we gaan voor een 1ste kindje, wie nog??

Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2009. Dat al onze wensen maar uit mogen komen in dit jaar.

Ik wordt een beetje gestoord van mijn hormoonemoties (om ze maar even zo te noemen) in een maand.
De eerste 2 weken nadat ik ongi ben geweest, kan ik niet wachten tot ik zwanger ben en tot het echt allemaal zo is. Maar de weken na mijn eisprong en tot mijn NOD ben ik zooo onzeker. En dan weet ik opeens niet meer zeker of ik er wel klaar voor ben en of we het allemaal gaan redden. Dan denk ik alleen maar aan wat er verkeerd kan gaan en ben ik mijn positieve wolkje een beetje kwijt.
Hebben jullie dit ook, of hoort dit alleen bij mij. Ik word er echt vreselijk moe van.
Alles wat ik voel kan met deze zenuwen te maken hebben, maar kan ook duiden op een eventuele zwangerschap. Ik weet het gewoon niet meer.

Sorry voor mijn gezeur. Maar het lucht wel een beetje op.

Liefs,

hallo, ik ben nieuw hier en we zijn ook aant klussen voor ons eerste kindje eind oktober zijn we gestopt met de pil!! mijn cyclus is een warboel door het ontpillen hopelijk komt er snel wat regelmaat!! spannend allemaal hopelijk mag ik met jullie mee kletsen
groetjes leonie

Naam
Leeftijd
Ronde        
Nod
 /      
Uitgerekend                                                  

Yvonne
28
1
3 dec

12 augustus 2009

Gaby
24
2
6 dec

15 augustus 2009

Kip84
24
4
7 dec

17 augustus 2009

Mariël
26
1
11 dec

Mamaita
27
5
12 dec

Niek1981  
27

15 dec

Starter1979
29
1
16 dec

Puck28
28
1
17  dec

Bon20
22
1
17 dec

Missy1979
29
1
19

Stan1981
27
3
19-20

TWLH    
27
1
19 dec

Wen
29
6
20  dec

Joen
30

23 dec

Han        
28
7
24 dec

Hoopvol
23

?

Floep
26
1
30 dec

Junestar
30
1
3 jan
gok ik

Fren
29
12
3 jan      
denk ik...

Tinkerbell
29
2
3 jan    

Linnie75
33
1
3 jan
denk ik

Mammik
28
2
9 jan

Beibi
35
2
12 jan

Sjesje
26
2
15 jan

Floppie82
26
4
16 jan

Mars
26
2
19 jan

Han
28
8
20 jan

LLiinda
27
4
20 jan

Wen
29
7
24 jan

Hoi allemaal,

Zoals zovelen heb ook ik de afgelopen maanden internet afgespeurd, op zoek naar meer info. Op zoek naar antwoorden eigenlijk, maar die krijg je uiteindelijk toch alleen maar door een test te doen of gewoon door weer eens ongesteld te worden..

Ik had niet verwacht dat ik mezelf zou aansluiten bij een forum, maar ik word gek van  het wachten  en het lijkt me eigenlijk wel fijn af en toe van anderen te horen dat ze hetzelfde meemaken. Mijn vriend en ik houden onze wens voor onszelf want 'het is ons geheimpje' en dat is hardstikke leuk, maar toch, het blijft een vent en die beleeft de dingen wat anders  dan ik. Hij voelt niet de hele dag alle krampjes en steekjes en gerommel in mijn buik, hij lijkt er ook minder mee bezig te zijn (of: hij praat er minder over).

Ik herken me zo in de verhalen hier! Dus ik dacht laat ik ook eens wat typen. Ik heb mezelf meteen ook maar in het schema gezet, zit nu in de 4de of 5de  ronde en moet volgens de berekeningen ongesteld worden op 16jan. Het lange wachten is aangebroken..

xx

Hoi allemaal,

Ook ik ben nieuw hier, niet de enige vandaag lees ik
Wij zijn bezig voor ons 1e kindje!
Ik ben in september gestopt met de pil, sindsdien maar 1 keer ongesteld geworden (de eerste keer, gelijk nadat ik ben gestopt met de pil) Heb al 3 testen gedaan en ben van de week naar de HA geweest, maar ik ben toch echt niet zwanger   Moet nu wachten van de HA  op mijn ongesteldheid.

Nou allemaal veel succes en zodra ik ongesteld ben geworden zet ik me ook in t schema! (weet nu mn NOD niet, dus dan n beetje lastig invullen...)

Groetjes, Mirjam

hey mirjam leuk zeg dat je ook even komt kletsen. Wat zei de huisarts had het te maken met ontpillen. Ik zit ook te dubben of ik contact op moet nemen met de huisarts want ik ben namelijk juis telkens ongesteld. de eerste periode had ik een cyclus van 32 dagen wel met een kleine bloeding tussendoor dus dacht dat gaat wel goed komen. vervolgens werd ik op de 14e dag ongesteld en daarna kreeg ik een bloeding op de tiende dag dus gerekend vanaf mn eerste ongesteldheidsdag. ook ik schrijf me maar niet in het lijstje heeft nu weinig zin.. hopelijk wordt het snel regelmatiger. ik denk dat ik maandag maar even bellen met de huisarts om te vragen of het allemaal goed is.

Hey Leonie!
De huisarts dacht in eerste instantie ook dat ik zwanger was, omdat ik de eerste keer wel ongesteld ben geworden. Volgens  hem  komt t dan niet door t stoppen met de pil dat ik niet ongesteld word. Ik betwijfel het, want de eerste keer dat ik  ongesteld werd was mn eigenlijke stopweek dus dan weet mn lichaam nog niet  dat ik gestopt ben lijkt me....  Hij zei dat t kwam door de stress dat ik teveel mee bezig ben met zwanger worden, terwijl we de eerste maand er nog niet mee bezig waren zodat de hormoontroep van de pil een beetje uit mn lichaam zou gaan. Toen ik niet ongesteld werd, dachten we dat ik toch al zwanger was en toen zijn we pas serieus gaan proberen. Ik was dus al overtijd voor t echt de bedoeling was dat we het zouden proberen.
Je kan altijd contact opnemen met de huisarts ja, het lijkt me ook niet prettig om zo vaak ongesteld te zijn  Het zal idd wel met het ontpillen te maken hebben, maar t lijkt me toch erg vervelend!

@ mirjam: ik las ook al het een en ander over teunisbloemolie capsules. daarvan is bekend dat je cyclus regelmatig wordt. maarja is dat wel goed voor een eventueel kindje? Vervelend he al die spanning. voor je gevoel krijg je dan niet echt een kans.

quote: floppie82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-01-2009 17:47:45'));

Naam
Leeftijd
Ronde        
Nod
 /      
Uitgerekend                                                  

Yvonne
28
1
3 dec

12 augustus 2009

Gaby
24
2
6 dec

15 augustus 2009

Kip84
24
4
7 dec

17 augustus 2009

Mariël
26
1
11 dec

Mamaita
27
5
12 dec

Niek1981  
27

15 dec

Starter1979
29
1
16 dec

Puck28
28
1
17  dec

Bon20
22
1
17 dec

Missy1979
29
1
19

Stan1981
27
3
19-20

TWLH    
27
1
19 dec

Wen
29
6
20  dec

Joen
30

23 dec

Han        
28
7
24 dec

Hoopvol
23

?

Floep
26
1
30 dec

Junestar
30
1
3 jan
gok ik

Fren
29
12
3 jan      

Tinkerbell
29
2
3 jan    

Linnie75
33
1
3 jan
denk ik

Mammik
28
2
9 jan

Beibi
35
2
12 jan

Sjesje
26
2
15 jan

Floppie82
26
4
16 jan

Mars
26
2
19 jan

Han
28
8
20 jan

LLiinda
27
4
20 jan

Wen
29
7
24 jan
Hij staat er weer, mijn ... Ze zijn er weer, de RD, dus ik denk dat de volgende stap naar de HA is. enige positieve is wel dat het lijkt alsof mn cyclus na vorige maand (45 dagen!!) weer een beetje normaal geworden lijkt te zijn.

Gisteren liet vriendje zich van zijn gevoelige kant zien; ik dacht dat hij het allemaal maar een beetje over zich heen liet komen, omdat ie het ook nog wel een grote stap vindt. Maar gisteren begon hij zelf over ons zwangerworden project en dat ie het nu toch ook wel vervelend begon te vinden dat we het al een jaar proberen. Hij was het ook met me eens dat ik naar de dokter moet gaan, gelukkig. Ik was hellemaal opgelucht, daarna nog even zitten fantaseren over namen en dergelijke :) dus was een heel fijn gesprek!

@ de nieuwe meiden; welkom hier! Ik had ook nooit van mezelf verwacht dat ik actief op een forum zou zijn, maar ik vind het wel erg fijn om een en ander van me af te kunnen schrijven en ook te lezen dat ik niet de enige ben met die gevoelens!

Liefs
Fran

Terug
Bovenaan