We gaan ervoor, part V

Hoi hoi,

Jeetje wat weer veel geschreven. Zal mijn best doen om op alles te reageren.

@Yosha; lekker hoor pannekoeken, kan ik ook echt van genieten. Manlief niet zo. Lijkt mij zeer moeilijk als je geconfronteerd wordt met een klein ukje. Is toch ook jullie droom/wens.

@Patricia; wat mooi zeg dat Daan zo goed eet en slaapt. Altijd een fijn gevoel. Ik heb geen mail gezien met jullie kaartje (ook 2de niet). Ben wel benieuwd.

@Roos; vervelend zeg als je niet kan slapen. Dan kan je ook niet goed vooruit en is alles vaak te veel. Hopelijk is Julia een schatje deze dagen. Dat jullie uk maar snel mag komen. Gelukkig mag je een slaappil hebben, ff helemaal rust hoop ik voor je.

@Miep; ben je strategisch van de aardbodem verdwenen of van jullie klein geluk aan het genieten. We zijn benieuwd. VANDAAG DE UITGEREKENDE DATUM!!!

@Janneke; lekker hoor sporten. Ben zelf nu niet zo actief alleen fietsen en wandelen. Maar verlang ook weer naar lekker te kunnen steppen. Heerlijk zo'n gevoel. Ben benieuwd hoe de kraamborrel gaat. Wij gaan die waarschijnlijk ook 1 geven. Moet er ook niet aan denken om zoveel kraambezoek te krijgen.

@Linda; de behandelingen slaan dus aan voor Ayla, wat fijn zeg. Krijg ze in ieder geval genoeg slaap (en jij ook).

@Yf; VAN HARTE GEFELICITEERD met de echo. Wat een opluchting zal dat zijn voor jullie. Ik heb mij vrij snel geinformeerd over kraamzorg. Moet je voor 12 weken wel aanvragen bij ons. Vooral nu met de vakantiedrukte. Zal jij niet zoveel last van hebben, denk ik. Wordt het een kerstkindje???? Goed van je dat je met je baas gaat praten. Goed voor jezelf zorgen, hoor.

@Laura; shit dat de ongi is doorgezet, je had het al een beetje verwacht. Op naar juni en dan hopelijk wat antwoorden.

@Marieke; nog een beetje aan het kijken wat het ritme van Jurre is. Och ja, hij is nog klein. Lekker nog een tijdje verlof lees ik. Heerlijk. En lekker bijgekletst op je werk. Lijkt mij ook wel raar als je er 6 maanden niet geweest bent.

@Nathalie; kan mij helemaal voorstellen dat je geen zin heb in te klussen. Vooral het wachten is een slopend. Vooral genieten van elkaar vond ik zelf toen belangrijk. Dat in ieder geval niet vergeten.

Vandaag zijn de meubeltjes voor het kamertje geleverd. Staan al boven en wil dadelijk al kijken wat we in elkaar kunnen zetten. Dan kan ik komende weken denken aan de verdere inrichting. Vind het wel fijn dat alles zo op tijd komt. Nu kan ik nog goed vooruit en dan moet je niet vanalles nog regelen op het laatste moment. Kan ik niet goed tegen. Kaartje hebben we ook uitgezocht en een proefdruk al gezien. Is zo leuk!!! Ook gisteren het kraampakket van de verzekering gekregen. Een enorme doos maar er zit niet zo gek veel in. Wel een knuffel en een boekje, heel grappig. Deze week weer druk aan het werk geweest. Morgen en vrijdag ben ik vrij. Heerlijk. Morgen naar schoonzus toe en vrijdag een gezichtsbehandeling en naar de magnetiseuze. Dus lekker een dagje ontspannen. Van het weekend een BBQ met de broers van manlief en mijn nichtje. Dus de dagen zijn zo voorbij.
Gisteren weer lekker naar de yoga geweest, ben wel stijf geworden in 2 weken. Maar dat komt wel weer goed. Verlof op werk doorgeven aan mijn adjunct-directrice. Dus dat ook afgekaart. Zo schiet het toch wel op. Maandjes zijn zo voorbij.

Ga zo maar even een soepje eten, moet straks mijn paspoort nog ophalen bij de gemeente.

Fijne avond allemaal.

Gr. Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

Hey Yvonne: Ben niet strategisch verdwenen hoor. Ik schrijf sowieso niet elke dag, maar heb gisteren nog even iets (heel kort) van me laten horen, hoor. Nee, nog niet aan het bevallen. Vandaag inderdaad de uitgetelde datum. Als ie vandaag nog wil komen, moet ie nou toch wel echt heel erg op gaan schieten. Haha, nee, dat zal het wel niet meer worden. Geen idee wanneer dan wel.

Vanmorgen op kraamvisite geweest bij die vriendin van mij. Ze moet nog tot zaterdag in het ziekenhuis blijven. Na 15 uur weeën (waarvan de eerste zeven uur heel makkelijk waren en de laatste acht uur heel zwaar) moest haar kindje uiteindelijk toch met een keizersnee gehaald worden. Poeh. 15 uur voor nop gewerkt dus eigenlijk. Maar goed, haar zoontje (Pim) is geboren en hij doet het goed. Leuk mannetje om te zien ook. Heel veel donkere haartjes die lekker krullen. Toch vreemd om zo'n babytje te zien. Dat zoiets in je buik past, is zo vreemd. Nog vreemder vind ik het om te bedenken dat er in mijn buik ook zo eentje zit. Blijf het heel onwerkelijk vinden.

@ Janneke: Het klinkt alsof je volop aan het genieten bent. Echt super. Fijn sporten en leuke dingen doen en thuis een heerlijk mannetje die het zo goed doet. Na de opstartmoeilijkheden hebben jullie dat ook wel dubbel en dwars verdiend, hoor.

@ Linda: Oah, zware nacht dus gehad met Ayla. Wat zielig, he? Voor jullie allemaal. Hopelijk was het eenmalig.

@ Yosha: Geen idee wat dat is met die borsten. Zouden inderdaad hormonen kunnen zijn. Als het aanhoudt, zou ik toch even met de gyn contact opnemen. Tot dusverre hebben jullie toch een heel goed contact, geloof ik, of niet? Gewoon even navragen.

@ Roos en Marijke: Hoe is het bij jullie meiden? Is het nog een beetje vol te houden?

Vanmiddag is trouwens een vriendin van de zwangerschapsgym op bezoek geweest. Zij is overmorgen uitgeteld. Terwijl ze bij mij was, werd ze gebeld door haar schoonmoeder. Ze had al verteld dat schoonmoeder echt elke dag belt om te vragen of er al iets op gang aan het komen is. Ik zou dat echt niet accepteren, maar goed. Ze vindt het ook heel vervelend, maar hoopt maar dat ze snel bevalt en ze daar vanaf is. Weet je waar schoonmoeder nu precies voor belde? Ze wilde onder de douche en neemt de laatste tijd dat altijd de telefoon mee naar boven, voor het geval dat haar schoondochter of haar zoon belt om te melden dat de bevalling op gang aan het komen is. Ze vond het alleen heel vervelend als er dan andere mensen bellen en ze daar dan voor onder de douche uit moet komen. Dus nu belt ze maar voordat ze gaat douchen om te vragen of nog alles rustig is, zodat zij op haar gemak kan douchen. Ik dacht dat ik van de bank afviel. Haha. Je zou zo'n schoonmoeder hebben. Echt ongelofelijk.

Ik ga nog even puzzelen en dan op tijd naar bed. Vandaag geen middagdutje gehad en dat merk ik.

Miep
40w

Goeienavond!

Pfff lange dag gehad. Vanmorgen rond 630 vertrokken naar werk in Assen, vanmiddag om 1430 afspraak in Emmen en om 1730 in Stadskanaal en ben nu net weer thuis. Heb dus een flink rondje gehad.....

Hihi Yosha, wat grappig dat je hier in de buurt was. Als ik nou thuis was geweest had je bakkie kunnen halen!
Ik denk niet dat je langs ons huis bent gereden, Delfzijl ligt aan de oostkant van de stad en UMCG in het centrum. Of jullie moeten een flink rondje om de stad heen hebben gereden, dan kan het. Vanaf de ringweg west kan je ons huis wel zien liggen.
Weet je nog langs welke wijken je bent gereden? Zijn jullie vanaf de A28 bij het Julianaplein (als je Groningen nadert vanaf Assen is dat het grote kruispunt met stoplichten) gelijk rechtsaf gegaan of linksaf en vervolgens naar beneden bij het gebouw van de Gasunie?? Bij dat laatste zijn jullie idd langs ons huis gekomen, maar naar Delfzijl is dat niet logisch dus ik denk het niet!

Janneke, dus leuke avond gehad bij Theo Maassen!! Nee Thomas zat niet bij ons in de zaal, maar hij heeft ons hetzelfde verhaal verteld! En van die foto ook die genomen werd. Ergens halverwege ging er bij ons een telefoon af en toen is hij dus letterlijk gestopt met de show en heeft ie gedreigd te stoppen. Gebeurde dat bij jullie ook??
En ja, de baby die als sterrenkijker lag, ook verteld! Haha, zou het soms dezelfde show zijn geweest ;-))))

Morgenochtend vertrekken we naar Brielle, een lekker weekendje weg. Dus als ik zaterdagavond terug kom snel kijken of er alweer een beeb bij is ;-)))
Dus weer een paar dagen radiostilte vanuit Grunn.....

Vandaag beoordelingsgesprek gehad op mijn werk. Supergoede beoordeling gekregen. Als ik de zo doorga krijg ik waarschijnlijk eind van het jaar een extraatje....
Altijd leuk om te horen!

Miep!! Wat een verhaal over die schoonmoeder zeg. Zou ook helemaal gek worden!! Maar goed, ik zou dan toch zeggen dat ik er niet van gediend ben....of....manlief zou dat mogen vertellen.....of ik zou de telefoon niet opnemen hahaha!!
Nou nog max 2 weken voor jou!! Hoop dat het snel zover is!

Roos al een slaappil gehad??

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ik ga nu echt mijn bedje opzoeken, ben erg moe!

Tot gauw en fijne dagen allemaal!!
Greetzzzzz Laura

Meiden,

Mijn man wilde natuurlijk wel de slaappil ophalen, geen probleem. Hij was gewoon niet bereikbaar.... Daar houden hoogzwangeren volgens mij allemaal niet zo van....

Nou, heb niet gisternacht maar vannacht de slaappil genomen. Ik heb er een paar uur op kunnen slapen, op zolder, met oordoppen in!!! Ik voel me nu wat duffig, maar wel iets beter in mijn hoofd. Vandaag probeer ik het rustig aan te doen. De avond ervoor heb ik enorm ruzie gemaakt met mijn man over het feit dat hij dus niet bereikbaar was, en vooral om zijn reactie erop. Als hij nu gewoon sorry had gezegd, was het goed geweest, maar hij vond dat hij niks fout had gedaan.... Grrr... Julia was ook niet lekker in orde, moest steeds overgeven door het hoesten, dus ik heb de pil toen maar niet ingenomen. Gister halve dag in bed gelegen, was echt op... Gistermiddag ben ik met mijn zus en Julia naar de speeltuin gegaan. Ik kon lekker zitten en mijn zus speelde met haar.
Mijn man heeft het uiteindleijk wel begrepen en zijn excuses aangeboden, hij zou meer rekening met me houden.... Nou, klaar denk je dan..... Wat doet die 's avonds??? Een vriend kwam bij ons een biertje drinken, ik vroeg mijn man niet teveel te drinken, zodat hij wél met me halsoverkop naar het ziekenhuis zou kúnnen rijden als dit nodig mocht zijn.... Hij reageerde erg stoer, lacherig....(in het bijzijn van een vriend moet je natuurlijk stoer zijn...)  Ik pissig natuurlijk en zei dat ik ook heel veel moest laten en heb moeten laten de afgelopen periode. Maar hij zei dus, dat hij deze avond toch in overleg met mij had afgesproken..!!?? Jaaaaahhh, toen ben ik maar naar boven gegaan.... Mannen......

Yvonne, leuk, de meubels! Zijn ze mooi?

Miep, vandaag dus dé dag..... Jee, da's best balen....
Ha, nee ik heb gelukkig niet zo'n schoonmoeder, die woont in het buitenland, mijn moeder belt wél elke dag, die zie ik ook bijna elke dag, ze neemt geregeld Julia een uurtje mee... Ze verzint wel vaak een smoesje om te bellen.... Maar van haar kan ik het wel hebben...

Laura, hoopdat je een leuk weekend hebt! IN ieder geval wordt het mooi weer!

Linda, nee wat naar, zielig voor Ayla, én jullie ook, slaapgebrek is vreselijk!   Ik heb geen tip, die je nog niet hebt gehad.... Hoop dat jullie er snel vanaf zijn...Misschien andere voeding?

Janneke, je hebt een aardig ritme te pakken, lekker, voel je ook, nu je gestopt bent met bv, dat je meer energie krijgt? Lijkt me heerlijk... En Jip was dus goed gegroeid, super! Ik weet niet hoe ik je foto's kan bekijken, ik kan ze alleen zien op onze hyves-pagina, snap er verder niks van... Jammer...Ik zal mijn man eens vragen....

Marijke, hoe gaat het?

Ik ben dinsdag ook nog naar mijn werk geweest, om de formatie voor volgend jaar te bespreken. Nou, ook dáár was het kommer en kwel, een gedoe!!!! De directie heeft een heleboel veranderingen voor onze school voor volgend jaar op de rol, veel teveel, kan het hier niet typen, is nog geheim, maar iederen was er helemaal van de leg van. Nu weten we ook nog niet wie welke groep gaat doen, ook nog onzeker dus.... Ik probeer het maar naast me neer te leggen... Ik heb eerst nog een ander klusje te klaren....

Nou, veel geklaag, sorry, hoop dat de zon snel letterlijk gaat schijnen, scheelt bij mij een hoop....

gr Roos

Hoi allemaal,

Het wordt wel spannend nu hoor, er komen weer 3 bevallingen aan. Miep, jij moet echt de eerstvolgende zijn! Hoe laat je ons het goede nieuws weten? Ga je iemand sms-en?

Ik heb weer slecht geslapen, precies om de 2 uur werd ik wakker. En Yasmin ging pas om 10 uur slapen gisteravond omdat ze haar fopspeen zo mistte...maar ze was wel weer om half 7 wakker vanochtend!   We hebben al een fietstocht gemaakt met haar nieuwe fietsje, ze is er wel heel erg blij mee. Kostte nog heel wat bloed zweet en tranen om dat ding in elkaar te zetten, gelukkig kreeg ik hulp van een handige buurvrouw. Vanmiddag ben ik nog van plan om wat in de tuin te werken, het onkruid is echt heel erg. Verder maar rustig aan.

Roos: 3 uur achterelkaar slapen is toch beter dan niets, probeer het maar rustig aan te doen. Fijn dat je moeder Julia soms neemt, dan kan je nog wat rust pakken tussendoor. Tsja en mannen... die van mij kan zich ook helemaal niet inleven in hoe ik me voel. Ik heb me er maar bij neergelegd.

Linda: hoe gaat het nu met Ayla? Zielig dat ze zo'n last lijkt te hebben van krampjes. Ik zou overstappen op Nutrilon Omneo, dat hielp bij mijn meiden goed. Infacol heb ik ook gebruikt maar dat helpt nooit lang.

Laura: heerlijk een weekendje weg! En een bonus in het vooruitzicht op je werk, leuk dat je zo gewaardeerd wordt!

Yvonne: hoe gaat het met de babykamer? Schiet het al op?

Yosha: heb je nog zo'n last van je borsten? Vervelend zeg, ik denk ook dat het iets hormonaals is. Heb je de gyn. nog gebeld?

De kids zitten even zoet voor de TV dus ik grijp mijn kans en ga snel even liggen!
groetjes
Marijke
39w4d

Hi
Nog steeds alles rustig lees ik. Ben de afgelopen tijd weinig op het forum geweest.
Het is onwijs druk op mijn werk en ook prive een hoop (leuke) activiteiten die uiteindelijk niet bijdragen aan mijn energie level.
Verder merk ik natuurlijk dat het bewegen allemaal wat lastiger wordt. Ik krijg bijna dagelijks de vraag of ik al bijna met verlof ga...niet bepaald dus..al schiet het hard op.

Maandag komt de commode het ledikantje komt pas eind juni. Tja...hoop maar dat de thuiszorg inspectie niet al te moeilijk gaat doen. Die moet ik nog terugbellen voor het intake gesprek. Gelukkig ben ik morgen ook vrij en heb ik een erg lang weekend. Kan ik even bijtanken = nodig.

Ik lees wel met jullie mee hoor maar ik reageer even een andere keer! Voor iedereen een heel fijn weekend met een lekker zonnetje!

Liefs San.

goedemorgen meiden,
vandaag mijn 1e dagje alleen. Ben maar vroeg opgestaan, omdat ik wat dingen wil doen. oa dus computeren en overdag lijkt me dat toch steeds maar niet te lukken, of visite, of Daan wil niet wat ik wil, of oma komt onverwachts binnen lopen. Tijd voor mezelf vinden valt dus niet mee. Dus nu maar even vroeg op.
Helaas lopen de nachten bij ons ook niet fantastisch. Daan slaapt veel overdag, zowat niet wakker te krijgen buiten zijn voedingen om. en is dan 's nachts wakker. Heel fijn en laat ik nu net niet zoveel geduld hebben 's nachts... Ach gelukkig is het een fase en gaat het over...
De krampjes lijken af te nemen, hoop maar dat het echt zo is, is zo zielig als hij pijn heeft.
Verder al heerlijk aan de wandel geslagen, loop echt supertrots achter die wagen! Het lopen is wel minder voor mijn stuitje, die gaat weer achteruit, dus zitten is geen leuk plan meer. zo aan een bureau wel, dan leun ik naar voren, maar gewoon op een stoel is geen pretje. Volgende week donderdag naar de fysio, gaan we eens kijken of er oefeningen voor zijn. Van de vk mag ik niet op zo'n bandje zitten, dus ik sta nu vooral veel en Daan voed ik liggend. Vind ik ook wel lekker, dus dat geeft niks :))
Helaas lukt het niet met het kaartje. HEt is een acrobat reader bestand van 2 pagina's, maar ik denk dat de kaartjessite er een soort van beveiliging op heeft gezet. Nou ben ik sowieso niet bekend met dat programma en is het ook nog in het engels. Gezien de weinige computertijd die ik kan vinden, neem ik niet de tijd om uit te vinden hoe ik dat kan veranderen. Als iemand het makkelijk uit kan leggen hoor ik het graag, dan stuur ik het kaartje alsnog...
Ik moet trouwens zeggen dat ik het tot nu toe helemaal niet zwaar gehad heb, omtrent Bas*. Ik had het verwacht, maar het is (nog) niet gekomen. Wel veel in de kraamweek over hem gesproken, misschien was dat genoeg... We zien wel. Daan lijkt wel op hem. Eerst zag ik het niet, maar nu wel.

Miep, meid wees gerust, je zal genoeg zweten tijdens je bevalling, haha.
Wat vreselijk die schoonmoeder van je vriendin. Mijn schoonzus zei voor de bevalling, je laat het wel weten he als het begint. Nou ik dacht het ff niet. NIemand hoeft te weten als ik beval, en de telefoontjes waren nu ook heel leuk, we verrasten iedereen. (ook omdat hij zo vroeg was natuurlijk)

Janneke, meid zo te lezen gaat het heerlijk met je. De kraamweken alweer voorbij en meteen sporten, petje af hoor.
Veel plezier zondag!

Linda, gelukkig is Ayla nu wat rustiger. Nu nog hopen dat de krampjes snel afnemen. Daan vindt de cinababy ook heerlijk, ligt er lekker op te smakken en het zorgt dat hij zijn speen even pakt, wat ook weer wat scheelt. Dan is er soms wat ruimte om lucht vrij te laten, of om te poepen. Het is trouwens echt een poeperd, in bijna iedere luier zit poep. Soms alleen een windje, maar vaak ook echt poep. Geen wonder dat die darmen wat pijnlijk zijn af en toe.

Yvette, wow meid gefeliciteerd met je goede echo. Durf je al wat te genieten?

Roos, heerlijk dat je een slaappil mocht. toch even wat geslapen, super!
En mannen, tsja wat kan ik erover zeggen...

Yoshua, jee meid je kan je schema loslaten. super!! Ik weet hoe moeilijk het is. Nu dus last van je borsten, geen idee, zou idd hormonen kunnen zijn... is het al minder??

Yvonne, meid leuk dat je meubeltjes geleverd zijn. Staan ze al in elkaar??

Laura, wow meid een goede beoordeling, altijd fijn. En een bonus in het vooruitzicht ook heel prettig, zeker met je nieuwe huis!

Nou ik ga maar eens wat baby-kleren strijken, want alles wat hij past is gewassen.... het kind moet toch wat aan straks :))

liefs
Patricia mama van Bas* en Daan

Terug
Bovenaan