Wie geeft nog BV

A

Anoniem

Guest

Hallo,

Mijn manneke is vandaag precies 11mnd en hij krijgt nog 3-4x bv op een dag, wil het tot zeker 1jaar volhouden!
Had eigenlijk niet verwacht dat ik zo lang zou volhouden maar het gaat nog steeds erg goed, krijg ook steeds meer grappige momenten, zo trekt hij aan mijn trui als hij wil eten, of als hij klaar is met de tweede borst gaat hij toch voor de zekerheid nog even kijken of er aan de andere kant nog wat te halen valt..zo lief
Wie geeft er ook nog steeds bv en hebben jullie een idee tot hoelang je wilt blijven geven?? ben benieuwd!

Gr MJ

Haai!

Lise is nu ruim 8 maanden en krijgt nog 1 keer per dag BV (sinds gisteren, daarvoor ook nog een late avondvoeding).

Ik werk 4 dagen dus het is voor mij niet te doen meer BV te geven (gedoe met kolven had ik na 2 maanden helemaal gezien, dus toen mevrouw een half jaar volledige BV had gehad, heb ik het direct afgebouwd tot 2 voedingen, nu dus nog eentje).

Ze drinkt 3 keer per dag: ochtend BV, na broodje tussen de middag fles en 's avonds papfles...

Ik vind het prima zo, vooral 's ochtends is het lekker makkelijk ontbijten voor Lise...

Groet, Ukkie26

Ik ben een tandemvoedster....aangezien ik geen antwoord op je vraag heb voed ik nog steeds door. Mijn oudste is 27 maand (zo ongeveer) en de jongste is 7 maand....en samen genieten ze nog heerlijk van de bv.

Ik werk 3 dagen in de week en kolf dan 3 x per dag.

Heerlijk he, als je kindje zelf kan aangeven wat het wil! Het wordt alleen maar leuker kan ik je melden.

Mijn oudste voedt zelf ook volop alle poppen en beren die er zijn...*schattig*

genietze

Esther, mama van Rêve en Leyla

Hallo,

@ukkie, ik kan me voorstellen dat je het kolven zat was, gaat ook veel tijd in zitten natuurlijk, ik doe het bijna nooit omdat ik altijd bij de kids ben! Lekker he zo s'ochtends vroeg die kleine tegen je aan!

@esther, jeetje wat knap zeg 27mnd al plus nog een zwangerschap en al weer 7mnd een 2e erbij, kan niet anders zeggen respect hoor!, de laatste keer trok ik het na 9mnd echt niet meer, ik was zelf nogal down dus denk dat het me daarom zwaar viel! Nu vind ik het nog steeds heerlijk, dus wie weet!
Mijn middelste heeft vanmiddag weer even bij me gedronken, hij is nu 3,5 hij vind het zo interessant dat zijn broer nu bij mij drinkt dat hij soms ook even wil proeven..haha
Hij houd ook poppen tegen zijn borst enzo..lief he...ik heb hem wel al verteld dat alleen meisjes dat kunnen maar hij heeft nog fantasie genoeg..

Gr MJ

Ha, wat leuk dat jullie ook nog voeden. Leah is 9 maanden en ze krijgt nog 4x op een dag. Helaas ook nog 's nachts (2x), maar dat is meer als troost dan als honger, denk ik.
Leah is onze vierde en ik heb nog nooit zolang bv kunnen geven (ivm ontstekingen en kloven). Het is dus nieuw voor me om een beweeglijk en eigenwijs ding aan de borst te hebben die haar omgeving vaak interessanter vindt dan de borst. Wel zat ze gisteren naast mij en begon spontaan naar mijn borst / shirt te happen. Wat leuk als ze zelf kunnen aangeven dat ze honger hebben. Ik weet niet hoe lang ik ga geven, want het gaat bij mij niet 'vanzelf'. Maar het liefst zo lang mogelijk, omdat Leah erg allergisch is voor van alles en nog wat (voedingsmiddelen). Dat betekent dus dat ikzelf zwaar op dieet zit omdat zij geen spoortjes van pinda, noot, ei, vis, melk, tomaat enz. verdraagt. Dus goed voor de weegschaal hier. Hoe reageert jullie omgeving dat jullie langer dan gemiddeld bv geven? Ik merk dat men het wel knap vindt, maar dat sommigen het toch ook tijd vinden voor een fles, dat vind ik jammer.

Hoi Hannah35,

hier ook soms negatieve reacties hoor, terwijl ik nog maar 1 voeding per dag geef. Ik heb Lise 6 maanden volledige BV gegeven omdat ik zelf wat voedselallergieën heb. Dus leek het mij verstandig 6 maanden te geven.

Mn schoonmoeder heeft vaak opmerkingen geplaatst waaruit bleek dat ze 6 maanden wel lang vond. Toen Lise aan het fruit was zei ze: hehe, eindelijk een vaste prak. Nouja zeg! Ik had bijna de neiging Lise weer volledige BV te gaan geven...

Ik vind het een prachtig iets, en zeker als ze 's ochtends vroeg lekekr suf tegen me aanligt: heerlijk.

Liefs, Ukkie26

Super goed hoor van jullie!! Ik ben vol bewondering.
Ik had het liefst ook nog een tijd borstvoeding gegeven maar moest gedwongen stoppen met 3 maanden, wat ik heel erg vond.

Mag ik vragen of jullie echt thuis voeden of ook gewoon in een restaurant/ in de stad etc. Zelf zou ik niet buitens huis (natuurlijk wel afgezonderd op bezoek) borstvoeding willen geven. Maar 's morgens en 's avonds lekker thuis, heerlijk lijkt me dat!

Hannah: hoe ben je er achter gekomen dat je kindje die allergieen heeft? Lijkt me wel moeilijk om dan zelf ook op zo'n zwaar dieet te zitten. Kan je kindje erover heen groeien?

En wat de buitenwereld vindt, moeten ze zelf weten toch?? Jullie doen wat je het zelf graag wil.
Zelf vind ik het soms een beetje "raar" als ik een ouder kind nog borstvoeding krijgt. Iemand die ik ken gaf haar kind van 6 jaar nog de borst, dat vind ik dan weer net wat overdreven.

oja...hebben jullie geen last van de tandjes of valt dat wel mee?

Terug
Bovenaan