een heel eind gevonden. Echt super.

@ Linda: Het lijkt er dus op dat de hoeveelheid melk die je af moet kolven al wat af begint te nemen. Da's wel prettig, hopelijk ben je er snel vanaf. Ben benieuwd wat je baas te zeggen heeft over Ayla. Het zou natuurlijk het fijnste zijn als hij iets heel simpels vindt en Ayla na één behandeling haar rust vindt en voortaan lekker kan slapen. Ik hoop het voor je.
En ik vermaak me nog wel hoor. Vreemd genoeg verveel ik me alleen ooit 's avonds als manlief thuis is. Na een hele dag werken, wil hij natuurlijk graag even op de bank niets doen. Dan ga ik er meestal bij zitten, maar dan slaat de verveling ooit toe. Overdag gaat het prima. Als ik me op het einde van de dag bedenk wat ik allemaal heb gedaan die dag, dan is dat meestal maar heel weinig. Alleen doe ik nu gewoon errug lang over heel weinig doen, dus de dagen vliegen voorbij. Daarbij heb ik één vriendin die deeltijd werkt en twee vriendinnen die nu ook zwangerschapsverlof hebben en die dus overdag ook tijd zat hebben voor een bakje thee of zo. Erg gezellig.

Voor vandaag staat er weer een bezoek aan de vk op het programma. Wie weet, misschien wel de laatste keer..... Ik ga voor de vk eerst één van die zwangere vriendinnen van me ophalen. Stomtoevallig heeft zij meteen na mij een afspraak bij de vk. Kunnen we dus mooi samen gaan. Kwam ook nog goed uit, want zij heeft vandaag geen auto ter beschikking.
Vannacht is trouwens alles rustig geweest in mijn buik. Sterker nog, ik heb de hele nacht maar één keer mijn voedingskussen naar mijn andere kant hoeven te werken, wat betekent dat ik erg goed geslapen heb.
Gisteren nog mijn nichtje van 6 gerustgesteld. Even moeten verzekeren dat ze straks als ons mannetje is geboren nog even speciaal voor ons is als nu. Ze vroeg of ze voortaan op de zolder moet slapen als ze bij ons komt logeren, omdat ze voorheen altijd op de kamer sliep die nu voor de baby is. En of het heel koud is op zolder. Arm kind, was helemaal bang dat we haar ergens in een hoek weg zouden stoppen. Heb haar duidelijk gemaakt dat als de baby goed slaapt ze gewoon bij hem op kamer kan en als dat niet zo is, dat we dan een logeerbed voor haar bij ons op de kamer zetten. Dat ik echt niet van plan ben om het allerliefste nichtje van de wereld ergens op een zolder weg te stoppen. En dat ik superduperveel van haar houd. Toen was het weer goed en wilde ze wel gaan slapen. Haha, wij hebben geen jaloers broertje of zusje waar we rekening mee moeten houden, maar wel een nichtje dat op z'n minst toch wel een beetje onzeker is over de nieuwe situatie. Tegelijkertijd is ze ook wel heel benieuwd naar de nieuwe baby. Ben benieuwd hoe ze straks reageert als ons mannetje er is.

Zo, nu even wat te drinken pakken en achterover hangen, zodat ik over een uurtje klaar ben voor het volgende bezoek aan de vk. Ik heb het maar druk.....

Miep
39w2d

Terug
Bovenaan