Hey Janneke, gefeliciteerd met jullie trouwdag. Zou leuk zijn als jullie mannetje toch nog vandaag geboren wordt. Het kan natuurlijk nog wel.
Linda, je vroeg hoe groot zo'n slijmprop is. Ik heb er uiteraard ook geen ervaring mee, maar begreep van de dame de onze zwangerschapsgym geeft dat het zo'n beetje de grootte van een hazelnoot heeft.
Merk je dat je ook al echt zit te wachten nu op de bevalling, of heb je dat nog helemaal niet?
Laura, heb je een beetje een goed gevoel bij je bezoek aan de ha? Je bent er niet echt iets mee opgeschoten, he? Het zou erg fijn zijn als er nu eindelijk eens een keer een einde kwam aan dit lange wachten voor jullie.
Nou, die collega van mij heeft dus afgelopen donderdag een echo gehad. Ze waren iets minder ver dan eerst gedacht (6 a 6,5 week), maar ze hebben wel een kloppend hartje gezien. Ik ben zooooooo blij voor ze. Net toen ze het opgegeven hadden na jarenlang getrubbel, nu dit. Dit moet gewoon goed gaan.
En dan nog even de tip van Flip voor al diegene die geen gladde muur hebben en toch muurstickers willen plakken, net zoals wij. Gewoon tegen de muur aan plakken op de juiste plek en dan met een fohn goed heet maken zodat de lijmlaag vloeibaarder was. Dan goed vast tegen de muur aan wrijven. En voila, ze blijven zitten. Bij ons is het ook gelukt. Je ziet al dat ze nu beter zitten en je hoort het verschil ook als je met je hand over de stickers gaat. En ze zitten nu al een paar dagen strak tegen de muur zonder ook maar een losgelaten randje. Helemaal happy dus.
Verder ben ik moe (sorry, ik ga even klagen. Voor alle mensen die daar niet op zitten te wachten, sla het volgende suk maar even over. Mag best hoor!!!).
Ik ben het zo spuugzat dat ik me niet normaal kan bewegen, niet normaal kan draaien, niet normaal kan bukken. Als ik mensen buiten zie joggen, ben ik gewoon jaloers. Ik zou ook wel eens willen sporten en dan helemaal uitgeput op de bank neerploffen, voldaan van het sporten. Voor mijn gevoel kan ik nu helemaal niets. Zwemmen lukt niet (ik houd geen baantje vol), fietsen levert enorm pijn op in mijn stuitje en mijn rug en van een paar honderd meter wandelen, krijg ik ook pijn in mijn rug en wordt bovendien mijn buik hard en pijnlijk. Geen idee wat ik dan wel zou kunnen doen. (Ideeën iemand???).
Nu ben ik wel de hele dag moe, maar niet omdat ik iets gedaan heb. Ik kan wel janken, zo nutteloos en suf voel ik me.
Los daarvan realiseer ik me nog heus wel hoeveel geluk ik heb, hoor. De zwangerschap verloopt verder goed en ik voel ons mannetje de hele dag door lekker trappelen. Daar geniet ik ook echt van. Ik kan uren naar mijn buik liggen kijken als die op en neer beweegt en 's nachts als ik wakker lig, liggen mijn handen op mijn buik en geniet ik van ons mannetje die dan met zijn ruggetje in mijn handen gaat liggen. Heerlijk. Ik vind dan ook eigenlijk dat ik niet zou moeten klagen over de lichamelijke ongemakken, maar af en toe wordt het even te veel. Nu dus ook.
Oke, klaar met klagen. Jullie kunnen weer meelezen!
Heerlijk weer, he, gisteren? We hebben lekker gebbq-t. Vandaag is het weer minder lekker weer, maar goed. Vandaag trouwens een nieuwe broek en twee nieuwe shirtjes gekocht. De kleren die ik had beginnen nu erg krap te zitten....
Vraag me af hoe dat dadelijk moet als ik bevallen ben. Dan heb ik helemaal niets meer wat me past. Och ja, dat zien we dan wel weer.
Miep
33w3d