Goede middag,
@ Linda: Nee, Willem heeft nog geen prikjes gehad gisteren. Hij is nu 1 maand uit. Dat komt volgende keer. Lijkt me zo zielig. Weet nog dat mijn nichtje daar toen zo ziek van is geweest. Dat was de enige keer dat zij ooit in mijn armen in slaap is gevallen. Normaal gebeurde dat nooit. Ze hield zichzelf altijd wakker door aan haar haren te trekken. Pas als je haar in bed legde, ging ze slapen.
Klopt inderdaad dat ze de Omneo aanraadde omdat het hypoallergeen is. Ik heb op de verpakking gekeken naar wat er in zit, maar kan geen JBPM ontdekken. Maakt niet uit, doe ik er dan zelf wel in. Dat is wel met Omneo redelijk lastig, want de melk wordt er behoorlijk dik van. Ik bedoel, dikker dan de gekolfde borstvoeding wordt met JBPM en volgens mij ook dikker dan de Friso voor hongerige babys. Willem doet er dan echt heeeeeel lang over voordat de fles op is. Maar goed, het is voor een goed doel.
We hebben nu trouwens ook de oplossing voor het feit dat Willem wegzakt in zijn bedje nu het schuin staan. Manlief heeft het namelijk schuin gemaakt door badlakens onder het matrasje te leggen. Blijkt dat het nu niet alleen in de lengte schuin ligt, maar ook in de breedte een beetje. Daardoor zakt Willem schuin weg en komt hij met zijn hoofdje tegen de spijltjes aan. Dat heb ik nu verholpen en vanochtend is meneer netjes in het midden blijven liggen. Zo simpel kan het zijn.
En voor wat betreft je schrijft over dat je babys eigenlijk in het eigen bedje moet laten inslapen en evt laten huilen.... Ik weet het niet hoor. Dat is echt een hele Westerse opvatting. Andere culturen doen dat vaak helemaal anders. In Afrika dragen ze de kindjes altijd bij zich. Daar houden ze niets aan over, hoor. Het is alleen voor jezelf niet altijd even handig om je baby de hele dag bij je te hebben. Ik denk dat het 't belangrijkste is dat je een goed ritme vindt wat werkt voor jou en voor Ayla en dat je je daar aan houdt. Komt ook nog eens bij dat Ayla niet huilt omdat ze niet alleen wil gaan slapen, maar omdat ze ergens last van heeft. Dan mag ze best geholpen worden, hoor. Vind ik tenminste.
En ja, ik had inderdaad toch al een afspraak staan bij de ka voor Willem. Dit omdat hij met een vaccuum is geboren. Dan moeten ze kennelijk met 6 weken nog een keer naar de ka. Komt op zich wel goed uit dus.
@ Yvonne: Fijn dat je thuis kunt werken als het op het werk zo benauwd is. Dat scheelt veel. Zo te horen heb jij ook veel gehad aan de bv cursus. Ik vond het een fijn gevoel dat ik door de cursus beter wist waar ik op moest letten om problemen te voorkomen. Je kunt natuurlijk nooit 100% alles voorkomen, maar toch. Alle info die je hebt, is mooi meegenomen.
@ Janneke: Lekker dat Jip bij je moeder kan logeren. Fijn voor jullie en voor je moeder ook. Niets zo goed om je gedachten te verzetten dan zo'n klein hummeltje om je heen. Hopelijk komt de situatie met je familie ook snel tot rust, zodat er alleen nog maar tijd is om te genieten.
Wat jammer trouwens dat ze op het KDV Jip niet in zijn puckababy mogen leggen. Hij doet het er zo goed in. Wat is daar eigenlijk de reden voor?
Veel plezier met al je uitstapjes vandaag!
@ San: Voor jou is het al echt aftellen tot je verlof. Ik weet nog zo goed dat ik het echt een eeuwigheid vond duren voordat het zover was. En nu is Willem alweer een maand oud. Wat gaat het toch vlug, achteraf gezien.
@ Marieke: Heel goed dat je nog ouderschapsverlof opneemt. Het is zo belangrijk dat je de tijd neemt om goed te herstellen. Bovendien heb je dan nog wat extra tijd met Jurre en dat is toch ook wel erg prettig.
Twee weken voordat de Omneo gaat werken? De dame op het CB had het over drie dagen. Dat is nogal een verschil. Nou ja, we zullen zien. Onze kraamhulp had indertijd ook al aangegeven dat je beter kunt roeren dan schudden i.v.m. de extra lucht. Het probleem is alleen dat de Omneo niet zo heel goed mixt met de JBPM. Daar staat zelfs een aparte opmerking over op de zijkant van het pak JBPM. Schudden lijkt in dit geval toch beter te werken. Ik heb het idee dat Willem meer last heeft van de reflux dan van de krampen, dus dan moeten we dat maar even voor lief nemen. We proberen het gewoon een tijdje. Gaat het niet helemaal goed, dan zien we dan wel weer verder.
@ Laura: Fijn dat er nu eindelijk iets gebeurt. Dan weet je tenminste (hopelijk) over een tijdje beter waar je aan toe bent. Ik hoop eigenlijk stiekem dat het inderdaad je progesteron is. Niet omdat ik je iets toewens natuurlijk, maar omdat ik bij die vriendin van mij heb gezien hoe makkelijk het te verhelpen is. Daar zijn trouwens geloof ik twee manieren voor. De ene is tabletjes en de andere is spuiten zetten. Mijn vriendin heeft voor het laatste gekozen. Weet niet meer wat haar reden daarvoor was (is alweer een jaar geleden), maar mocht je het graag willen weten, dan zal ik wel eens bij haar informeren.
Ik las trouwens in het mailtje van JG dat een van de veranderingen op het nieuwe forum zal zijn dat je als je reageert op een bericht, je alle voorgaande berichten ook nog kunt zien. Erg prettig. Dan kun je tenminste nog even terugkijken naar wat er ook alweer geschreven is. Beter dan alles moeten onthouden en makkelijker dan twee schermen open zetten.
Ben benieuwd wat er verder nog verandert.
Ik heb net voor Willem ook zo'n puckababy gehaald. Ik heb er al een tijdje aan zitten denken, omdat ik er zoveel goede dingen over hoor. Janneke is ook zo entheusiast. Vannacht had ik Willem na de voeding terug gelegd in zijn bedje en na 5 minuten begon hij te huilen. Het hield niet op, dus ben ik even gaan kijken. Even op de arm genomen en getroost en daarna weer terug gelegd, maar het hielp niet. Speentje hielp ook niet, dat viel er steeds uit. Zijn armpje bleven wild aan het bewegen en hij sloeg zichzelf steeds in zijn gezicht. Ik zou ook niet kunnen slapen of kunnen ophouden met huilen als ik steeds in mijn gezicht geslagen werd. En Willem snapt nog niet dat hij dat zelf doen en kan er niet mee ophouden. Toen heb ik beide armpjes (zachtjes) tegen het matrasje aan gedrukt en vastgehouden. En jawel hoor, toen kwam meneer tot rust en binnen een paar minuten sliep hij. Daarna hebben we hem niet meer gehoord. Toen was het voor mij duidelijk, ik wil ook zo'n puckababy. Dus zijn we net met z'n tweetjes op pad geweest om er eentje te kopen en nu ligt hij al in zijn bedje in de puckababy te slapen. Ik heb hem nog niet gehoord, maar ik moet wel zeggen dat hij al zo'n beetje sliep toen ik hem in bed legde. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
Voor wat betreft de JBPM, dat lijkt ook al te werken. Hij spuugt nauwelijks meer. Vandaag heb ik hem zelfs nog helemaal niet zien spugen. Het zou natuurlijk toeval kunnen zijn, maar ik heb er goede hoop op dat het beter gaat zo.
Ik heb vandaag ook weer een overzichtje bijgehouden waarop staat hoe lang en hoe vaak Willem huilt. Ik tel dan overigens niet mee als hij net voor een voeding een paar minuten ligt te huilen omdat hij zo'n honger heeft en hij het lang vindt duren. Het totaal aantal minuten aan huilen tot nu toe vandaag staat op........ (tromgeroffel)..... 15 minuten!!!!! Ik weet niet wat ik meemaak. Normaal huilt hij voornamelijk 's morgens erg veel.
Ook dit kan natuurlijk toeval zijn. Ik hoop het niet, ik hoop zo dat het nu allemaal een beetje rustiger wordt. Hij mag van mij best huilen hoor, maar het is toch ook wel prettig als hij tussendoor regelmatig een tijdje goed slaapt en zijn rust vindt. Zou dat nu gebeuren????
Miep