Wens: zwanger in 2021

Pannekoekenplantje, gefeliciteerd ! Super goed nieuws !☺️ Snap dat het nog allemaal een beetje wennen en vreemd is. Geniet vooral van het feit dat je zwanger bent want het is je zo gegund! 

Covo, heel veel succes bij de echo ?
MiesjeC,welkom! heel veel succes de aankomende tijd hoop dat het snel raak is ! Fijn dat je je eisprong hebt gevonden dat geeft denk ik meer rust.

Poni ik zou ook lekker die test bestellen. Mocht je hem eerder krijgen dan je ovulatie kan je hem doen, anders wacht je op je menstruatie en doe je hem erna, toch? 
Welkom miesje en Marlies! Marlies, heftig dat je dat hebt. Hopelijk lukt het wel op de natuurlijke manier!
Ik heb nooit een spiraaltje gehad dus geen ervaring met die nabloeding of menstruatie!

Pannenkoekplantje dat is ook wel even wennen ik belde de volgende dag gelijk de huisarts en die stuurde mij door naar de vk maar ik testen bij allebei de zwangerschappen pas dat ik een week over tijd was dus dan ben je al wat verder en wat zekerder dat de menstruatie er niet meer door komt denk ik en daar komt bij dat ik nogal snel actie onderneem als er iets moet gebeuren? dan is het weer klaar en zit je er niet steeds tegen aan te hikken maar is ook niet altijd handig hoor ? 

Succes covo!! 
Ja ik testte de eerste keren ook pas na een week :p. En de eerste keer meldde ik me pas na 3 weken bij de verloskundige. Kon meteen de week erna bij de intake :p. Bij de tweede en derde meldde ik me na de test meteen aan 

@MarliesBB, ik heb 7 januari mijn spiraal laten verwijderen waarop ik op 9 januari een 3 daagse bloeding kreeg die verdacht veel op een menstruatie leek. Qua cyclus zou het een menstruatie moeten zijn geweest gezien mijn ovulatie en daarop volgende nieuwe NOD. Ik dacht in eerste instantie ook dat het een soort ontrekkingsbloeding was maar bleek uiteindelijk toch wel degelijk een menstruatie. Wij zitten nu in ronde 2.
Ik had trouwens een mirena spiraal en geen duidelijke cyclus tijdens deze periode, werd wel eens ongesteld maar bleef vaker uit dan dat hij er was!

@MarliesBB, ik had een koperenspiraal en had dus ook normale cyclus. Toen deze eruit gehaald werd had ik niet verwacht dat het invloed had op mijn cyclus, maar dat had het wel. Ik had eerst (voor mijn doen) een lang cyclus van 30+ dagen (met heftige krampen) en daarna een vrij korte van iets meer dan 20 dagen geloof ik (bijna zonder krampen, had ik nog nooit van mijn leven gehad). Ik deed toen verder geen ovulatietesten dus weet niet wanneer en of die heeft plaatsgevonden. Daarna toch gekocht om te kijken wanneer dat dan is en of ik het voel, dat geeft mij wel wat meer rust. Mijn cyclus is nu trouwens weer terug naar normaal, van 28 dagen (ik was met spiraal ook altijd vrij regelmatig). 

@MLG en MiesjeC: thanks voor het delen van jullie ervaringen! Het blijft afwachten wat het bij mij is dan. Als mijn menstruatie over 7-8 dagen nog niet begonnen is, dan zou het idd goed kunnen dat ik nu toch ongesteld ben. Misschien maar vast een paar ovulatietesten inslaan voor de zekerheid...

Terug
Bovenaan