welke kinderwagen nemen/hebben jullie?

Ik vond al die jaren dat we met zwanger worden bezig waren de buggaboo erg leuk. Nu vind ik het ineens niks meer. Hij is veel te laag. Mijn ouders gaan 2 dagen opassen en die zijn erg lang dus dan is zo'n buggaboo niks. Ik lees op de verschillende forums alleen maar goede berichten over de buzz en speedi dus mocht de zwangerschap toch goed blijven gaan dan gaan we daar wel even naar kijken. Ik heb op internet ook een hele sportive active gezien. Stoere zilverkleur wat ik ook wel leuk vind.
Ik ben uitgerekend in de zomer dus ik wil geen donkere kleur die veel warmte aantrekt of hoef ik hier geen rekening mee te houden omdat ze geisoleerd zijn ofzo?
lfs ing

Hoi,

Wij hebben de Mutsy 4-rider single spoke.
Wij hebben ook in de winkel veel wagens geprobeerd en vonden deze erg lekker rijden, makkelijk in te klappen en ivm de 4 wielen toch wat stabieler dan een 3-wieler. We hebben niet het bijpassende autostoeltje gekocht, maar toch een echte maxi-cosi en dus adapters om hem op het onderstel te kunnen zetten. Die adapters blijven gewoon op de maxi-cosi zitten als je hem er af haalt. Werkt echt super.
Ik heb nog geen lange wandelingen gemaakt (alleen korte stukjes naar de supermarkt of eventjes de stad in (tussen twee voedingen in)), maar tot nu toe ben ik erg tevreden.
Bij deze wagen is trouwens ook de duwstang heel handig in hoogte verstelbaar. Hoewel mijn man en ik beide niet zo groot zijn en het voor ons dus niet zo heel belangrijk is, kan dit misschien ook meespelen in je keuze.
O ja, wij hebben de wagen in rood (sport 02) en de maxi-cosi in blauw (Oceanic Reflection) gekozen. Mooi sprekende kleuren die zowel voor een meisje als een jongen mooi zijn en die we dus ook bij een volgend kind nog kunnen gebruiken.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Wij hebben de Mutsy 4-rider licht gewicht gekocht. Omdat deze wagen erg stabiel is, is makkelijk in te klappen, niet zwaar om in de auto te tillen en dit was op de stokke na de hoogste bak. Ook is de bak niet klein dus ik denk dat de kleine er vrij lang in kan liggen. De duwstang is heel makkelijk met 1 hand te verstellen in hoogte. Wat me ook erg prettig lijks is dat straks de zit 2 kanten op gezet kan worden. Van je af of naar je toe. In het begin lijkt naar je toe erg prettig maar als de kleine wat ouder wordt vindt die het natuulijk veel prettiger om lekker van zich af te kunnen kijken. Ik heb hem nog niet in gebruik dus kan je nog niet vertalen hoe hij bevalt. Ik moet zeggen dat hij in de winkel erg prettig reed en hele korte bochtjes kon maken, handig voor in winkels.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Groetjes Anja

Poeh, wij zijn er ook nog niet uit, zeg! We krijgen een wagen van m'n moeder (binnen bepaalde grenzen dan, haha), maar we gaan deze week alvast even kijken in zo'n enorme babywinkel om ons te orienteren. Ik denk dat je vooral van tevoren een lijstje moet maken met wat je belangrijk en handig vindt. Voor ons zijn dat dingen als:

* Lichtgewicht (we wonen 2-hoog)
* gemakkelijk in te klappen (even uitproberen in de winkel)
* stevig (mijn zus heeft een X-adventure, en die is na 2 jaar gebruik toch een beetje gammel geworden)
* stabiel (uitproberen, misschien willen we toch maar 4 wielen)
* zwenkwielen die je evt ook vast kunt zetten
* 3-in-1 (dus voor maxicosi, wieg en als buggy)
* verstelbare buggystand (liggend en rechtop)
* ruime boodschappenmand
* niet te kleine wieg
* niet te laag (de Bugaboo is voor ons te laag, mijn man is vrij lang)
* liefst zonder adapters te gebruiken (ook even uitproberen in de winkel)

Nou, een hele waslijst dus, maar ik weet van mezelf dat ik helemaal overrompeld raak in zo'n zaak als ik geen lijstje maak, haha! Als je een kleine auto hebt, is het ook belangrijk dat de wagen klein ingeklapt kan worden (ook even uitproberen dus!)

Succes met de keuze allemaal! Heerlijk, die voorpret :)
~Hilde

Wij hebben zelf de speedi sx, uit 2004 (dochter december 2004.
Maar vind het geen fijne wagen.
Hij loopt opzich heerlijk hoor.
maar de zitstand is echt niet je van het.
En, hij is best groot zo in de auto.
Wel een voordeel dat je de banden eraf kan halen, en dat de adapters voor de cosi ook erg makkelijk werken!!

Ik vind de bugaboo wel leuk!! maar ik hoor van iedereen hier dat hij zo laag is.
Maar ik weet van vrienden (zijn erg lang) dat je een verlengde duwstang ipv die korte kan bestellen. Dan is hij veel hoger, en kan je dus gewoon rechtop lopen!

Ik hoop mijn kinderwagen te kunnen verkopen op Marktplaats,.. dan gaan wij zeker voor de bugaboo!!

groetjes

Hoi allemaal,

Wat is voor jullie trouwens de motivatie om een drie- of vierwieler te nemen? Ik denk steeds dat een driewieler zo makkelijk is voor in de stad en op wat ruwer terrein zoals bos en strand. Maar omdat dit mijn eerste kindje en dus eerste kinderwagen wordt, heb ik totaal geen ervaring. Wel wordt het er een met luchtbanden. Mensen met drie- en vierwielers: wat rijdt nou echt het meest prettig?

Wij hebben de Bugaboo Cameleon.
Het is de mooiste, de lichtste en hij is erg compact als hij ingeklapt is.

Wij hebben de Hartan Racer XL (te koop bij de BabyDump) gekocht in 2004 (onze dochter is geboren in jan 2005). Het is een combiwagen, dus eerst wandelwagen met ligbak en daarna buggy.(ik vond hem achteraf wel erg duur: € 700).  
Vanaf dat ze is gaan lopen hebben we de Quinny Zapp gekocht. Dit is een inklapbare buggy en hij weegt maar 6 kilo! Echt ideaal, zeker voor in de auto.

Terug
Bovenaan