wie heeft er ook zo'n hekel aan de fopspeen?

Een speentje schijnt ook goed te zijn tegen wiegendood.
Gelukkig wil deze kleine van mij wel de speen.
Ze duimt niet, zoals mijn andere twee.
En als ze een jaar is, dan bouw je de speen gewoon weer af.

LEVE de FOPSPEEN!!!!!
 
ik ben ook erg tegen de speen. Je ziet zo vaak peuters met die dingen in in de winkel of ze praten tegen je en ze zijn gewoon niet te verstaan. Helaas was mijn zoon ook 3 weken te vroeg geboren en konden we hem met de pink niet meer zoet houden. Hele nachten opgezeten. Toch maar de speen. Gelukkig is hij nu 12 weken oud en wilt hij de speen zelf niet meer!! Hij is aan het duimen. De spenen liggen bij mij dus al weer in de kliko.
 
Tijs had in het begin ook veel zuigbehoefte, dus gaf ik hem de speen.
Maar na 4 maanden begon hij hem er steeds uit te werken en nog een paar weken later ging hij er gewoon mee spelen. Uit de mond, erin, op alle mogelijke manieren. Hij werd niet meer gebruikt om te zuigen.

Toen ben ik de speen ook niet meer gaan geven. Met 4 maanden merkte ik ook al dat Tijs graag duimde en ik heb het niet kunnen voorkomen, omdat hij simpelweg de speen niet wilde.

Nu (8 maanden), duimt hij als hij moe is samen met een tuttel en dat helpt hem ook om in slaap te vallen. Voor de rest van de dag duimt hij in principe niet.

Graag had ik ook gewild, dat hij niet ging duimen, maar helaas is dat niet gelukt.
Ik vind het best vervelend. Ik heb zelf tot mijn 9de geduimd en toen kreeg ik beugels tot mijn 14de. Ik was net een paar maanden van de beugels af en toen viel ik flauw in een te warme badkamer. Klets boven op me gebit. DIverse tanden zaten los en alles stond weer schots en schreef. Mijn tanden zijn vanzelf weer vast komen te zitten, maar ik heb geen mooi gebit.

Ik kan hopen, dat Tijs minder gaat duimen in de loop van de tijd.
Ikzelf mocht het niet van mijn ouders, maar ik deed het lekker stiekem in bed.
 
Inmiddels nu bijna een jaar verder en Kyra krijgt alleen een speen als ze gaat slapen.
Straks proberen we dat ook af te bouwen maar voor nu is het even goed zo.

Liefs,

Frieda
 
Dames,

Het gaat hier niet om wat wij willen of wat wel of geen gezicht is.
Het gaat hier om de behoefte van je kindje. Als je kindje een zuigbehoefte heeft dan kun je twee dingen doen : met je pink de hele tijd in het mondje zitten. met het risico dat ze gaan duimen. of een speentje.
Het geeft een gevoel van veiligheid, het is bewezen dat 't de kans op wiegendood verkleint.Verder ontwikkelen de spieren in de kaak zich ook beter dan wanneer je kindje duimt.Het is ook makkelijk af te leren, als het zoveel kwaad kan een speen dan mag het niet ns verkocht worden!
Een duim kan je nl niet afpakken.
En als je de speen niet mooi vind dan zoek je toch een leuke. Ik heb zelf speentjes van Difrax voor mijn dochtertje bestel ze online en ze zijn hartstikke schattig ze hebben ook stoere speentjes voor stoere mannen!
Succes ermee!

Mama van Noa
 
Tja de fop....altijd gedacht dat ik wel zonder zou kunnen...maar was blij dat ik er 1 in huis had gehaald al voor de bevalling. Ons mannetje is bijna 5 weken en heeft een enorme zuigbehoefte..gewoon zielig om soms te zien hoe die op zoek is...het liefst pak die zn handjes maar alles is nog zo ongecontroleerd dat ze elke keer wegvliegen....het zal uiteindelijk wel een duimer worden..maar hier heb ik absoluut geen moeite mee. Zelf heb ik 18jaar geduimt...jaja staat raar maar 's avond op bed kon ik het echt niet laten. Nu gebruiken we de fopspeen....hij vind het niet alles...williever zn handjes of de pink maar ja omdat er niet beter is paktie wel de fop.
Het ellendige vd fop vind ik dat die elke keer uitvliegt en je opnieuw kan beginnen....gelukkig heeft die hem snachts niet nodig (nog niet) krijg nog wel 2 voedingen.
Ik hoop dat die heel snel zn handjes onder controle heb en dan magtie van ons lekker duimen.
 
Ik heb al eens eerder op dit onderwerp gereageerd...
Maar blijf me verbazen over de reacties van veel ouders hier...

Het is bewezen dat een baby een zuigbehoefte heeft! Daarmee voelt hij/zij zich lekker, vertrouwd.

Wat maakt het uit of een speen niet 'staat' ????
Het is geen mode atribuut! Je kindje heeft het nodig! En geeft zelf wel aan of hij/zij niet meer wil.
Het gaat er toch om hoe je kind zich voelt, en niet of mama of papa het niet vind staan?????

En als ze gaan duimen ben je straks verder van huis..

Ik snap echt niet waar jullie je druk om maken.

 
Jeetje, we een negatieve gedachten over de fopspeen.....

Ben wel een beetje verbaasd hoor. Wanneer die dingen niet goed zouden zijn, dan zouden ze toch in Nederland niet verkocht mogen worden. Ik merk om me heen, ook bij huisartsen en het consultatiebureau, dat men negatief staat tegenover de fopspeen.

Erin heeft na 2 dagen al een speen gekregen, omdat ze daar ontzettend veel behoefte aan had en ze haar duim nog niet goed kon vinden. Ik vond het een uitkomst. En nu heeft ze uiteindelijk besloten om lekker te gaan duimen. Haar goed recht. Zij tevreden, ik tevreden.

En het is ook onzin dat borstvoeding en speen niet goed samen gaan, want na een moeilijke startperiode heeft mijn kleine meid ruim een half jaar borstvoeding gehad. Er was helemaal geen spraken van tepel-speenverwarring. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat Erin gewoon een makkelijke meid is, die zich niet snel gek laat maken.

Laat je kind gewoon lekker genieten van een fopspeen, voel je niet schuldig en voel je niet geroepen om je te verdedigen. Iedereen zijn eigen keuze!
 
Terug
Bovenaan