Welke nationaliteiten?

Wouw! Wat een gemixt gezeldschap!!!
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!!!
Hier alvast een korte samenvatting van alle verschillende nationaliteiten:

- Ednadia :           Surinaams/Nederlands
   Partner:                 Nederlands  
- Stephanie:          Nederlands (woont in Israel)
   Partner:                  Israelisch
- Zoraida:                  3/4 Nederlands, 1/4 Portugees
   Partner:                 1/2 Javaans, 1/4 Surinaams, 1/4 Frans
- Fruit Girl:              Nederlands
   Partner:                  Nederlands
- Mama v. Emir:Koerdisch
  Partner:                   Koerdisch
- Studiemam:        1/2 Nederlands, 1/4 Duits, 1/4 Pools
  Partner:                    3/4 Engels, 1/4 Indiaas              

Ik vind het ook leuk om een inventarisatie te maken van de verschillende gebruiken rondom zwangerschap en geboorte, een aantal van jullie hebben deze al meegedeelt (bedankt hiervoor), maar ik wil graag nog zoveel meer hiervan weten, dus als iemand nog interessante (en minder interessante) gebruiken weet??? Ik hoor het graag!!!
(moet zelf ook nog achter Duitse/Poolse/Indiaase gebruiken aan...)  

Liefs Nika

hallo allemaal,

ikzelf ben nederlandse en mijn man is van nigeria.
mijn man heeft bij de geboorte van onze zoon zelf
het geboortebord opgehaald en geplaatst en inmiddels is
hij ook een ervaren beschuit met muisjes smeerder
en eter hahaha.
liefs jolanda mama van ikenna 12-05-07

Hm... als je het dan over kwarten en halven hebt, zal ik het nog wat ingewikkelder maken. Mijn man is gewoon Israelier. Maar als je het over bloed hebt dan is hij hetvolgende:
half Jamanitisch (zijn moeder), een kwart Bulgaars en een kwart Grieks (opa en oma van vaders kant). Maar omdat zijn vader en hij gewoon in Israel zijn geboren is hij, vinden wij, gewoon Israelisch.
Om even terug te komen op je vraag: wij wonen hier nu 10 maanden (zijn geemigreerd toen de jongste 16 dagen was....) en het bevalt fantastisch. Andere gebruiken dan die ik je al heb verteld kan ik niet echt bedenken. Het is hier trouwens, net als in USA, volkomen absurd als je wilt bevallen zonder pijnstilling. Het kan wel (bij mijn volgende bevalling wil ik zeker weer zonder ruggeprik bevallen) maar ze kijken je hier wel heel erg raar aan. En waar de kinderen vandaan komen? Eh.... je hebt sex en je bent zwanger??!  

Hallo ....

Ik ben Nederlands en m,n man is Iraans ...
Ik eet beschuit met muisjes ...
en hij belt nu z,n moeder in iran ,

in iran word er dan een schaap geslacht en word er een feest gegeven met heel de familie , met kadootjes en heel veel zoete eten

liefs van anna

Hey Stephanie,

Tja idd, als je het over bloed hebt wordt het zo wel heel ingewikkeld, maar na de reacties van een aantal vond ik het toch wel grappig om te vermelden...
(leuk om te zien hoeveel nationaliteiten eigenlijk gemixt zijn)
Maar, je hebt wel gelijk; ondanks mijn gemixte bloed voel ik me toch gewoon Nederlandse (en mijn moeder na meer dan 30jaar in Ned te wonen ook)

Met zo'n kleine baby (zoiezo met twee kleine kinderen)  emigreren moet wel ontzettend spannend zijn geweest, lijkt me een hele stap!
Ben blij om te horen dat het je zo goed bevalt, dat bied wat hoop voor mijn toekomst: ik droom er namelijk van om na mijn studie te emigreren (waar weet ik nog niet precies, Brazilie ofzo...) maar was bang dat het erg lastig ging worden met twee (kleine) kinderen...

Raar he hoe de ideeen rondom pijnbestrijding zo sterk verschillen; daar vinden ze het vreemd als je zonder pijnstilling bevalt en hier wordt het vaak als zwakte gezien als je daarvoor kiest (als er al aan wordt meegewerkt)

Ene, dank je voor de opheldering; nu weet ik ook weer waar baby's vandaan komen

En hallo  Anna,

wordt er nu ook een schaap voor de baby geslacht of niet??
Een vriendin van mij heeft samen met een Marokaanse jongen een baby en voor hem werd 1 schaap geslacht (voor een jongen zijn het er normaal twee, maar dat wilde haar vriend niet) zelf vonden ze het niet zo leuk (vooral haar vriend niet) maar ze wilden dit toch voor (oftewel door) de familie laten doen.
Toen haar vriend thuiskwam na het feest hield hij heel zielig een zakje vlees omhoog met de mededeeling: dit was het schaap.... hij was zooo lief....

Liefs Nika

(oja, ik wacht nog even op meer reacties en dan vul ik het lijstje weer aan)

Terug
Bovenaan