Wie begint er deze maand ook met iui. En zin om erover te kletsen?

Hoi Liefbeertje, gezellig dat mee komt kletsen. Spannend de eerste ronde IUI. Heb je dit weekend een controle echo? De Letrozol is een eisprongopwekker toch? Hopelijk krijg je dan een go! Heb je al andere behandelingen, anders dan IUI gehad? Ik duim in ieder geval voor je!
Hoi,
Morgen inderdaad een uitgangsecho en dan hopelijk zsm een go.
Letrozol is t zelfde als Clomid, idd een eisprongopwekker. Alleen clomid en FSH injecties gehad. Met clomid in dec 2017 een zwangersschap, maar helaas mag dit nu niet baten, in feb 2019 een BBZ gehad en helaas 1 eileider verloren. Niet verwacht nu nog steeds in de MMM te zitten.

@Carrly: klopt, maar ik was even benieuwd of dat dus inderdaad zo was. Voor mij de bevestiging dat mijn lichaam de Ovitrelle goed op heeft gepakt. Zelfs met een zwangerschapstest zou ik nu positief testen, dit zwakt de komende 10 dagen ongeveer af. Goede remedie tegen te vroeg willen testen ook trouwens.
@liefbeertje: Goh wat rot zeg, jullie zijn ook al lang onderweg zo. Duimen dat je snel kan starten!

Oei Mandarijntje, dat had ik toch niet gedaan hoor die Ovitrelle spuiten. Als het niet lukt dan zul je het de volgende keer op moeten biechten in het ziekenhuis. Ik zou dat persoonlijk heel vervelend vinden... Ze gaan er daar van uit dat je nog een spuit hebt liggen en je krijgt niet zomaar een nieuw recept voor de volgende ronde. Hetzelfde geldt voor de hormonen om de eitjes te laten groeien. Dat wordt aangevuld op wat je nog moet hebben liggen. Tenminste dat was bij mij altijd zo als de IUI niet door ging. De hormoonspuiten zijn erg prijzig. Ovitrelle valt mee, maar de spuiten die ik daarvoor moest zetten kon ik alleen in het ziekenhuis ophalen. Ook was er dan standaard vier ogen beleid van toepassing. De regels zijn echt streng. Mijn nichtje is bezig met IVF en de spuit die zij moet zetten om de eisprong op te wekken is dik 1000 euro. Ze moet dit zelf voorschieten omdat ze in Belgie wordt behandeld. Het beleid rondom de verstrekking van hormonen is heel strikt hier. Ik wil je niet bang maken, maar voordat meer mensen op ideeen komen... Dit lijkt me echt niet aan te raden.

@mandareintje, ik heb twee grote follikels gister. Vandaag iui gehad. Ik ben benieuwd over twee weken. Ik zou in het ziekenhuis zeggen dat je hem per ongeluk open hebt gemaakt. Hij blijft maar 28 dagen goed na opening nml. Tenminste dat zei de arts tegen mij. Anders kunnen ze er misschien idd moeilijk over doen. Wie zat er nog meer in de wacht in deze topic?

Hi, welkom iedereen die nieuw is aangesloten :). Ik duim voor jullie allemaal, dat iedereen maar snel zwanger mag worden. 
Spannende mandareintje en gebruiker! Komende 2 weken wachten dus! Ik hoop dat het gelukt is en duim voor jullie!
@suussske bij mij was er ook geen oorzaak, zowel bij mijn man als mij geen oorzaak kunnen vinden. Zijn via de huisarts doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik weet wel dat wij op grens zaten. Ze keken bij ons naar leeftijd en hoelang je bezig bent. Ik was toen 30 en mijn 31 en 2 jaar bezig. De kans dat het op de natuurlijke manier zou lukken bedroeg toen 34%. Normaal starten ze bij ons als de kans 30% of lager is, maar omdat het er zo dichtbij zat mochten wij starten, geen idee hoe het in andere ziekenhuizen gaat. Zou inderdaad nog een keer met de huisarts praten. :)
Ik mag vanaf zaterdag testen, nog 2 hele spannende dagen dus! Ik hou jullie op de hoogte. 

Ah Tulipa maak je geen zorgen over mijn excuus richting het ziekenhuis. Had ze vandaag aan de telefoon en had gezegd dat ik hem mee had genomen naar Pinkpop en dat ik hem daar in de koelkast had gelegd bij de EHBO, en dat ik vergeten ben om hem mee naar huis te nemen. Was geen enkel probleem, krijg gewoon een nieuw recept. Dus no worries! En Ovitrelle is inderdaad niet zo duur, dus komt goed.Ik ben erg blij dat ik hem heb gezet, want anders waren de eitjes sowieso niet gesprongen, en dat zou ik heel erg vinden. 
TaraTara: Huh hoe berekenen ze die percentages dan? 

Hey mandareintje, bij mij in het ziekenhuis had de gynaecoloog daar een programma voor waarin hij de waardes invulde en daar kwam het percentage uit. Bij mij is dit tijdens de intake besproken. 
Fijn dat je het ziekenhuis al gesproken hebt. Spannend de komende periode met de eitjes. Ik duim voor je! En ik duim natuurlijk ook voor de rest! 

Terug
Bovenaan