Wel of geen corona vaccin als je zwanger wil worden

Ik twijfel ook, we proberen nu al 7 maand zwanger te worden, maar het lukt nog niet. Ik heb besloten dat ik het advies van mijn huisarts ga opvolgen, dus die zal ik komende week wel moeten bellen (1990)
 
Ik ben nu 15 weken zwanger en bij 13 weken zwangerschap heb ik pfizer vaccin gekregen. Nergens last van en de baby tot nu toe ook niet. Eind juni de twee prik. Ik heb besloten het wel te doen omdat ik ook Astma heb en nu al snel buiten adem ben door de zwangerschap. Blijft spannend maar voelt wel goed. Ik zag veel zwangere vrouwen toen ik mijn prik kreeg, dit gaf mij ook meer vertrouwen dat het een goede beslissing is.
 
wij proberen al 4 jaar zwanger te worden en beginnen nu aan onze 5e IUI poging. ik laat mij niet vaccineren en mijn man ook niet. van mijn kant: het is nog steeds onduidelijk wat het effect is van een vaccin op de lange termijn op het kind. van mijn man zijn kant: je kan koorts krijgen van het vaccin en als dit midden in een iui poging gebeurt kan dit effect hebben op de zaadkwaliteit. bij hem schommelt dit nu al dus willen het niet nog erger maken met de kans op de koorts. 
 
Ik heb ook gehoord van preventief paracetamol slikken om de koorts te vermijden? Misschien is dat een optie bij het vaccin, al heb ik geen idee wat dat doet qua zaadkwaliteit en effectiviteit van een vaccin. Misschien kan je dat bespreken met je fertiliteitsarts? Maar snap wel dat je met IUI/ICSI ook niet meteen staat te springen bij kans op koorts en vind dat best een goede reden om in elk geval nog even te wachten met een vaccin. Hopelijk gaat de IUI snel succes hebben! 

 
Dankjewel :)
Preventief paracetemol slikken.. dat is nieuw voor mij, ben wel benieuwd hoe lang en hoe veel paracetemol je dan zou moeten slikken..
 
[quote quote=10456147]Ik snap je gedachten.Ik kreeg op dinsdag de pfizer vaccinatie en woensdag ontdekte ik dat ik zwanger was. Ik krijg over 2 weken de 2e vaccinatie. Ik heb er rust van. Ik heb van tevoren uiteraard navraag gedaan en de richtlijnen zijn veranderd. Ze adviseren om gewoon de vaccinatie te nemen maar raden wel moderna of pfizer aan dus dat was voor mij voldoende doorslag. Doe vooral waar je je goed bij voelt[/quote]
 
Neem jij dan je 2de prik als je nog in je 12 weken zit?
 
Terug
Bovenaan