we gaan voor een 1ste kindje, wie nog??

@ leonie: in die tabetten zit ook folium, dus je hoeft naast de etos zwanger worden pillen geen folium meer te slikken.

@ deb; ik weet hoe je je voelt. Wij zijn vandaag ronde 13 in gegaan. Mijn menstruatie is ook onregelmatig, en hoewel ik het gevoel heb dat we op het juiste moment vrijen (ik voel mn eisprong), ga ik toch maar eens naar de HA. Succes!

fren

quote: mammik reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-01-2009 16:32:30'));

Ik wordt een beetje gestoord van mijn hormoonemoties (om ze maar even zo te noemen) in een maand.
De eerste 2 weken nadat ik ongi ben geweest, kan ik niet wachten tot ik zwanger ben en tot het echt allemaal zo is. Maar de weken na mijn eisprong en tot mijn NOD ben ik zooo onzeker. En dan weet ik opeens niet meer zeker of ik er wel klaar voor ben en of we het allemaal gaan redden. Dan denk ik alleen maar aan wat er verkeerd kan gaan en ben ik mijn positieve wolkje een beetje kwijt.

Nou, dit herken ik dus ook enorm!! De weken tussen mijn ongi en eisprong zijn leuk en spannend. Maar na mijn eisprong tot aan mijn NOD ben ik ook zo onzeker! Lukt het allemaal wel? Ik voel nog niks, zie je wel, weer niet gelukt... etc!   Ik heb deze week weer mijn eisprong. Ik hoop zo dat het gaat lukken. Aan de andere kant ook wel weer reuze spannend. Hoe gaat het als ik straks echt zwanger ben... onlangs heeft een goede vriendin van mij een miskraam gehad na 9 weken zwangerschap. Dat hakte er behoorlijk in bij mij... Het is zo spannend allemaal. Niet alleen als je zwanger wil worden, maar ook als je het bent. Het is echt een avontuur!!

1 mei gaan wij trouwen, gaat het lukken voor die tijd?

Lliinda en Beibi, dank je wel voor jullie reacties. Ik had echt een beetje het gevoel dat het aan mij lag. Maar gelukkig is dat niet zo. Ik ben nu weer een klein beetje over mijn dipje heen. Het scheelt ook wel dat ik morgen weer ga werken dus dan heb ik wat minder tijd om alleen maar aan zwanger worden te denken.

Wat een gedoe is het toch om zwanger te worden. Soms zou ik wel eens willen dat het gewoon maar gebeurde. Dat we er niet zo veel mee bezig hoefden te zijn, maar dat het gewoon een gepland ongelukje was of zo. Want hoe je ook bezig bent met al je dagelijkse dingen het zit toch steeds in je hoofd en bij ieder gevoeletje in je lichaam denk je meteen heel grootse dingen. Ik tenminste .

Liefs

@fren: goed dat je toch zo optimistisch kan zijn ondanks weer een teleurstelling! Het is dan fijn om met je mannetje te kunnen  praten.  Ik kan over het algemeen ook goed met mijn vriend  praten, maar ik heb wel het gevoel dat wij vrouwen het zwanger worden heel anders beleven. Het gebeurt immers in  ons lichaam en alles wat je  voelt maakt je onzeker.  
Wanneer ga je een afspraak maken voor een bezoek aan de huisarts?  Goed dat jullie samen die stap zetten, maar dat is allemaal wel erg spannend. Ik hoop dat het  nieuwe jaar jullie meer geluk zal brengen en dat je hier de volgende ronde  goed nieuws  kan brengen. (en dat geldt natuurlijk ook voor alle andere meiden).    

Goedemorgen!
Na 2 weken rondcrossen met ons auto'tje moet ik vandaag weer aan het fietsen geloven, en laat er nou nét vandaag sneeuw liggen!

Gisteren had ik een nieuwjaarsborrel van de familie. De ene na de andere neef/nicht kwam met kind(eren) binnen, op een gegeven moment krioelde het er van haha. En dan komt natuurlijk de onvermijdelijke vraag 'wanneer komt die van jullie?'. .. Mijn vriend en ik hebben maar een beetje schaapachtig zitten lachen, geen ja en geen nee gezegd.
Wie herkent dit? Heeft iemand een goede manier om hier mee om te gaan? Ik wil niet zeggen 'dat komt nog lang niet', dat is wel het antwoord dat ze verwachten maar t voelt als liegen. Aan de andere kant wil ik ook nog niet zeggen dat we het wel graag zouden willen..

De onzekerheid in de laatste 2 weken van de cyclus herken ik ook enorm. De 1ste 2 weken is het spannend en leuk, dan heb ik echt zin om een kindje te maken en te krijgen (haha). Dan begint het grote wachten en wordt ik onzeker. Hoe moet dat dan met mijn werk? Zou ik wel een leuke moeder zijn? Redden we het financiëel allemaal wel? Ik voel het rommelen in mijn buik, zou dat iets betekenen?
Pff... Nog1,5 week!

@floppie: dat herken ik zo die vraag wanneer er een baby komt. We zijn pas getrouwd en nu denkt iedereen ineens dat het netjes is met zo'n vraag te komen. ik heb het schaamrood soms op mn kaken omdat ik gewoon niet meer uit mn woorden kom. wil het graag bewaren als ons geheimpje maar met deze brutale vragen lukt dat niet echt. ik wacht uiteraard ook op tips voor goede reacties!!

@ Floppie: Oja, dat herken ik ook zo! Als familie vraagt wanneer het bij ons zo ver is... Wij zeggen nu dat wij hopen na onze bruiloft zwanger te zijn. Daar is niks aan gelogen, alleen hoop ik natuurlijk al tijdens onze bruiloft zwanger te zijn. Jij kunt bijv. zeggen dat jullie graag een keer een  kindje willen maar de vraag is wanneer jullie tijd daar is. Daar is ook niks aan gelogen toch? Ik vind het ook lastig om te zeggen dat wij nog niet willen, want dat voelt alsof het 'ongeluk' brengt...
Ik heb trouwens wel aan twee goede vriendinnen vertelt dat we bezig zijn. Pas afgelopen maand, in de vierde ronde dus. Ik merkte dat de eerste drie rondes zo spannend waren dat ik echt de behoefte had om het met meer mensen te delen dan alleen met mijn vriend. Gewoon, omdat het zo belangrijk voor ons is! Ik heb wel met ze afgesproken dat ze er niet zelf over beginnen, maar dat ik ze wel op de hoogte houd. Ik wil uiteindelijk toch dat onze ouders het als eerste weten als het 'raak' is!!

Vraag voor jullie allemaal: Wat doen jullie nu anders nu je voor een kindje gaat? Ik slik de zwanger worden pillen van de Etos en mijn vriend sinds deze week tarwekiemolie. Ook doe ik sinds deze ronde na het klussen een kussen onder mijn kont... Zal het helpen? Het levert ons in ieder geval hilarische momenten op in bed, hhahaha. Alleen dat zou toch al ten goede moeten komen toch?

x Linda

Goeiemorgen!

Vandaag is het werkende leven weer begonnen.... moet er best aan wennen, haha!
Ben 2 weken vrij geweest, heerlijk....

Heb nu even de tijd, dus probeer even wat uitgebreider te reageren. Leuk trouwens dat het zo gezellig druk begint te worden op 'ons' topic.

@Deb2000: welkom! leuk dat je mee komt kletsen. Herken wel wat je zegt: ik kan ook goed met mijn vriend praten, maar hij voelt niet wat wij voelen in ons lichaam. Wat kun je je daar soms onzeker door voelen.

@Mammik: herken (zoals velen van ons) ook die heen en weer slingerende gevoelens. Vind het heel fijn om onze emoties, onzekerheden enz met elkaar te delen. Afgelopen maand ben ik voor t eerst niet ongesteld geworden zoals ik dat normaal ben en hebben we 2 testen gedaan. Spannend! Ik merkte aan mijn vriend dat hij toch ook wel heel graag een kindje wil (voor het eerst dat hij dat zo duidelijk uitte).

@Beibi; mijn cyclus na het stoppen met de pil: 30-31-26-28 en als ik het bruin verlies als ongesteldheid mee tel, dan nu weer 31. Mag niet klagen, want bij sommige meiden duurt t allemaal veel langer. Ben gelijk begonnen met ‘dagravit mama & baby’. Iemand daar ervaring mee?

@Hoopvol: al iets meer duidelijkheid?

@Fren: vind t heel goed van jullie dat jullie de stap nemen om naar de HA gaan. Sommigen zien daar heel erg tegenop, maar probeer het te zien als steuntje in de rug. Wie weet heeft hij/zij idd wel goede tips. Mijn HA gaf me de tip mee om in je 2e week om de dag te snuggelen en probeer er niet teveel mee bezig te zijn (tja, daar gaat het bij mij mis ;-))

@Lliinda: wat leuk….jullie gaan trouwen! Gefeliciteerd! Zou inderdaad leuk zijn als jullie op 1 mei een geheimpje bij jullie hebben (wat misschien al wel een klein beetje zichtbaar is….). Wat doen wij anders nu wel echt bewust voor een kindje kiezen. De mama & baby pillen van dagravit en dat is het wel zo’n beetje. Hou wel rekening met alcohol. Drink nu alleen een glas wijn als ik ongesteld ben. Wat trouwens best lastig is, want bij ons weet niemand het (al hebben ze vast hun vermoedens) en het valt heel erg op dat ik minder vaak een wijntje mee drink.

@ iedereen: hoe doen jullie dat? Want het feit dat je niet of minder drinkt gaat gelijk gepaard met de vraag: hoe zit het met jullie kinderwens? Heb die vraag afgelopen weekend weer meerdere malen gehad en het voelt bij mij ook niet goed om te zeggen dat we er helemaal niet mee bezig zijn. Heb nu gezegd dat we kinderen heel erg leuk vinden. En daar heb ik het maar bij gehouden……

Iedereen een fijne dag!

X Joen

Terug
Bovenaan