We gaan ervoor, part V

Goede middag meiden,

Vanmorgen zijn we weer naar de verloskundige geweest. Ik heb aangegeven dat ik nu echt de hele tijd last van mijn rug heb en steeds druk op mijn schaambeen. Dat laatste zorgt ervoor dat echt elke stap (elke beweging eigenlijk) pijnlijk is. Omdraaien in bed, opstaan als ik even gezeten heb en dat soort dingen zijn al bijna helemaal niet meer te doen. Ze heeft even een inwendig onderzoek gedaan om te kijken of de wand al week is. Dat bleek nauwelijks het geval te zijn. Ik heb ongeveer een vingertop ontsluiting, dus eigenlijk ook niet echt. Ze vertelde dat het niet altijd iets wil zeggen, maar gezien hoe het er nu voor staat, verwacht ze eigenlijk dat het zeker nog wel een week gaat duren. Aaaaah!!!
Mocht ik bij het volgende bezoek (volgende week vrijdag) nog niet bevallen zijn en er al wel meer schot in de zaak zitten, dan gaan ze mogelijk strippen. Nu had dat nog helemaal geen zin.
Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat ik eigenlijk best baal. Het wachten op ons mannetje is op zich nog goed te doen, maar die pijn die ben ik nu echt spuugzat hoor. Maar goed, er is niets aan te doen. Dus maar weer een keer slikken en weer vrolijk verder gaan.

Ik ga trouwens niemand (van hier) sms-en wanneer ik bevallen ben. Optimist die ik ben, ga ik ervan uit dat we snel weer thuis zijn en dat ik wel ergens wat tijd vind om vlug even iets te laten weten. We hebben een laptop, dus dat maakt het iets makkelijker.

Wat een gedoe trouwens met die mannen die niet genoeg rekening houden met hun zwangere vrouw. Over die van mij heb ik absoluut niets te klagen. Hij zal 's avonds hooguit één pilsje pakken en hij zorgt dat hij echt altijd bereikbaar is. Als hij ergens naartoe gaat waar hij zijn mobiele telefoon mogelijk niet hoort (bij sporten bijvoorbeeld) laat hij zelfs een ander nummer achter waar ik hem dan wel kan bereiken. Hij masseert me elke avond en als ik ook maar een klein beetje sip kijk dan komen zijn armen er alweer aan om me vast te houden. Wat een schatje, he?

Ik ga denk ik even op de bank liggen. Dat heb ik wel weer verdiend, vind ik. Vanavond gaan we waarschijnlijk ergens een ijsje eten. Daar heb ik helemaal zin in. Lekker ijs en eventjes er tussen uit.

Miep
40w2d

Even weer naar boven gehaald.

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Els
11/4
?
?
10e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
8/4
22/4
11e
1
26/5
33
H'sum
-

Laura
10/6
12/4
22/4
12e
1

33
Gron
-

Nathalie
12/9 en10/1
24/4
10/5
1e
1

29
NH

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

?

33

N-Br

23/4 start verlof

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
?

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
4-6 vk

28
N-Br
21 + 22-5 hemelvaart
1-6 pinksteren

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
13/5 vk
33
N-Br
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
23/4 echo
25
Frl
6-13/6 naar Engeland

Yf
23/7
23/12/2009
?
8e
1
29/5
32
Z-H
-

Geboren!!

Datum

Naam

Gewicht
Lengte

Kindje nr

BV/FV

CB

Gewicht

Marieke
25-3
Jurre
3880
55
1
FV
2/6

5850

Janneke    
5-4
Jip
4040
55

1
FV

Linda
27-4
Ayla
3980
55
2
FV
26/5

Patricia

5-5

Daan

3685

2

BV

Meiden, ctg was goed, wel veel hare buiken, dus ze verpleegkundige dacht dat de bevalling wel eens bezig zou zijn. Nou, denk het niet hoor, de buik reageert gewoon op de momenten dat ons meisje beweegt....Ik voelde er niks van....
Bloeduitslagen waren goed (lever en nieren oké), in de urine zat iets van eiwit, dus dat zou kunnen duiden op een beginnende zwangerschapsvergiftiging....
Bloeddruk was alweer wat gezakt. Morgen moet ik om 9u weer terug enn dan doen ze alles nog een keer.....
Even schrikken, maar voel me rustig, ik denk dat dit kindje er nog wel even zit....
Wel gek om de tas mee te nemen met babykleertjes erin.....

Ik ga nog even liggen....

Gr Roos

Oh Roos wat fijn dat je weer naar huis mocht.....en wat goed dat je morgen weer getest wordt!!

Nou rust maar lekker uit, ik duim voor je dat t allemaal goed zit en dat je beebje maar snel geboren mag worden!!

gr Yosha

Hi ladies,

Roos: wat een goed nieuws. Fijn dat ze het in de gaten houden maar hopelijk duurt het niet lang meer voor je!

Miep: ohhh kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Je bent er super klaar mee en voor!! En die pijn, ajajaj niet fijn. Hebben ze schattig gemaakt van zn gewicht?
Zit niks anders op dan wachten, wachten en nog eens wachten. En je hebt idd een hele lieve kerel te pakken! Bijna net zo lief als die van mij! ;-))

Linda: ohhh Ayla heeft doorgeslapen! Wat fijn en ook nog eens in de wieg. Komt vanzelf he die regelmaat en rust.

Yosha: lekker dat je al af kan tellen tot Curacao... Gaat sneller dan je denklt! Lekker hoor...

Vanmiddag lekker met Jip gewandeld naar en in de stad. Zo'n 2 uur onderweg geweest dus das ook goed voor mij. Vanavond komt mn collegaatje langs, even lekker bijkletsen en Jip showen. Morgen helemaal niks doen, alleen maar RRR voor Jip. Zondag wordt al druk zat.
Tuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk komen mn fotootjes op Hyves van zondag! ;-)

Vandaag krijgt mn schoonvader - als t goed is - de uitslag van onderzoek. Vorige week bleek dat zijn prostaat 140 gram woog (mag 40 gram zijn geloof ik...) en nu zijn er bloedonderzoeken gedaan. Hij is er zelf heel positief over dus laten we hopen dat het goedaardig is!

Greetss Janneke

Roos: fijn dat je weer thuis bent, wel schrikken hoor, dat je opeens naar het ziekenhuis moest. Ik hoop voor je dat het morgenochtend ook goed gaat.

Miep: jij hebt het ook zwaar zo te lezen. Ik heb de afgelopen 3 dagen ook veel last gehad. Omdraaien in bed haast onmogelijk, lopen gaat heel langzaam en is vaak pijnlijk. Het is balen maar het eind is in zicht. Over een week zal je kindje wel geboren zijn en vergeet je die laatste moeilijke weken. Je hebt wel een superlieve man zeg, wees er zuinig op!

Janneke: jeetje wat heerlijk zeg 2 uur gewandeld en de stad in met Jip, ik ben jaloers.. Alvast success zondag, ik hoop dat het een geslaagde babyborrel wordt en ben heel benieuwd naar de fotos. Jip zal er wel weer super cute uitzien. Hoe was de uitslag voor je schoonvader?

Linda: wauw wat heeft Ayla goed geslapen zeg. Lijkt me wel een beetje eng zo'n behandeling bij de osteopaat, maar het geeft wel een goed resultaat. Ik vind het ook altijd zo erg om babietjes in maxi-cosis te zien op een wandelwagen. Ziet er zo oncomfortabel uit. Ik heb voor de kinderwagen ook expres geen autostoeladapters gekocht zodat ik niet voor het gemak het kindje met stoeltje en al op de wagen klik. In de draagdoek hebben ze nog wel enige bewegingsvrijheid.

Ik ga nog even relaxen op de bank en dan op tijd naar bed. Geen tijd gehad voor een dutje vanmiddag dus ik ben behoorlijk moe.

liefs
Marijke
39w5d

@ Roos: Wat fijn dat alles goed is. Dat zal toch wel even schrikken zijn geweest. Hopelijk zijn de uitslagen morgen ook weer goed. Ja, die harde buiken hoeven niets te zeggen. Ik heb er ook al weken last van. Soms bijna de hele dag door dat ik af en aan harde buiken heb. Ik voel wel dat mijn buik dan hard wordt, maar verder is er niets aan de hand. Ook voor jou weer afwachten dus, maar wel weer een beetje gerust gesteld.

@ Janneke: Ze hebben vandaag geen inschatting gemaakt van het gewicht van ons mannetje. Alleen nog een keer herhaald dat ik echt een grote buik heb en dat ie goed gevuld is. Ook dat wacht ik wel gewoon af.
Oeh, lekker twee uur gewandeld. Wat ben ik daar jaloers op, zeg. Maar jij hebt je portie narigheid zowel voor als na de bevalling ook al wel gehad, dus het is je van harte gegund. Ben benieuwd hoe de babyborrel is.
Hopelijk was de uitslag voor je schoonvader goed.

@ Marijke: Van jou mag er dus ook wel een einde komen aan alle ongemakken. En je hebt inderdaad, zodra ons mannetje er is, zijn deze weken waarschijnlijk snel vergeten. Ik moet zeggen dat ik er nu ook al wel weer een stuk positiever tegenaan kijk dan vanmiddag. Zou dat de invloed zijn van het ijs dat we vanavond hebben gegeten? Was in ieder geval heerlijk ijs. En heel fijn om er eventjes uit te zijn.

Nou, manlief wil ook nog even op de computer, dus ik ga 'm inleveren.
Prettig weekend iedereen!

Miep
40w2d

Goedemorgen,

Mn schoonvader heeft de uitslag: tis goedaardig maar de omvang is wel enorm. 9 Juni wordt ie geopereerd, moet dan week blijven en dn nog 3 weken absolute rust. Ben benieuwd of m dat gaat lukken, hij is een heeeeel eigenwijs baasje. Nu al medelijden met mn schoonmoeder. Maar, wel goed nieuws dus!

Manlief is mountainbiken en ik ben in t huis bezig; wasjes, opruimen en direct (als Jip blijft slapen) ff onder de zonnenbank en douchen. Of op dakterras IN de zon.
Gisteravond lag Jip heerlijk in dromenland toen we naar bed gingen maar er kwam me toch een walm uit zn kamertje... Meneertje had gepoept. Toch maar luier verschoond = wakker, dus om 0.00uur de fles gegeven. Voordeel: om 7uur werd ie pas weer wakker. Hopelijk komen we binnenkort in dat ritme.

Roos: hoe was t vandaag bij de ctg? Vanaf nu elke dag terugkomen?

Miep & Marijke: ik moet zeggen dat ik gruwelijk geniet van dat wandelen elke dag. Naast t feit dat ik zo trots ben als een pauw ben ik vooral blij dat ik ein-de-lijk weer vooruit kan. Vanaf half november heb ik niet echt meer kunnen lopen door bekkeninstabliteit, dus ik geniet er dubbel en dwars van!

Maxi cosy: je ziet soms baby's er uuuuuren in liggen. Ongelofelijk slecht! Max is 4 uur toch? Bij een ziekenhuisbezoekje blijft Jip wel in de Maxi Cosy maar langer dan een uur liever niet. Dan lekker in de wagen. Sommige mensen zijn idd gemakzuchtig wat dat betreft. Ik vind ze ook enorm zweten die dingen. Heb voor de zomer en de vakantie een badstof hoes gekocht, anders wordt het wel heel warm.

Fijne zonnige zaterdag, dames!
Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan