We gaan ervoor part VI

Hoi hoi,

@Roos; Fijn dat Robin zo goed slaapt en Julia ook wat rustiger is. Dan mag je nog wel moe zijn en vinden dat het tegenvalt. Is niks mis mee. Beter je gevoel uiten dan op te kroppen. Gelukkig is je man nog een aantal dagen thuis. Heerlijk. Doe het rustig aan en als je wil komen kletsen dan ga gewoon je gang.

@Yosha; Wat een onzekerheid zeg. Kan mij voorstellen dat je nu gewoon wil weten hoe het zit. Als je dan kijkt hoe het begin bij iedereen verloopt is het steeds weer anders. Ik heb het nog niet opgegeven voor jullie. Als je morgen ofzo nog niet ongi bent, ging je dan naar de vk/gyn?

Vanmorgen weer lekker uitgeslapen. Het regent wel, heb gisteren genoten van de zon, dus dat is niet zo erg. Ben gisteren nog bezig geweest met de babykamer. Nu is echt bijna alles klaar. Verder niet zoveel gedaan. Wat eten is voren gemaakt. Zelf aspergesoep, bonensoep en koude schotel gemaakt. Ikke niet allemaal hoor, manlief kookt meestal bij ons. Vandaag nog een verjaardag. Zitten we meestal in de schuur en niet in het huis. Is wat minder, maar blijven niet te lang. Morgen weer werken en wederom een drukke week. Hoe krijgen we het voor elkaar, maar ja, komt wel weer goed. En vind het niet zo erg, allemaal leuke dingen.

Fijne zondag allemaal.

Gr. Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

Hoi meiden,

Yosha; wat vreselijk irritant allemaal. Wist je maar waar je aan toe was. Je bent bijna een week overtijd.
Tja, wellicht test je idd pas een week na je NOD positief. Of heb je zelf meer het gevoel dat je cyclus een beetje in de war is door die 2 weken pil?
Weet niet of je mijn vorige berichtje gelezen had; waarom probeer je de digi van CB niet? Deze meet al vanaf 20, dus is te doen vanaf 4 dagen voor NOD. Hoef je ook niet naar zo'n rotstreepje te zoeken.

Yvonne; dank je voor het "kaas advies" en voor mijn probleem met mijn darmen.
Ik ga inderdaad maar eens flink aan de pruimen, zo graag weer natuurlijk naar de wc kunnen.
Dat van die magnesium ga ik ook proberen. Wat moet ik precies kopen en waar?
Hoor het graag.

Fijne zondag allemaal, hopelijk wordt het weer nog iets beter. En anders ga ik vanmiddag maar met hondje en mannetje naar het bos.

Pascale

Hey meiden!

Wat een weertje gisteren he! Ik ben gewoon verbrand. Ik ben samen met de buurtkinderen en nog een moeder naar de kinderboerderij/speeltuin geweest. Was errug gezellig. Gisteravond naar een feestje van dochter van vrienden. Ze was geslaagd. Manlief dus bijna de hele dag alleen met de kids. Dat was nog niet zo vaak voorgekomen.
Vandaag was beloofd dat het hier 26 gr zou worden. Zon is nu ff weg:S
Ayla prutteld nog in haar bedje. Kan de slaap nog niet vatten.
Hopelijk kunnen we vanmiddag nog ff weg, dat hangt van ons meiske af...............

Yosha: wat vreselijk balen zeg. Ben je niet ongi en echt overtijd en dan nog geen + test. Wat moet je daar nu van denken??

Roos: wat fijn dat Robin zo'n tevreden kindje is!!! En dat Julia al rustiger wordt. Je hebt 2 pracht meiden! Nu jij nog bijslapen.................En manlief dus nog ff vrij, heerlijk voor je.

Yvonne: je bent er dus bijna klaar voor. Nog maar en paar weekjes meid en dat hebben jullie je beebje ook in julie armen. Het gaat fysiek best heel goed nog of niet?? En nog heerlijk druk met van alles en nog wat. Fijn! dan kun je straks ook lekker van je verlof genieten.

Pascalle: bij jou alles ok?? Nog zo onzeker?? vast wel, is ook heel normaal. Ik heb ook idd altjd gewoon de normale brie en camemberts enzo gegeten omdat wij hier in de supermarkt alleen gepasteuriseerde kaasjes verkopen. Als op een kaasje pasteuricee schrijf je dat zo;-) ) dan kun je het kaasje gewoon eten hoor.

Laura: deze week naar de gyn he...........spannend hoor. Wat voor onderzoeken gaan ze doen dan??

Ik hoor dat Johan en Niek ruzie hebben, Niek roept heel hard om memmie...............Ja ja hij is nu al een groot acteur. Niek heeft onze hond een schop gegeven. Kijk dat mag natuurlijk helemaal niet! Nu zit ie te krijsen op de stoel buiten.

Ik ga me even nuttig maken.
Fijne dag dames!
Grtz Linda

Hoi Pascalle,

Magnesium kan je gewoon bij de apotheek halen. Krijg je ook nog een gedeelte vergoed, is zonder recept. Even erbij zeggen dat je zwanger bent. Maakt verder niks maar dan kunnen ze je goed van advies dienen. Hoop dat je snel weer normaal naar de wc kan. Bij mij was dat vannacht geen probleem (4x). De ene dag kan je niet dan weer wel. Geen pijl op te trekken, maar lucht wel op. Anders gaat het zo zitten vervelen (sorry voor het vieze praatje). Succes.

Groetjes, Yvonne

Hello ladies!

We zijn goed aangekomen gisteren. Gister om 5uur werd Jip al wakker en om 7uur vertrokken. Heerlijk weer onderweg gehad en Jip heeft heerlijk geslapen in de auto en als ie wakker was lag ie beetje om zich heen te kijken. Alleen toen we aankwamen was Jip aan het gillen, hij had honger en we hadden het iets te strak gepland. Jip heeft van 19-6uur geslapen, en vanmorgen na de fles zijn wij ook weer gaan slapen tot 10uur. Heerlijk bijgeslapen allemaal dus!
Appartement is geweldig, straks gaan we lekker wandelen. Tis een graad of 27 vandaag en zon.

Jip heeft gister 2 keer gepoept, dus dat is mooi maar zat weer 3 dagen tussen, vind ik te lang. Hopelijk wordt het deze week beter en anders volgende week langs de huisarts.

Yosha: jeetje meid wat balen... Maar er is nog hoop! Je cyclus is nooooooit zo lang toch? Ik duim nog steeds voor je!

`Linda: lekker dag weggeweest zie ik, fijn! En Niek stout, ajajaj! Lijken Niek en Johan qua karakters op elkaar omdat ze af en toe botsen of juist opposites?

Roos: herkenbaar: huilen en overal bij willen zijn. Heb dat vaak nog en daarom zie ik er tegenop om weer te gaan werken. Moet hem nu al gaan loslaten!!! Fijn dat je man extra dagen heeft gekregen zeg!

Phoeby: ik schrok wel even van je verhaal over je eetstoornis. Wat vervelend zeg... Gelukkig is het nu weg maar blijft mss altijd ergens ver in je achterhoofd? Ik kan ook vaak maar eens in de 2-3 dagen naar de wc, in het begin van mijn zwangerschap was dat soms wel erger. Niet teveel zorgen om maken.
Balen dat je zelf moet solliciteren op je functie. Zal geen gezellige boel zijn bij de groen gele jongens nu met die crisis. Maak je nu minder kans nu je (evt?) PT gaat werken?

Yvonne: nog even en dan verlof, lekker hoor! Tot wanneer? En huiselijk, hoort er allemaal bij. Geniet ervan, heerlijk dat je nog zo goed vooruit kunt!

San: ik heb ook gekke dromen gehad, heel apart is dat! Als je kindje er is ga je ook vanalles dromen trouwens.

Jip ligt nu lekker te brabbelen in zijn bedje, we gaan zo wandelen. Hij is extreem lief! Nard geniet nu volop van zn gezin, de eerste weken dast ie vrij was waren redelijk drama en saai voor hem, nu kan ie lekker bijtanken en maximaalo genieten. Is tot 1 juli vrij!

Veel groetjes uit een zonnig Bad Hofgastein,
Janneke

Hoi meiden,

De onzekerheid slaat weer toe hoor. Wat duurt het toch lang voordat het 24 juni is en ik eindelijk een echo krijg.
Heb jullie advies nodig. Ik voel me prima, geen bloed en mijn borsten zijn ook nog steeds gespannen. Wat me zo onzeker maakt is dat ik van de week af en toe steekjes heb gehad links onderin mijn buik en af en toe een zeurderig ongi gevoel.
Maar sinds gisteren nagenoeg niet meer.
In mijn hoofd zit het nog steeds goed en ik ben mezelf ook moed aan het inpraten maar nu ga ik me zorgen maken om de krampjes die er niet zijn.
Heeft één van jullie dat ook meegemaakt? En moet je die krampjes de gehele dag, dag in, dag uit voelen? Hoop dat ik gerustgesteld kan worden.

@Linda; Tja, lees hierboven. Ondanks mijn 'goede' gevoel word ik steeds onzekerder. Ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat ik tijdens mijn laatste zwangerschap vandaag de eerste druppel bloed ging verliezen.
Ik moet eerst die mijlpaal van 6 weken en 2 dagen bereiken. Al klopt dat dus niet helemaal. De laatste keer begon ik dus vandaag met een druppel, morgen volledige bloeding en die bloeding heeft 2 weken aangehouden. De miskraam zelf kwam echt met 6 weken en 2 dagen op gang.
Snap je het nog?

@Janneke; mijn eetstoornis heeft geen invloed meer op me. Dat heeft wel lang geduurd hoor. Ik durf weer gewoon lekker een patatje te eten, brood en gebakje etc. Ik spuug helemaal niet meer. En nu ik zwanger ben zal ik het helemaal nooit doen.
Ik ben inmiddels ook weer zo'n 15 kilo aangekomen, ben zelfs weer ietsje te zwaar.
Ik heb laatst al mijn kleding weg gegooid, ik wil er gewoon niet meer inpassen.
Had toen maat 34. Nu heb ik 38, soms zelfs 40.
En mijn beebje moet een gezond en veilig huisje, dat is belangrijker dan een dunne moeder, toch?
En ik denk dat je 2 verhalen door elkaar haalt hihi.
Nee, ik hoef niet te solliciteren op mijn eigen functie (ik denk iemand anders?) en ja, het is geen leuke periode bij de groen-gele rakkers door de crisis.
Ik ga straks wel minder werken maar ik mag mijn functie als VM behouden. Hiervoor moet je minimaal 28 uur blijven werken en dat gaat wel lukken.
Maar dat roep ik nu hè? Ik weet niet hoe het straks is als ik dat kleintje in mijn armen mag houden....

@Yvonne; dank je wel voor je darm-adviezen haha. De praatjes worden steeds viezer op dit forum. Sorry meiden.

Groetjes,
Pascale

Hey meiden,

Hier is de rust weer wedergekeert, we hebben een paar onrustige dagen achter de rug met Noor. Dan wilde ze om de 2 uur drinken maar dronk ze steeds slecht, dus snel weer honger, een moeilijk doorbreekbare cyclus. En ze sliep overdag heel slecht en ik had haar voortdurend op armen. Gister de Wilkinet draagzak maar uitgeprobeert en dat ging heel goed, dan viel ze eindelijk in slaap en kon ik nog klusjes doen zoals was ophangen en vouwen en met Yasmin en Maysa bezig zijn. Vandaag is ze weer super rustig, slaapt heerlijk uren achter elkaar en drinkt haar flesjes beter op. Komt wel overeen met de regeldagen die ze met 10-14 dagen hebben, vandaag is ze 14 dagen.
Ik ben nu ook eindelijk weer bij met de kaartjes voor de nieuwe mamas. Miep, deed jij niet mee met de kaartjes want jouw adres stond niet op de lijst. Ik heb wel een kaart voor je maar kan die niet opsturen. Linda, van jou wist ik niet meer of ik nou wel of niet had gestuurd, de laatste maand van mijn zwangerschap is nogal wazig... IN ieder geval krijg je er (nog) een.

Yosha: geen bloed kan nog goed nieuws zijn hoor, want nu ben je echt wel overtijd! Heb je nog getempt of je ei gevoeld? Misschien gewoon laat geovuleerd en vandaar nog geen + op de test? Ik blijf voor je hopen!

Janneke: een hele expeditie met een babytje reizen he, knap dat jullie het aandurfden, en nu zit je heerlijk in Oostenrijk te genieten! Veel plezier!

Pascale: die krampen bij een zwangerschap voelde ik af en toe, een soort zeurende pijn. En geen bloed is ook een goed teken natuurlijk. Kan me voorstellen dat het nog een eeuwigheid lijkt te duren tot je een echo krijgt! Heftig hoor die eetstoornis, fijn dat je er nu helemaal bovenop ben.

Yvonne: het schiet op bij jou, zie je op tegen de bevalling? Ga je in het ziekenhuis bevallen of thuis? Ben benieuwd wie er eerste bevalt, jij of San. Grappig dat we allemaal in clusters bevallen hier op het forum.

Roos: dat drinken van Robin vond ik heel herkenbaar. Noor heeft ook liever om de 2.5-3 uur 100ml, dus vaak kleine flesjes ipv minder vaak een grotere fles. Wel vermoeiend zo maar ik kan de tijd tussen de flesjes heel moeilijk rekken, soms wel met de borst. Sinds gister lukt het haar ook iets beter om een fopspeen in te houden, dat werkt ook wel even.

Ik moet weer verder! De meiden hebben me nodig!
liefs
Marijke

Hoi,

nou hier nog niets gewijzigd....heb assistente gyn gesproken en morgen belt de gyn mij zelf en gaan we even overleggen hoe of wat....

Maaaaaar ben echt niet zwanger hoor, dat had ik nu wel gevoeld en dan had een week na NOD de test wel wat laten zien......maar dat geeft niet, als mijn lichaam het maar gewoon blijft doen en niet zo irri als nu!!

Ga gewoon nu ook weer verder met het dieet (heb een week met de pet gegooid, dus nu weer schouders eronder), was zooooo trots op mezelf dieet ging zo goed, was niet meer zo bezig met zwanger worden....tja en dan ineens zwangerschapskwaaltjes en geen ongi....pffff hupsakee terug bij af!! Nou ja, ga gewoon door, vanavond nieuwe voeding halen en daarna (als manlief en ik nog fut hebben) toch maar weer sporten.

Krijg sinds vanochten wel meer pijn in mijn borsten.....is toch ook raar. Heb vanmorgen en een zw.test en een ovutest gedaan, zw.test helemaal blanco en ovutest een heeeeeeeel licht streepje.....nou ja zit dus niet in een belangrijke periode....Maar ik heb nu echt genoeg getest hoor!! Kost me veel te veel geld op deze manier...dus test niet meer!

Nou meiden, het weekend is voorbij gevlogen (voor mijn gevoel weer veeeeeeel te kort!) dus moet weer aan de bak...(bleeeggghh geen zin in!)

gr Yosha

gr Yosha

Terug
Bovenaan