We gaan ervoor part VI

Joehoe miep ik ben er nog wel even haha!!
Zit gewoon echt met een smile van oor tot oor jouw verhaal te lezen!!
Zo fijn dat Willem het nu zo goed doet en jullie helemaal gelukkig zijn!!
Wat een rust kan dat geven en wat fijn dat je door toch simplee dingen te veranderen je kindje kan helpen en met zn drietjes zo fijn hebben!!

Wij hebben even gewandeld in Junner koeland mooi gebied, alleen niet helemaal kinderwagenproef! Maar t was heerlijk onderweg even lekker wat bankjes gezeten want te lang lopen is nog niets voor mij..
Ik heb wel t idee dat Jurre met dit warme meer sneller komt om zn flessen, lastig van hij drinkt 5 x 200 en meer mag ie niet hebben... dus soms geven we wat water.....maar ja dat voed ook niet echt denkt ie dan, op de arm kunnen we het dan nog wel even rekken... maar niet in zn bed...iemand nog een tip??
Wel sneu zo warm voor die kleintjes, bij ons boven is het ook zo warm en met deze temperaturen koelt het s nachts ook zo weing af...

Ik ga Jurre de fles geven, hebben vanmiddag wel wat leuke foto's gemaakt ga ik straks even op hyves zetten! Miep zet je ook weer een recente erop?? Ben erg benieuwd naar Willem!!

tot laters!!
marieke

Haha Miep, blij met een poepluier! Nou toen wij vanmiddag aan het bootje varen waren met zwager/schoonzus en neefjes vond ik die poepluier toch wat minder hoor haha!

Janneke en man natuurlijk! Alvast van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen en morgen heel veel succes met werken!

Vanmorgen temp weer laag en gister nog geen positieve test. Zometeen weer testen.
Vind het gedoe van niks maar ja, moet van de gyn....

Dames fijne dag en avond nog, ik heb weinig nieuws meer te melden. Moet nog wat wasjes draaien en zo eten koken!

ha meiden,
even snel, want Daan ligt al even te pruttelen, maar ik wil echt ff lezen en reageren. Daarbij is zijn fles om 4 uur geweest en is hij dus vroeg zat.

Yoshua, meid balen van je buikgriep. Denk je ogni te worden, is het zo'n vervelend griepje. En dat met het warme weer, daar knap je denk ook niet van op...

Miep, Arthur en ik overleggen ook wel hoe we het aanpakken met Daan hoor. Alleen ben ik natuurlijk veel meer bij hem dan Arthur, dus meestal doe ik iets en bespreek het later met Arthur..
Fijn dat jullie een ritme lijken te vinden en dat je de reflux onder controle lijkt te hebben. Dat glimlachen is mooi he! Ik kan soms naar Daan kijken en dan voel ik me zo verliefd, dan gaan de vlinders ineens door mijn buik, zo speciaal!

Marieke, ik kan Daan ook echt geen uur laten huilen hoor. Ik ben er nu achter dat als hij huilt in zijn bed en het wordt echt hard, dat hij snel slaapt als ik dan zijn speen geef. Dus dat doen we nu, scheelt enorm. Heerlijk dat je nog wat langer ouderschapsverlof opgenomen hebt. Even de tijd om zelf echt te herstellen meid!
En lekker ongesteld, hopelijk knap je daar al wat van op zoals je zelf al hoopt.
Wow kleertjes verkopen op MP, kan je dat, ik denk niet dat ik er afstand van kan doen...
En qua eten van Jurre, kan je niet meer water in zijn flessen doen? Dan krijgt hij niet meer voeding, maar wel meer binnen met een fles, waardoor hij misschien langer voldaan is??

Janneke, meid respect voor het wennen van Jip op het KDV, je bent de 1e die er doorheen moet. Ik moet er nog niet aan denken, zie mezelf ook al jankend gaan...
Jij mag al bijna weer werken, nog 1 dagje thuis en dan is het zover.. Zie je het zitten?
En ik had de mail van de verhuizing inderdaad wel gehad... Had alleen mijn mail niet gecheckt..
Qua kwarkcompres op mijn borst, dat ken ik niet. Heb ook geen kwark in huis. Ik kolf mijn borst gewoon vaak, zodat hij leeg blijft, helpt ook!

nou ben er hopelijk zo nog ff, Daan gaat echt hard huilen :-((

nou inmiddels heeft hij lekker gegeten en ligt hij al hikkend naast me :))

Vlinder nog maar 2 nachtjes slapen en dan heb jij je echo. Spannend zeg!
Goed trouwens dat je meedoet met MvM. Dat wilde ik ook bij mijn 1e zwangerschap, maar die liep mis voordat ik kon starten. Daarna ben ik er niet meer aan begonnen. Wie weet bij een volgende zwangerschap weer...

Laura, heerlijk dat ze goed gaan kijken of alles klopt. Maar het lijkt nu dus gek te lopen met je eisprong. Ben benieuwd of je er inmiddels toch 1 gehad hebt.

Hiltje, fijn dat je nog even laat weten dat alles goed met je gaat. Lekker genieten van je zwangerschap nu!

Yvonne, wow meid nog 1 week werken en dan verlof, lekker hoor!

Nou hier alles oke. Al gaat het de ene dag beter dan de andere. Vrijdag was een mindere dag. Daan heeft bijna niet geslapen en veel last van zijn darmen. Hij sliep 's avonds om half 1 pas echt. Verder hazenslaapjes van zo'n 10 min, voordat zijn darmen hem weer wakker maakten. Daarbij nog heerlijk warm weer en bij de school in de straat zomerfeest met harde muziek. Allemaal niet bevoordelijk. Zaterdag ik dus in een dip, omdat ik het idee had dat het aan mijn structuur (die ik slecht bood) lag. Maar zaterdag heeft hij heel de dag geslapen en vandaag ook, dus daar zal het dan toch niet aan gelegen hebben.
Morgen moet ik naar het CB met hem, krijgt hij zijn 1e prikken. Brr geen zin in. Gelukkig morgen en dinsdag verder niks gepland, kijken hoe hij gaat reageren.
Woendag naar de nacontrole geweest. Daan sliep van tevoren lekker en had maar weinig tijd om te eten. DAarbij was ik wat gestresst, want er was nog maar weinig tijd... IN het ziekenhuis liep de vk op tijd, zei de assistente.... Ik heb een uur zitten wachten, met een kind dat steeds onrustiger werd. Als ik dat had geweten had ik hem gevoed, maar omdat je denkt dat je ieder moment naar binnen geroepen kan worden...Erg irri. En dan de nacontrole die 10 min duurt. Even bloeddruk meten, hechtingen kijken, iets over voorbehoedsmiddelen en doei mevrouw... Erg irritant. Ik was jarig die dag en kwam echt sacho thuis, ook nog gloedjeheet in de auto. Gelukkig was er nog geen visite, kon ik ff bijkomen.
Qua verjaardag trouwens nog wel een beetje moeilijk gehad. Had toch wel erg het besef dat ik eigenlijk 3 kindjes had kunnen hebben, ipv 1 (waar ik echt heel blij mee ben!) De 1e mk, Bas* en Daan.. Maar goed, eindelijk een verjaardag waarbij ik wel een kind in mijn armen heb, dat voelde ook wel heel goed!
Ik ben met Daan gestart met babymassage, kijken of hij het lekker vind. Helaas zat ik de 1e les de helft van de massage te voeden, dus dat moet ik de volgende keer wat beter plannen.
Dat stevig ouderschap houdt vooral in, dat ze een vinger aan de pols houden bij de opvoeding geloof ik. Er zijn 6 gesprekken tot Daan 1,5 jaar is. Daarin wordt er gekeken hoe de opvoeding gaat, wat er goed gaat en waar dingen verbetert kunnen worden. Nou ja baat het niet, schaadt het niet. Dit gesprek ging veel over Bas*, de zwangerschap, bevalling en hoe het met Daan gaat tot nu toe.
Ohja, vrijdag mijn 1e roseetje weer gedronken. Nou ja half glaasje en dat kwam hard genoeg aan. We geven DAan nu elke dag een flesje afgekolfde melk, dus daarom kon het, anders had ik het niet gedaan :))

liefs
Patricia mama van Bas* en Daan

ps mijn laatste berichtje hier, volgende keer op de nieuwe site, tot woensdag (hoop dat ik dat red)

Hi meiden,

Morgen & overmorgen berichtjes op onze Hyves plaatsen ipv hier?

Vandaag leuke verjaardag gehad, lekker buiten gezeten en enorm genoten van ons "nieuwe" tuintje!!!
Vanmorgen was ik weer gaan sporten (heerlijk) en bij thuiskomst had Jip ruim een uur gekrijst. Nard was radeloos. Doet Jip nooit en al helemaal niet 's ochtends... Fles gegeven en meteen daarna een poepluier, terwijl hij gister ook gepoept had! Hadden vanmorgen weer half theelepeltje lijnzaadolie in zn fles gedaan (tip van de HA) dus dat zorgde wrs voor darmpkrampjes maar goed, het heeft wel effect. Hoop alleen niet dat ie elke keer megakrampjes heeft. Manlief begreep wel dat ik tijdje terug soms kapot was als Jip n huildag had.
Nard heeft dinsdag zn 1e papadag, ben  benieuwd maar gaat vast super.

Miep: ohh wat fijn om te horen dat jullie helemaal happy zijn! Wel herkenbaar hoor, zo voelde ik me ook erg opgelucht toen ik gestopt was met BV en later ging t slapen nog beter toen Jip in de Puckababy sliep. Zo'n topuitvinding en eigenlijk zooo simpel!
En idd zo fijn dit forum! Ik kom hier veel te weten en via mn clubje van de maart-mama's, daar zijn we erg actief op onze Hyves-pagina.
Jij alweer gesport trouwens of al plannen?

Nathalie: nog 2 daagjes, spannend! Duim voor je! Maar dat je zo moe bent is n goed teken! Goed dat je meedoet aan MvM, heb t beide keren gedaan en viel me alles mee. Als je zo iemand kan helpen, graag!

Pat: succes met de prikken. Jip is er helemaal niet ziek van geweest, heeft alleen n gat in de dag geslapen. Hoor je erg vaak dus stel dat daan dat ook heeft kun je mss iets gaan doen (foto's inplakken?) waar je evn de tijd voor nodig hebt?
Nog van harte trouwens! En ja das best ff pittig dat je 3 kindjes had kunnen hebben.... Mmmm.... En die nacontrole, jeetje. Ik wacht me soms ook een ongeluk en vind dat schandalig bij de gyn.

Frietjes zijn gearriveerd, tot later!
Greets Janneke

He meiden,

het gaat gelukkig wat beter met me, maar ben er nog niet, dus heb mijn baas net gesmst dat ik er morgen niet ben.....lig nog best veel op bed tussendoor te slapen, komt door het vele hoesten, antibiotica en pijnstillers en die laatste heb ik vandaag hard nodig gehad, ben ONGI!!!! Joehoe en zie echt goed rood bloed, dus ben helemaal opgelucht.....verga wel van de buikpijn en heb die pijnstilling dus echt hard nodig, maar ben helemaal blij met mijn ongi!! Gister rommelde het al maar vandaag zet het echt goed door gelukkig, dus hoef denk ik niet naar de gyn........blijf t alleen vreemd vinden dat ik zo'n enorme buikpijn weer heb terwijl ik nu wel goed vloei....maar goed, eindelijk ongi op dag 46!! Nu maar hopen dat mijn cyclus weer snel normaal wordt....

Tja en verder maak ik niets mee, zit al vanaf dinsdag thuis te hangen, maar verveel me nog niet echt dus dat is toch wel een teken dat ik nog niet beter ben...En ja, deze keer ga ik het heel goed uitzieken, moet ook van de huisarts......

Marijke: tja je kan niet zovel doen met die warmte,inderdaad water geven, maar mag ook niet te veel....wat mijn zus weleens heeft gedaan was het water iets aanmaken met beetje voeding, zo vult het wel, maar niet zoveel als een fles...misschien werkt dit?

Miep: haha ach ik heb poepluiers nooit erg gevonden....van de week zat t bij mijn nichtje op d'r rug helemaal haha, moet er alleen om lachen maar kan er wel goed tegen.....mijn zwager niet hoor, die staat soms te kokhalzen als ie zijn eigen dochter verschoond...moet ik altijd om lachen, tis notabene zijn eigen kind.

Had op onze bruiloft een dvd gekregen met alle video 8 filmpjes van vroeger van mezelf, hadden mijn ouders geregeld....zoooo leuk, heb er vanmiddag weer naar zitten kijken, zo grappig, Op die leeftijd lijkt mijn zus zo op mijn moeder en mijn zus weer heel erg op haar oudste dochter in doen en laten en ik lijk weer op de jongste van mijn zus....normaal zie ik dat niet zo, maar nu zag ik echt heel veel vergelijkingen......dus een erg kostbare dvd voor mij!!! Oh ja over poepluiers gesproken, ik droeg echt een enorme lading kleding, een katoenen luier, luierbroekje, een of ander netje eroverheen, en dan nog een wikkeldoek en zo'n wikkelhemd,pppppffff moeders was een half uur bezig met aan en uitkleden....haha. Dan is het in de huidige tijd toch iets makkelijker!!

Laura: mijn nichtje heeft ook de hele MMM doorgelopen en die is er toen achtergekomen dat haar ei helemaal niet sprong toen zij die drempelpijn voelde.... haar ei kwam later dan de pijn zeg maar....wie weet is dat bij jou ook wel het geval...

Nou meiden, buikpijn speelt weer op, dus hou het even voor gezien, vanaf morgen moeten we hyven of mailen toch??

gr Yosha

Hoi allemaal,

Wat is er weer veel geschreven, ik hou het allemaal niet meer bij! Ik heb ook veel minder tijd voor de computer nu, Noor is vaak op armen en dat typt zo langzaam met een hand. Gister zijn we overgestapt op Nutrilon Forte voor hongerige baby's. Misschien toeval maar ze lijkt zo tevredener nu! Slaapt ook overdag beter en lijkt gewoon veel relaxter. Of het warme weer maakt haar loom. Time will tell. Nu zitten er wel minstens 3 uur tussen de flesvoedingen, terwijl ze met de gewone melk vaak na 2 uur alweer honger had.

Hiltje: ik weet niet of je nog meelees, maar wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat. Ik begrijp ook wel dat je nu alles goed gaat de miskramen gewoon achter je wil laten. Leuk dat het een meisje is trouwens, wilde je dat graag? Kom je nog wel even vertellen als ze geboren is?

Yosha: hoe voel je je? Vervelend zeg buikgriep, dan voel je je zo beroerd.. Bah het zit niet mee. En dan ook nog dat broeierige weer. Beterschap!

Linda: wauw, beide kinderen bij je moeder geslapen? Ging dat goed met Ayla? Ik zie het mijn moeder niet doen, dag en nacht voor een baby zorgen. Jij boft! Lijkt me heerlijk om een keer off-duty te zijn. Ik was vanmiddag al zo jaloers dat mijn man naar het zwembad ging en mij met de 3 meiden achterliet. Ik ben al zo lang niet meer zonder kids op pad geweest. Ik zou het nu ook nog moeilijk vinden om Noor achter te laten. Success trouwens morgen bij de KA (was toch maandag?), ik hoop zo voor jullie dat ze snel een oplossing vinden voor Ayla.

Yvonne: het schiet echt op voor je nu, heb je nog plannen voor je verlof? Het klinkt alsof je het meeste al hebt geregeld, lekker gevoel is dat. Kan je gewoon met de voetjes omhoog en wachten op de bevalling.

Marieke: wil je Jurre's kleertjes niet bewaren voor een volgend kindje dat je ze op MP gaat zetten? Of denken jullie daar nog helemaal niet aan? Op MP verkoopt merkkleding wel goed heb ik gemerkt, en babykleertjes zijn meestal zo weinig gedragen dat ze zo goed als nieuw zijn. Success ermee in ieder geval!   En wat fijn dat je een maand langer verlof hebt genomen, goede beslissing hoor want je lijf moet echt rustig herstellen, dat is meer waard dan geld.

Miep: grappig wat je schreef over die poepluier. Ik ben er ook altijd blij mee. Wat doet Willem het nu goed zeg, kan je echt genieten. Dat vind ik ook altijd zo fijn van dit soort forums, je leert dingen die je anders nooit had geweten. Dat had ik met mijn eerste kindje helemaal, en haar (engelse) forum is nog steeds actief, al schrijven we wel wat minder nu.

Pat: dat stevig ouderschap programma hebben ze hier ook. Ik moet de vragenlijst nog inleveren. Ik had bij 'vind je het moeilijk om hulp te vragen' 'soms' aangevinkt. Mijn man 'nooit'. Maar wat voor hulp bedoelen ze? Bij de opvoeding, of als je denkt dat er iets met je kindje is? Voor mijn kinderen vraag ik wel makkelijk om hulp, alleen vraag ik voor mezelf niet snel om hulp en cijfer ik mezelf vaak weg. De mevrouw van het consultatiebureau had al gezegd dat ze ons niet zal aanbevelen voor dat programma, we redden het goed en hebben al veel ervaring. Noor is tenslotte de derde al en de eerste twee doen het prima.
Houdt Daan zijn speen goed vast in zijn mondje? Bij Noor valt hij er altijd uit want ze slaapt met haar hoofde opzij. Soms leggen we er een klein knuffeltje onder om de speen te ondersteunen maar dat werkt nooit lang. Misschien kan ze het wel over een paar weken..

Marieke: Misschien heeft Jurre een groeispurt dat hij daarom meer wil? Ik zou gewoon een extra fles geven. Word hij al bijna 20 weken? Dan mag je beginnen met rijstebloem door de fles te doen. Water kan nooit kwaad met dit warme weer.
Ik ga zo even naar je nieuwe fotos kijken, ben benieuwd!

Fijne avond allemaal!
Marijke

Terug
Bovenaan