Wie geeft nog BV

Hoi,

Daar sluit ik me helemaal bij aan! Het gaat niet altijd van een leien dakje, na zoveel doorzettingsvermogen mag je echt trots zijn op jezelf!

Liefs MJ

Haai,

Ik geef ook nog steeds borstvoeding mn dochter is nu bijna 11maand oud!
ze krijgt 3a4 bv per dag! de ochtend drinkt ze t meest!
Ik wil eigenlijk wel heel graag stoppen want ik vind het erg ongemakkelijk in het openbaar mensen kijken toch op 1 of andere manier raar naar je ik kan er wel om lachen inmiddels maar het is & blijft vervelend! & daar komt bij dat mn dochter ook heel wild drinkt ze is erg nieuwschierig & drinkt konstant een paar slokjes & vervolgens kijkt ze weer om zich heen & nu ze sinds kort ook tandjes heeft gaat ze ook bijten & vanmiddag bijv. zei ik heel streng DAT MAG NIET en ik keek heel boos maar ze lachte me gewoon uit haha! maar ben zo bang dat ik het heel erg ga missen als ik stop dus dat is wat me tegen houd + vind ik het zielig voor mn poppie want ze is toch wel erg gek op mama melk...
Moeilijk:) maar vind als ze 1 is dat ik toch echt gestopt moet zijn!
Had nooit verwacht dat ik het zo lang zou geven ik zei altijd ach ik zie wel als t lukt borstvoeding dan bv & anders fles t maakte me allemaal niet zoveel uit & d8 altijd dan de eerste maanden & dan fles! maar heb zelfs nog nooit gekolvd (lukt me niet geen geduld voor) dus ben al 11 maanden lang nooit langer dan 3 uurtjes bij dr vandaan geweest & als ik stop bne ik zo bang dat mensen dan verwachten dat ze dan wel naar oppas kan of wat dan ook t was tot nu toe altijd een goed excuus!
Iniedergeval respect voor iedereen die het ondanks alles toch vol hebben gehouden ik weet hoe zwaar het kan zijn maar ook hoe mooi & bijzonder t kan zijn!
(sorry heel verhaal kan nog wel uren door gaan maar is allemaal niet zo intresant denk ik haha)

xx

Hoi Mdl89,

Dat om zich heen kijken is echt een fase hoor, dat stopt vanzelf weer.
En bijten, ja dat ken ik, ik heb bij mijn kids in de wang geknepen na een paar keer bijten ze dan echt niet meer.
Ik geef nu nog bv, hij is nu ruim een jaar en ik vind het veel te fijn om te stoppen, ook mijn kleine vent geniet er nog steeds van, ik blijf hoop ik nog even doorgaan!
Ja hoelang moet je nog doorgaan? Als je het echt zat bent moet je stoppen, je zult het best missen in het begin, dat hd ik voorheen ook, maar er komt een moment dat je er gewoon geen zin meer in hebt!
Hoe dan ook je heb al heel lang bv gegeven en daar kun je trots op zijn vind ik!

Gr MJ

@ MDL89, leuk hoor, nog iemand die borstvoeding geeft op deze leeftijd. Leah krijgt ook nog 3x overdag en 's nachts tankt ze ook nog vaak 2x bij. Ze is 10 en een halve maand oud. Dat snel afgeleid zijn, dat herken ik erg. Daarom kolf ik vaak en geef het haar in de fles. Omdat ze na een paar slokken weer even moet kijken wie er in de ruimte is, wat er gebeurt, of de kat rondloopt enz enz.
Ik heb zelf geen moeite met voeden in het openbaar, maar het is wel lastiger, omdat ze dan helemaal geen zin heeft om te drinken.....
Ik vind het ook erg moeilijk om afscheid te nemen van de borstvoeding, dus doe het ook niet. Het is onze laatste, en het is erg bijzonder om nog de borst te kunnen blijven geven. Daarbij komt wel dat Leah andere flesvoeding niet verdraagt (super allergisch) en die er vaak helemaal uitspuugt. Dus ja, dan is de keuze ook wel snel gemaakt.
O, ja, en dat "excuus" van de borstvoeding, waardoor ze niet hoeven te logeren: heerlijk! Ik vind het ook zo lekker om niet verder te hoeven uitleggen waarom ik haar altijd bij me wil houden..... hoewel het soms best lekker is om een paar uurtjes weg te kunnen......;

@ Mary Jane, jij schrijft dat het snel afgeleid zijn op een gegeven moment weer overgaat??? Dat biedt hoop. Hoe ging dat bij jouw zoontje dan? Wanneer ging het borstvoeden dan weer wat beter? Hoe ziet het borstvoedingsschema er na het eerste jaar uit? Ook zo'n beetje 3x per dag een borstvoeding?

@Hannah

Hoelang dat duurd hangt heel erg van je kindje af, maar op de leeftijd van 10mnd kun je ze vaak wel weer een beetje stimuleren om door te drinken, ik zei soms ook wel: o ben je klaar met drinken en dan deed ik net alsof ik mijn bh weer dicht ging maken...dat moeten ze niet hebben natuurlijk..haha
Of ik zei gewoon: doe maar lekker drinken, vaak is het ook voornamelijk op de dag dat ze afgeleid zijn, s'morgens en s'avonds zijn ze vaak moe en worden ze niet zo afgeleid, ik probeerde er ook voor te zorgen dat er niet te veel afleidingen waren (al valt dat soms niet mee als er nog 2 rondlopen..of een kat..haha) dus tv uit en de andere 2 even laten spelen op de speelkamer!

Ik geef nu nog 3 voedingen op een dag en soms 1 extra als hij er om 'vraagt'.
Ik zie voorlopig ook nog geen reden om te stoppen, ik/hij vind het fijn, de WHO adviseerd tot 2jaar en waarom zou ik hem melk van een koe geven als die van mij veel beter is afgestemd op mijn kindje en hij is ook nog eens gratis!

Ik heb trouwens ook geen moeite met in het openbaar voeden, nu heb ik er  wel handigheid in gekregen en zienanderen het dus nauwelijks, binnekort ga ik naar een vriendin met de trein (reis van 4uur) dan neem ik de jongste mee en is het wel fijn, heb ik lekker eten en drinken onder mn trui verstopt..haha

Wat leuk dat jullie er ook nog zo van genieten!
Gr MJ

hoihoi

wat heééérlijk dat jullie nog steeds kunnen borstvoeden!
ik heb het zelf 5,5 mnd volgehouden en daarna ging het echt niet meer
had geen voeding meer
heb het tot 2 x terug kunnen halen dmv heel veel kolven ( elke 2 a 3 uur 15 min per borst ) maar begeven moment was het echt op
merkt het ook aan karlijn
ze bleef honger houden en plaste steeds minder tot de luiers bijna droog waren
toen ben ik volledige fles gaan geven maar mis t nog elke dag
vond het zoooo heerlijk
kan d'r nog om huilen dat ik het niet meer kan
hoop bij de 2de langer te kunnen geven ( als we nog een wonder mogen krijgen )

groetjes maurilla mamma van karlijn 4-3-08

Nog full time borstvoeders onder ons?
Leah drinkt nu nog 3x overdag en meestal 's nachts ook nog wel een keertje (of 2x).
Verder drinkt ze helemaal niets!!! Ze weigert diksap, thee, enz. enz. Wat drinken jullie kinderen naast de borstvoeding? Per voeding denk ik dat ik tussen de 100 en 150 cc heb (tenminste wel als ik afkolf).
Als Leah mijn borsten ziet, dan zegt ze tegenwoordig: "Hap!!", hihi.....

Hoi

Hier ook nog een full time bv mama!!
Hij komt zeker nog 4x op een dag en 's nachts ook nog minimaal 2x! Wel erg vermoeiend hoor!! De nachten dan!!
Hij drinkt ook wel eens diksap of melk uit een beker maar dat zijn ook maar een paar slokjes!
Hij is nu 10 maanden.
Maar goed voor we het door hebbben is het alweer voorbij en gaan we de intieme tijd samen missen!!
En ik grijp nooit mis de tiet is altijd in de buurt en werkt altijd!

Nog meer bv mama's ??

Liefs Nesie

Terug
Bovenaan