We gaan ervoor, part V

Hey Miep!

We zaten tegelijk te typen:)
Ik zit toch wel een beetje op de bevalling "te wachten". Een hazelnoot schrijf je.............ja dat was het wel geloof ik ongeveer.
Ik mag ook bevallen. Beeb is voldragen >37 weken en ik wil zo graag naar de bruiloft van mijn broer 1 mei.

Hindert nix meid dat je ff komt klagen. Het is ook heus niet altijd even makkelijk een zwangerschap. En het heeft nix te maken met wel of niet gelukkig zijn met je zwangerschap. want dat staat niet ter discussie!
Je lijf veranderd gewoon heel erg en je kunt gewoon zoveel minder......... Ook ik ben het wel zat hoor. De buik zit voortdurend in de weg. Operatie-walrus noem ik het steeds: omdraaien in bed, bukken, schoenen aan, opstaan van de bank, benen scheren, nagels knippen etc.......... Mnalief moet zo nu en dan de boel weer fatsoeneren. Ik kan er echt niet goed bij................. nagels lakken heeft ie ook al gedaan :))
Gelukkig ben jij ook al bijna 34 weken....................het einde is in zicht!!!

Grtz Linda

Hee   meiden,

Ik reageer even kort, heb 't even gehad, moe en hoofdpijn.....

Ben vanavond nog bij vk langs geweest, voelde de baby vandaag heel weinig, last van hoofdpijn en voelde me gewoon niet goed, raar gevoel. Ik kon meteen langskomen na mijn telefoontje....
Alles was dus goed, het bljikt dus, dat de baby net gedraaid is, al een beetje ingedaald... Vandaar dat ik ineens minder voelde. Gister wel veel drukte in mijn buik gehad, toen is ze dus gedraaid! Koppie ligt naar beneden! En ik had veel last van harde buiken, ook minder gevoeld daardoor, ik moet 't vandaag en morgen rustiger aan doen, heb afgelopen dagen veel teveel gedaan.

Ik ga nu lekker naar bed....

Janneke (Linda mag ook!!!), go for it!!!

gr Roos

Hallo!!!

Deel 5 alweer!!
Zo ik ben er eindelijk weer eens....
Was van de week al een keer begonnen maar toen dacht Jurre heb mn moeder nu nodig!!!!

Janneke, nog steeds rustig dus....
Gefeliciteerd met jullie trouwdag!!
 Nog beetje kunnen vieren samen??
Even lekker naar je trouwfoto's gekeken??
Wel bijzonder, vorig jaar in je mooie jurk, nu met heeeeele dikke buik!!
Fijn dat je t weer positief inziet!!

Linda klinkt wel als slijmprop, volgens mij hoef er niet speciaal bloed bij te zitten...
Kan me wel voorstellen dat je erop zit te wachten, hoop echt dat je de bruiloft kan meemaken...
Mmmm bonbons maken, lekker (lees kwijl kwijl...)

Laura dus bij de ha geweest,,, maar niet heel veel wijzer geworden....
Ik hoop dat ze jullie eens gauw doorsturen.
O lees nu dat je er niet om hebt gevraagd.....
Duim wel hard voor jullie!!

Yosha meid zo fijn dat je weer positief bent!!
En weer aan de klus!! Helemaal goed he!! O voor jullie duim ik hard!!
Zelf ook genoten op de autorai??

Miep, fijn he dat de stickers nu zitten!!
Wij hebben met de fohn een mega sticker afgeweekt van de commode... waar de fohn niet goed voor is...
En idd kan me voorstellen dat je ff wil klagen, tis soms ook zwaar, en dat betekent niet dat je niet blij en gelukkig bent!!
En als je straks weer plat bent is ook gek hoor!!

Yvonne jammer he van het weer!!
Blijft schattig he, zo'n kleintje...

Nathalie lekker genieten dus bij je familie!! Veel plezier!
En fijn dat de internist zoveel tijd voor je had en dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden..... Go for it....

Marijke al lekker gesnoept van de traktaties. hmmm klinkt lekker!!!
Vonden de meiden ook wel goed idee zeker....

Patricia al verlof??
Roos hoe mis het met jou?? En San met jou??
Hoop niemand vergeten, want ben aardig vergeetachtig. pfff echt erg maar was normaal zei de kraamverzorgster.

Janneke gek idee we zaten zo dicht bij elkaar, zelfde dag positieve test en mijn kraamdagen al voorbij en jij nog zwanger!!

Nou kraamdagen dus voorbij, kraamverzorgster was gister voor het laatst, heb echt tranen met tuiten gehuild toen ze wegging!! Zo'n lieverd en deed veel voor ons en veel geregeld. vrijdag is ze nog voor me naar de gemeente geweest voor hulp te regelen, voor na volgende week. Echt super, en t was erg gezelllig en je kon gewoon al je vragen stellen.... Maar goed we moeten t nu zonder doen...
Ik ben nog weing mobiel, want kan niet zitten, echt lastig... heb nu een zitring en klan daarmee even zitten op een klapstoel, das t enigste, dus vanavond voor t eerst beneden gegeten. Ben nog veel op bed boven, kan Jurre ook alleen liggend voeden.
Vanmorgen Jurre zelf in bad gedaan. Was iets te lang eigenlijk dus helemaal stuk daarna en pijn maar heerlijk om te doen, en even thee gedronken beneden, dus weer hele onderneming allemaal...haha en al dag 11... Maar ja tis gewoon niet anders... Marco heeft nu vrij deze week en er is hulp aangevraagd voor de week daarna...
Enige kant ben ik nuchter tis zo en ik geniet erg van Jurre en daar doe ik het voor, maar heb er ook wat tranen om gelaten, wanneer komt er een eind aan en ik wil wandelen met de kinderwagen.....
Maar er is niets aan te doen, dus ik leeft maar per dag... en ga weer verder met genieten...
Met Jurre gaat het heel goed, paar daagjes veel krampen gehad, maar voeden in etappes nu en 4 uur ertussen en cinadruppels gaat het nu beter...
Hij slaapt nu lekker naast me in bed, ondertussen kijken we naar hou van holland, manlief ligt er ook lekker bij heerlijk en gezellig...
Kon me niet voorstellen dat je zoveel kan voelen en houden van zo'n ventje....
Heel bijzonder.
Morgen komen mn oma's. Vast leuk....

Fijn weekend allemaal....
Groetjes, marieke

IK BEN MAMA!!!!!!
Vannacht om 0.31uur is onze zoon JIP geboren!!!

We zijn dolgelukkig, het was a hell of a job maar... We did it!
Om 8.27uur begonnen de weeën en kwamen om de 10minuten. Mn berichtje van vanmorgen was dus even tussen de weeën door... ;)
om 14uur waren we in t zkh met weeën om de 5 minuten, had 3 a 4 cm ontsluiting. Ging goed maar de laatste 2 cm wilden niet vlotten! Nog infuus ervoor gekregen en om 22.15u mocht in eindelijk gaan persen maar door mn bekkeninstabiliteit kon ik hele dag niet om mn rug liggen. Au! Later wel gedaan, schoot niet op nl... Wat bleek? Jip lag ook nog eens als n sterrenkijker! Maar om 0.31uur was hij er na een knip. Tis een mooi mannetje, weegt 4040gram en is beeldig! Heeft al uit de borst gedronken en ligt nu heerlijk tegen me aan te slapen. Nard is net maar huis, maar is er straks weer! Mag hopelijk morgen-vanmiddag naar huis, anders maandag want Jip had op t laatste moment in t vruchtwater gepoept.

hij is dus nèt niet op onze trouwdag geboren, maar hadden we ook super gevonden hoor... Maar nu dus 5 april!
Oh meiden ben zó gelukkig!

nog niet al onze vrienden weten t dus nog ff niks op hyves zetten aub... Thanks!

tot de volgende keer, ik ga ff mn zoon bewonderen! ;)

lfs janneke

Joehoe Janneke, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Jip!!
Ook al een naam met een J hihi!!

Meissie meissie wat een heerlijk nieuws. Je zat er al zooooooo lang op te wachten!!!
En nu mag je eindelijk lekker genieten van jullie mannetje!
Wat een trouwdag heb je gehad.....

Janneke, haha wat stoer trouwens, even tussen de weeën door een berichtje op het forum zetten.... Wat dacht je, anders gaan ze het door hebben ;-)))
En een flinke jongen met z'n 4040 gram!!
Fijn dat je vanmiddag naar huis mag. En vanaf morgen jij ook een kraamhulp?

Marieke, met Jurre gaat het goed dus. Met jou nog wat minder, althans dat je zo weinig kan. Fijn dat je man volgende week vrij is en dat je daarna nog hulp krijgt.
Zo te horen had je een hele lieve kraamhulp. Echt balen dat ze nu weg is!!

Roos, fijn dat je zo snel bij de vk terecht kon. Een hele geruststelling!

Meiden, ondanks dat ik niet doorverwezen ben naar de gyn, toch wel gerustgesteld door de huisarts hoor.
Ik denk dat de stoelmasseur wel gelijk heeft, dat het in mijn hoofd zit en dat ik er teveel mee bezig ben om zwanger te worden.
Moet ook zeggen dat het verdomd lastig is om er NIET mee bezig te zijn!
Gister heel gesprek met mijn moeder over gehad. Ze weet wat het is. Vroeger jaren bezig geweest om mij te krijgen en ook 2 miskramen gehad.
De buikpijn is gelukkig wat aan het afnemen. Het zijn mijn darmen hoor, het zit nu hoog in m'n buik. Het is daar een gerommel van heb ik jou daar, een goed teken.

Nou ik ga maar eens ontbijten. Ben gewoon beroerd en moet eerst iets eten!

Fijne dag!
Liefs Laura

Hoera!! Gefeliciteerd Janneke met de geboorte van Jip! Word nog leuk later als je Jip en Janneke gaat voorlezen:) Echt een leuke naam, ik had ooit een collega die ook Jip heet, leuke vent was het. Heb je het nu helemaal zonder pijnbestrijding gedaan? Wat knap zeg voor een eerste bevalling. Je kan trots zijn op jezelf! Yasmin was ook een sterrekijker en die ruggeprik had ik echt wel nodig. Geniet maar lekker van je mannetje, en we kijken uit naar de fotos!

Marieke: jij geniet ook heerlijk van Jurre. Het is nog maar 11 dagen geleden dat je beviel dus nog even geduld met het herstel. Je zal nog genoeg met hem gaan wandelen, nu even concentreren op je eigen herstel! Fijn dat je een zitring hebt, ik kon na mijn eerste ook alleen maar op een harde tuinstoel zitten, niet op de bank. Het komt wel weer goed!

Laura: ja moeilijk om niet met zwanger worden bezig te zijn, hoe doe je dat als je graag een kind wil? Dat kon ik ook nooit. Misschien weer een paar maanden aan de pil, dan heb je in ieder geval de rust dat je niet zwanger kan worden, maar ook de angst dat je dan weer een paar kansen mist. Je hebt de komende tijd wel veel afleiding met de bouw van jullie nieuwe huis, hoe staat het daarmee?

Ik heb het gister rustig aan gedaan, veel op de bank gezeten met benen omhoog, nu gaat het wel weer. Ik hoop dat ik na de bevalling wel van die steunkousen af mag, ik kan zo niet eens sandalen dragen, dat staat zo lelijk. Nou ja, ik mag er eigenlijk niet over klagen, verder zo weinig last van kwaaltjes.

Ik moet verder!
liefs
Marijke
33w vandaag!

Terug
Bovenaan