we gaan voor een 1ste kindje, wie nog??

hallo Meiden,

@Mirjam000
Jou verhaal komt me heel bekend voor. Ik ben namelijk ook begin sept gestopt met de pil en ik ben inderdaad ongi geworden na de pil (dus nog de stopweek) En daarna ook niet meer. Ik heb er ook al een aantal testen tegen aangegooit maar niet zwanger. Ik ben toen naar de HA geweest en eigenlijk wist ik ook wel wat hij zou gaan zeggen het komt wel goed en het ligt er aan dat je nog niet zo lang van de pil af bent. Maar helaas niks is minder waard. Ik had op dat moment ook een schimmel infectie dus hij bekeek het een beetje en voelde toen iets hards aan mijn baarmoeder. Ben toen door gestuurd naar het ziekenhuis naar de gyn. Daar ben ik al geweest en heb een inwendige echo gehad gelukkig zag alles er wel goed uit en had ik veel eitjes. En mijn baarmoeder had al 3 slijmwanden opgebouwd dus dat betekende dat het er klaar voor was en dat was dus ook het harde wat de HA voelde. Ik moest gewoon weer naar huis gaan tot dat ik ongi werd. De gyn zei toen als ik het voor kerst nog niet was moest ik met provera beginnen en dat zijn pilletejs die je ongi op wekken. Nou we zitten al in het nieuwe jaar en nog geen ongi te bekennen. Heb de kuur al afgemaakt die duurde 10 dagen. en zit nu al op dag 3 na de provera. Morgen moet ik terug komen naar de gyn en dan horen we wel verder. Ik ben best nu wel bang. Ik snap mijn lichaam gewoon niet.
Nu wil ik je natuurlijk niet bang maken maar als ik jou was liet ik me toch door sturen. Gewoon voor de zekerheid. En misschien word je wel gewoon gerustgesteld en is er niks. Maar dan weet je dat en hoef je je zelf geen zorgen te maken.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

Liefs Hoopvol1984

Hi Allemaal,

vanochtend toch nog maar een testje gedaan omdat ik me nog steeds zo raar voel, maar die was negatief. Waarschijnlijk zijn het toch nog ontpil verschijnselen... Ben nog maar vanaf september gestopt met de pil, dus op zich kan het best zo zijn dat ik nog aan het ontpillen ben. Word er alleen erg ongeduldig van, want zodra je besluit om met de pil te stoppen, wil je eigenlijk gelijk zwanger zijn. Vanaf dat moment ben je er dus steeds mee bezig (ook al wil ik dat niet.....)

Ga dus voor de volgende ronde, al weet ik niet precies wat mijn NOD is. Gok op de 25e (ga dan uit van een cyclus van 30 dagen).

@ alle nieuwe meiden: welkom! We gaan er met z'n allen een mooi en vruchtbaar jaar van maken en hopelijk staan er straks alleen maar  ipv  achter iedereen zijn naam!

Liefs Joen

Naam
Leeftijd
Ronde        
Nod
 /      
Uitgerekend                                                  

Yvonne
28
1
3 dec

12 augustus 2009

Gaby
24
2
6 dec

15 augustus 2009

Kip84
24
4
7 dec

17 augustus 2009

Mariël
26
1
11 dec

Mamaita
27
5
12 dec

Niek1981  
27

15 dec

Starter1979
29
1
16 dec

Puck28
28
1
17  dec

Bon20
22
1
17 dec

Missy1979
29
1
19

Stan1981
27
3
19-20

TWLH    
27
1
19 dec

Wen
29
6
20  dec

Joen
30

23 dec

Han        
28
7
24 dec

Hoopvol
23

?

Floep
26
1
30 dec

Junestar
30
1
3 jan
gok ik

Fren
29
12
3 jan      

Tinkerbell
29
2
3 jan    

Linnie75
33
1
3 jan

maar ook wel 'blij'

Mammik
28
2
9 jan

Beibi
35
2
12 jan

Sjesje
26
2
15 jan

Floppie82
26
4
16 jan

Mars
26
2
19 jan

Han
28
8
20 jan

LLiinda
27
4
20 jan

Wen
29
7
24 jan

Linnie75
33
2
2 feb

Ook ik ben vandaag, 1 dag na mijn NOD, gewoon ongesteld geworden. Natuurlijk was ik even teleurgesteld maar ook wel realistisch, de kans dat het de eerste ronde gelijk raak is is gewoon niet zo groot. Daarbij slikte ik de pil al zoooo lang en ben ik ook al over de 30 dus tja... Misschien helpt het wel, een beetje erin berusten dat het best even kan duren, minder stress etc ;)
Vavaf vandaag gelijk een stuk minder last van mn rug, borsten en buik dus dat is ook wel even lekker na 2 weken continu een zeurende pijn. Nu dus na 29 dagen ongesteld, ik hoop dat ik lekker klaar ben met ontpillen en weer een beetje regelmatig ben, maar ja, de tijd zal het leren.

Mijn vriend is ook wel ontzettend lief, zei al gelijk dat we gewoon door gaan, en dat hij mijn pijntjes niet voelt maar wel erg betrokken is enzo. Tis een schatje
Voor alle meiden die nog wachten op hun NOD, ik duim heel hard mee! En voor de rest, we zien het allemaal over een paar weken wel weer, in de tussentijd gewoon flink lief zijn voor je mannetje, veel kroelen (klussen vind ik echt een rotwoord, haha)

Lfs, Lin

Thanks voor jullie adviezen, Leonie en Hoopvol1984!
Ik voel nu wel ongesteldheid krampen, maar dat kan ook ingebeeld zijn...
Ik wacht nog even af, en anders ga ik idd maar om een verwijsbrief vragen voor de gyn.
Ben niet zo van de pillen, dus ga ook liever niet iets slikken (tenzij de gyn dit voorschrijft natuurlijk).
Hoopvol1984, hopelijk krijg je morgen positief bericht!  

Groetjes, Mirjam

Hoi!

Sjesje wat leuk de nieuwjaarssnuggle, ik hoop dat het een hele goede snuggle is geweest!

Fren wat ontzettend balen ! Ik had het jou in het bijzonder gegund. Wel heel fijn dat jullie nu samen achter de stap staan om naar de HA te gaan, sterkte!

Joen hoe is je cyclus tot nu toe geweest?

Han lekker dat jullie verhuisd zijn, ik hoop dat je nu wat meer rust gaat vinden!

TWLH jammer dat jij ook ongi geworden bent, op naar een goede snuggletijd!

Tink jij ook ongi, balen meid!

Mammik jouw heen en weer geslinger is wel heel herkenbaar hoor, ik merk nu ook dat ik aan het begin van mijn cyclus veel positiever was, en dat nu de twijfels komen, mijn man is daar gelukkig heel rustig in, die zorgt dan ook wel weer dat ik wat meer vertrouwen krijg. Enne, hier mag je juist zeuren zelfs onze partners kunnen niet helemaal snappen hoe dat in een vrouwenlichaam werkt.

Hoopvol ik hoop dat je morgen meer duidelijkheid krijgt, jammer dat het nu nog niet op gang komt.

Linnie, wat grappig dat kroelen, dat zei ik laatst ook tegen mijn man, klinkt veel liever! Jouw gevoelens zijn ook herkenbaar, je leeftijd (bij mij nog ietsje meer )   Ik vond het ook wel lekker dat al die vage klachten weg waren en dat ik duidelijkheid had, al hoop je stiekem wel dat het andere duidelijkheid is.

Alle nieuwe meiden, welkom en jullie zijn al gezellig mee aan het kletsen! Je  cyclus kan behoorlijk van slag zijn na het stoppen met de pil. Ik knijp echt in mijn handen dat dat bij mij niet het geval is. Ik was meteen in november keurig op tijd ongesteld, de eerste echte ongi zeg maar. Ik slik Etos zwanger worden capsules, dat zijn echte capsules, maar ik heb geen moeite om ze te slikken, ze geven je lichaam wel wat extra's ook voor je cyclus, en er zit ook foliumzuur in.

Groetjes,
Beibi

He meiden,

@ beibi, dank voor je lieve woorden. Ik ben dan wel ongesteld geworden vandaag, maar door het fijne gesprek met mn vriend gisteren, ben ik minder van slag dan vorige maand. We gaan gewoon nu naar de HA, wie weet wat voor lumineus idee die heeft (wat iknatuurlijk zal delen als het echt een wereldplan is ).

Liefs Fren

Hallo allemaal,

Ik wil me ook graag bij jullie aansluiten op dit forum. Ik heb al een tijdje meegelezen, maar ik krijg steeds meer de behoefte om ook iets te schrijven. Ik ben 28 jaar en wij gaan ook voor een eerste kindje. Ik ben in maart gestopt met de pil en zit nu in ronde  11. Ik ben vrij regelmatig ongesteld en we "klussen" op het juiste moment (als ik de ovulatietesten mag geloven), maar  helaas nog  zonder succes.  Het  lijkt me fijn om hier eea te delen, wat voor de buitenwereld nog een groot geheim is.

hey iedereen!
@beibi: bedankt voor de tip over de etos zwanger worden capsules. mijn foliumzuur is bijna op dus moet binnenkort toch nieuwe kopen. kan ik deze capsules slikken zonder er een foliumzuur naast te slikken?

Terug
Bovenaan