@ MDL89, leuk hoor, nog iemand die borstvoeding geeft op deze leeftijd. Leah krijgt ook nog 3x overdag en 's nachts tankt ze ook nog vaak 2x bij. Ze is 10 en een halve maand oud. Dat snel afgeleid zijn, dat herken ik erg. Daarom kolf ik vaak en geef het haar in de fles. Omdat ze na een paar slokken weer even moet kijken wie er in de ruimte is, wat er gebeurt, of de kat rondloopt enz enz.
Ik heb zelf geen moeite met voeden in het openbaar, maar het is wel lastiger, omdat ze dan helemaal geen zin heeft om te drinken.....
Ik vind het ook erg moeilijk om afscheid te nemen van de borstvoeding, dus doe het ook niet. Het is onze laatste, en het is erg bijzonder om nog de borst te kunnen blijven geven. Daarbij komt wel dat Leah andere flesvoeding niet verdraagt (super allergisch) en die er vaak helemaal uitspuugt. Dus ja, dan is de keuze ook wel snel gemaakt.
O, ja, en dat "excuus" van de borstvoeding, waardoor ze niet hoeven te logeren: heerlijk! Ik vind het ook zo lekker om niet verder te hoeven uitleggen waarom ik haar altijd bij me wil houden..... hoewel het soms best lekker is om een paar uurtjes weg te kunnen......;
@ Mary Jane, jij schrijft dat het snel afgeleid zijn op een gegeven moment weer overgaat??? Dat biedt hoop. Hoe ging dat bij jouw zoontje dan? Wanneer ging het borstvoeden dan weer wat beter? Hoe ziet het borstvoedingsschema er na het eerste jaar uit? Ook zo'n beetje 3x per dag een borstvoeding?