Welke naam vinden jullie mooier?

Welke naam hadden jullie voor een jongen?

Wij weten nl. al wel een naam voor een meid, maar met jongensnamen hebben we z'on  moeite.
Houd niet van reguliere namen, moet wel apart zijn, kort (max. 5 letters) en geen engels.
We zijn waarschijnlijk te kieskeurig. Haha..

Iemand suggesties, please...


 
Hai Ris,

Voor een jongen zijn we er nog niet uit...voor een meid trouwens ook niet...hahhhaha..
Tenminste ik wil eigenlijk de naam die we vorige keer ook al hadden, maar mijn vriend vind deze naam nu nog maar een zeventje, maar met een andere naam is hij ook nog niet op te proppen gekomen dus wie weet.
Onze naam voor een meisje is/was Emi
Wij houden van korte namen...onze zoon heet Luuk, staat mooi naast Emi....vind je niet!
Maar goed nog even afwachten over 3 wk een echo, als het goed is weten we dan wat het is en kunnen we er over brainstormen!!

Succes
Mniek31 maart forum
 
Hoi Ris en andere dames
Hierbij ons namenlijstje voor een meisje:
Siënna,   Chiara, Carmen, Bobbi, Robin(e),  Nikki, Yara maar veruit favoriet (gaat hem ook worden jongen of meisje) Romijn!
Voor een jongensnaam hadden we eigenlijk nog maar heel weinig verzonnen. Mijn vriend vond/vind Xavi helemaal geweldig.
Groetjes Nicole, mama van Mika en  uitger. van de 2e op 25 mei '06
 
Hai, namen moeten ook een beetje bij de achternaam passen vind ik, en niet iets raars vormen als je je voornaam samen met je achternaam noemt. Zoals ik iemand kende die Heidi Roest heet, dat klinkt als hij die roest! Ook betekenissen vind ik belangrijk, Ruby komt denk ik van de edelsteen de robijn, maar wat betekent Quinty? Je kunt ook kiezen als het kind geboren is, is het meer een Ruby, of meer een Quinty? (Of kom je dan in de knoop met je geboortekaartje?) Ruby is voor mijn gevoel 'liever', Quinty klinkt pittiger, een dametje waar je best wat mee te stellen kan krijgen! Lieve groeten, en ik ben benieuwd wat jullie kiezen! Ier (38wk plus 1 dag)
 
Hoi Ris,

Ik moet wel lachen om alle reakties! Zoals je ziet heeft iedereen andere mening over namen en soms schrijven we het zelfs verkeerd. Aan de andere kant, als je overal op moet gaan letten...wij wilden bij ons eerste kind een naam waar niemand op kon rijmen...Ik werd vroeger vreselijk gepest want bedenk zelf maar wat er allemaal op Odette rijmt!! Uiteindelijk is onze keus het tegenovergestelde geworden dan wat we dachten, want ook op Isabelle rijmt er genoeg maar we vonden de naam zo mooi dat we al het andere maar voor lief nemen. Het kiezen van namen is het moeilijkste wat er is, je kind moet er zijn hele leven mee doen. Kan je niet beide namen kiezen?? Isabelle heeft ook 2 namen zodat ze later altijd kan kiezen. Gelukkig hebben jullie er samen geen woorden over want bij mij en mijn man ligt dat helaas iets anders...voor een jongen zijn we er al uit(dezelfde naam als destijds bij Isabelle) maar wordt dit weer een meid dan heb ik een flinke dobber om mijn man te overtuigen dat ik toch echt Emma wil als naam!!! Nou ja, ik moet nog een aantal weken wachten voor ik het geslacht weet dus ik maak me er nu niet te druk over. Mijn advies aan jullie...

Kies  de naam jullie het allermooist vinden.

groetjes, Odette(retteketet is wel de ergste)
 
Terug
Bovenaan