Wel of geen vierde

[quote quote=10322175]Bedankt voor het reageren! Misschien inderdaad dan beter niet alles meteen weg te doen, en kan ik beter wachten tot de kriebels echt niet meer weg gaan. Een gezin van 4 kinderen lijkt me inderdaad ook echt heel leuk, nu heb je altijd zo’n oneven aantal, al is dat geen goede reden voor een vierde. Mijn man sluit een vierde niet uit maar moet er nu nog niet aan denken. Maar zegt wel als ik dat graag wil hij daar wel voor wilt gaan. Dus voelt alsof ik de hele beslissing moet nemen terwijl ik al twijfel tussen het kopen een zachte tandenborstel of een harde. Toen je jongste geboren was waren ze allemaal onder de 4 dat was wel even pittig daarom dat ik nu wel iets langer zou willen wachten maarja straks wacht je te lang en is het leeftijdsverschil zo groot. Blijven die kriebels er ook gewoon niet altijd?[/quote]
Heb er hier een van 10, 7 en 1,5. Jongste zal geboren worden twee maanden na de (nu nog) jongste zijn verjaardag. Leeftijdsverschil heeft hier alleen voordelen .. de oudste helpen heel graag mee met hun broertje en het gesprek voor een vierde is eerder begonnen omdat grote broers bezig waren dat het wel weer eens tijd werd voor een nieuwe baby ?

Hey hoi..hier de enorme twijfel of we voor een 6de kindje gaan.
Ik zou zeker je baby spullen nog mooi bewaren, zonde om dat al weg te doen als er eventueel nog een kleintje bij komt. Het verschil tussen 3 en 4 kinderen in drukte vondt ik wel mee vallen. Juist omdat je het drukke ritme al gewend bent. Met 4 kinderen werden wij opeens gezien als een groot gezin... Het voelde ook als een enorme rijkdom. Voor mijn 4 oudste kinderen is het ook erg leuk. De 2 oudste zijn 2 meiden en daarna 2 jongens. Vlak op elkaar... Je ziet ook echt dat de meiden en de jongens een setje vormen. Maar met elkaar hebben ze het ook erg leuk. Ons 5de meisje is weer een stuk jonger.
Met 4 kinderen is het wel lastig welke auto je moet nemen. En ga je sowieso duurder rijden.
Ik merk wel dat de maatschappij op max 3 kinderen is berekend. 
Succes met je keus, erg lastig die vraag. Ik heb in het dagelijkse leven ook altijd keuze stress om de kleinste dingen en dan zo'n grote belangrijke beslissing moeten nemen.... 

Een hele late reactie maar elke keer als ik een bericht getypt had verdween het weer wat zeer demotiverend werkt. Bedankt voor jullie berichten! Voor sommige dus zelf ook nog even goed nadenken over wat jullie willen. Voor een zesde gaan jeetje! Ja welke auto rijd je met zoveel kinderen? Drie was hier altijd wel wat we beide wilden maar van vier zegt iedereen om ons heen dat we het niet moeten doen. Nu lijkt het erop dat ik de keus niet meer hoef te maken want heb positief getest en als het allemaal goed mag blijven gaan verwachten wij een vierde. Heel onverwacht en ongepland. Ben nog helemaal in schok en snap er niks van. De jongste is net paar dagen 11 maanden. 

wow letie gefeliciteerd!! ik zag je berichtje en dacht, ik ga even reageren, maar had deze post niet zien aankomen haha. Wat leuk zeg! Hoe ben je er zelf onder, behalve in shock;)? En je man?
ik wilde graag reageren omdat wij ook zo lang twijfels hebben gehad voor een vierde. Beetje dezelfde overwegingen als jij beschreef, hier ook 3 jongens en ik heb vroeger ook altijd gezegd dat ik er 4 wilde en ook al kun je het niet inschatten als je ze nog niet hebt en moet je dus niet afgaan op wat je vroeger voor ogen had, het is toch iets wat in je hoofd blijft zitten. Man was eigenlijk al overtuigd van een vierde, maar ik vond het best zwaar met 3. Maar nu afgelopen weken toch knoop doorgehakt dat het verlangen naar een vierde groter is dan de bezwaren om het niet te doen. En ik merk dat ik de voorpret en het 'geheim' ook wel weer graag deel, dus ik was hier aan het speuren op gelijke verhalen;) 
Super leuk dat je al zwanger bent! En misschien ook makkelijk dat je inderdaad de keus niet meer hoeft te maken.

Dank jullie wel! 
@vleermuis. We zijn ondertussen weer een beetje bijgekomen van de schrik en er zeker heel blij mee. Man is nu wel zo ver dat hij zich wil laten helpen hierna wat hij eerst niet zag zitten omdat hij net 30 is. 
Je verhaal is echt herkenbaar zelfs ook drie jongens. Dan zul je de opmerking jullie gaan door tot jullie een meisje krijgen ook zeker nog wel horen haha. Leuk dat jullie er toch voor kiezen voor een vierde te gaan, hoe oud zijn je kinderen nu? Vind de keus voor een vierde ook echt groter want je hebt al drie gezonde kinderen en drie kinderen is al heel druk. Maar toch als het gevoel er is en je de keus hebt gemaakt er voor te gaan heb je er al helemaal zin in. 

Fijn dat het een beetje is geland en jullie er nu allebei blij mee zijn! Spannend hoor:) Je jongste was bijna een jaar toch? Hoe oud zijn de andere twee? Onze kids zijn 6, 4 en de jongste wordt bijna 2. En dat ze alle drie gezond zijn is inderdaad het allerbelangrijkste en soms krijg ik daar ook stress van. Want met meer kids heb je ook meer kans dat er met 1 iets is.. Maar goed, dat moet je loslaten natuurlijk, ik wil m'n keuzes niet baseren op angst. En idd, ik heb er nu al weer helemaal zin:)

De jongste is echt net 11 maanden en de de andere zijn bijna 3 en 4. Zoals je zegt je keus niet laten beïnvloeden door angst, beter focussen op het positieve. En mijn verloskundige zei de vorige keer dat je zelfs meer kans hebt op een gezond kindje omdat je lichaam het al vaker goed heeft gedaan. Vind het wel leuk als de andere wat ouder zijn als ze een broertje of een zusje krijgen, dat zijn ze al wat zelfstandiger en helpen ze echt al wat mee. Merk wel dat een vierde zwangerschap wel pittig is als je misselijk op de bank wil liggen en je al kinderen hebt rond rennen/kruipen. Dat je binnenkort ook een positieve test in je handen mag hebben! 

Terug
Bovenaan