Wens: zwanger in 2021

Meiden, sorry voor het gezeur en alles maar de hele situatie maakt me even heel onzeker?‍♀️ Hoor graag even jullie mening want ik weet gewoon even niet of ik mezelf nou de kop gek maak omdat de wens zo groot is of dat het gewoon echt een gekke situatie is. 
Kort samengevat: voelde me afgelopen maand anders dan anders, complete rust in mn lijf ondanks af en toe wat rommels in mn buik, wat vermoeid en wat misselijk. Woensdag een early test gedaan van de etos waar een heuul klein streepje op stond. Als negatief beschouwd. Donderdag menstruatie begonnen, veeel minder dan normaal, voornamelijk oud bloed, wel wat helderrood. Vrijdag net zo. Zaterdag en zondag samen zo'n 6 a 7 a druppels oud bloed, verder niets. Zwangerschapstest van gister bleef negatief.
Deze maand vroeg gestart met ovutesten, gisteravond op dag 4. Vanmorgen ook 1 gedaan en beiden zijn eigenlijk binnen de minuut op de lijn die ik normaal gesproken heb met positieve ovu test. Ga deze maand vanaf nu maar gewoon door met testen tot ze weer aflopen.
Heel verhaal, maar ik hoor graag even jullie mening?

Wat verwarrend Alyda. ? Ik denk even hardop met je mee.

1, Misschien was er een bevruchting eitje, maar is de innesteling niet helemaal goed gegaan en kwam daar alsnog je bloedverlies van? Misschien is je HCG te laag voor een zwangerschapstest, maar nog ietsje te hoog voor een ovulatietest waardoor hij positief uitslaat.

2, Misschien ben je wel zwanger, maar is de innesteling laat geweest? Of komt je HCG wat langzaam op gang. Als je ovulatietesten positief blijven, zou ik toch over een paar dagen weer een zwangerschapstest proberen.

Het is puur hardop denken hoor, met niets onderbouwd. Maar het is inderdaad heel apart als je zo je situatie opsomt!

Ja weet je, normaal gesproken verloopt mn menstruatie ook telkens op dezelfde manier. Paar dagen eerder of later, maar qua hoeveelheid altijd hetzelfde. Deze maand komt daar totaal niet bij in de buurt. Nu hoeft dat niets te zeggen, dat weet ik, maar als het al een jaar op deze manier zo gaat wijkt het nu ineens heel erg af. En ik probeer het echt los te laten, maar ik snap het gewoon niet. Als de ovu testen zo blijven test ik van het weekend wel opnieuw. Is het dan nog steeds negatief wacht ik komende menstruatie wel gewoon af en zie ik het wel. Ik vind het ook gewoon zooo irritant dat ik zo in mn hoofd ga zitten, heeft totaal geen nut

Ja snap ik! Het is ook gewoon heel raar hoe het loopt deze maand! Zeker als nu de ovulatietest ook positief was, dat versterkt alleen maar het gevoel dat het anders is!

Ik zou idd even doorgaan met je ovulatietesten, en even afwachten. ?‍♀️ Als ze weer aflopen is het misschien toch een verkeerde innesteling geweest (al verklaart dat nog steeds de kleine bloeding niet), en als ze niet aflopen toch maar weer even testen inderdaad.

Irritant dat je niet weet waar je aan toe bent!

Caroline, pittig om te lezen dat het traject waar je in beland bent, naast hoopvol, ook best zwaar is. Inderdaad, je doet het voor een geweldig mooi doel, maar we mogen inderdaad ook best zeggen dat het allemaal geen regenbogen en zonneschijn is.

Ik hoop dat je eitjes zich goed ontwikkelen en je inderdaad voor een heel goed doel bezig bent meid! Dat je straks na de terugplaatsing maar een gezonde zwangerschap mag hebben ❤

Met mij gaat het goed. ? Vanavond weer een afspraak met de verloskundige en hartje luisteren. Volgende week weer een echo. Het begint nu, op bijna 15 weken, eindelijk een beetje 'normaal' te worden dat ik zwanger ben. Ipv angstig, spannend, onzeker etc. Ik vond dat eerste trimester maar moeilijk. Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp heel goed hoe blij ik moet zijn dat ik zwanger ben en trust me dat ben ik zeker, maar vanaf die positieve test is het nog niet direct een zorgenvrije ervaring. Nu ben ik wat rustiger en daar ben ik blij om.

Hoi allemaal!
Ik ben even een tijdje weggeweest, aangezien ik ongesteld werd en daa behoorlijk van baalde. Moest er even niet zo mee bezig zijn van mezelf... Nu weer vol goede moed ronde 2 begonnen, ik heb net mijn LH-piek gehad (zaterdag). Hopen dat het deze ronde raak is! Ik verwacht mijn NOD op 10 april.

@Alyda: lijkt me heel verwarrend ja.. Idd wat CoVo zegt, misschien nog eens testen als je ovutesten positief blijven? Maar ik snap dat je ervan uitgaat dat je nu niet zwanger bent.
@CoVo: Ik snap wel dat het nu wat rustiger wordt hoor! De eerste weken lijken me best wel stressvol, omdat je nog niks 'ziet' aan je lichaam (als in, een groeiende buik) en ook dat je pas bij 8 weken (toch?) je eerste echo krijgt... 

@Alyda; Aah wat super verwarrend! Hoop echt dat je snel duidelijkheid krijgt!!
@Zwangeryes; ik zie ook een streepje hoor! Hoe is het nu? Alvast voorzichtig gefeliciteerd!
@Marlies; heel begrijpelijk hoor meid!! Het is ook niet niks allemaal!! Ik duim voor je op een positieve ronde!
@Covo; aah super leuk weer even hartje luisteren! Heel begrijpelijk hoor dat je in het begin vooral heel spannend vindt! Had ik ook bij de eerste heel erg en nu ook weer alleen wel anders. Je dagelijkse doen en laten staat in het teken van de kleine meid die je rond hebt lopen, dus ik ben er nu wel iets minder mee bezig als de vorige keer haha! 

Ik heb vanmorgen de VK gebeld en heb volgende week donderdag al mijn eerste echo!! Zoo spannend!! Dag voor mijn man zijn verjaardag, dus dan willen we als alles goed is het dat weekend aan onze ouders vertellen?

zoals sommige al weten is 15 oktober 2019 is mijn spiraal eruit gehaald en helaas tot nu toe nog niet zwanger geworden nu eindelijk mn ventje zover gekregen voor een doorverwijzing (onzekerheid bang da er wa mis is) duss vanmorgen meteen dokter gebeld(voor die zn eigen bedenkt haha) en kon meteen om 12uur komen
hij gaf meteen een doorverwijzing voor de gyneacoloog en er is geen lange wachttijd zei die aaaaaaah zoooo spannendddd

Terug
Bovenaan