we gaan voor een 1ste kindje, wie nog??

Hallo allemaal,

Ook wij gaan voor onze eerste (tenminste, mijn eerste, zijn tweede) en we vinden het allemaal reuzespannend. Het is allemaal nog erg pril, 6 dec was de eerste dag van mn laatste ong. en ik heb geen idee hoe mijn cyclus is omdat ik tot nu toe altijd aan de pil ben geweest.

Wel een beetje gek zo'n forum, aan de ene kant wil ik niet teveel obsederen maar aan de andere kant is het wel leuk om al die verhalen te lezen en dingen te delen

groetjes Linda

Hey Linnie/Linda,

Welkom! Ik snap wat je bedoeld met forseren...
Aan de ene kant ben ik ook niet het type wat over rammelende eierstokken
een baarmoeder kwaaltjes praat, niet omdat ik preuts ben, maar heb daar gewoon
niet zoveel mee.
Voordat we besloten dat ik met de pil ging stoppen, was ik er heel nuchter onder,
zo van "ach, we zien wel", maar toen ik eenmaal gestopt was.....was ik er toch veel meer mee bezig dan ik had verwacht en dan is het wel fijn om te zien op zo'n forum dat dat dus heel normaal is!
Ik hoop maar naarmate we wat verder zijn met dit verhaal, ik het "los" kan laten....
het is nu ook allemaal wel heel nieuw hoor...dus ik snap je volkomen!

Om even terug te komen op gisteren (Patries en Joen) ;

Ik heb net de assistent gesproken over dat "amper ongesteld zijn" verhaal.
Het schijnt heel normaal te zijn idd.
Ze zei "bij sommige vrouwen is het pil effect gelijk uit het lichaam, bij andere duurt het zo een paar maanden. Na 3 maanden zou het pil effect echt weg moeten zijn en zou de boel weer normaal moeten functioneren". PFIEUWWW....hahahahahaha.
Als het na 3 maanden nog loopt te kwakkellen, zou een uitstrijkje een goed idee zijn zei ze, maar ik heb al een uitstrijkje laten maken voordat ik stopte met de pil (anderhalve maand geleden) omdat ik regelmatig last had van een schimmelinfectie . Toen was alles helemaal goed, dus hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Ben trouwens vanmorgen ineens weer "gewoon" ongesteld geworden, niet veel maar wel weer normaal van kleur....snap je toch ook niks van!!

Nou...word het toch nog een MERRY CHRISTMAS hihihihihi.

Dag meiden..

Hey meiden,

Ben eindelijk weer een beetje onder de mensen na een heftige griep vorige week. Ondanks dat toch getracht gebruikt te maken van mn vruchtbare dagen, maar zou je uberhaupt zwanger kunnen worden als je ziek bent? Vroeg het me ineens af. Heb in ieder geval mn ei heel duidelijk gevoelt deze keer, dus ik hoop en denk dat we het goede moment te pakken hadden. Let's hope dat mn NOD op 3 jan zonder bezoek van de RD blijft, want meer dan dit kan ik ook niet doen :)

@ Linnie, ik was er ook in het begin niet mee bezig. Ik onbewust het idee dat ik wel snel zwanger zou zijn, maar niets is minder waar. Ik merk wel dat ik probeer er weinig mee bezig te zijn, maar dat is toch wel lastig. Het is ook allemaal zo spannend!!

@ de wachtenden: meiden ik duim voor jullie!
@ de rest, let's hope dat 2009 een vruchtbaar jaar wordt!

X Fren

hee meiden!

ik heb nog steeds steekjes in mn buik. ze zijn vervelend, maar het doet geen zeer. Ik ben gelukkig niet echt meer misselijk geweest, wel ben ik smorgens niet superfit, een beetje draaierig maar meer niet.

vrijdag was trouwens ook raar ik had ineens een beetje vies in mn slipje. zaterdag was het weer weg en tot nu toe heb ik het niet meer gehad. en het lijkt wel of mn tepels ineens 2x zo groot zijn geworden! heel vreemd allemaal. nog 1 week en dan weet ik eindelijk meer!

xxx Floep

Goedemorgen allemaal!

Linnie/Linda: wekom! herken je verhaal over het te geobsedeerd bezig zijn met zwanger worden (dat we dat dus juist NIET willen). Ik ben zelf ook geen type voor een forum, maar moet toch bekennen dat het wel fijn is om je ervaringen te delen met andere meiden.

Puck: wat goed dat je de assistent gesproken hebt! Zoals we al dachten ben je heel normaal (hihi ). Je lichaam moet gewoon weer leren functioneren zonder de pil. Wist alleen niet dat het 3 maanden zou duren. heb het idee dat ik er al wat langer last van heb. Hoe lang heb je de pil eigenlijk geslikt?

Fren: fijn dat je je weer beter voelt! Duim voor je dat jullie het goede moment te pakken hadden. Zou mooi begin zijn van het nieuwe jaar.

Floep: wat vervelend dat je allemaal van die kwaaltjes hebt..... Hoe lang ben je eigenlijk gestopt met de pil? Kan het niet ontpillen zijn? Die klachten lijken erg op zwangerschapskwaaltjes (schijnt). Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.

Groetjes Joen

Hey ladies,

Hoe was het weekend?

@Linnie: welkom. Ook ik herken je verhaal. Toch is het erg fijn om zo af en toe eens van je af te typen (bij ons bijv. weet niemand in mijn omgeving dat we bezig zijn).
Ook kom je er hier achter dat alle kwalen geheel normaal zijn en dat je niet de enige bent.
Dat is dan ook meteen mijn koppeling naar Puck: goed dat je de assistente hebt gesproken. Altijd een opluchting he, als je gehoord hebt dat het niet raar is en dat meerdere mensen er last van hebben, heel normaal dus.
Ik hoop dan ook voor je dat het allemaal snel op gang komt.

@Fren, fijn dat je je weer wat beter voelt. Voor zover ik weet kan je ook gewoon zwanger worden als je ziek bent. Als je het goede moment idd maar te pakken hebt. Ik duim voor je!

Ik voel mijn eisprong dus niet (tot nu toe). Vandaar dat ik ook de ovu-testen gebruik anders weet ik het helemaal niet meer. Zeker na mijn eerste cyclus van 23 dagen.
Ik zal een dezer dagen mijn nieuwe NOD even in het schema zetten.

Wat zijn verder alle plannen voor de kerst?
Ook lekker naar de familie net als ik?

Liefs Sjesje.

@ Joen

Ik heb 13 jaar de pil geslikt...het is dus eigenlijk ook niet vreemd dat je lijf dan even vreemd reageerd he...

Nou Floepje....klinkt wel erg spannend hoor!
Heb even niet gekeken wanneer je NOD is...

Jemig, ik hoor net van een goede vriend van me die ik al heel lang ken, dat
hij vader gaat worden!!!!!
Had het NOOIT van hem en z'n vrouw verwacht...hij vond kinderen altijd maar niks
en nou word hij vader...
Wat voelt dat raar als je er zelf ook al een tijdje zo mee bezig bent in je hoofd en dan ineens hoor je van iemand die je heel goed kent en die nooit wat met kinderen had, dat ie vader word....ik kon wel janken..vind het helemaal geweldig voor ze!

Dagdag..

Terug
Bovenaan