We gaan ervoor part VI

Wat een rust hier!

Yosha, beterschap!

Hier geen nieuws, gister ovu-test gebruikt maar niks. Geen idee, vanmorgen ging temp omhoog. Zou betekenen dat gister of donderdag eisprong al is geweest, maar lijkt me stug gezien de echo van donderdag en we zijn nog maar dag 14. Zometeen weer ovu-test gebruiken. Ben benieuwd. Sensitest alweer binnen haha, gaat goed!

Manlief en ik gaan vanavond naar de bios, Angels & Demons naar het boek van Dan Brown (Bernini Mystery). We zijn benieuwd, hebben  beide het boek gelezen.

Fijn weekend nog!
Gr. Laura

Hi meiden,

Wat een weertje! Hebben enorm mazzel gehad met de vakantie van ons 2tjes. Gister Jip weggebracht en naar tuincentrum: leuke potten en planten, een grote foto op doek voor buiten en een hele grote olijfboom gekocht. Daarna meteen alles in de potten gezet thuis en manlief heeft thuis nog even geklust voor een plank achter t bed. Daarna gezellig samen uit eten geweest en met vrienden borreltje gedronken in de stad, was erg gezellig. Vandaag zelfs beetje brakjes! Vanmorgen naar de kapper, weer highlights erin en daarna Jip opgehaald. Vanmiddag was Jip beetje van slag en verder boodschapen gedaan en beetje in de tuin / schuurtje geklust en opgeruimd. Nu achter poc met Youp van t Hek op de achtergrond. Morgen vieren we onze verjaardag, komen maar man of 8-10 maar das wel prima zo. Ook wel zo rustig voor ons mannetje. Manntej ligt al vanaf 19.30uur in dromenland, tot morgenvroeg 7u schat ik zo...

Hiltje: fijn dat alles goed gaat, jammer dat je weggaat maar no hard feelings! Het ga je goed meid!

Miep: ook Puckababy gekocht, goed nieuws! Ik vind het een megageweldige uitvinding... Jip slaapt er geweldig in. Hij sabvbelt wel op znh handjes maar dat schiet niet op haha.
Jammer dat kdv het niet mag (mogen niks wat op inbakeren lijkt ivm aansprakelijkheid etc) en dat we het daarom moeten afbouwen, maar goed hopelijk krijgt Jip binnenkort meer controle over zijn armen want nu doet ie nl overdag weer mee aan t WK armen maaien. ;-)
Wij laten Jip zo af en toe wel eens jengelen maar echt huilen (a la moord en brand ;-)) dat doen we niet, soms heel even maar als hij zo hard huilt is er vaak echt iets aan de hand.
Fijn dat er een afspraak staat bij de KA ivm vacuum. Wij hadden dat ook ivm zijn opname destijds en had allerlei andere vragen opgespaard voor de KA. Altijd handig!
Goed nieuws dat het JBPM nu al werkt, jullie lijken de weg beetje te vinden zo te horen, lekkerrrr!

Yosha: meid beterschap das niet best!!!!!!!!!! Hel goed uitzieken hoor, je moet niet aan t werk gaan voordat het helemaal over is, stel je voor dat je weer ziek wordt! En last van uitslag, ajajaj... En hebben jullie alweer water?
Een puckababy is soort bakerslaapzak, waar armpjes inzitten.

www.puckababy.nl

Laura: hoe was de film? Wil m ook nog graag zien, ben benieuwd. Vond t boek wat ogeloofwaardig maar heb t uitgelezen dag voordat ik lang weekend naar Rome ging, dat was superleuk.
Raar dat je temp hoger is al, kan dat niet met t weer te maken hebben of is dat niet mogelijk?

@zwangere dames: heb wel beetje met jullie te doen, straks hoogzwanger en dan die hitte, bleehk. Vind mezelf nu al te veel in de weg zitten soms!

Ladies fijne avond!
Greets Janneke

Hey meiden!

We zijn gisteravond het feest in geweest: openlucht podium met muziek en heeeeeeel druk want   het was natuurlijk mega mooi weer. Ik was de bob, dus ik heb geen probleempjes. Nou Johan wel.................. die heeft vanacht alles eruit gegooid (sorry dames;-)) en ziet er niet zo fit uit:D
Onze kindjes hebben bij mijn moeder en haar man geslapen. Das fijn. Ik heb tot 8:45 geslapen! Zo lekker douchen en de kindjes weer ophalen. Vanmiddag moeten we op verjaardagsvisite van mijn schoonzus.

@ Yosha: he bah meis. Dat klinkt niet fijn!! Beterschap!!!!

@ Hiltje: wat fijn om wat van je te horen. En wat heerlijk dat alles goed gaat 20 weken alweer. En.......... een meise!! Kun jij je helemaal uitleven in kleertjesland.
Veel geluk in de toekomst!

@ Laura: weer een rare ongi dus. Maar goed dat je nu onder controle staat! Ik ben heel benieuwd wat eruit gaat komen allemaal.

@ Janneke: meis, wat zijn je verlofmaanden omgevlogen!! Alvast heeeeeeeeeeeel errug gefeliciteerd. jullie eerste verjaardag met Jip. Fijne dag vandaag!!

Fijne zonnige dag vandaag allemaal!!

Grtz Linda

Hoi hoi,

@Miep; Willem komt al een beetje in een ritme zo te lezen. Fijn dat het JBPM helpt. En al minder gehuild, zal wel een last van je schouders af vallen. Ben benieuwd of dit gisteren ook zo is gegaan. Een puckababy lijkt mij dan wel een uitkomst.

@Yosha; getsie zeg. Is niks aan een buikgriep. Hopelijk ben je al een beetje opgeknapt, maar dus nog steeds geen ongi? Vind het wel een vreemde cyclus dit keer. Je weet niet meer waar je aan toe bent of heb je dit voor jezelf op een rijtje?

@Laura; je temperatuur en eisprong lopen dan niet gelijk? Ben benieuwd wanneer je je eisprong hebt en of je dit dan ook lichamelijk merkt. De tijd zal het wel uitwijzen.

@Janneke; je hebt lekker de bloemetjes buiten gezet (letterlijk en figuurlijk). Is wel fijn op z'n tijd lijkt mij. En de hitte is echt vervelend. Lees hieronder. Van harte gefeliciteerd en maak er een hele leuke dag van. Het weer is hier wat minder, maar wel droog.

@Linda; jullie ook lekker op stap geweest. Ff met z'n 2tjes. Manlief niet zo fit (haha). Dat zal hem wel tegen gevallen zijn.

Gisteren nog wat spulletjes in de stad gekocht. 2 grote pakken luiers (had daar kortingsbonnen voor). Kan 1 pak nog ruilen, mocht onze uk er dan al uit gegroeid zijn, dus dat heb ik mooi geregwld vind ik zelf. Overige kortingsbonnen zijn nog langer geldig. Alle kleine beetjes helpen, denk ik dan. Heb ook nog een korte broek gekocht (40% korting) en een shirt (50% korting). Kon ik niet laten hangen, vooral met dit warme weer niet. Lange broek is dan toch niet zo fijn. Eigenlijk helemaal niks. Daarna boodschappen gaan doen en 's avonds uit eten met kennissen. Heerlijk was dat, lekker buiten natuurlijk. Was lang geleden dat wij ze gesproken hadden, dus ook weer bij gekletst. Zij hebben 2 jongens en hadden vollop gespreksonderwerpen. Waren er op de fiets heen gegaan (10 min.) en 's avonds was het lekker koel. Alle ramen natuurlijk open, vannacht toch weer warm gehad. Voedingskussen is wel warm in bed, maar wel noodzakelijk. Draai nog steeds op mijn rug, wat echt niet goed is. Krijg ik echt steken van enzo. Ook heel veel naar de wc gemoeten. Maar goed vanmorgen toch uitgeslapen en nu is het heerlijk weer voor mij. Dus nu koelt het wel af in huis.
Morgen weer werken, weer een druk weekje met een her-examen voor leerlingen van een andere klas en veel afspraken om de laatste dingetjes af te handelen. En dan nog 1 weekje en ik heb verlof. Is nu echt heel erg raar om hier aan te denken. Vind het wel leuk hoor, maar raar.

Gaan dadelijk wandelen en vanmiddag naar mijn ouders. Papa is terug van een weekje wielren fietsen.

Fijne zondag allemaal.

Groetjes Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

Hallo!!
Zonnetje is hier ver te zoeken op het moment!! Hoop dat ie straks wel weer terug komt, want vanmorgen scheen die zo lekker!!

Janneke dus lekker genoetn met zn tweetjes!! Ik vind die olijfbomen ook zo gaaf!! Staat ook zo leuk/gezellig vind ik!!
En heerlijk in de stad gezeten, leuk vooral gezellie met zulk weer!!!
En wat een gave vakantiefiti's op je hyves!! Erg leuk!! Is zo'n zonnebrilletje handig voor jip??
Heb kleertjes besteld bij kleertjes.com van noppies haha zag er verschillende dingen van terug op jouw vakantiefoto's!!
Vanmiddag dus klein feestje gezellig!!

Linda gezellig feestje gehad dus, voor manlief de day after wat minder!!
Wel lekker dat jullie er vannacht niet uit hoefden voor de kids en die hebben het vast leuk gehad!!

Yvonne kan me voorstellen geen pretje zwanger en de warmte, ik vond die kussen in bed in   de winter al warm, laat staan nu!!
En bijna verlof lekker joh!!
Goed geregeld met de luiers!!

Yosha he bah meis ziek!! Niks an ook zeker niet met deze warmte!!
Hoop dat je snel opkanpt!! Maar ziek het wel goed uit!!

Miep fijn dat het beter met Willem gaat. misschien is een drie standen speen een idee?? heb je drie verschillende grote van gaatjes, kan je kijken wat het beste is nu de voeding stuk dikker is??
Zo kunnen jullie wel lekker in je ritme komen...
Tot wanneer heb jij verlof?? Vast nog wel even!!

Marijke ook leuke foto's van Noor op onze hyves!!
Hoe gaat het nu met je meiden!! Hebben de oudste al bijna vakantie??

Hiltje fijn dat het goed gaat!! Ik wens je een fijne zwangerschap en het allebeste en straks een mooi meidje waar jullie heerlijk van gaan genieten!!

Hier ook warm!! vind er s nachts niets aan!! ben gek op mooi weer maar eind van de week 30 graden denk ik wel pffff.... maar regen is ook niets!! gelukkig rustig weekje!!
Laatste weekje tennis op tv lekker even van genieten en hopen dat federer de finale haalt, zondag gaan we naar mn vriendin in alphen ad Rijn samen kijken mn ouders gaan ook mee die kunnen ook heel goed met hun. (ze zijn ook van mn ouders leeftijd) en lekker bbqen met zn allen!
Jurre gaat goed, heerlijk hem zo te zien!! We hopen dat we vanmiddag even lekker met zn drietjes naar het bos ofzo kunnen even lekker stukje wandelen..

Ik ga zo wat kleertjes van Jurre op mp zetten, benieuwd of dat beetje wil verkopen...

Fijne dag allemaal!!
grts, Marieke

Goede middag iedereen,

@ Yosha: Ben je weer wat opgeknapt? Hopelijk wel. Ziek zijn, is geen klap aan.

@ Laura: Die vriendin van mij waarbij ze ook met echo's de cyclus in de gaten hebben gehouden, kreeg dan meerdere echo's. In de tweede cyclus ontwikkelde het eitje zich minder snel dan wat gemiddeld is en sprong het later dan wat ze op de eerste echo in die cyclus hadden verwacht. Misschien is dat bij jou nu ook wel zo. Blijft lastig natuurlijk om echt een goed beeld te krijgen.

@ Janneke: Olijfboom gekocht dus. Die vind ik zo mooi. Wij hebben er ook eentje in de tuin staan. Ook een flinke. Wij hebben 'm uiteindelijk in België gekocht, daar waren ze echt stukken goedkoper. Want ze zijn wel echt heel mooi, maar ook heel prijzig.
En ja, die puckababy is echt een superuitvinding. Ik ben er in ieder geval mega-gelukkig mee.

@ Linda: Lekker naar een feest geweest gisteren en vanmorgen heerlijk uitgeslapen dus. Errug fijn, he?

@ Yvonne: Slim dat je hebt geregeld dat je een pak luiers kunt ruilen, mocht jullie beeb al eerder een grotere maat nodig hebben. Wij hebben uiteindelijk ook maar heel kort met de kleinste maat gedaan. Zo'n zonde van het geld dan. En om je kindje toch maar in zo'n klein luiertje te propper terwijl hij / zij er eigenlijk al te groot voor is, dat is ook zo zielig.
Je hebt dus flink last van allerlei nachtelijke ongemakken dus door je zwangerschap. Gelukkig hoef je niet meer zo lang tot je verlof.

@ Marieke: Nog nooit gehoord van een drie-standen-speen. Ik vraag me af of ze die hebben voor de Tommee Tippee fles. We hebben nu gewoon drie verschillende spenen, dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer natuurlijk. Ik heb nu nog 7 weken verlof. Fijn dat het nog zo lang duurt, alleen vliegt de tijd zo snel voorbij.
Misschien lekker naar de bossen vanmiddag dus. Fijn hoor, dat doe ik ook altijd graag. Ik ben vanmorgen een rondje wezen wandelen hier in de buurt. Op het verste punt had Willem in zijn luier gepoept. Heel fijn dat hij had gepoept, alleen was hij helemaal niet happy met zijn poepluier. Op de terugweg dus flink liggen jengelen.

Ik schrijf straks misschien of later deze week wel hoe het nu gaat, maar ik moet nu echt naar ons mannetje toe. Ligt al even te jengelen en nu wordt het hem geloof ik echt te veel.

Tot later.

Miep

Ben ik weer.
Willem even borstvoeding gegeven en hij krijgt nu nog een flesje van zijn papa. Als het goed is, is hij daarna weer helemaal tevreden.

Nou, dames, het lijkt erop dat wij onze rust hebben gevonden. Met de nieuwe voeding in combinatie met de JBPM kan Willem makkelijker poepen, heeft hij minder last van krampjes en hoeft hij niet meer te spugen. Ik heb hem ook niet meer zien kokholzen of zo, dus de reflux lijkt nu ook onder controle. Meneer komt nu voortaan om de 4 uur voor een voeding, wat ook erg veel scheelt.
Gisterenavond heeft hij de laatste voeding om 11 uur gehad. Hij lag om 12 uur in zijn bedje (we waren op een feestje en zijn na zijn laatste voeding naar huis gegaan) en hij werd pas om 4.30 uur wakker. Dat is dus 5,5 uur na zijn laatste voeding en hij heeft 4,5 uur achter elkaar geslapen. Dat is echt een nieuw record. Heerlijk.
Ook doet hij het overdag tussen de voedingen door echt veel beter. Na een voeding mag hij nog even in de box en spelen we nog even met hem. Daarna gaat hij naar zijn bedje in zijn puckababy. Dan jengelt hij nog 10 à 15 minuten en dan valt hij in slaap.

Dit is zo'n groot verschil met vorige week toen hij nog andere voeding had en nog niet in de puckababy sliep. Echt genieten zo.
Ik ben er nu wel achter dat het oké is als baby's huilen, maar dat je wel heel alert moet zijn en goed naar je baby moet kijken, omdat een heel aantal dingen vrij simpel te verhelpen zijn. De kunst is alleen om erachter te komen wat er mis is, en dat is wel heel moeilijk.
Ook een reden waarom ik zo blij ben met dit forum. Als Linda niet over de reflux had geschreven, had ik het bij Willem nog niet herkent. En als ik niet had gelezen dat Janneke zo positief was over de puckababy, dan zou het waarschijnlijk nog een hele tijd hebben geduurd voordat ik 'm had gekocht.
Oftewel, HOERA voor het forum en hoera voor jullie allemaal.

Oja, nog iets wat ik me bedacht. Veel mensen lijken te denken dat poepluiers een van de vervelendste dingen zijn van baby's. Dat blijkt nu ook niet zo te zijn. Ik ben juist heeeeeel blij met een poepluier. Janneke, jij hebt dat vast nog sterker dan ik.
Haha, zo gaat er een nieuwe wereld voor je open wanneer je een kleintje hebt. Een wereld waarin je helemaal gelukkig wordt wanneer je een poepluier ruikt.

Ik kan oprecht zeggen dat ik iedereen hier nog heel veel poepluiers toewens!

Miep

Ben ik weer. Waar is iedereen????

Wilde nog even zeggen dat Willem vanmiddag echt een hele tijd heeft liggen glimlachen. Zo ontzettend lief!!!! Helemaal warm vanbinnen.

Miep

Terug
Bovenaan