Welke naam vinden jullie mooier?

Ik vint ruby leuker dan ginthy. Ook omdat je moet kijken naar de naam als je het afkort.

Een vriendin van mij die heet Ginny en ze had ook nog een
vooruitstekende kin ook dus haar bijnaam was kinnie in plaats van
Ginny. Ik vind zowieze dat je moet kijken naar een naam als je die
afkort dat het ook nog klinkt. En dat er niks raars op rijmt.

Of was sommige mensen doen is bv 3 namen geven en dan letten ze niet op
de voorletters. Dan heet ze bv kathleen,Urzula,Thea janssen Dan staat
er op de brief K.U.T Janssen.





 
Hallo,

Grappig om het zo te doen! Gelukkig waren wij het snel eens, we hadden binnen no-time 2 jongens en 2 meisjes namen. Maar ons kindje krijgt 1 naam en voor de jongens naam hebben we een duidelijke favouriet en de meisjes naam is nu nog maar 1 van over want mijn zus heeft een dochtertje gekregen met een naam die maar 1 letter verschilt. Wat ik belangrijk vond is dat de initialen niet een gekke combinatie waren  bijvoorbeel "s.m" of "w.c". Ook vind ik het belangrijk dat het later niet zo is dat het kind  continue moet zeggen hoe je zijn/haar naam schrijft  en ik hou van korte namen onze namen hebben niet meer dan 4 letters. En vooral doen wat je zelf mooi vind, ga anders een paar weken lang de ene naam gebruiken en dan een paar weken de andere namen, misschien dat je er dan aan went en de 1 echt mooier vind. Mijn man moest wel even wennen aan de jongens naam waar ik mee kwam, hij had 'm nog nooit gehoord, maar toen die 'm een paar dagen voor proef gebruikte vond hij 'm erg leuk!! Eerder zei ik altijd ik zorg dat ik 2 namen heb, dan kan je kiezen als het kindje geboren is. Ik heb op en kinderdagverblijf gewerkt en daar kom je heel wat tegen ook kinderen die een naam hebben die totaal niet bij hem/haar past. bijvoorbeeld noah voor een jongentje, ik denk dan aan een zuid-europees typje, donkere ogen donkere haren, niet een hoogblonde gezonde hollandse jongen. Maar goed, namen zijn vaak ook wennen,  ik heb bij  veel namen  een beeld, omdat ik dan wel een kindje in de groep heb gehad die zo heette en dat was natuurlijk net een niet zo leuk kind. Zo heet m'n nichtje nienke, ik vond 't eerst niks omdat ik een nienke kende die echt niet leuk was, nu vind ik nienke wel leuk omdat het m'n nichtje is.
Ik zelf heb een andere smaak dan de namen die je noemt. Om toch ook even een duit in het zakje te doen: Ik zou dan voor Ruby gaan.  Ik vind Ginthy hard klinken, Ruby komt wat zachter/liever over. Maar dat moet je willen.   Eigenlijk wi ik gewoon zeggen doe wat je samen het mooist vind, daar had ik dit hele zwam verhaal voor nodig!

groetjes kirsten
36w5d
 
Hoi ris,

ik vind ruby wel erg leuk, maar wat je al zegt misschien wel wat gewoontjes. Inmiddels ben ik bevallen van Caithlyn en vond voor haar "Robine"ook erg mooi, lijkt wel een beetje op ruby maar net effe anders. Misschien heb je er wat aan.

SUcces met kiezen

Groetjes carreen
moeder van sebastiaan en caithlyn
 
Hoi Ris,

Moeilijk he een naam kiezen! Als je mij vraagt zou ik voor Ruby gaan dat vind ik persoonlijk mooier. Nou ben ik zelf niet zo voor de heel erg aparte namen dus dan is de keuze tussen deze twee snel gemaakt.

Zoals al eerder door iemand geschreven vind ik ook dat een voornaam bij de achternaam moet passen. Wij hebben zelf een dochter, Kirsten Marijke Alice Oosterhuis heet ze volledig. Wij vinden Kirsten mooi passen bij de achternaam en de andere twee namen zijn de oma's.

Ook de namen voor ons komende wonder hebben we al en dit zijn ook scandinavische namen om in dezelfde trend te blijven.

Succes met kiezen!

Groetjes San
 
Hai Ris, ik vind beide namen even leuk, maar alleen als je een kindje verwacht met een tintje. Ik vind de namen bij een hoogblond meisje met blauwe oogjes niet zo goed passen. Wij hebben onze eerste Pepijn genoemd (blond, blauwe ogen, vandaar de nederlandse naam). De tweede is veel moeilijker, jongensnaam komen we niet uit, meisjesnaam hebben we al: Cathelijne. Als de kids donker zouden zijn, zouden we hele andere namen gekozen hebben. Ik denk dat we dan voor een meisje ook iets van Ruby hadden gekozen. Iemand nog suggesties voor een jongensnaam die bij Pepijn past? Cato
 
Het klinkt misschien gek...maar jullie vinden beide namen mooi. Wacht dan totdat je kindje geboren is, zodra je het ziet dan heb je er letterlijk een beeld van. Dan denk je misschien: dit is een echt quinthy of Ruby (heb ik quinthy goed geschreven, kan namelijk niets teruglezen)
Succes
 
Erg bedankt voor jullie reacties en tips!!!

We hebben er veel aan gehad. Er zitten een hele leuke ideeen bij.
Carreen, was heel toevallig maar voor onze eerste dochter hadden we ook Caithlyn op ons lijstje staan samen met Demi,en die zou het ook worden tot de buurvrouw beviel van een dochter die ze Demi noemde!! Wij hebben heet uiteinderlijk Kaylee genoemt.
En jou idee met "Robine", spreekt ons heel erg aan. We vinden dat allebij een hele mooie naam.
Dus nu gaan we ons meisje even Robine noemen, en kijken we of dat over een week of 2 nog steeds net zo mooi vinden. Want dat is ook een hele goede tip. Om de naam even te gaan gebruiken, dan kun je inderdaad pas echt merken of het wat is of het misschien toch tegenvalt.
De meesten van jullie vinden Ginthy te pittig, daar hou ik wel van, het hoeft van mij niet zo lief te zijn. Ons meisje is behoorlijk pittig, ik ben al beurs getrapt!!! Ik was er ook van overtuigt dat er een jongentje in mijn buik zat,want mijn eerste dochter voelde ik niet zo erg als deze. Maar blijkbaar gewoon een lekker pittig meisje....
En Mnieke31, Luuk en Emi, ik vind het heel leuk staan bij elkaar.
En wat hoe staat Kaylee en Robine dan bij elkaar??
Ik ben heel erg benieuwd welke naam we haar uiteinderlijk gaan geven.
Zou veel makkelijker zijn als ze al een naam mee krijgen........

Jullie ook verder nog succes met namen zoeken en met de zwangerschap,

Groetjes, Ris (26 weken)
 
Terug
Bovenaan