Hey Stephanie,
Tja idd, als je het over bloed hebt wordt het zo wel heel ingewikkeld, maar na de reacties van een aantal vond ik het toch wel grappig om te vermelden...
(leuk om te zien hoeveel nationaliteiten eigenlijk gemixt zijn)
Maar, je hebt wel gelijk; ondanks mijn gemixte bloed voel ik me toch gewoon Nederlandse (en mijn moeder na meer dan 30jaar in Ned te wonen ook)
Met zo'n kleine baby (zoiezo met twee kleine kinderen) emigreren moet wel ontzettend spannend zijn geweest, lijkt me een hele stap!
Ben blij om te horen dat het je zo goed bevalt, dat bied wat hoop voor mijn toekomst: ik droom er namelijk van om na mijn studie te emigreren (waar weet ik nog niet precies, Brazilie ofzo...) maar was bang dat het erg lastig ging worden met twee (kleine) kinderen...
Raar he hoe de ideeen rondom pijnbestrijding zo sterk verschillen; daar vinden ze het vreemd als je zonder pijnstilling bevalt en hier wordt het vaak als zwakte gezien als je daarvoor kiest (als er al aan wordt meegewerkt)
Ene, dank je voor de opheldering; nu weet ik ook weer waar baby's vandaan komen
En hallo Anna,
wordt er nu ook een schaap voor de baby geslacht of niet??
Een vriendin van mij heeft samen met een Marokaanse jongen een baby en voor hem werd 1 schaap geslacht (voor een jongen zijn het er normaal twee, maar dat wilde haar vriend niet) zelf vonden ze het niet zo leuk (vooral haar vriend niet) maar ze wilden dit toch voor (oftewel door) de familie laten doen.
Toen haar vriend thuiskwam na het feest hield hij heel zielig een zakje vlees omhoog met de mededeeling: dit was het schaap.... hij was zooo lief....
Liefs Nika
(oja, ik wacht nog even op meer reacties en dan vul ik het lijstje weer aan)