We gaan ervoor part VI

Meiden,

Zit hier rustig op de bank, Robin ligt in de kinderwagen te slapen, Julia is naar de psz, manlief een paar uur naar zijn werk. Heerlijk!
Robin is maar kort wakker na de fles, soms valt ze meteen weer in slaap, niet te geloven, zo'n verschil met Julia, begin me bijna zorgen te maken..... Maar wat een makkie, één kind... Heb jij dat ook, Linda, en Marijke natuurlijk ook!
Morgen komt iemand bij ons poetsen, die vrouw poetst ook bij mijn moeder, is dus vertrouwd. We houden haar aan tot eind juli, ontlast mij enorm. Ik merk dat ik nog maar weinig kan ondernemen, ben meteen bekaf... Komt wel weer goed.
Ik heb nu al twee nachten op zolder geslapen, fijn, ik heb de laatste voeding gedaan, kon om 12 uur naar bed, tot 7 uur. Mijn man heeft vannacht de voedingen gedaan. Eentje om half twee, toen werd ze wakker om half 5, heeft mijn man 't speentje erin gedaan en toen sliep ze zowaar door tot half 7!
Morgen is mijn man jarig.... Ik heb in een kooplustige bui binnen 5 minuten een dvd-recorder gekocht.... Ik was zaterdag even op de fiets (oei, da's iets minder met mijn hechtingen....) en ben zo een zaak binnengelopen, de boel even bekeken en een zwarte gekocht. die we nu hebben haperde af en toe, dat is niet fijn als je Julia graag even een dvdtje wil laten kijken en dat ie 't niet doet....
En ik heb weer een gewone broek aan.... Wel eentje die me normaal iets te ruim zit, maar toch, voel me enorm slank.

Linda, ik heb van de week even op mijn paard gezeten, zo fijn! HIj draafde meteen weg, dat voelde wel wat vervelend down under.... Maar wat een lekker gevoel!!!!! Hoe gaat het met jouw rijkunsten op het moment?

Yosha, wat een toestand zeg, je weet nu toch helemaal niet waar je het moet zoeken.... Ik voel wel een soort gelatenheid bij je, maar je moet toch flink balen als je toch niet zwanger blijkt te zijn.... Je wordt enorm heen en weer geslingerd..... Hoop dat de gyn je ergens mee kan helpen..... Werk ze, kun   je misschien een beetje afleiding in vinden....Kaartje moet als het goed is, vandaag aankomen....

Marijke, jij hebt met Noor dus je ritme nog niet gevonden... Lastig. Wel goed dat ze de fles, speen en borst goed accepteert. Daar zijn ze toch zo terughoudend in, hè. Nou, het is maar waar je ze aan went.... Doet je man dus 's nachts de voedingen? Word je daar wakker van?
Zijn de meisjes blij met hun nieuwe zusje?
Heerlijk hè, weer bewegingsvrijheid, niet meer die dikke buik, die in de weg zit....
Hoe is het met de spataderen? Helpt curanol? Komt de fam nog bij jullie logeren?
Heb jij trouwens ervarign met een buggyboard? Ik wil zo'n ding aanschaffen voor op mijn quinny speedi.

Phoeby, die krampjes komen en gaan, hoor, iedere dag kan het weer anders zijn. Kan me goed voorstellen dat je ej onzeker voelt, alleen helpt het geen bal.... 24 juni, dat schiet al op!!!!

Janneke, lekker in de zon? O heerlijk en dapper dat jullie al zo ver op pad zijn met Jip. Hoe vindt hij de temperatuur? En wat lekker dat je man zo lang vrij is en nu kan genieten van zijn gezinnetje. Weet jij trouwens hoe lang het duurt voordat je weer na de bevalling in de zon kunt?

Yvonne, bij mijn helpt bij darmproblemen het eten van een kiwi op de nuchtere maag.... En heb je wel eens activia geprobeerd? En misschien mag je ook wel als je zwanger bent probiotica slikken, een goede darmbacterie, te koop bij de natuurwinkel.
En ik las dat je zo ongeveer klaar bent met alle voorbereidingen voor de bevalling, wat snel!!!

Morgen gaan we trouwens naar mijn school, alle kinderen trakteren, soesjes met muisjes, zijn al klaar.....  

Ik ga nog even op MP kijken naar babykleertjes, scheelt weer geld....

gr Roos

Hallo!!
Ook hier is het weekend weer voorbij gevlogen!!

Pascalle, poeh heftig hoor die eetstoornis. Wel fijn dat het nu goed gaat en je ook van wat lekkers kan genieten! Ik las ergens als die kiwi's heeft de kraamverzorgster mij toen ook aangeraden... twee kiwi's op je nuchtere maag daardoor kwam het bij mij na de bevalling eindelijk weer eens op gang en normaal gaat het bij mij ook niet heel soepeltjes, haha wat een verhaal.... en wat mij ook altijd goed helpt is roggebrood eten... misschien ook een tip!

Roos, heerlijk dat je lekker even kan genieten van rust in huis en tijd voor jezelf, wel vervelend dat je nog niet zoveel kkan, maar fijn dat er iemand komt helpen in huis! Scheelt weer en kan jij je energie aan je kindjes geven.... Wel wennen dus twee?? Hoorde het op de gym ook! En Robin is dus veel rustiger als Julia, Lekker!! Bijzonder he dat twee kindjes dan weer zo verschillend kunnen zijn...

Yosha, nog niks geen duidelijkheid dus... Fijn dat de gym morgen belt, ben heel benieuwd wat hij zegt! Fijn dat je daar met je vragen en zorgen terecht kan!
En knap hoor je schouders weer onder je dieet zetten!!

Yvonne voor jou begint het op te schieten meid en heerlijk joh alles bijna klaar! Moet een lekker gevoel geven nietwaar??
Ben benieuwd naar jullie kamertje, zet je nog een keertje foto's op hyves??

Linda gister nog kunnen genieten van het weer?? ai Niek ruzie met Johan... dat krijgen wij straks vast ook, kan ik me nog niets bij voorstellen!! haha...
Wanneer gaan jullie op vakantie?? Ook al bijna??
Hoe is het nu met Ayla paar dagen na het berzoek aan de osetopaat.
Hoorde van de week de naam Ayla ook ergens anders! Grappig!!

Janneke jullie zijn heerlijk aan t genieten lees ik!! Super joh!!
Ook wel verdiend na de moeilijke start nu lekker samen met zn drietjes! Ook lekker dat Nard er nu optimaal van kan genieten!
Ga er lekker mee door!!

Marijke Noor kan haar ritme dus nog niet zo vinden!! Twee weken alweer!! Maar ook nog klein he...
Wat vinden de andere meiden ervan??

Hoe gaat het met de rest????

We hebben leuk weekend gehad, zaterdag fotosessie met Jurre gedaan bij fotograaf, was cadeau van mn werk, was leuk en t ging heel goed, Jurre deed het super dus ben benieuwd naar eindresultaat. Daarna naar mn schoonpa geweest en heerlijk van t mooie weer genoten, gister zijn vrienden langs geweest, ook leuk en dan is t weer maandag manlief weer naar t werk. vanmorgen koppelgesprek gehad over Jurre met de gastouder. Was ook goed, echt een leuke vrouw, klikt goed! even geshopt daarna... hihi ook altijd leuk, kan geen broeken aan dus even paar rokjes gescoord. Dus weer helemaal blij kan ik tenminste beetje   afwisselen. En nu thuis ga zo even wat pruimen potje thee staat voor me en Jurre kan zn slaap niet zo vinden is ongeveer elke half uur, kwartier wakker, huilen terwijl hij wel moe is...
Net ook afspraak bij bedrijfsarts gemaakt vor volgende week dinsdag, dus ben benieuwd.

Groetjes!!
Marieke

Hey meiden,
Zo, even niet geweest en we zitten alweer in deeltje 6! Had helemaal niet in de gaten dat het alweer tijd  was voor een nieuwe!

Yosha: wat raar bij jou zeg!! Las ook het berichtje speciaal voor jou. Wel goed om in de gaten te houden. Maar ik lees dat je morgen contact hebt met de gyn. Onderzoek lijkt me niet slecht hoor, dit is niet normaal!! Alhoewel, wie weet toch zwanger nu je toch weer gevoelige borsten krijgt....!!

Hier de ongi alweer volop doorgebroken. Gister en vandaag is het al flink tekeer gegaan en vanaf gister ook de temp weer naar beneden, dus die reken ik maar weer als 1e ongidag. 23 dagen, korte cyclus deze keer dus.
Ik heb geen idee wat de gyn donderdag gaat doen. Denk in ieder geval dat de eendenbek tevoorschijn komt en waarschijnlijk een echo, verder verwacht ik niet zo heel veel, behalve dan praten over het probleem haha en dan zal het wel een vervolg-afspraak worden.
Rapport van de zwemmertjes van manlief heeft hij meegekregen van de huisarts, dat kunnen we donderdag ook al vast laten zien. En van iedereen krijgen we de tip om flink te overdrijven, ook over hoelang we al bezig zijn. Dat is niks voor mij, maar waarschijnlijk wel nodig om de MMM in gang te laten zetten.....
Nou ja, manlief is erbij, en ik zie aankomen dat er bij mij ook wel enige tranen zullen komen. Hopelijk zijn ze ergens goed voor hahahaha!!!

Phoeby!! Jee heftig zeg, die eetstoornis van jou. 70 laxeertabletten per week, schrik me echt rot zeg!! Heel af en toe, zeg 2x per jaar, heb ik zo'n last dat ik dan met tegenzin 2 van die tabletjes slik. Een hele opluchting als het dan los komt. Maar vind het doodeng, die dingen. Maar jij kan dus niet anders meer. Erg hoor! Gelukkig gaat het bij mij op de natuurlijke manier meestal wel goed. De kiwi's helpen mij ook en Vifit, Activia, Roosvicee Laxo gebruik ik ook wel. Stress is bij mij vaak een reden dat het minder gaat. Een buikpijn dat ik daarvan kan hebben......
Meid, ik lees dat je weer zo onzeker bent. Moeilijke tijd dit voor jou natuurlijk. Ik hoop dat de weken voorbij vliegen!

Janneke lekker op vakantie maar toch de laptop mee dus! In ieder geval lekker genieten. En mooi weer zo te lezen, heerlijk!
En jou werken komt nu snel dichterbij! Kan me best voorstellen dat je er tegenop ziet, is vast niet makkelijk om Jip weg te brengen en er zelf niet bij te zijn.

Linda, brrrrr, wat klinkt dat akelig bij de osteopaat met Ayla. Hopen dat het nu beter gaat! Oei, Niek de hond een schop verkopen, dat mag idd niet! Maar goed, jullie treden op zo te horen hihi, de nanny van de tv hoeft nog niet te komen hihi ;-))))

Nathalie: met jou nog alles goed?? Wanneer heb je 1e echo??

Yvonne: nog even en dan verlof voor jou! Hoeveel weken van te voren is dat? Door de zomervakantie iets meer dan 6 zeker?

Roos: niet schuldig voelen hoor!! Jij liep tijdens de zwangerschap al met lichamelijke problemen en die zijn na de bevalling natuurlijk niet 1-2-3 weg. Hoop dat je veel steun aan je man hebt. Hmmm, die laatste KH klinkt niet al te best....

Marijke, Noor doet het goed dus! Fijn dat je ook aandacht aan Yasmin en Maysa kan geven, de meiden voelen zich anders misschien wel tekort gedaan.

Marieke, leuk kado, een fotoreportage! Leuk weekend gehad dus. Annen is dichter bij ons dan bij Linda, ik ken het wel.

Ik zal maar eens gaan koken!
Fijne avond,
Gr. Laura

Hoi hoi,

@Janneke; wat een genot om zo lekker even weg te zijn met je gezin. Jip heeft de reis goed doorstaan en zo lekker geslapen. Voor Nard ook fijn dat hij er meer van kan genieten en jij ook trouwens. Is toch makkelijker als het allemaal loopt.

@Pascalle; de krampjes kwamen en gingen bij mij. Is nu nog steeds. Je voelt dit niet aan 1 stuk door (gelukkig niet). Kan mij wel voorstellen dat je onzeker blijft. Hadden wij ook tot 14wk. Gelukkig mag je de 23e voor controle en krijg je bevestiging. Ik kan je wel vertellen dat het na de 14 en na de 20 wk (helemaal) snel gaat. Hopelijk kan je er al een beetje van genieten.

@Marijke; Noor heeft haar plekje bij jou gevonden. Gelukkig lukt het zo wel. En heb je nog tijd voor je meiden. Het is toch een heel gepuzel wat je kind nu wil en wat ze fijn vinden. Vind jou wel creatief. Ik weet nog niet of we naar het zk gaan of thuis blijven. Hangt van het moment af. Moet een bed in de kamer neerzetten en ik weet niet of ik dat fijn vindt. Manlief en ik vinden zk ook wel makkelijk. Ga je daar heen, bevallen en komt in een schoon en opgeruimd huis terug. Ook heb je daar alle zorg die je maar kan wensen. Dus voor en tegens.

@Yosha; je weet echt niet meer wat je moet denken. Lijkt mij zenuwslopend. Heb met je te doen. Groot gelijk dat je weer de draad oppakt. Hopelijk kan de gyn jou morgen meer vertellen. Ben benieuwd.

@Roos; lekker slapen is altijd fijn. Manlief is dan druk in de weer 's nachts, wat fijn zeg. Een poetster erbij is geen overbodige luxe. Neemt toch veel werk weg. Kan jij lekker genieten van je meiden en je man natuurlijk. Bedankt voor de tips voor mijn darmen. Ik mag geen koemelk producten (lactose intollerantie) eten, dus geen activia. Heb gaat nu goed hoor, weet wat ik moet doen. Doe dat niet altijd, dus dan krijg ik last. Gisteren bv gewoon brood gegeten en rijst. Is niet goed voor mij, dus vannacht hier weer een beetje voor gestraft. Kan er goed mee leven, je went er wel aan.

@Marieke; foto's van Jurre (al op hyves?) Gesprek met gastouder ook leuk geweest, is toch altijd even spannend. En lekker geshopt. Nooit verkeerd natuurlijk. Foto's van kamertje komen nog wel, moet schilderijtjes nog hangen. Duurt ff.

@Laura; ben benieuwd wat je donderdag te horen krijgt of welke onderzoeken. Succes. Mijn verlof is 4 weken vooraf. Heb niet langer of korter verlof. Vakantie valt helemaal weg (8 wk). Krijg gelukkig 3 wk terug, kan ik achter mijn verlof aanplakken. Maar werk nu gewoon wat minder, moet vakantie in verdienen. Dus dan maar zo. Pas wel goed op mijzelf.

De eerste praktijk examen dag zit er weer op. Donderdag weer een. Viel wel mee, met de anita om. 's middags bij de gesprekken af gedaan. 16.00 uur naar huis en thuis helemaal op. Was manlief nog niet thuis. Komt zo pas. Heb gelukkig nog eten van gisteren warm kunnen maken, manlief had gebeld dat hij laat was. Dus ergste honger is nu wel over. Heb nog peultjes gekookt (vers uit mama's tuin) en die ga ik zo opsmikkelen. Jammie. Heerlijk zo al die verse dingen. Heb ook alweer veel aspergesoep gegeten en zelfgemaakte koude schotel (manlief gemaakt). Misschien dat we een keertje moeten afspreken dat iedereen wat eten maakt en dan samen gaan opeten. Zijn nog meer bourgondiers onder ons, dus strak plan lijkt mij???? Haha
Morgen naar yoga, weer heerlijk ontspannen en donderdag bv  cursus. Heb manlief ook ingeschreven, vind hij wel een raar idee, maar wil toch graag alles weten. En gaat dus mee. Verder voel ik mij nog heel goed. Heb eigenlijk nergens last van, als ik 's avonds maar lekker op de bank kan zitten en op tijd in bed liggen. Heerlijk zo.

Hele fijne avond nog allemaal.

Groetjes, Yvonne

http://ukjevanboekel.beebiesite.nl/

Hoi meiden,

Heb jullie advies, steun e.d. heel hard nodig. Tot zojuist alles goed, voelde ook goed en raakte er steeds meer van overtuigd in februari mama en papa te mogen worden.
Tot net, kwartiertje geleden.
Ik vond het wat nat van beneden aanvoelen dus ben ik even naar de wc gegaan. Geplast en tot mijn grote schrik een klein druppeltje roze bloed.
Ik ben helemaal in shock en ben trillend naar de bank gelopen. Het enige wat ik nu denk en voel is "dit wil ik niet, dit wil ik niet, niet nog een keer, niet een 4e keer".
Mijn mannetje is heel lief voor me en probeert me gerust te stellen. Volgens hem is er niks aan de hand. Ik ben zo bang, zo ontzettend bang!
Ik zit te shaken als een rietje, weet niet wat ik moet doen en waar ik het zoeken moet.
Ineens voel ik mijn borsten ook veel minder, ze zijn nog wel wat gespannen maar doen   nu geen zeer meer. En een uur geleden nog wel!!
Wat vinden jullie? Wat moet ik doen? Wat kan dit zijn?
Hoe moet ik me nu ontspannen terwijl ik op het topje van mijn zenuwen zit.
Zou het zin hebben om morgen een echo te laten maken? Woensdag ben ik 5 weken.
Ik wil morgen gewoon denk ik wel naar het ziekenhuis.
Heb net nog een wc-papiertje gepakt en hier zat niks meer aan. Maar ja, zo is het de eerste en de laatste keer ook begonnen. 1 druppel bloed en de volgende dag zette het pas door.

Groetjes,
Pascale

Lieve Pascale! Och meissie toch, wat moet jij je beroerd voelen! Helaas kun je weinig anders dan geduld hebben. Ik denk echt niet dat een echo nu veel zin heeft. Pas bij zo'n 6 weken is bij een beetje geluk een hartje te zien. En als je morgen nog niet eens 5 weken bent, vraag ik me af of er iets te zien is. En levert dat niet nog meer stress en onzekerheid op???
Echt, een drupje bloed hoeft niks te betekenen en alhoewel ik best begrijp dat je panisch wordt van bloed (zo is het bij mij ook begonnen dus moet er niet aan denken!!), moet je geduld hebben.
Ik denk dat de stress die dit alles oplevert ook niet goed is, dus probeer je ajb niet te druk te maken, hoe moeilijk dat ook is!!
Probeer de komende weken wat afleiding te zoeken, zodat ze hopelijk snel voorbij gaan en het snel 24 juni is!!!
Liefs Laura

Lieve Laura en andere meiden,

Het gaat alweer iets beter met me. Ik heb geprobeerd zo rustig mogelijk te worden en het gaat me redelijk af.
Daar komt bij dat mijn borsten ook weer pijn gaan doen, dat geeft weer vertrouwen. Zou het kunnen dat ik door die spanning die ik ineens over mij heen kreeg met dat drupje bloed, al het bloed letterlijk uit mijn lichaam voelde stromen en al mijn spieren verslapten? Dus ook de spieren in mijn borsten?
Een half uurtje later en weer een stukje rustiger zijn mijn borsten ook weer gespannen en pijnlijk, pffff. Is dit een rare verklaring?

Je hebt gelijk Laura, ik zei het net ook tegen Bert; het heeft weinig zin om morgen naar het ziekenhuis te gaan, wat zullen ze idd zien? En als ze niks zien ga ik me inderdaad nog meer zorgen maken. Ook al weet ik dat het niks hoeft te betekenen bij dit termijn.
Ik moet nog 9 daagjes geduld hebben, lange dagen maar het wordt vanzelf 24 juni.
Gelukkig heb ik deze week voldoende afleiding. Woensdagavond gaan we naar Dirty Dancing, donderdag zijn we 5 jaar getrouwd en gaan we een dagje naar de Efteling, ik ga alleen in de langzame dingen hahaha. Zou je dan korting krijgen?
Donderdagavond uit eten en overnachten in ons huwelijkshotel (doen we ieder jaar op onze trouwdag, in dezelfde kamer).
Vrijdag lekker vrij en 's avonds een groot feest van mijn werk (waar geen partner mee naar toe mag maar ze hebben geregeld dat Bert mee mag omdat we 5 jaar getrouwd zijn). Ook daar blijven we overnachten in een hotel.
Dan is het alweer zaterdag, 's avonds komt een vriendin op bezoek en dan is het alweer zondag. Maandag ben ik ook nog lekker vrij dus wanneer ik weer moet werken is het alweer dinsdag en dan is het nog maar 1 dag.

Sorry voor het lange verhaal, ik geloof dat ik het even van me af moet schrijven. Ik hoop zo dat het bij dit druppeltje blijft.
Heb wat steekjes in mijn baarmoeder, vond het gisteren eng dat ik ze even niet meer gevoeld had en nu weer eng omdat ik bang ben dat er wat anders gebeurt...
Vreselijk die onzekerheid. Moeizaam figuur ben ik hè?

Ik houd jullie op de hoogte.
Liefs Pascale

Jeetje Pascale, dat is inderdaad schrikken, kun je het bloed niet mijn kant opsturen??? Ik zit er met smart op te wachten, zijn we allebei meteen gerustgesteld....ppfffff nee hoor, ik begrijp je ontzettend goed!! Gelukkig lees ik dat je een hele drukke tijd tegemoet gaat en dan zijn die 8 dagen ook zo voorbij, alhoewel je er toch wel elke minuut van de dag mee bezig bent! Sterkte meis...

Laura: denk dat je van het eerste bezoek aan de gyn je niet zoveel moet voorstellen, ik moest voornamelijk een waslijst aan vragen beantwoorden en heb een inwendige echo gekregen, meer niet...dus dat viel reuze mee!

Ik hoop zo dat ik deze week kan komen voor bloedonderzoek en een inwendige echo! Ik wil weten waar ik sta in mijn cyclus....trek het niet om zo nog een paar weken door te gaan....ppffff. Op inwendige echo kunnen ze precies aan de grootte van mijn eitjes zien hoever ik ben en met bloed kunnen ze volgens mij zien of ik misschien een eisprong heb overgeslagen deze maand waardoor ik bv niet ongi wordt....tja je gaat van alles zitten verzinnen, maar zwanger ben ik echt niet hoor Laura, dat weet ik wel zeker! Geeft op zich ook niet, door die negatieve testen stel je je daar tenminste wel op in....denk dat het harder aangekomen had als ik vorige week donderdag of vrijdag toch ineens ongi was geworden...haha dus dit is wel beter.

Nou moet zo naar Rotjeknor toe, ben vanmiddag weer op kantoor en dan belt de gyn me al weer!!

Hou jullie op de hoogte,

liefs Yosha

Terug
Bovenaan